Trys patarimai, kuriais dalijasi svorio numetusios moterys

 (26)
Mesti svorį nėra lengva. Tai nėra juoda ir balta. Susiduriama su iššūkiais, nesėkmėmis ir akimirkomis, kai apninka mintis, „Ir kam aš tai pradėjau? Ar tunelio gale bus šviesa?“ Vis dėlto, šios skirtingų moterų, skirtingais būdais pasiekusių sėkmę, istorijos suteikia mums vilties, rašo womenshealthmag.com.
© Shutterstock

Visų jų požiūriai buvo skirtingi, kiekviena moteris pasiekė pergalę pasikliovusi skirtingais priemonių deriniais. Vis dėlto, yra keletas bendrų dalykų, kuriuos mes nuolat pastebime, nesvarbu koks kūno tipas, įpročiai ar tikslai būtų metant svorį.

Apklausus moteris, numetusias nuo 10 iki 100 kilogramų, išryškėjo trys pagrindiniai bendri patarimai, susiję su judėjimu, sąmoningu valgymu ir paramos sistema. Čia aptarsime, kaip šie dalykai padėjo siekiant tikslo ir kiek prisidėjo prie bendros sėkmės.

Daugiau judėkite

Nors kai kurios moterys išties įdėjo milžiniškas pastangas ir šešias ar net septynias dienas per savaitę mankštinosi, ne visoms reikėjo tokio įtempto tvarkaraščio, kad būtų numestas svoris. Šiuo atveju kalba eina apie štai ką – būtina judėti daugiau nei iki tol.

Štai Katie, atsikračiusi net 80 kilogramų, ir Brooke bei Hailey, numetusios po 45 kilogramus, visos jos stengėsi per dieną padaryti 10 tūkstančių žingsnių, ir tai sekė „Fitbit“ arba specialia programėle. Pasiekiamo tikslo nusistatymas, pavyzdžiui, kasdien nueiti šiek tiek papildomų žingsnių, motyvuoja, o bėgant laikui tų žingsnių skaičių galima didinti. Tiesą sakant, tai yra vienas iš garsenybių trenerės Harley Pasternak svorio metimo patarimų, o šios moterys – gyvas įrodymas, kad šis patarimas yra veiksmingas.

Jeigu ir šiaip esate pakankamai aktyvi, taip pat svarbu dar šiek tiek padidinti savo fizinį aktyvumą. Štai Karos, numetusios 18 kilogramų, sėkmės paslaptis slypėjo įvairovėje: „Esu poros vietos kūno rengybos studijų narė, jose siūloma joga, treniruokliai, bėgimas, užsiėmimai prie baleto atramos. Todėl jeigu reikia treniruoti kojas ir sėdmenis, su drauge einame į užsiėmimus prie baleto atramos. Jeigu tvarkaraštyje kardio pratimai, einame bėgioti. Per savaitę treniruojuosi nuo penkių iki šešių kartų.“

Kuo daugiau judate, tuo labiau tai tampa jūsų kasdieninės rutinos dalimi. „Man patinka treniruotis ir supratau, kad tai gali pakeisti maistą kaip streso malšinimo būdą, be to, leidžia man kontroliuoti situaciją, – aiškina Hailey. – Vidutiniškai per savaitę treniruojuosi nuo keturių iki šešių kartų“.

Valgykite sąmoningai

Dauguma kalbintų moterų, kurioms pavyko numesti nemažai svorio, savo sėkmę sieja su sąmoningesniu valgymu ir sąmoningesniu pasirinkimu. „Patiekalų ruošimas namuose – vienas veiksmingiausių svorio kontrolės metodų, – neabejoja Brooke. – Tai turi būti lengva ir teikti malonumą, kitaip netaps sistema.“

11 kilogramų atsikračiusi Caitlin taip pat džiaugiasi didesniu sąmoningumu, kai kalba eina apie savijautą ir tai, ką valgo. „Stengiuosi leisti sau valgyti mieste ir pasitikėti savimi renkantis maistą, kuris, žinau, leis man vėliau gerai jaustis. Žinau, kad kai pasijausiu soti, baigsiu valgyti. Stengiuosi save kontroliuoti tiesiog užduodama paprastą klausimą: „Ar tu tikrai to nori?“.

Kara mąsto panašiai. Ji pasakojo sutelkianti dėmesį į sveikesnius pasirinkimus, nors ir toliau mėgsta valgyti. Moteris paprasčiausiai stebi tai, kaip jos pasirinkimai atsiliepia savijautai. „Jeigu nusidedu valgydama sunkų ir nesveiką maistą, mano organizmas iškart sureaguoja, nes jis jau priprato prie švarių ingredientų. Todėl stengiuosi gauti pakankamai energijos arba jausiuosi blogai, tad nustojau valgyti bet ką, kas pablogins mano savijautą.“

„Esmė slypi žinojime, kas tavo organizmui blogai ir kas gerai, suvokime, ką valgai, – neabejoja 18 kilogramų atsikračiusi Kat. – Jeigu tai sveikos kalorijos, svorio atsikratysite.“

Kalbant apie sveikas kalorijas, sąmoningas valgymas neatsiejamas nuo žinių apie maistą. Apie 10 kilogramų numetusi Taylor šias žinias panaudojo kaip privalumą metant svorį. „Žinau daugiau nekaloringų pasirinkimų, tokių kaip sveiki riebalai migdolų svieste, kokosų aliejuje, avokaduose, todėl sąmoningai juos renkuosi“, – sako moteris.

Raskite motyvaciją bendruomenėje

O štai Becca net 45 kilogramų atsikratė su bendruomene „Weight Watchers“. Siekti savo tikslo jai padėjo ir speciali programėlė. „Galima žiūrėti nuostabias nuotraukas prieš ir po, rasti receptų ir patarimų, – džiaugiasi ji. – Tai tikrai padėjo išlaikyti motyvaciją.“

Brooke surasti jėgų padėjo BBG bendruomenė (angl. Bikini Body Guide – bikinio kūno programa). „Suteikia jėgų tai, kad gali pasidalinti savo trūkumais, tikslais, viena kitą padrąsinti“, – džiaugėsi ji. Brooke pastebėjo, kad iki susitikimo su kitomis moterimis iš šios bendruomenės ji labai gėdijosi savo svorio. Pasijaučiau laisviau suvokusi, kad nesu vienintelė tokia.“

Paramos užtikrinimas ir izoliacijos nejautimas yra ypač svarbūs veiksniai siekiant tikslo. Kara papasakojo turinti „žmogų, kuriam atsiskaito“: jis ją kontroliuoja, primena apie rytinį bėgiojimą ir treniruotes du kartus per savaitę. Tai gali būti geriausia draugė, brangus žmogus, bendradarbis, kažkuris iš tėvų, šeimos narys. Tiesiog reikia susirasti žmogų, kuriam būsite atskaitingi, kuris padės jums įveikti visus sunkumus.

Caitlin ir Cait tokios paramos sulaukė iš bendruomenės „Tone It Up“. Ją Cait susirado socialiniame tinkle „Instagram“: „Tai buvo pirmas kartas, kai suvokiau, kad galbūt galiu tai padaryti ir tai neprivalo būti kančia. Tos merginos buvo tokios pačios kaip aš.“

Tas tapatumas ir parama padėjo Cait pasiekti savo tikslų: „Pradėjau formuoti naujus įpročius, stumti save į naujas aukštumas, išbandyti naujas treniruotes, kartais klysti, kartais džiaugtis, tačiau visada sulaukiau paramos ir per pakilimus, ir per nuopolius. Man patiko teikti paramą kitoms ir matyti, kaip merginos padrąsina mane!“

Caitlin sakė: „Tone It Up“ bendruomenė man suteikė visišką paramos sistemą ir vis dar suteikia. Tos moterys iš bendruomenės yra neįtikėtinos: jos parems, padrąsins, išklausys tavęs, kad ir kurioje savo tikslo siekimo stadijoje būtumei. Tos moterys pasidalins nėštumų, praradimų, santuokų patirtimis… Tai ne vien svoris, bet ir emociniai veiksniai, kurie paprastai palaiko mūsų blogus įpročius.

Kreipiausi į „Tone It Up“ 2015 metais ir sutikau būrį moterų, kurias jaučiausi tarsi pažįstanti, nes sekiau jas „Instagram“. Jaučiuosi tokia laiminga, kad dabar galiu jas pavadinti draugėmis.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Įvardijo, kokių produktų suvalgytume mažiau, bet jaustumės sotesni (8)

Labai maža tikimybė, kad jau pagamintame maiste nebus cukraus, o ypač jo daug padažuose, kečupe, nemažai – greitai paruošiamose košėse, sausuose pusryčiuose. Taip LRT RADIJUI sako mitybos specialistė Vaida Kurpienė.

Neišmeskite banano žievės: ji naudinga širdžiai, virškinimui ir geram regėjimui (96)

Alternatyvioji medicina skiria užtektinai dėmesio gydomajai vaisių ir daržovių odelių galiai. Paradoksalu, tačiau dažniausiai mes jas nulupame ir tiesiog išmetame, nepaisydami naudos, kurią galėtume iš jų gauti, rašo naturalcarebox.com.

Kodėl nėra nieko blogiau už vasarinę slogą (1)

Sezoninės peršalimo ligos tokios nuspėjamos, kad virologai gali kalendoriuje pažymėti dienas, kada jos smogs, ir nedaug tesuklysti.

A. Pauliukevičius prieš bokalą: dar penkios priežastys atsisakyti alkoholio (160)

Apie alkoholio žalą skelbiama jau kelis šimtmečius: gydytojai, kelių policininkai, psichologai, barmenai, grožio specialistai ir įvairių pakraipų sveikuoliai apie jo poveikį kalba skirtingai.

Savigyda vaistažolėmis: kaip atpažinti pavojingas? (3)

„Lietuvoje turime labai daug vaistinių augalų, turbūt skaičiuotume šimtais, o vaistažolių rinkimas yra puiki galimybė praleisti laiką gamtoje, tačiau vaistažolės iš vaistų ir vitaminų gali virsti pavojumi sveikatai“, – įspėja Mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtos skyriaus vedėjas Almantas Kulbis.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.