Sulčių nauda sveikatai: kokias geriausia gerti, o kokiomis geriau nepiktnaudžiauti

 (10)
Visi žinome, kad vaisių, uogų, daržovių sultys yra ne tik skanus gėrimas, tačiau ir vertingas maisto produktas bei gydomoji priemonė. Sultis spaudžiame namie, užsisakome kavinėje ar renkamės konservuotas parduotuvėje.
Sulčių nauda sveikatai: kokias geriausia gerti, o kokiomis geriau nepiktnaudžiauti
© Shutterstock nuotr.

Manoma, kad kasdien išgėrus vieną stiklinę įvairių sulčių, nereikia gerti maisto papildų kapsulės. Neapkrauname ir virškinimo sistemos, kuriai netenka tiek morkų ar burokėlių virškinti. O ir vaikams lengviau įduoti jų pamėgtų sulčių, negu prikalbinti suvalgyti vaisių dubenėlį.

Tad kuo sultys naudingos?

80-95 proc. sulčių sudaro vanduo. Vanduo greitina medžiagų apykaitą, aktyvėja skrandžio ir žarnyno veikla.

Cukrūs gliukozė ir fruktozė aprūpina kalorijomis.

Organinės rūgštys stiprina žarnyno peristaltiką bei skrandžio sulčių sekreciją, žadina apetitą, aktyvina virškinimą. Ypač naudinga vaisių sultyse esančios citrinų ir obuolių rūgštys. Jų pagalba užkertamas mikroorganizmų dauginimasis. Numalšinamas pilvo skausmas, pilvo gurgimas, sunkumas skrandyje, virškinimo sutrikimai.

Atsargiai, esant opaligei, paūmėjus gastritui ir pankreatitui, negalima gerti rūgščių sulčių, nes jos didina skrandžio rūgštingumą.

Pektininės medžiagos susidaro vaisiams nokstant. Visi pektinai vertinami maisto pramonėje, jie drebučių pavidalu paverčia džemus, želė, pastiles. Organizmas pektinus blogai virškina, juos pašalina iš organizmo kartu su kenksmingomis tulžies rūgštimis.

Pektinai sugeria virškinimo trakto bakterijas, tuo gerindami virškinimą, stabdydami puvimo procesą, absorbuoja sunkiuosius metalus, radioaktyvias medžiagas. Pektinų daug obuoliuose, morkose, erškėčiuose, serbentuose. Išgėrus minėtų sulčių, praeina pilvo spazmai, pilvo diegliukai vaikams.

Sultyse gausu vitaminų. Daugiausia C, P,E, B2, B6, A, K. Kai žmogui trūksta vitaminų, išsivysto avitaminozė, sutrinka fermentų veikla. Sultyse esantis vitaminas C (askorbo rūgštis) didina organizmo atsparumą ligoms. Kai vargina bronchitas, plaučių uždegimas, sloga, sinusitas, gripas, peršalimas – reikia gerti daug C vitamino turinčias šermukšnių, šaltalankių, spanguolių, gervuogių sultis.

Rauginės medžiagos suteikia vaisiams aitroką skonį. Vaisiai, turintys rauginių medžiagų, vartojami nuo viduriavimo, apsinuodijus, kai kamuoja burnos gleivinės ligos ir žarnyno gleivės uždegimas. Šių medžiagų gausu obuoliuose, šermukšniuose, mėlynėse ir jų sultyse.

Mineraliniai junginiai – mikro ir makroelementai reguliuoja hormonų, fermentų veiklą, įeina į visų organų ir audinių sudėtį. Kalcio reikia kaulams (žemuogės, avietės), geležies reikia kraujui (avietės, granatai), jodo- endokrininėms liaukoms (spanguolės, serbentai).

Vaisių kvapas priklauso nuo eterinių aliejų. Sultys spaudžiamos iš prinokusių, sveikų, šviežių vaisių, uogų, daržovių. Sultys gaminamos: natūralios be priedų, mišiniai skoniui pagerinti, su minkštimu ir su cukrumi. Naudingiausios su minkštimu, nes į jas patenka valgomoji dalis. Tai pomidorų, abrikosų, slyvų sultys.

Obuolių sulčių nauda

Lietuvoje daugiausia sulčių spaudžiama iš obuolių, nes obelims tinka klimatas, jos veda gausų derlių. Obuoliai yra nekaloringi ir vitaminų juose nėra daug. Tačiau šie vaisiai naudingi organizmui dėl didelio pektinų, mineralinių medžiagų kiekio.

Obuoliai ir jų natūralios sultys tinka laikantis dietos, sutrikus širdies ir kraujagyslių veiklai, sergant mažakraujyste, podagra, šlapimo takų infekcija, (kaip šlapimą varanti medžiaga), esant vidurių užkietėjimui, žarnų katarui. Sultys stiprina nervų sistemą, tinka dirbantiems protinį darbą.

Šviežios sultys – tai jaunystės, sveikatos ir energijos eliksyras. Pasilepinkime jomis kasdien!

medguru.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Vitamino D svarba: kur jo gauti ir kodėl negalima perdozuoti

Žiemos laikotarpiu žmonėms būdingas imuninės sistemos silpnėjimas pasireiškia ne vien dėl šviežių daržovių ar vaisių stygiaus. Įprasta manyti, jog šiuo metu laiku šaltėjantis oras kelia didžiausią riziką mūsų sveikatai, tačiau saulės šviesos trūkumas taip pat gali lemti pablogėjusią savijautą.

Kalėdinis sporto iššūkis: ar priimsite?

Didžiosios metų šventės artėja ir mes norime pasitikti jas ypatingai bei gražiai. Žinoma, grožio norisi ir mūsų kūnui, kuris likus 3 savaitėms iki Šv. Kalėdų gali pasistengti ir patobulėti.

Mirtį sėjusios grožio procedūros: plaukus šalino rentgenu, gerdavo arseną ir piliules su kirmėlių kiaušinėliais (10)

Žmonės dėl grožio kančioms ryžtasi nuo neatmenamų laikų. Dar senovės egiptiečiai akis dažydavo tamsiomis priemonėmis, kurių sudėtyje buvo žalingo vario ir švino. Senovės graikai ir romėnai krokodilų išmatomis tepdavo veidą ir dėdavo jų į vonią. Mūsų dienomis tepti gyvūnų išmatas ant veido vis dar populiaru, ypač Japonijoje. Istorija liudija, kad dėl gražinančio poveikio žmonės pasirengę taikstytis su puvimo kvapais, rimta žala kūnui ir akivaizdžiomis rizikomis.

Laimės hormonų terapija – efektyvus būdas atsikratyti priklausomybių (9)

Tradicinei Rytų medicinai priskiriama akupunktūra efektyviai taikoma ir moderniose klinikose, pavyzdžiui, ausų arba aurikuliarinė akupunktūra padeda atsikratyti priklausomybių: alkoholizmo, rūkymo, lošimo, valgymo sutrikimų, gerokai palengvina sunkiųjų narkotikų abstinenciją.

5 paprasti pratimai, kurie padės atsikratyti pėdų skausmo

Žmogaus kūno kaulai yra vieni su kitais sujungti, todėl nieko keisto, kad vienoje vietoje jaučiamas skausmas gali netrukus sukelti problemų kitose kūno vietose. Pavyzdžiui, skausmas pėdoje greitai gali sukelti skausmą visoje kojoje.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.