Tridienė karštinė - kas tai?

 (7)
Kūdikis
Kūdikis
© Corbis

Vis dažniau girdžiu, kad vaikai serga tridiene karštine. Kas tai yra? Kaip gydyti ir kaip slaugyti susirgusį vaiką?

Kauno Šilainių šeimos sveikatos centro bendrosios praktikos gydytoja Rasa Tumalavičienė:

Tai nepavojinga, savaime praeinanti liga. Suserga maži vaikučiai, dažniau - nuo kelių mėnesių iki vienerių metų amžiaus. Bet gali sirgti ir keturmečiai.

Staiga pakyla temperatūra (38-40,5° C), karščiuojama nuo trijų iki septynių dienų. Liga plinta oro lašeliniu (čiaudintis vaikutis gali užkrėsti kitą) ir fekaliniu (kai pasinaudojus tualetu nenusiplaunama rankyčių) būdu. Tridiene karštine galima užsikrėsti darželiuose, ligoninėse. Ligą sukelia virusai.

Nei kosulio, nei viduriavimo paprastai nebūna. Vaikutis užkrečia kitus tol, kol karščiuoja. Kai atsiranda bėrimas, jau nebeužkrės. Dažniausiai trečią (rečiau ketvirtą, penktą ar šeštą) karščiavimo dieną temperatūra nukrinta ir vaikas išberiamas - pilvuko, krūtinės ir nugaros srityse - rausvomis susisiekiančiomis dėmelėmis. Jeigu raudoną dėmelę paspausite pirštu ir atleisite, ji taps balta, netrukus vėl prisipildys kraujo ir paraus. Bėrimas nepavojingas, po vienos ar dviejų parų praeina. Mažyliui odelės neniežti, jokių tepalų ar odos priežiūros priemonių naudoti nereikia.

Antrą parą karščiuojant atliekami kraujo ir šlapimo tyrimai - anksčiau uždegimo požymių nustatyti laboratoriškai nepavyks. Pakanka mažinti labai aukštą temperatūrą - atvejais, kai ji didesnė nei 38,5°C. Tuomet gydytojas skiria paracetamolio žvakutes arba ibuprofeno suspensijos. Patartina mažinti temperatūrą minėtais vaistais ir duoti pakankamai skysčių. Tai gali būti arbatos, sultys ar motinos pienas - atsižvelgiant į vaikučio amžių. Jeigu temperatūra iki 38°C, pakanka duoti pakankamai skysčių.

Sergant galimi neilgi traukulių priepuoliai. Nors ir atrodo grėsmingai, jie nėra pavojingi. Pavojingi gali būti ilgiau negu dvidešimt minučių trunkantys.

Dažniausiai vaikas pasveiksta savaime ir nelieka jokių komplikacijų.

Savaitraštis „Lietuvos sveikata“
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Grožis ir sveikata

„Judam kartu“ pataria: kaip sportuoti pradedantiems ir pažengusiems

2014 balandžio mėn. 25 d. 00:01
Sportiniai krūviai skirstomi labai įvairiai. Pagal fizinio aktyvumo rūšį sportuojantys žmonės renkasi tai, kas jiems atrodo tinkamiausia. Turintys tikslą sustangrinti raumenis ar užsiauginti raumeninės masės renkasi fitneso ar kūno dizaino treniruotes. Trenerės Dalios Vengrytės patarimai.

Akių grožis: kaip kovoti su pirmosiomis raukšlėmis (11)

2014 balandžio mėn. 24 d. 00:01
Žvilgsnio galia aprašyta žymiausių pasaulio rašytojų, apdainuota garsiausių muzikantų ir įamžinta talentingiausių dailininkų. Didžiausi romantikai beatodairiškai tiki meile iš pirmojo žvilgsnio, o psichologai sako, kad akyse atsispindi ne tik žmogaus nuotaika, bet ir visas gyvenimas.

Artėja masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis (8)

2014 balandžio mėn. 23 d. 11:54
Artėja masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis
Organizatorių nuotr.
Gegužės 10 dieną sostinėje vyksiantis masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis visus suvienys bendram tikslui – sveikatos labui, skatinti fizinį aktyvumą, puoselėti šiaurietiškojo ėjimo kultūrą, būti atviriems ir vieningiems.

Cholesterolį mažina ne tik vaistai (115)

2014 balandžio mėn. 23 d. 08:06
Cholesterolio padidėjimo priežasčių reikėtų ieškoti mūsų mitybos įpročiuose. Gyventojų apklausa parodė, kad esame įsitikinę, jog valgome neriebiai, nors išvardyti suvalgomi produktai ir jų kiekiai rodo, kad mūsų mityba yra labai „riebi“. Gausiai valgome gyvulinius riebalus: grietinę, sviestą, kiaulieną, fermentinį sūrį ir kitus riebius produktus, nevengiame kiaušinių, teigia Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Visuomenės sveikatos instituto vadovas prof. Rimantas Stukas.

Trijų dienų iškrovos dieta (21)

2014 balandžio mėn. 23 d. 00:02
Dietologai pasakytų, kad geriausia dieta - nepersivalgyti. Bet jei jau neatsilaikėte prieš pilnas lėkštes skanėstų, po švenčių pabandykite laikytis trijų dienų dietos. Atsikratysite 3-4 kilogramų, išvalysite organizmą, sumažinsite cholesterolio kiekį kraujyje ir pajusite energijos antplūdį.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.