Kaip išlikti žvaliems darbe?

 (6)
Nuobodulys
Nuobodulys
© Shutterstock nuotr.

Kartais susikaupti darbe tampa itin sunku. Netikėtas tingumo priepuolis, nuovargis, nedėmesingumas... Dėl to kalti bioritmai. Štai patarimai, kaip panaudoti tokias minutes savo labui.

Kaip mus veikia aktyvumo kaita?

Moksliškai įrodyta, kad smegenyse kas 1,5-2 valandas keičiasi aktyvumas. Tokiais momentais mums apie 20 minučių sumažėja darbingumas. Tačiau tai ne tiek nuovargis, kiek kitas režimas, kai kairysis pusrutulis, kuris atsakingas už dėmesį, kalbą ir loginį mąstymą, trumpam laikui užleidžia vietą dešiniajam, atsakingam už mūsų svajones ir fantazijas.

Tokiais momentais mums sumažėja dėmesio koncentracija ir aktyvumas, mes paprasčiausiai galime užsisvajoti ir pamiršti darbą. Tačiau tame nėra nieko blogo. Mokslininkai tvirtina, kad tokie pokyčiai visai natūralūs. Kovoti su jais nereikia, geriau panaudoti savo labui. Kaip atpažinti bioritmų svyravimus?

Rytais noras atsipalaiduoti seka 1,5-2 valandos po nubudimo.

Bioritmų svyravimo metu apima tingulys, nėra noro galvoti apie rimtus dalykus, priimti sprendimus, net kalbėti telefonu tampa sunku. Mes tampame užmaršūs ir dažniau darome klaidas.

Imame žiovauti, staiga kyla noras pasvajoti.

Tačiau būna, kad tuo metu pajuntame alkį, galime justi susierzinimą.

Kaip panaudoti šį laiką savo labui?

Vandens galia

Skysčių kiekio organizme sumažėjimas vos 1-2 procentais žymiai sulėtina mąstymo procesus. Kad to nenutiktų, pasistatykite ant darbo stalo buteliuką negazuoto mineralinio vandens. Jei visą dieną praleidžiate biure, kur oras tvankus ar kondicionuojamas, riboti vandens kiekio nereikėtų.

Žinoma, nuovargis, stresas – įprastos problemos. Tačiau dėl jų pleiskanoja, vysta ir sensta mūsų oda. Jai spindesį gali sugrąžinti priemonės pavargusiai odai.

Sportas darbo metu

Dažnai ilgai sėdime prie kompiuterio, ima tirpti kojos ir nugara. Nėra laiko prasimankštinti? Naudokite bioritmų kaitos momentą. Kol galva nedirba, užsiimkite kūnu. Atsistokite ir padarykite kelis pratimus. Neatsitraukdami nuo popierių ar telefoninio pokalbio, ištieskite kojas, pasistiebkite ir pabandykite taip balansuoti kaip galima ilgiau. Taip pagerinsite kraujotaką, atitraukite pėdas nuo grindų, atliksite varikozės profilaktiką ir netgi patreniruosite preso raumenis.

Pakelkite rankas virš galvos, giliai įkvėpkite, iškvėpdami lėtai pasilenkite, pasistenkite kiek galima labiau išsilenkti. Išbūkite šioje pozicijoje 30-40 sekundžių ir grįžkite prie darbo.

Kaip papildyti deguonies atsargas

Paprasti kvėpavimo pratimai padės ženkliai pagerinti darbingumą. Išeikite į koridorių, pasivaikščiokite juo, įkvėpkite skaičiuodami sau iki keturių, ties skaičiumi du sulaikykite kvėpavimą, ties skaičiumi trys – iškvėpkite. Pakartokite kelis kartus. Taip papildysite kraują deguonies ir patys nusiraminsite. Jei jaučiate, kad skaičiuoti iki keturių per lengva, galite padidinti šį skaičių. Tačiau atliekant šį pratimą būtina vaikščioti, sėdint jį atlikti beprasmiška.

Jei prastos savijautos priežastimi tapo oras (pavyzdžiui, per karščius padidėja astenijos vystymosi rizika), geriau kreiptis į gydytoją.

Kodėl mes svajojame?

Užsisvajojote? Nesipriešinkite. Neurofiziologai įrodė, kad būtent šiuo momentu mus aplanko genialūs nušvitimai. Juk bioritmų kaitą galima pavadinti „miegu atmerktomis akimis“, o tokiais momentais aktyvuojasi dešinysis smegenų pusrutulis, ir visos jėgos metamos spręsti vienai svarbiausiai problemai, o ne daugeliui smulkių.

www.DELFI.lt
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Karjera

Ar esate sėkmingas darbuotojas? (1)

2014 rugpjūčio mėn. 27 d. 10:49
Dauguma darbuotojų sutinka, kad darbas yra vienas svarbiausių dalykų, turinčių daug įtakos, kad žmogus jaustųsi sėkminga asmenybe. Kai kuriems darbuotojams atrodo, darbas yra apskritai pats svarbiausias dalykas, lemiantis asmenybės sėkmę. Kaip vertinate save – ar esate sėkmingas darbuotojas?

Rašytoja ir keliautoja V. Rykštaitė dvyliktokams: neskubėkite stoti bet kur (21)

2014 rugpjūčio mėn. 27 d. 00:01
Dvyliktoje klasėje mane nuolat kamavo vis tas pats košmaras – pabusdavau naktį išpilta šalto prakaito, ką tik susapnavusi, kad... niekur neįstojau! Atsipeikėjusi džiaugdavausi: „tik sapnas!“ nė nedrįsdama pasvarstyti, o jeigu jis vieną dieną taptų realybe?

Nebedžiugina darbas, pavargau, bet bijau kažką keisti (22)

2014 rugpjūčio mėn. 28 d. 00:01
Esu pasimetusi savo darbinėje veikloje: esu kryžkelėje. Visiškai nebedžiugina dabartinis darbas, nors įmonėje dirbu daugiau nei 10 metų. Tai praktiškai pirmas darbas: ačiū vadovui, kad priėmė tik baigusią studijas. Aišku, reikėjo kokių 3 metų suprasti, kad tai buvo abipusė nauda: taip, mes esam pigi darbo jėga.

Personalo ekspertai: dabar – tinkamiausias metas keisti darbą (1)

2014 rugpjūčio mėn. 25 d. 10:39
Pasak personalo ekspertų, rugsėjo mėnuo – tinkamiausias laikas ieškoti naujo darbo arba keisti senąjį. Ketvirtąjį metų ketvirtį Lietuvos darbo rinkoje numatomas darbuotojų kaitos pikas, kurio metu kvalifikuoto darbo vietų pasiūla taps didžiausia nuo ekonominės recesijos pradžios.

Ateities profesijos: ką galėsime dirbti 2030 metais (3)

2014 rugpjūčio mėn. 27 d. 08:27
Dabar jūsų darbas atrodo normaliu. Po 15 metų, kai kažkas pasakys dirbantis paprastumo ekspertu ar roboto konsultantu, net nemirktelėsit. Visos pastaruoju metu publikuotos ateities darbų prognozės numato, kad mes turėsime darbus net ir tuomet, kai už mus dirbs robotai. O gal ir ne. Vis dėlto, netolimoje ateityje vis dar bus ką veikti ir mums (įskaitant ir robotų priežiūrą), rašo fastcoexist.com.