Žmogus iš esmės yra tingi būtybė, kuriai dažnai reikia spyrio iš pašalės. Atrodo, kad daug dalykų, kuriuos darome, darome būtent dėl savęs – nejaugi tai nėra pakankama motyvacija? Deja, turbūt daugelis pritartų, kad kartais net ir patiems paprasčiausiems darbams sunku susikaupti ar prisiversti juos atlikti. Ką jau kalbėti apie verslą – juk tai rimtas ir atsakingas žingsnis. Pagal tai, kaip į verslo kūrimą ir vystymą žiūri būsimi ar esami verslininkai, seminaro vedėjai išskyrė 5 žmonių tipus.

5 kuriančių ar norinčių kurti verslą žmonių tipai

„Jei nuo didžio verslininko galvos nukristų karūna ir jis taptų atviras kitų žmonių įžvalgoms, patarimams, verslas imtų augti kur kas sparčiau.“

1. Infomaniakai. Tai žmonės, kurie itin domisi verslu ir yra prikaupę daug informacijos, tačiau vis tiek nesiryžta žengti drąsesnių žingsnių nei knygų skaitymas. „Juos kamuoja plius vienos knygos problema“, – šmaikštavo seminaro vedėjai. Šios kategorijos žmonėms atrodo, kad, perskaitę dar vieną knygą apie verslą, jie tikrai bus pasiruošę, tačiau taip neįvyksta. Žinoma, per tą laiką knygynuose pasirodo dar ne viena ir ne dvi knygos verslo tema, tad jų svajonė nesustabdomai tolsta...

2. Skeptikai. Šios kategorijos žmonės yra „ypatingi“ (bent jau taip galvoja jie patys). Jų nuomone, tik jie geriausiai žino, kaip ir ką reikia daryti, o visų kitų nuomonė ar patarimai yra nieko verti. Deja, tokių verslininkų matymo laukas dažnai būna labai ribotas, mąstymas siauras, tad jie patys, kaip vadovai, trukdo tobulėti ir vystytis savo verslui. Jei nuo didžio verslininko galvos nukristų karūna ir jis taptų atviras kitų žmonių įžvalgoms, patarimams, verslas imtų augti kur kas sparčiau.

3. „Nepabandysiu – nesužinosiu“. Šiai kategorijai priklauso žmonės, kurie negali atsispirti smalsumui ir norui savo kailiu patirti, ką ir kaip reikia daryti kuriant verslą. Tokie žmonės dažnai turi savyje spontaniškumo, yra drąsūs ir nebijo rizikuoti. O jeigu ir pradeda viduje kirbėti abejonė, pagavęs azartas ją nuveja šalin.

4. „Neturiu ko prarasti“. Tokius žodžius turbūt įsivaizduojame tariant nusivylusį ar patirties nudegintą žmogų. Kartais priimti sudėtingus sprendimus būna sunku ir tik susiklosčiusi situacija priverčia tai padaryti. Visgi reikia džiaugtis, jeigu esant sudėtingai situacijai vis dar yra jėgų ir ryžto kurti kažką naujo ir pasitikti naujus išbandymus. Dažnai tokiems žmonėms, kurie nebeturi nieko kito, tas žinojimas ir yra didžiausia motyvacija, kurios pritrūksta tiems, kurie ir neturėdami verslo gyvena gerai.

5. „Žinau, ką reikia daryti, bet nedarau“. Nors ir sunku pripažinti, tačiau daugeliui žmonių trūksta motyvacijos ir drąsos imtis realių veiksmų. Nežinia, kokio lūžio reikia kiekvienam iš mūsų, tačiau aišku viena – net ir geriausios idėjos neatneš rezultatų, jei dėl jos įgyvendinimo nebus pajudintas nė pirštas. Tokie žmonės niekada netaps rimtais verslininkais, o kažkokiu būdu jau sukūrę verslą, jo nevystys ir galiausiai bankrutuos.

Kas svarbu kuriant ar vystant verslą?

Jei visgi ryžotės kurti verslą arba jį plėtoti, greičiausiai manote: „Svarbiausia – priimti sprendimus vadovaujantis logika ir nedaryti klaidų.“ Deja, turėsite nusivilti. Klaidų daro visi. Netgi tie, kurie turi patirties. Dažnai sakoma: „Kvailys nesimoko iš jokių klaidų, protingas mokosi iš savo klaidų, o išmintingas – iš kito.“ Sergejus Oleškevičius ir Jegoras Menkovas dalijasi savo patirtimi ir siūlymais, kad patektumėte į išmintingųjų gretas.

Darbo vieta. Tinkamai įvertinkite šį darbo našumą lemiantį faktorių. Dažnai, ypač pradedantiesiems verslininkams, atrodo, kad verčiau dirbti namuose, nei mokėti pinigus ir nuomotis patalpas. Deja, daugeliui namai siejasi su ramybe, atsipalaidavimu, poilsiu. Ir tai normalu. Net jeigu jums atrodo, kad esate pakankamai disciplinuotas, kad laikytumėtės griežto režimo ir nepasiduosite tykančioms pagundoms įgriūti į patogią sofutę trumpam popiečio miegui, peržiūrėti TIK vieną serialo seriją ar trumpam patikrinti Facebooką, aplinkos pakeitimas bus tik į naudą ne tik asmeniškai jums, bet ir jūsų darbo rezultatams.

No way back arba „Sudeginti tiltai“. Kartais vienintelis postūmis ryžtis kurti seniai planuotą verslą būna kritinė situacija. Gyvenimas tam tikrais atvejais pats iškrečia tokius pokštus. Vis dėlto, jei trūko kantrybė dirbti kitiems ir pačiam pasidarė pikta dėl savo neryžtingumo, pasielkite taip, kaip jums nebūdinga elgtis, – išeikite iš darbo ar pasiimkite kreditą. Suvokę, kad turite kažką daryti dėl to, kad išgyventumėte, galbūt galiausiai įgyvendinsite savo planus.

Tikslai. Svajoti – būtina, tačiau, jeigu verslo kūrimas paremtas tik svajone ar galutiniu rezultatu, neišeis nieko gero. Reikia apgalvoti veiksmų planą ir konkretesnius žingsnius. Įvertinkite savo galimybes ir išsikelkite realius tikslus, antraip teks nusivilti. Geriau judėti nedideliais žingsneliais į priekį ir vertinti tai, ką pasiekėte, negu jaustis nieko nepadarius ir nusivilti savimi.

Savikontrolė. Realiai įvertinote ir išsikėlėte tikslus – puiku. Tačiau nepamirškite ir jų įgyvendinti. Nebūkite pažadukai, kurie netesi duoto žodžio. „Bet jei niekam neatskleisiu užsibrėžtų tikslų, vadinasi, ir atsakomybės galėsiu neprisiimti, jeigu jų neįgyvendinsiu“, – kyla tokių minčių, tiesa? Nepamirškite, kad verslą kuriate sau, todėl nereikia savęs apgaudinėti.

Geriau iš karto nusistatykite, kokia bus neįgyvendinto tikslo kaina, galbūt tai pastūmės jus anksčiau išsiristi iš lovos. Galite taikyti tam tikras bausmes: susitarkite su bičiuliais ar namiškiais, kad neįvykdžius tikslo, turėsite jiems duoti pinigų ar kur nors juos nusivežti. Jeigu esate labai taupus ir nenorite žaisti su pinigais, bent jau garsiai pasidalinkite su jais savo tikslais. Galbūt principai neleis jums neįvykdyti to, ką pažadėjote.

Aplinka. „Su kuo sutapsi, toks ir pats tapsi“ – tai puiki patarlė, kuri praverčia ir kuriant verslą. Pasirūpinkite, kad jūsų aplinka būtų darbinga. Ten, kur gimsta geriausios idėjos, sprendžiami svarbūs klausimai, jausitės gerai ir pats norėsite dar labiau stengtis. Verčiau bičiuliaukitės su darbščiais ir atsakingais kolegomis, o ne su tinginiais. Matant aplink zujančius, dėl bendro tikslo dirbančius žmones, greičiausiai ir jūs užsikrėsite entuziazmu ir norėsite būti tokio kolektyvo dalimi.

Jeigu esate vienintelis vadovas, rodykite darbuotojams pavyzdį, pagirkite ir vertinkite aktyvius darbuotojus. Būnant svarbiausia grandimi, tenka didelė atsakomybė ir už darbingos atmosferos palaikymą ir skatinimą.

Žmogaus tingumas ir baimė dažnai yra patys didžiausi priešai siekiant išsikeltų tikslų, tačiau kovojant su šiomis ydomis, galima nuversti kalnus. Straipsnyje pateikti patarimai ir motyvavimo būdai – tik dalis to, kas gali jums padėti imtis veiksmų. Garsi dizainerė Coco Chanel yra pasakiusi: „Jeigu nori turėti tai, ko niekada neturėjai, teks daryti tai, ko niekada nedarei.“ Tad ieškokite savimotyvacijos būdų, būkite drąsūs, ryžtingi ir siekite savo tikslų!