Tačiau viskas prasideda nuo jūsų įmonės sudėties. Gal reikėtų surizikuoti ir dėmesį nukreipti į savo darbuotojus? Daugiau dėmesio skirdami jiems ir gerindami jų darbo sąlygas taip, kad jie jaustųsi laimingi, veik per naktį jūsų verslas gerokai išaugs.

Kaip kad, pvz., visų mylimas ir gerbiamas sėkmingo verslo savininkas Richard Burton suvokia, jog verslo sėkmės garantas – laimingi ir efektyvūs darbuotojai. Juk verslas sukasi aplink tai, kaip verslo savininkai saugo ir rūpinasi savo darbuotojais, kurie saugo klientus, o pastarieji – verslą. Viso to rezultatas – verslas saugo verslo savininką.

Pateikiame keturis būdus, kaip, sutelkus dėmesį į savo darbuotojus, pakis jūsų verslo situacija.

1. Parodykite darbuotojams, kad juos vertinate

Dauguma įmonių, regis, daro priešingai. Su darbuotojais jie elgiasi taip, tarsi jie būtų jiems skolingi. Bendrauja su jais taip, tarsi juos būtų lengva pakeisti kitais ir priverčia juos niekinti savo darbą įmonėje. Jei kalbėsitės su jais pagarbiai ir netgi jiems simpatizuosite, dirbdami jums jie jausis daug geriau.

Nuo darbuotojų požiūrio į klientą priklauso verslo sėkmė. Parodykite darbuotojams, kad rūpinatės jais. Kas antrą savaitę vaišinkite juos pietumis, kartą per mėnesį kvieskite į išvykas ar vakarėlius. Kartais suteikite išeiginę jų reikmėms – jie jausis dėkingi, jog dirba žmogui, kuris jais rūpinasi.

2. Tegyvuoja motyvacija!

Dauguma įmonių pamiršta veiklos skatinimo naudą. Daug kas vyksta aukštyn kojomis. Veiklos skatinimas darbuotoją motyvuoja ir tuomet jis pasiekia daugiau, nei buvo užsibrėžta jau vien todėl, kad gautų tą paskatą. Įmonės gali kurti mažas savaitines ar mėnesines paskatas. Jei pasiekė tikslą, pasiūlykite piniginę premiją ar pietus, kuriuos jie galės pasirinkti patys. Pasiūlymas suteikti X dienų išeigines, jei mėnesio tikslas bus pasiektas, motyvuos darbuotoją dirbti efektyviau ir sunkiau. Paskatų buvimas darbuotojui rodo, kad jie yra vertinami už tai, ką daro.

„Žinau, ką reiškia būti motyvuojamam savo taip mylimam ir saugomam darbe. Jei vadovai, su kuriais susidūriau savo karjeros metu, nebūtų manęs gerbę, skatinę, vertinę, aš dabar būčiau silpnas ir savimi nepasitikintis žmogus. O tokiu būti, tikiu, yra labai nemalonu.“ savo patirtimi dalinasi nemokamasadresas.lt įmonių registravimo specialistas Vytautas Urbonas.

3. Atskleiskite jiems savo tikslus

Dauguma įmonių vadovų kažkodėl to nedaro. Su savo darbuotojais jie nesidalina savo savaitiniais, mėnesiniais, metų tikslais ir tai yra didžiulė klaida. Savo tikslų atskleidimas turi atvirkštinį efektą.

Darbuotojai supras, kas vyksta ir kuria linkme yra judama į priekį. Žinodami įmonės tikslus ir ko norima pasiekti, jie jausis svarbia jūsų verslo dalimi. Juk kiekvienas nori jaustis neatsiejama vienos ar kitos įmonės dalimi ir, žinodami jos tikslus, jie jausis patogiau ir asmeniškai padės jums tų tikslų siekti.

4. Darbuotojų idėjos – įmonės auksas

Dauguma įmonių vadovų nevertina savo darbuotojų idėjų. Mano, kad žino viską, ką reikia padaryti versle ir kad jų mintys yra geresnės – visai nesvarbu, ką bepasiūlytų jų darbuotojai.

Taip galvodamos įmonės netenka puikių idėjų, kurias siūlo realiai, fiziškai kuriantys verslą darbuotojai. Kartais pastarieji turi geresnių minčių, nes jie gauna grįžtamąjį ryšį iš klientų ir realiai pamatyto jų reakcijas į tam tikras situacijas. Naujų darbuotojų idėjų priėmimas – puikus būdas naujiems sumanymams atšviežinti jūsų verslą, o kartu būdas, leidžiantis darbuotojams pasijusti pilnaverčiais įmonės verslo kūrėjais. Pripažinkite darbuotojo idėją ir pristatykite jį įmonėje kaip puikaus sumanymo autorių. Matydamas kažką savo panaudota versle, darbuotojas įgis pasitikėjimo savimi, šį faktą suvoks kaip laimėjimą.

Galima įvardinti daug būdų, kurie jūsų verslui padeda plėstis, bet tik pakeitę savo požiūrį į darbuotojus bei vertindami juos, suteiksite jiems akstiną padėti jums verslo plėtroje. Atminkite, darbuotojų požiūris priklauso nuo įmonės savininko požiūrio į juos: kaip elgsis įmonės savininkai, taip elgsis ir jų darbuotojai. Elkitės su savo bendražygiais tinkamai ir jie tikrai pasirūpins jūsų klientų gerove.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)