Sulčių nauda sveikatai: kokias geriausia gerti, o kokiomis geriau nepiktnaudžiauti

 (10)
Visi žinome, kad vaisių, uogų, daržovių sultys yra ne tik skanus gėrimas, tačiau ir vertingas maisto produktas bei gydomoji priemonė. Sultis spaudžiame namie, užsisakome kavinėje ar renkamės konservuotas parduotuvėje.
© Shutterstock nuotr.

Manoma, kad kasdien išgėrus vieną stiklinę įvairių sulčių, nereikia gerti maisto papildų kapsulės. Neapkrauname ir virškinimo sistemos, kuriai netenka tiek morkų ar burokėlių virškinti. O ir vaikams lengviau įduoti jų pamėgtų sulčių, negu prikalbinti suvalgyti vaisių dubenėlį.

Tad kuo sultys naudingos?

80-95 proc. sulčių sudaro vanduo. Vanduo greitina medžiagų apykaitą, aktyvėja skrandžio ir žarnyno veikla.

Cukrūs gliukozė ir fruktozė aprūpina kalorijomis.

Organinės rūgštys stiprina žarnyno peristaltiką bei skrandžio sulčių sekreciją, žadina apetitą, aktyvina virškinimą. Ypač naudinga vaisių sultyse esančios citrinų ir obuolių rūgštys. Jų pagalba užkertamas mikroorganizmų dauginimasis. Numalšinamas pilvo skausmas, pilvo gurgimas, sunkumas skrandyje, virškinimo sutrikimai.

Atsargiai, esant opaligei, paūmėjus gastritui ir pankreatitui, negalima gerti rūgščių sulčių, nes jos didina skrandžio rūgštingumą.

Pektininės medžiagos susidaro vaisiams nokstant. Visi pektinai vertinami maisto pramonėje, jie drebučių pavidalu paverčia džemus, želė, pastiles. Organizmas pektinus blogai virškina, juos pašalina iš organizmo kartu su kenksmingomis tulžies rūgštimis.

Pektinai sugeria virškinimo trakto bakterijas, tuo gerindami virškinimą, stabdydami puvimo procesą, absorbuoja sunkiuosius metalus, radioaktyvias medžiagas. Pektinų daug obuoliuose, morkose, erškėčiuose, serbentuose. Išgėrus minėtų sulčių, praeina pilvo spazmai, pilvo diegliukai vaikams.

Sultyse gausu vitaminų. Daugiausia C, P,E, B2, B6, A, K. Kai žmogui trūksta vitaminų, išsivysto avitaminozė, sutrinka fermentų veikla. Sultyse esantis vitaminas C (askorbo rūgštis) didina organizmo atsparumą ligoms. Kai vargina bronchitas, plaučių uždegimas, sloga, sinusitas, gripas, peršalimas – reikia gerti daug C vitamino turinčias šermukšnių, šaltalankių, spanguolių, gervuogių sultis.

Rauginės medžiagos suteikia vaisiams aitroką skonį. Vaisiai, turintys rauginių medžiagų, vartojami nuo viduriavimo, apsinuodijus, kai kamuoja burnos gleivinės ligos ir žarnyno gleivės uždegimas. Šių medžiagų gausu obuoliuose, šermukšniuose, mėlynėse ir jų sultyse.

Mineraliniai junginiai – mikro ir makroelementai reguliuoja hormonų, fermentų veiklą, įeina į visų organų ir audinių sudėtį. Kalcio reikia kaulams (žemuogės, avietės), geležies reikia kraujui (avietės, granatai), jodo- endokrininėms liaukoms (spanguolės, serbentai).

Vaisių kvapas priklauso nuo eterinių aliejų. Sultys spaudžiamos iš prinokusių, sveikų, šviežių vaisių, uogų, daržovių. Sultys gaminamos: natūralios be priedų, mišiniai skoniui pagerinti, su minkštimu ir su cukrumi. Naudingiausios su minkštimu, nes į jas patenka valgomoji dalis. Tai pomidorų, abrikosų, slyvų sultys.

Obuolių sulčių nauda

Lietuvoje daugiausia sulčių spaudžiama iš obuolių, nes obelims tinka klimatas, jos veda gausų derlių. Obuoliai yra nekaloringi ir vitaminų juose nėra daug. Tačiau šie vaisiai naudingi organizmui dėl didelio pektinų, mineralinių medžiagų kiekio.

Obuoliai ir jų natūralios sultys tinka laikantis dietos, sutrikus širdies ir kraujagyslių veiklai, sergant mažakraujyste, podagra, šlapimo takų infekcija, (kaip šlapimą varanti medžiaga), esant vidurių užkietėjimui, žarnų katarui. Sultys stiprina nervų sistemą, tinka dirbantiems protinį darbą.

Šviežios sultys – tai jaunystės, sveikatos ir energijos eliksyras. Pasilepinkime jomis kasdien!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Natūralūs vitaminų lobynai – riešutai (1)

Prasidedant pavasariui labai svarbu pasirūpinti derama mityba, kuri padėtų sustiprėti po žiemą patirto saulės ir vitaminų stygiaus. Kad gautume visko, ko reikia mūsų organizmui, nebūtina išleisti daugybės pinigų išskirtiniams maisto produktams ar egzotiniams vaisiams – dažnai pakanka ant stalo arba pietų dėžutėje turėti riešutų ar džiovintų vaisių, uogų.

Žolininkės patarimai Gavėniai: kaip išsigremžti trejų metų cepelinus iš žarnyno (84)

2015 metais žolininkystei atsitiko nuostabus dalykas – kietis, kaip augalas, gavo Nobelio premiją! To ligi šiolei nėr buvę – šiai premijai būdavo teikiamos augalų sudedamosios dalys, bet visas augalas – niekada. Atlikus ilgus medicininius tyrimus, kietis (taip, tas, kurio mūsuose pilni patvoriai ir bulvienojai) tąkart buvo apdovanotas už maliarijos gydymą. Tai tikra viltis fitoterapijai.

Kaip tinkamai rūpintis pažastų oda? (1)

Ar žinojote, kad šalinant pažastų plaukelius skutimosi peiliuku net 33% pašalinamų audinių sudaro viršutiniai, apsauginiai odos sluoksniai? Apie pažastis yra itin retai pagalvojama, nors tai viena iš jautriausių kūno vietų.

Odos gydytoja: mitas, kad reikia susitaikyti su problemine oda (5)

Odos sausumas, pasireiškiantis sudirgimu, niežėjimu ar pleiskanojimu – bene dažniausiai pasitaikanti problema, su kuria susiduria odos ligomis sergantys žmonės. Įvairūs odos pažeidimai neretai pasireiškia ir varginant endokrininės sistemos ligoms, pavyzdžiui, diabetui. Nors didelė dalis visuomenės vis dar mano, kad sergančio žmogaus oda tiesiog negali būti graži, vaistininkė Gintė Narušytė ir Inovatyvios dermatologijos centro gydytoja dermatovenerologė Inga Kisielienė skatina netikėti mitais.

Kokias veido odos drėkinimo klaidas darome (1)

Vien drėkinamojo kremo naudojimas neduos norimo efekto siekiant tinkamai drėkinti odą, tikina gydytoja dermatovenerologė Renata Kliunkienė. Pasak gydytojos, svarbu ir tai, kaip oda yra prausiama, kokie produktai naudojami ir koks yra organizmo skysčių balansas.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.