Australų aborigenų moterų erotiniai ritualiniai žaidimai – dar vienas „vakarietiško“ seksualumo identiteto rėmų sulaužymas. Iki didžiosios salos kolonizacijos, Australijos aborigenai buvo laisvi ir nepriklausomi medžiotojai, gyvenantys mažose stovyklėlėse. Jų savotiškas giminystės suvokimas įteisindavo tiek potencialius partnerius santuokai, tiek oficialius vyrus ir žmonas.
Afrika, juodaodė mergina
Jaunos merginos būdavo pristatomos suagusiujų bendruomenei po pirmųjų menstruacijų. Tada prasidėdavo jų mokymo procesas ir ritualai, per kuriuos merginos įgaudavo savo socialinį identitetą. Suaugusios moterys mokydavo jaunas merginas sekso gudrybių ir seksualinės magijos per tapimo moterimi ritualus. Į šias procedūras įeidavo žinių apie genties žemių teritorijas, giminystės kategorijas, tinkamą elgesį bendruomenėje perdavimas, taip pat seksualiniai žaidimai tarp mokytojų ir mokinių.

Ankstesnieji antropologai, kurie vengė pastebėti tokį ritualų aspektą, šiuos realius seksualinius veiksmus vadino šokėjų atliekama lytinio akto imitacija. Pasak Kaberry (1939), tokių ritualų tikslas buvo moterims susivilioti vyrą ar meilužį, užsitikrinti jo dėmesį. Modernesnės interpretacijos (Povinelli, 1992) teigia, kad šiose ceremonijose būdavo net atimamos merginų nekaltybės.

Ritualų dalyviams pirmas merginos seksualinis patyrimas reikšdavo jos patekimą į bendruomenės suaugusiųjų pasaulį, priskyrimą kažkuriai giminei (Povinelli,1992). Taigi Australijos aborigenams socialiniai procesai, kurie produkuoja erotinius ritualinius žaidimus, paremti ir kultūrine ideologija, kurioje moterys išreiškia savo seksualumą, ir tikėjimu ritualo galia įtakoti žmogiškuosius instinktus.

Suaugusiųjų lytiniai santykiai

Žinios apie suaugusiųjų lytinius santykius išliko daugelio kultūrų aprašymuose. Jų praktikavimas yra glaudžiai susijęs su idėjomis apie brandą, seksualumo sampratą ir nekaltybę. Tokiose visuomenėse kaip Kung San, Kalahari dykumoje, Pietų Afrikoje, vaikai ir suaugę užsiiminėjo tiek heteroseksualiais, tiek homoseksualiais žaidimais. Dėl kolonizacijos retas kuris iš minėtos bendruomenės dabar gyvena klajoklišką medžiotojų gyvenimą, tačiau viena kungų moteris, Nisa, papasakojo gyvenimo istoriją, kuri atskleidžia paslapties skraistę, dengusią šiuos suaugusiųjų lytinius žaidimus (Shostak, 1983).

Kung San tautelė gyveno mažomis giminių komunomis, kurios migruodavo priklausomai nuo liūčių ir galimybės rasti maisto. Šeimos neturėdavo daug turto ar nuosavybės. Suaugusiųjų pora dalindavosi mažu šiaudiniu būstu su savo vaikais. Tokiose kamarėlėse jie turėdavo laukti, kol vaikai užmigs, kad galėtų užsiiminėti seksu.

Suaugusieji tvirtino, kad nepalankiai žiūri į vaikų sekso žaidimus (greičiausiai tai buvo misionierių požiūris), tačiau kai vaikai darydavo tai, ką ir tėvai, tai būdavo lyg eksperimentavimas. Nisa atsiminė, kaip ji stebėdavo vyresnias merginas seksualiai žaidžiant vieną su kita, o vėliau, paaugusi, tą patį darė pati su savo draugėmis. Kai mergaitės paaugdavo, jos žaisdavo su berniukais, tačiau Nisa atsiminė, kad brendimo metu nenorėjo to daryti. Kaip ji vėliau sužinojo, visos merginos tuokėsi su berniukais, tačiau santuokinis guolis netapdavo vieninteliu ir neliečiamu tiek vyrams, tiek moterims.

Kung San bendruomenė savo suaugusiųjų lytiniuose santykiuose gebėjo suderinti seksą su tos pačios ir priešingos lyties partneriais. Tokia seksualumo samprata atsirado dėka socialinių-kultūrinių faktorių – lyčių lygiavertiškumo, šeimos ideologijos ir vaikystės apibrėžimo.

Kadangi šios bendruomenės nariai niekada neturėjo didelio turto ir paveldėjimo tradicijų, kurias įteisintų santuoka, jų ideologija partnerių atžvilgiu buvo labai laisvamaniška. Šeimose vedybinis partneris neturėjo daugiau teisių nei likusieji seksualiniai partneriai. Kungai manė, kad brandus amžius skirtas atskleisti savo seksualumui ir juo mėgautis. Taigi branda - tai lyg mokymosi metas, kuris veda į heteroseksualią santuoką, o seksualiniai žaidimai tarp moterų gali būti laikomi dalimi seksualinių eksperimentų.

Taigi seksualumo sampratų ir papročių įvairovė kitose etninėse grupėse yra labai gerokai didesnė nei dominuojančios baltųjų Europoje ar Amerikoje. Kaip matome, daug įvairių socialinių-kultūrinių faktorių konstruoja seksualumą – tai brendimo pažymėjimo ritualai, moterų draugystės institucijos, svarbūs socialiniai ryšiai, kultūrinės tradicijos vaikų atžvilgiu, taip pat lyties, religinės, santuokos ir šeimos ideologijos. Šie procesai seksualumui suteikia reikšmę ir sukuria kontekstą, kuriame šis realizuojamas.

Bus tęsinys

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Naujienų prenumerata

Top naujienos

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (7)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Traukinys Maskva-Vladivostokas: lietuviai juo vyko, tikėdamiesi nuotykių ir problemų (197)

Šią vasarą aš – Tadas, ir mano brolis Mantas, atostogoms nusprendėme pasirinkti kiek...

Sezoninį darbą pasirinko dėl neįprastos priežasties: šis įdarbinimas buvo pats svarbiausias (14)

Dauguma jaunuolių sezoninį darbą renkasi dėl paprastų priežasčių, vieni nori užsidirbti...

Eksperimentas: 7 absoliutaus pritarimo vyrui dienos (19)

Kas bus, jei ištisą savaitę pamėginsime pritarti bet kokiam vyro sprendimui? Eksperimentas, kurį...

Tris kartus už nuosavus tvirtesni dantys – per parą (48)

„ Dantys per vieną valandą – dantys vienai valandai“, – anksčiau ironizuodavo...

Rusijos propagandos gniaužtuose atsidūrusios šalies atstovė: žmonės mąsto, emigruoti ar dar palaukti (296)

Jauna moteris, buvusi kandidatė Moldovos prezidento rinkimuose Maia Sandu yra pasiryžusi...

Prasidėjo visiškas Saulės užtemimas: pasigrožėkite vaizdais (28)

Rugpjūčio 21 d. įvyks neeilinis visiškas Saulės užtemimas, kurį galės stebėti tūkstančiai...

Žvaigždžių gretos byra: Europos čempionatas – be būrio elitinių žaidėjų (22)

Savaitgalį vos per 24 valandas iš Europos krepšinio čempionato žaidėjų sąrašo buvo...

Į susišaudymo Vilniuje sūkurį pateko ir S. Stavickis-Stano (112)

Pirmadienio vakarą Vilniuje , Antakalnio gatvėje, aidėjo šūviai. Policijos duomenimis, tarp...

Vilniuje esančioje Antakalnio gatvėje aidėjo šūviai papildyta 20.44 (83)

Šiandien Vilniuje aidėjo šūviai. Antakalnio gatvėje esančioje kavinėje tarp susipykusių...