Kodėl nepasinaudojus šiuo paprastu, bet efektyviu psichologiniu triuku jūsų įmonėje? Jūsų dėmesiui – septyni pasiūlymai, ką kolektyvas galėtų pažadėti prasidėjus 2017-iesiems, kad pagerėtų vidinė kultūra ir organizacija tobulėtų.

1. Švęskite pergales. Metai darbe prasideda tikslais, strategijomis ir pasiekimų planavimu. Kad nepasiklystume ir nesukluptume metiniame kelyje, kolektyvui reikia tarpinių stotelių, kuriose galėtų atsipūsti, pasidžiaugti ir vėl judėti į priekį. Kodėl nepasidžiaugus ir nepažymėjus, pavyzdžiui, mėnesio pardavimų plano įvykdymo, naujos klientų valdymo sistemos įdiegimo ar svarbaus kliento pritraukimo? Bendras pergalių šventimas suvienija darbuotojus, padidina jų kasdieninį įsitraukimą ir lojalumą bendrovei.

Patarimas. Darbuotojų iniciatyva yra gerai, tačiau svarbu, kad į organizavimą būtų įtrauktas ir vadovas. Tai suteiks svorio šioms mažoms šventėms, nes būtent kasdieninio dėmesio iš vadovo trūkumą darbuotojai įvardina kaip pagrindinę organizacijų problemą. Švęsti – nelygu su kolektyvu eiti į barą ar atkimšti butelį šampano. Būkite labiau kūrybiški: turėkite savo ritualus, apdovanojimus ir mažus simbolius, jog pavyko įgyvendinti tai, ką buvote apsibrėžę.

2. Tobulėkite. Nors kaita yra nuolatinė įmonių būsena, tačiau dažnai tam trūksta krypties. Išsibarstoma tarp kasdieninių užduočių, šimtų veiklų ir poreikių. Susidėliokite aiškius prioritetus, kur norite būti po pusės metų ir kryptingai judėkite link to kasdien.

Patarimas. Sudėliokite žingsnius, kaip pasiekti tikslą. Pavyzdžiui, jei tikslas yra dirbti efektyviau, nedubliuoti vienas kito darbo – atraskite esančius trikdžius ir juos šalinkite.

3. Gerų žodžių metai. Kaip galvosi, taip ir gyvensi – toks patarimas skamba iš populiariosios psichologijos knygų. Tačiau šis patarimas turi ir racionalumo grūdą. Kalifornijos universiteto (JAV) mokslininkai patikrino, kaip žmones veikia geros ir blogos naujienos. Vienai grupei buvo sakoma teigiama naujiena, po to bloga, o antrajai - atvirkščiai. Pirmoji grupė mažiau dėmesio kreipė į blogąją naujieną nei antroji ir labiau akcentavo gerosios naujienos svarbą, taip pat pastebėta, kad blogos naujienos didina distanciją tarp grupės ir naujienos pranešėjo.

Patarimas. Įveskite taisyklę susitikimus su kolektyvu pradėti nuo gerų naujienų. Skirkite tam bent penkias minutes – tai padės kurti teigiamą atmosferą, taip pat padidins teigiamą vadovo vertinimą.

4. Mažinkite susitikimų kiekį. Skaičiai negailestingi: bent keturios darbo dienos per mėnesį yra iššvaistomos neproduktyviems susitikimams, o kur dar kelionės į juos, pristatymų ruošimas ir ataskaitų rengimas. Laikas produktyviau išnaudoti savo ir kitų laiką ir įvertinti kai kurių susitikimų prasmingumą.

Patarimas. Numatykite nors vieną dieną per savaitę, kuomet neturite jokių susitikimų. Tai padės susikaupti ir padaryti darbus, kuriems reikia ne vienos valandos.

5. Dalinkitės informacija. Kas kuria kolektyve gerą atmosferą? Pasitikėjimas. Kai žinai, kad bendradarbis ir padės, ir idėjų pamėtės. Barjerus tarp skyrių ir darbuotojų geriausiai laužo informacijos sklaida, kai visi gyvena vienoje informacinėje erdvėje. Todėl užsibrėžkite tikslą šiemet įnešti į organizaciją daugiau skaidrumo, daugiau dalintis žiniomis ir informacija tarpusavyje.

Patarimas. Pasitikėjimas kuriamas per nuoseklumą, todėl informacija reikėtų dalintis reguliariai. Nestatykite dirbtinių barjerų – „aš“, „mano skyrius“. Žmonės atsirinks, kas jiems reikalinga, o žodžiai „mes“ ar „mūsų tikslas“ kurs bendrumo jausmą.

6. Paverskite darbuotojus jūsų ambasadoriais. Tyrimų bendrovės „Nielsen“ ataskaita rodo, kad aštuoni iš dešimties žmonių pasitiki rekomendacijomis, kurias suteikia jų draugai ar pažįstami. Pasinaudokite tuo, sustiprinkite savo įmonę – leiskite kalbėti ne tik prekės ženklui, o ir darbuotojams. Tai gali būti ir puiki motyvacijos priemonė, nes žmogus jausis įvertintas kaip specialistas, kuriuo pasitikima.

Patarimas. Nepalikite darbuotojų vienų ir suteikite jiems vertingų patarimų, kaip jie turėtų viešai atstovauti jus, kokiomis vertybėmis vadovaujasi bendrovė ir kokiomis turėtų jie.

7. Grąžinkite atgal. Įmonėms užsidega raudonas pavojaus signalas – procesams sudėtingėjant, vis svarbesnis tampa žmogiškasis kapitalas, talentai. Į darbo rinką veržiasi tūkstantmečio karta, kuri puikiai įvaldžiusi technologijas, nes su jomis užaugo, bet kuriai neužtenka vien tik pinigų. Jie nori būti naudingi ne tik įmonei, bet ir visuomenei, jiems reikia prasmingos veiklos. Padėkite jiems, padėkite ir sau pritraukti šiuos talentus – net 7 iš 10 tūkstantmečio kartos atstovų pirmenybę teiks socialiai atsakingai įmonei.

Patarimas. Išsirinkite partnerius, su kuriais bendradarbiausite, pagal veiklos pobūdį ir vertybes. Tai gali būti ugdymo, globos įstaigos, pagalbos organizacijos, į visuomenės gerovę orientuotos iniciatyvos ir renginiai. Neapsiribokite vien tik iniciatyvomis į išorę: įtraukite darbuotojų šeimas, palaikykite darbuotojų individualias iniciatyvas, tokias kaip filmų vakarai, pyragų dienos, aukojimas, labdaros darbų organizavimas ir t. t.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt