10 patarimų, kurie primins, kaip dirba geras vadovas

 (8)
Taisyklių, kaip tapti geru vadovu yra be galo daug ir įvairiausių. Atrodo, jos visiems girdėtos ir banalios, tačiau akivaizdu, kad patarimų tikrai nebūna per daug, juk vadovo įgūdžiai, asmeninės savybės bei paties priimti sprendimai lemia bet kurio verslo sėkmę.
© Shutterstock nuotr.

Daugelis dažnai spėlioja, kaip vadovams pavyksta ekstremaliomis sąlygomis, jaučiant spaudimą, priimti geriausius sprendimus. Šis gebėjimas išugdomas tik kaupiant įvairiausio pobūdžio patirtį – bendraujant su skirtingais žmonėmis, dirbant ne visada palankiomis aplinkybėmis, be abejo, patiriant ir nesėkmes.

Tad pateikiame 10 faktų, kurie galbūt primins pamirštas amžinas tiesas ir jau šiemet padės pagerinti verslo aplinką bei rezultatus.

1. Naujai pažvelkite į įprastus dalykus. 

Kaip skelbia "Forbes" bendradarbis, geriausi vadovai tie, kurie sugeba būti lankstūs, lengvai prisitaiko prie permainų, jų nebijo, yra neabejingi juos supančiai aplinkai. Jie nuolat ieško naujų galimybių. Stenkitės būti geri klausytojai. Dauguma gerų idėjų ateina iš paprastų darbuotojų, nes jie labiausiai susiję su tiesioginiu darbu. Nelankstumas, užsispyrimas – progreso priešai.

2. Problemas spręsti, o ne galvoti apie jas.

Geri vadovai iš karto sprendžia problemas ir žino, kur slypi jų priežastys. Tokie žmonės nešvaisto laiko vėjais, nes per savo karjerą iki tobulybės išlavino problemų sprendimų talentą, tad nebando išvengti nepalankių aplinkybių, o jas drąsiai priima. Geri lyderiai visada juda į priekį ir daro dalykus, daugeliui žmonių keliančius baimę ir nerimą.

3. Siekite tobulumo – užsibrėžkite aukštus, tačiau įgyvendinamus tikslus, supažindinkite su jais darbuotojus. 

Geriausi vadovai, kaip skelbia "Forbes", ne tie, kurie itin griežti ar labiau atlaidūs, bet tie, kurie sugeba pasiekti, kad žmonės, kuriems jie vadovauja, parodytų geriausius rezultatus. Darbuotojai, kuriems nustatyti aukšti standartai, stengiasi labiau. Jei darbuotojai mato, kaip jūs stengiatės ir siekiate geriausių rezultatų, jie taip pat stengiasi išnaudoti visas savo galimybes. 

4. Nesimėgaukite pasiekimais vienas, plėskite partnerystes.

Be to, geri vadovai savo sėkmės vaisiais noriai dalijasi su visais, padėjusiais to pasiekti, o ne paslapčia mėgaujasi pasiekimais, kurie dažniausiai neįsivaizduojami be kitų pagalbos.

5. Įsitikinkite, ar tikrai jūsų darbuotojai žino, į ką labiausiai reikia koncentruotis. 

Geriausias vadovo pagalbininkas – aiškios taisyklės kaip ir ką reikia daryti. Taip įsivaizduojamą darbą galima paversti realiu. Metų pradžioje aptarus gerai apgalvotas taisykles, kurių reikia laikytis, tai padės ir darbuotojams, ir vadovui.


6. Vertinkite savo laiką. 

Vadovui laikas ypač svarbus – juk reikia gerai apgalvoti visus sprendimus. Vadovai dažnai atakuojami iš visų pusių, skubos darbas nebus toks kokybiškas kaip gerai organizuotas darbas. Geriausi vadovai krupščiai laikosi savo dienotvarkės. Jie daro tai, ką reikia daryti, tačiau turi aiškius prioritetus, paskirsto užduotis ir pasilieka sau laiko gerai apgalvoti tai, kas svarbiausia.

7. Bendraukite su pavaldiniais, kad žinotumėte, kaip vyksta darbas

Sėkmingi vadovai dažniausiai yra puikūs pašnekovai. Jie turi žinoti ir apie teigiamus ir apie neigiamus atsiliepimus. Būkite įvykių sukūryje, būkite pasiekiamas. Net jei vadovaujate per atstumą, pasistenkite, kad jus langvai būtų galima prireikus surasti telefonu, el. paštu ir pan. Geriau jau būti toliau, bet pasiekiamam, nei arti ir neprieinamam. 

8. Neatsisakykite mokytojo vaidmens.

Dauguma dirbančių asmenų galėtų pasakyti, jog vadovas nesidalina itin vertingais patarimais, tiesiog reikalauja rezultatų. Geri vadovai niekada nesiliauti mokyti, nes yra patys suinteresuoti mokytis. Jie ne tik patys negaili laiko pavaldinių mokymams, bet ir investuoja pinigus į šį procesą, samdydami dėstytojus.

9. Neleiskite kilti konfliktams.

Kaip dauguma vadybininkų ir vadovų žino, darbinėje aplinkoje dažnai kyla konfliktai. Tarpusavio santykiai, konkurencija, noras pasirodyti geriau, gresiantis atleidimas, pavaldinių ir vadovaujančiųjų santykiai… Visur verda emocijos, galinčios peraugti į konfliktinę situaciją. Geri vadovai nesistengia išvengti konfliktų, jie moka tinkamai juos spręsti ir suvaldo tokias situacijas. Darbuotojai greitai pastebi, ar imamasi kokių priemonių konfliktams spręsti, ar ne. Jie gerbia tuos vadovus, kurie nebijo sudėtingesnių situacijų ir negerbia tų, kurie jų vengia.

10. Panaudokite ir neigiamas savybes.

Nebūkite visuomet vien teigiami, geri ir pozityvūs. Kartais nebijokite tapkite arogantiški, smulkmeniški, kad būtų gautas maksimaliai geras veiklos rezultatas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Karjera

Kasdieniai įpročiai, kurie daug pasako apie mūsų asmenybę

Asmenybės sampratos svarba psichologijoje, be kita ko, yra susijusi su tuo, ką asmenybė pasako apie tikėtiną mūsų gyvenimo būdą, bbc.com interneto svetainėje teigia psichologijos temomis rašantis Christianas Jarrettas.

Bendravimas, kuris neskaudina: to galime išmokti

Kartais net vienas netinkamai „įvilktas“ pastebėjimas žmogui gali sugriauti pasitikėjimą savimi ir sukurti menkavertiškumo kompleksą. Kaip to išvengti?

Psichologė pataria abiturientams, kaip suvaldyti stresą dėl egzaminų (1)

Įsibėgėjant egzaminų sesijai, daugelis abiturientų ima nerimauti: jaudinasi dėl savo pasiruošimo, būsimų rezultatų, artimųjų lūkesčių.

Svajonių profesija: kokia ji ir kaip ją atrasti? (1)

Karjeros kelio pasirinkimas vienokia ar kitokia forma vyksta visuose mūsų gyvenimo etapuose – renkamės studijų kryptį, keičiame darbo poziciją.

Psichologė: laimėjimas loterijoje pirmiausia kelia ne džiaugsmą (2)

Tiek negatyvūs, tiek pozityvūs dalykai kelia papildomą stresą, todėl net ir aukso puodo laimėjimas loterijoje gali sukelti daug streso, LRT RADIJUI sako psichologė Aistė Garškaitė.