7 nesudėtingi būdai sumažinti streso kiekį gyvenime

 (16)
Gyvenime visiems netrūksta streso, ir visgi įmanoma sumažinti jo lygį, įvedus keletą pokyčių, rašo huffingtonpost.com.
© Shutterstock nuotr.

1. Eikite anksčiau miegoti ir anksčiau kelkitės

Visi suprantame, koks svarbus yra miegas. Einant anksčiau miegoti ir anksčiau keliantis bus lengviau tinkamai pradėti dieną. Jei rytai chaotiški, tokia veikiausiai bus ir likusi diena.

Kad taip nenutiktų, skirkite sau laiko ryte, kad galėtumėte atsipalaiduoti ir ramiai pasiruošti ateinančiai dienai. Galima daug pasiruošti iš vakaro, kad ryte liktų laiko tam, ką mėgstate – skaitymui, meditacijai ir pan. Galite susidaryti įkvepiantį rytinį ritualą.

2. Sudarinėkite sąrašus

Ryte susirašykite būsimus dienos darbus. Tai padės nesiblaškyti ir atlikti tai, ką suplanavote. Galiausiai turėtų būti smagu prie kiekvieno atlikto darbo padėti pliusiuką. Arba galite surašyti tik tuos reikalus, kuriuos 100 proc. atlikti šiandien. Tada bus aišku, ką reikia padaryti ir kas negali laukti rytojaus.

3. Nesijaudinkite dėl to, ko negalite kontroliuoti

Jaudinimasis atima daug energijos ir laiko. Nešvaistykite laiko jaudinimuisi dėl to, ko negalite pakeisti. Joks jaudinimasis nepakeis situacijos, neverta tam gaišti laiko. Jei kažką visgi galima keisti, galvokite apie sprendimus, o ne apie problemą. Jei problemai duodate energijos, ji didėja, pasidaro komplikuota, sunkiai išsprendžiama. Verčiau skirti energijos sprendimui, tada bus lengviau jį rasti.

4. Išmokite pasakyti „ne“.

Vienas patikimiausių būdų sumažinti gyvenime streso – išmokti pasakyti „ne“. „Ne“ – tam, ko realiai nenorite daryti. Jei sutinkate kažką daryti tik todėl, kad neva reikia ar iš kaltės, nepatogumo jausmo, metas keisti požiūrį. Šitoks savęs spaudimas tik kelia stresą, o mėgstamiems dalykams lieka mažiau laiko. Kuo dažniau praktikuositės sakyti „ne“, tuo daugiau jūsų gyvenime atsiras erdvės dalykams, kuriems norisi sakyti „taip“.

5. Ribokite blaškymąsi

Prisiminkite, kaip praleidote laiką praėjusią savaitę, ar buvo dėmesio blaškymo, kurio galėjote išvengti? Gal audringas savaitgalis turėjo įtakos visai ateinančiai savaitei? Gal valandų valandas skaitinėjate „Feisbuką“? Sirkite laiko suvokti, kas trukdo judėti į priekį ir veikti gyvenime tai, ką norite veikti. Įvardinus savo priklausomybes bus lengviau imtis priemonių jas įveikti – rasti naujų pomėgių, daryti tai, kas teikia pasitenkinimo, prasmės.

6. Išmintingai maitinkitės

Netinkamai, nevisavertiškai maitinantis organizmui sunkiau adaptuotis prie streso. Jei su maistu gaunate įvairių maistingų medžiagų, vitaminų, aprūpinate organizmą kuru visai dienai. Valgykite daugiau vaisių, daržovių, baltymų, naudingų riebalų, grūdų, sėklų. Taip pat gerkite vandens, jis padeda atgauti jėgas. Venkit greitojo maisto, stipriai apdoroto maisto, dirbtinių skonių, dažiklių, saldiklių.

7. Jauskite dėkingumą

Vienas lengviausių būdų sumažinti gyvenime streso – dėkoti už puikias galimybes ir patirtis gyvenime. Vakare atsiminkite bent 7 dalykus, už kuriuos esate dėkingi. Tegu tampa įpročiu savęs paklausti: „Kas gero šiandien nutiko?“ Šį klausimą galima aptarti vakarieniaujant su šeima ar su sutuoktiniu prieš miegą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Karjera

Visa tiesa apie narcizus (6)

Įsivaizduokite gatve einančią merginą, kuri pamato savo atsispindį parduotuvių vitrinų stikluose. Ji negali nustoti grožėtis savimi – net jei ir atvaizdas neryškus.

Neįveiktos fobijos gadina gyvenimą: ką daryti? (4)

Viena dažniausių fobijų – socialinė, kurios neįveikus gali būti sunku susirasti darbą, antrą pusę, gresia net problemos dėl alkoholio. Taip LRT RADIJUI sako psichoterapeutė Ernesta Krivickienė.

Dirbau, mokiausi ir pavargau taip, kad net nebesidžiaugiu rezultatais (24)

Klausimas: Nesu tikra, kas man ir kaip spręsti susidariusią problemą. Ką tik praėjo mano diplomų teikimo diena, kurioje manęs, deja, nebuvo. Trumpai apie, tai, kas įvyko.

I. Vitkauskaitė: karo mediko specialybė apipinta mitais (8)

„Jei karinio konflikto metu tektų ginti Tėvynę, mūsų darbas primintų kino filmus, nes karo medikai – tie, kurie pirmieji fronto linijoje gelbėja nukentėjusiuosius“, – sako Lietuvos kariuomenės Dr. Jono Basanavičiaus karo medicinos tarnybos Pirminės karių sveikatos priežiūros centro Rukloje šeimos gydytoja kapitonė Indrė Vitkauskaitė (29 m.).

Kai gyvenimas išgalvotame pasaulyje tampa malonesnis už realybę (3)

Studentas, užuot rašęs bakalauro darbą, valandų valandas kasdien skiria svajonėms apie tai, kaip sukuria laiko mašiną, sustabdo laiką, parašo ilgai atidėliotą darbą, gauna puikų įvertinimą bei Magna cum laude diplomą… o realiame gyvenime ir toliau nerašo savo darbo.