Vanduo - alergenų ir toksinų priešas

 (7)
Vanduo - alergenų ir toksinų priešas
© Shutterstock nuotr.

Vandens galia yra stebuklinga. Vien tai, kad be vandens neišgyventume nė dienos, patvirtina šios paprasčiausios, bet kartu ir brangiausios žemėje substancijos vertę. Vanduo yra pagrindinis kūno energijos šaltinis.

Jeigu jo trūksta, organizmo funkcijos ima silpnėti, o galiausiai jos sunaikinamos. Yra įrodyta, kad normalias žmogaus organizmo funkcijas garantuoja pakankamas išgeriamo vandens kiekis – maždaug du litrai.

Būtina vandens – sąlyga – jo kokybė. Vanduo yra pagrindinis elementas stiprinantis imuninę sistemą, jis skystina kraują ir apsaugo nuo krešulių susidarymo kraujo apytakoje. Vanduo suteikia jėgų visoms smegenų funkcijoms, ypatingai mūsų mąstymui. Ir tai tik kelios gyvybiškai svarbios vandens savybės. Dar viena priežastis, kodėl turime jo gauti pakankamai, vanduo išvalo toksines medžiagas iš įvairių kūno dalių ir perneša jas į kepenis ar inkstus, kad šie jas pašalintų.

Toksinai keičia ląstelių atmintį

Kodėl prakalbome apie toksinus? Toksinai pakliuvę į organizmą virsta laisvaisiais radikalais, kurie it kokie agresoriai atakuoja ląsteles. Pavojus iškyla tada, kai šie radikalai prasiveržia pro ląstelės membraną iki jos branduolio – DNR grandinės, kurioje patalpinta visa mūsų organizmo informacija. Jeigu laisvasis radikalas įsibrauna į DNR grandinę, jis ją sugadina. Užtenka pakeisti vos vieną vienintelį atomą iš 30 milijardų ir prasideda ląstelės mutacija.

Tokia ląstelė gauna ir ima skleisti klaidingą informaciją, ima sparčiai daugintis. Kalbant medicinos terminais, pradeda formuotis įvairūs dariniai (vėžys), kurie labai dažnai sukelia pavojų žmogaus sveikatai ir net gyvybei.

Alergenai ir toksinai – pavojingas derinys

Pavasarį visas oras tiesiog kirba nuo galybės žiedadulkių. Sumišusios kartu su dulkėmis, išmetamosiomis degalų skilimo dalelėmis, žiedadulkės transformuojasi į pikčiausius alergenus, kurie pakliuvę į žmogaus organizmą sukelia daugybę varginančių negalavimų. Tai nuolatinė sloga, ašarojančios bei perštinčios akys, galvos skausmai, čiaudulys ir kosulys. Visa tai vargina ir fiziškai, ir morališkai. Sunku išsimiegoti naktį, darbo diena tampa nepakeliamu išbandymu, neviltis dėl sunkiai kontroliuojamos situacijos išbalansuoja nervų sistemą.

Patarimai sergantiems žiedadulkių alergija

Sergantiems alergine sloga patariama imtis įvairių priemonių, palengvinančių būklę, pagerinančių savijautą. Parėjus namo būtina kuo skubiau nusivilkti visus drabužius ir kruopščiai nusiprausti po dušu, praplauti akis, išsiskalauti burną, nosį.

Išvalyti nosį galima įprastu vandeniu ar specialiais jūros druskos tirpalais, galima įsilašinti priešalerginių vaistų skirtų akims. Visa tai palengvina alerginės slogos simptomus. Gydytojui paskyrus galima vartoti ir specialius cheminius priešalerginius vaistus. Tačiau svarbiausia ir paprasčiausia nemalonius alergijos reiškinius mažinanti priemonė - vanduo.

Jei sergate alergija...

Vanduo yra pagrindinė organizmo sudėtinė dalis – mūsų kūno masę sudaro 70-80 proc. vandens. Vanduo skatina medžiagų apykaitą bei limfos tekėjimą. Vandens molekulės yra laisvos, su nieko nesusijungusios. Todėl vanduo yra labai yra labai svarbus norint išplauti iš organizmo tarpinius medžiagų skilimo produktus.

Jeigu jūs sergate alergija, vandenį reikia pradėti gerti kasdien ir reguliariai. Be to, pasistenkite atsisakyti gėrimų, turinčių kofeino ir alkoholio. Bent jau kol pranyks arba sumažės alergijos sukelti negalavimai.

Atminkite, kad nei arbata, nei sultys, nei gaivieji gėrimai negali pakeisti paprasto vandens, ypač vaikams. Tiems, kurių širdis ir inkstai veikia gerai, reiktų pradėti nuo 2 stiklinių vandens likus pusei valandos iki valgymo ir vienos stiklinės vandens kas pusantros valandos po valgio.

Gerkite vandenį kiekvieną kartą, kai jums norisi gerti, net valgant. Vaikams vanduo būtinas ląstelių augimui. Atsiminkite – 75 proc. kiekvienos augančio organizmo ląstelės turi būti užpildyta vandeniu.

sveikas.lt
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Grožis ir sveikata

Specialistės: aktyviai gyventi lengva, reikia tik tam ryžtis (10)

2014 gegužės mėn. 8 d. 11:17
Lietuviai aistringai domisi sportu, tačiau patys aktyviai gyventi nėra linkę. 2013 m. atliktas „Eurobarometer“ tyrimas parodė, kad fiziškai aktyvūs tėra mažiau nei pusė šalies gyventojų, be to, tik 15 proc. lietuvių sportuoja reguliariai – 2-3 kartus per savaitę.

Pačios paprasčiausios infekcijos netrukus gali tapti mirtinos (57)

2014 gegužės mėn. 8 d. 06:45
Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) išleido pirmąją išsamią apžvalgą apie visame pasaulyje augantį mikroorganizmų atsparumą antimikrobiniams preparatams. Apžvalgoje daug dėmesio skiriama ir kasdien vis aktualesne tampančiai bakterijų atsparumo antibiotikams problemai. PSO surinkti, išanalizuoti, apibendrinti duomenys iš 114 pasaulio šalių leido padaryti liūdnoką išvadą: augantis mikroorganizmų atsparumas antimikrobiniams preparatams grasina rimtais sveikatos sutrikimais ar net mirtimi. Bet kuriam iš mūsų, bet kuriame pasaulio kampelyje.

Viskas apie priešlaikę ejakuliaciją: gydo dubens dugno pratimai (46)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Priešlaikė ejakuliacija nustatoma 20-30 proc. vyrų, besikreipiančių į sveikatos specialistus dėl seksualinių problemų. Kadangi nemažai vyrų, turinčių seksualinių bėdų, į medikus net nesikreipia, tikslesnis šio sveikatos sutrikimo mastas lieka neaiškus.

Gražios odos paslaptys: kas iš tiesų padeda, o kas kenkia (16)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Veidrodėli, veidrodėli, kas pasaulyje gražiausias? Jei vien pažvelgus į jį akivaizdu, kad nepretenduojate į šį titulą dėl papilkėjusios, pavargusios, raukšlelėmis pasipuošusios odos, panikuoti neverta! Metas susipažinti su namie atliekama odos priežiūra, kuri padės išsaugoti jaunystę ir grožį.

Kaunas savaitgalį kviečia į nemokamą sveikatingumo renginį (7)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras primena, jog gegužės 10-ąją minima Pasaulinė judėjimo sveikatos labui diena ir kviečia į nemokamą sveikatingumo renginį „PAJUDAM“.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.