Tačiau praėjus kiek mažiau nei penkeriems metams E. Gutowski „YouTube“ kanalas „MyLifeAsEva“ turi daugiau kaip 7,5 milijono prenumeratorių, netrukus pasirodys jos knyga ir netgi televizijos šou „YouTube Red“ kartu su „Emmy“ laureate aktore Rhea Perlman.

Ir E. Gutowski nėra vienintelė tokia.

Didžiausios „YouTube“ žvaigždės per metus uždirba iki 15 milijonų dolerių, užkariauja pozicijas tokiose vietose kaip „Netflix“ ir HBO, pasirašo pelningas sutartis su įvairiais prekių ženklais.

„Business Insider“ pakalbino E. Gutowski. Žurnalistas norėjo sužinoti, kaip „YouTube“ žvaigždės padaro šuolį nuo vaizdo įrašų svetainės į kitus kanalus, aptarti įvairius pinigų uždirbimo būdus ir „YouTube“ asmenybės karjerą, ką reiškia dirbti industrijoje, kuri vis dar išgyvena savosios tapatybės paieškos procesą.

Vakarienė už 20 dolerių

E. Gutowski pirmą kartą pajuto „YouTube“ galią tada, kai studijuodama koledže rašė mados tinklaraštį. Ji pradėjo kurti filmukus ir kėlė juos į savo tinklaraštį. Netrukus mergina pastebėjo, kad jos vaizdo įrašai sulaukia kur kas daugiau peržiūrų „YouTube“ nei jos tinklaraštyje, todėl pakeitė savo požiūrį.

Ji suprato, kad „YouTube“ yra paprastesnis savosios auditorijos plėtimo būdas. O auditorijai ji siūlė ypatingą stiliaus, grožio ir komiškumo derinį.

E. Gutowski prenumeratorių ėmė daugėti nuo tūkstančių iki šimtų tūkstančių, tačiau ji vis tiek neuždirbo tūkstančiais. Mergina prisimena, kad pirmajame jos čekyje, kurį gavo iš „YouTube“, buvo užrašyta 20 dolerių suma.

„Galbūt galiu sau leisti ypatingą vakarienę“, – tada pamanė ji.

Pirmą kartą apie vaizdo įrašus kaip verslą ji pagalvojo tuomet, kai pasirašė sutartį su „Fullscreen“, tinklu, kuris padeda reklamuoti ir auginti žvaigždes tokiose platformose kaip „YouTube“, mainais už reklamos pajamų dalį. Kai pajamos iš reklamos pasiekė pakankamą lygį, E. Gutowski pradėjo galvoti apie tai kaip apie karjerą.

Tačiau „YouTube“ buvo tik atspirties taškas.

360 laipsnių vaizdas

Didėjant socialinės žiniasklaidos įtakai, keitėsi ir merginos pajamų šaltiniai, ir kūrybinių produktų, kuriuos publikavo, pobūdis. Buvo svarbu ne vien plėsti savo „YouTube“ auditoriją ir didinti pajamas iš reklamos. Trumpai tariant, ji dabar privalo būti visur.

„YouTube“ kanalai yra namai, – aiškina E. Gutowski. – Tačiau kitos platformos (tokios kaip „Snapchat“, „Instagram“ ir taip toliau) yra puikus būdas parodyti savo asmenybę“. Pasak merginos, auditorija nori 360 laipsnių tavo gyvenimo vaizdo.

„Laimei, aš neturiu paslapčių, – juokiasi pašnekovė, nors ir pripažįsta, kad tai tikrai vargina. – Nuolat galvoju apie žiūrovus“. Ji prisiminė akimirką, kai išėjo Bruno Mars albumas ir jai teko nuspręsti, kur geriau apie tai pranešti savo fanams – „Instagram“ ar „Snapchat“.

Didelis E. Gutowski, kaip ir kitų „YouTube“ žvaigždžių, pajamų šaltinis yra darbas su prekių ženklais kuriant reklaminius vaizdo įrašius. Daugeliu atvejų prekės ženklas turi teisę spręsti, kaip jie nori tai išplatinti, tad jai tenka būti lanksčia. Mėgstamiausias yra „Instagram“, nes įvertinimas yra greitas ir paprastas – per 24 valandas gali matyti, kaip tai suveikė. Nors „Instagram“ kažkada tebuvo „YouTube“ priedas, dabar daugeliui prekės ženklų tai tampa pagrindine platforma.

Šokinėjimas iš vienos platformos į kitą

Perėjimas iš vienos platformos į kitą yra sėkmingų „YouTube“ veikėjų, tokių kaip E. Gutowski, bruožas.

„Visada kartojau žmonėms, kad noriu būti kita Oprah Winfrey“, – sakė ji. Akivaizdu, kad jos atveju tai turi prasmės. Ir tai nereiškia vien judėjimo tarp skirtingų socialinės žiniasklaidos platformų.

Kaip ir daugelis „YouTube“ žvaigždžių, E. Gutowski pasirašė sutartį dėl savo prisiminimų knygos. Knygą „My Life as Eva: The Struggle is Real“ („Mano kaip Evos gyvenimas: kova yra reali“ ) vasario mėnesį išleis leidykla „Simon & Schuster“.

Negana to, jai atsivėrė naujas kelias – mergina turės naują didelio biudžeto šou. Pradedant „Netflix“, „Verizon“ „go90“ ir baigiant „YouTube Red“, dabar visi negaili pinigų paklausiems „YouTube“ žvaigždžių šou kurti.

E. Gutowski atveju šou bus rodomas 9,99 dolerio už „YouTube Red“ planą per mėnesį mokantiems abonementams. Šou vadinsis „Me and My Grandma“ („Aš ir namo senelė“) ir tai bus bičiulių komedija su serialo „Cheers“ žvaigžde Rhea Perlman, kuris pasirodys kiek vėliau šiais metais.

„Vaikščiojimas į šio šou filmavimo aikštelę – visiškas pamišimas. Viskam yra anonsas“, – dalijasi įspūdžiais mergina. Pasak jos, tai labai skiriasi nuo normalios filmavimo komandos filmuojant jos „YouTube“ filmus, kuriuose paprastai svarbi ji ir dar vienas asmuo.

Vis dėlto, E. Gutowski užėmė unikalią padėtį kūrybos procese. Turint omenyje kūrybos procese dalyvavusius televizijos veteranus, dešimtmečiais skaičiuojančius patirtį, ji buvo naujokė, tačiau tuo pat metu ji buvo vienintelė, kuri iš tikrųjų suprato auditoriją. Ir ji buvo žvaigždė.

E. Gutowski prisidėjo prie visko, pradedant filmavimo aikštele bei kostiumų kūrimu, ir baigiant scenarijaus autoriaus kambariu. Tuo pat metu ji mokėsi ir koregavo kitų darbą.

Kai „Aš ir mano mama“ pasirodys, tai bus testas, kaip E. Gutowski prekės ženklas įsitvirtins televizijoje.

Iki šiol „YouTube“ žvaigždžių įsibrovimas į daugiau tradicinius šou formatus buvo įvertintas nevienareikšmiškai. „Netflix“ pastatė kortą ant dviejų socialinės žiniasklaidos žvaigždžių, Mirandos Sings ir Cameron Dallas, tačiau netrukus pamatė, kad „Netflix“ pasirodžiusius vaizdus nušluoja prasti vartotojų atsiliepimai. Kita vertus, „YouTube“ žvaigždės Issos Rae naujasis šou per HBO „Insecure“ („Nesaugus“) sulaukė kritikų pagyrimų.

Ateitis

Intensyviai augant aukštos kokybės televizijos šou, kuriuos rengia „Netflix“ ir „Amazon“, galimybių yra. O tokių „YouTube“ asmenybių kaip E. Gutowski sėkmė artimiausiais mėnesiais padės pramušti arba uždaryti pagrindinį pajamų šaltinį būsimoms „YouTube“ žvaigždėms.

„Kai dulkės nusės, matysime, kur apsistos akys“, – sakė pernai metų pabaigoje E. Gutowski vadybininkas Adamas Wescottas. Kol kas dar neaišku, kokie žiūrovai norės žiūrėti tokio tipo didelio biudžeto šou, kuriuos pristatys „YouTube“ žvaigždės.

Tačiau kas nekelia abejonių, tai kad tie būdai, kaip „YouTube“ asmenybės gali uždirbti pinigus, ir toliau keičiasi bei daugėja. Neprivaloma gebėti prisitaikyti prie kiekvienos naujos medijos, tačiau tai greičiausiai bus pagrindinis veiksnys, kuris lems, kiek „YouTube“ šlovė išties verta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)