Sauna ar rusiška pirtis?

 (19)
Jau rašėme apie nuostabų garų poveikį mūsų odai ir visam organizmui. Tačiau kokią pirtį rinktis - suomišką ar rusišką? Kuri yra naudingesnė? Kokie jų skirtumai? Pateikiame jums visus pliusus ir minusus.
Pirtyje
Suomijoje nuo senovės sauna buvo laikoma šventove: pirties garuose gimdavo dvasia, dovanodama džiaugsmą, laimę bei sėkmę. Iki šių laikų suomiškos pirtys visame pasaulyje garsėjo savo oro temperatūros karštumu (drėgmės 5-15procentų), kuris gali siekti iki 140 laipsnių!!! Sausas oras sparčiau atiduoda šilumą ir padeda daug lengviau pernešti aukštas temperatūras.

Todėl labiausiai plintančia problema Rusijoje tapo vandens pylimas saunoje ant karštų akmenų. Aukšta temperatūra ir bloga ventiliacija duoda "sunkų" garą, kuris kenkia sveikatai ir odai. Galima tik vos vos apšlapinti sienas arba apipilti akmenis eukalipto, pušies ar apelsinų antpilu arba vandeniu praskiestą eterinį aliejų. Tai pripildys sauną nuostabaus aromato ir palengvins prakaito išsikyrimą.

DĖMESIO: aliejus yra degus ir todėl negali būti su niekuo maišomas, išskyrus vandenį. Pirtyje jo negalima saugoti.

Kaip ilgai?

Sausame karštame ore prakaitas greičiau garuoja, ir todėl tampa lengviau kvėpuoti. Todėl sauną kai kurie žmonės perneša lengviau nei pirtį “garintuvę” ir gali ten sėdėti gana ilgai. Būkite atidūs: neleiskite organizmui perkaisti - suomiškoje pirtyje galima praleisti daugiausia 5-10 min.! Daugumoje jų yra įtaisyti smėlio laikrodžiai, kuruos reikėtų perversi tik įėjus.

Kojas į viršų

Prieš įeinant į sauną, rekomenduojama nusiprausti po dušu be muilo ir sausai išsišluostyti. Po to reikia užsidėti kepurę (ji neleis galvai perkaisti ir saugos jūsų plaukus) ir atsigulti ant gulto. Pagrindinė saunos taisyklė - kojos turi būti viename lygyje arba aukščiau galvos. Tai užtikrina normalią kraujotaką, padeda atsipalaiduoti raumenims ir lengviau pašalinti iš organizmo toksinus.

Saunoje turi būti specialios lentynėles kojoms, daugelis to nežinodami ten deda galvą. Sėdint garintis nerekomenduojama, nes kojose gali pradėti kauptis kraujas ir jos gali nutirpti.

Prakaituoti sausai

Garintis galima tiek nuogai, tiek ir susisukus į paklodę. Daugelis renkasi kompromisą, apdengdami tik jautrias kūno dalis - kelius, krūtinę. Pradėti garintis reikia nuo žemiausio gulto, palaipsniui kylant aukštyn. Jeigu prakaitas nepasirodo, pamasažuokite kūną minkšta pirštinaite. Tai pagreitins kraujotaką ir "iškvies" prakaitą. Jeigu veido odą pradeda deginti, jį reikėtų pridengti drėgnu rankšluostėliu. Kojų apavą geriausia palikti išorėje, kitaip jis įkais ir neįmanoma bus apsiauti.

O vėliau?

Dušas, sniego pusnis arba baseinas. Bet jeigu po pirties dar laukia masažas, tai vėsinti kūno nereikėtų. Masažas saunoje - atskiro pokalbio tema. Patyrusios masažisto rankos gali ištrinti kiekvieną odos gabalėlį, kiekvieną sąnariuką, jau ir be to atpalaiduotus pirties garų. Po masažo reikėtų susisukti į šiltą rankšluostį arba chalatą ir su žolinės arbatos puodeliu rankoje 15 minučių pamedituoti. Saunoje skysčių vartojimas svarbus kaip niekur kitur: jums reikia susigražinti prarastą kūno drėgmę. Tarp įėjimų į sauną nepamirškite išsitepti kūną pilinguojančiais kremais, o taip pat kaukę, tinkančią jūsų veido odai.

BŪTINI aksesuarai:

Veltinė kepurėlė

Minkšta masažinė pirštinėlė

Drėgnas rankšluostis

Lentynėlė po kojomis

RUSIŠKA PIRTIS

Giliarovskis ne be pagrindo teigė, kad: Rusijoje yra vienintelė vieta, kurioje lankėsi kiekvienas Maskvos gyventojas - tai pirtis. Į pirtį vaikščiojo visi - čia kalbėjosi, aptarinėjo naujausius gandus, sprendė reikalus ir netgi gimdė. Rusiška pirtis pas mus iki šiol yra pati populiariausia.

Ji pati demokratiškiausia ir tinka visiems - netgi nėščioms moterims ir naujagimiams. Karštis, temperatūrų kaita, įtrynimas - rusiška pirtis sujungė visas pasaulio tradicijas. Bet joje taip pat yra ir tai, ko kitose pasaulio pirtyse nerasi - vantos ir "skanus" garas

Vantos

Jos turi būti storos, lengvos, padarytos iš šakelių, nupjautos sausu oru ir išdžiovintos pavėsyje ir su vėjeliu. Ji neturi su laiku prarasti gydomųjų medžiagų ir nenuplikti jau pirmą kartą garinantis. Prieš įėjimą į pirtį, norint vantas "įkaitinti", jos keletui minučių pamerkiamos į karštą vandenį. Ilgam jos ten palikti nereikia - dings aromatas. Kai kas šlapias vantas deda ant karštų akmenų, o nuo jų kylantys garai paskleidžia savo gydomąsias galias. Svarbiausia, kad ant akmenų neliktų jokiu lapų - jie gali pradėti degti.

Beržinė vanta

Beržų lapų sudėtyje yra eterinių aliejų, vitaminai C ir A, palaikantys odos jaunumą. Jie gerai prilimpa prie kūno ir sugeria prakaitą.

Ąžuolinė vanta

Ąžuolo lapai prasčiau sugeria prakaitą, bet jie yra daug platesni ir todėl geriau "vaiko" garus. Jis labiau tiks tiems, kurie mėgsta gerai pasigarinti.

Eukalipto vanta

Pats tikriausias vaistas, kai sergate ir turite problemų su plaučiais. Ji taip pat padeda gydyti pažeistas vietas, sąnarių skausmus ir patempimus. Geriausia prie beržinės vantos pridėti 3-4 eukalipto šakeles.

Spygliuočių vanta

Šiai vantai tinka eglinės, kedrinės, kadaginės šakos. Nors po apdirbimo spygliai pasidaro minkštesni, šiam procesui vis tiek reikėtų pasiruošti ir prieš pėrimąsi 8 minutes pagulėti pirtyje.

Vantos iš dilgėlių

Tai tikras išsigelbėjimas, kai labai skauda sąnarius ir juosmenį. Norėdami išvengti nudilginimų, jas palaikykite šiltame, o paskui karštame vandenyje pakaitomis porą kartų po 2-3 min.

Būna daug skirtingų vantų: riešutmedžio, uosio, ievos. Pastaroji ypač gelbėja sergant gripu. Ievos antibakterinis poveikis padidina profilaktinį pirties veikimą.

Kaip pertis vantomis

Paglostymas, vedžiojimas vanta prilygsta tikram masažui, kuris stimuliuoja kraujotaką, padidina prakaito išskyrimą, suteikia energijos.

Judesiai turi būti minkšti – kad vantos tik vos vos liestų kūną, prie jo pritraukdamos karštį. Pėrimo intensyvumas priklauso nuo pirties karščio: jeigu pirtis karšta, tai vantomis stengiamasi labai nesimosikuoti, jei nelabai – tai užsimojant jas galima pakelti ir aukščiau. Vanojimas pradedamas kūną glostančiais judesiais nuo pėdų prie klubų ir pilvo, krūtinės ir kaklo. Po to atsargiai pradedama perti kojas, pilvą, krūtinę, rankas. Užbaigiama įtrynimu: vanta prilaikoma viena ranka, o kita prie kūno prispaudžiami lapai. Vantos visada turi būti drėgnos.

Garai

Žoliniai priedai suteikia ne tik nuostabų aromatą, bet ir turi gydomųjų savybių. Pavyzdžiui eukalipto lapai savo sudėtyje turi apie 40 naudingų sveikatai komponentų, mėta pagerina nuotaiką ir ramina nervus. Liepa daug kartų padidina prakaito išsiskyrimą ir gydo susirgimus. Taip pat yra ir alaus, giros, tabako garų skonio mėgėjų. Cigarečių dūmas yra kenksmingas sveikatai, tačiau užvirtas tabakas gydo problematišką odą.

Iš pradžių ant akmenų reikia užpilti šiek tiek vandens, kad jie truputį atauštų. Vėliau - praskiestą užpilą, dar po to - vandenį. Užpilu taip pat galima apipurkšti ir sienas bei grindis. Bet jo nereiktų pilti ant pirtyje sėdinčių žmonių - susimaišęs su prakaitu jis paskleis nemalonų kvapą.

Rusiškos pirties ypatumai

Pačioje pirtyje galima praleisti ne ilgiau kaip 35 minutes, nepriklausomai nuo užėjimų skaičiaus. Prieš užeinant į pirtį, reikėtų 10-20 min. atsipūsti, pailsėti (nepamirškite nusiimti nuo savęs papuošalų). Kūnas pirtyje turi būti sausas, kitaip galima sugadinti karštį ir pakenkti sveikatai - dėl šlapios odos garai pasidaro sunkūs.

Įeidami į pirtį užmerkite akis: jei įėję pajusite kad karštis apgaubia visą kūną, o nesklinda iš vienos pusės, tai jums pasisekė.

Žmonėms, kurių oda sausa, geriausia būtų kūną drėkinti vilnoniu rankšluosčiu, o jeigu oda riebi - medvilniniu. Visos sintetinės medžiagos (iš jų gali būti pagaminti rankšluosčiai, kepurėlės, maudymosi kostiumėliai) pirtyje yra nepageidaujami.

Jeigu jūs staiga blogai pasijautėte, atsigulkite ant nugaros, o ant širdies srities padėkite rankšluostį, sudrėkintą šaltame vandenyje.

Būtini aksesuarai

Vantos

Žolinis antpilas

Kai kurie pirtininkai naudoja segtukus grindims

ALIEJAI

Šiuo metu kosmetologija pergyvena "aliejinį bumą". Su paskutinių išradimų pagalba kosmetiniai aliejai yra neriebūs ir įgavo daugybę naudingų savybių. Jie greitai įsigeria, nepalieka ant kūno jokių lipnių žymių, o jų aromatai teikia pasitenkinimą. Ypatingai aliejai pasidaro aktualūs pirtyse, nes švarūs įkaitę plaukai ir kūnas sugeria jų naudingus ir gydomuosius komponentus.

Aliejai veidui

Būtų klaidinga galvoti, kad šie aliejai pritaikyti tik sausai odai. Pavyzdžiui eteriniai šalavijo, arbatinio medžio, eukalipto aliejai dezinfekuoja ir turi riebalus reguliuojančių savybių, kurių dėka normalizuojamas riebios odos riebumas. Jeigu nuo ilgo sėdėjimo pirtyje paraudo arba ėmė degti veido oda, jį iš karto nuraminti padės aliejus, skirtas jautriai odai.

Tepkite veidą storu sluoksniu ir po keleto minučių nuvalykite likučius popierine servetėle. Pirtyje veidą galima palepinti aliejaus masažu. Įkaitusi nuo garų ir ištrinta masažisto rankomis veido oda daug geriau sugers visus aliejuje esančius naudingus, maistingus ir atstatančius komponentus.

Aliejai plaukams

Aliejus plaukams dažniausiai tepamas prieš einant į pirtį, nes juos ne tik puikiai apsaugo nuo perdžiūvimo, bet ir atstato plauko struktūrą. Jo veikimas yra daug efektyvesnis, kai yra veikiamas garų. Aliejus plaukams lengvai nusiplauna po karštu dušu, bet tuo pačiu yra atsparus šaltam vandeniui ir nepalieka plėvelės baseino vandens paviršiuje.

Aliejai masažui

Masažisto rankos turi laisvai slysti kūnu, todėl pirkdami panašaus pobūdžio aliejus patikrinkite, kad jie ne taip greitai įsigertų. Į šiuolaikinių aliejų sudėti įeina visos įmanomos aktyvios dalelės, todėl, esant norui, jie gali būti naudojami norint atpalaiduoti kūną (Aroma Clam, Lancome, Aqua Relax Elixir d'Huiles Essentielles, Biotherm) arba sukaupti energiją (Huile Satinee Parfumee linijos Eau Dynamisante, Clarins; Wake up body Lation linijos Art of SPA, Helena Rubistein), minkštinti odą (Johnson's baby, Johnson & Johnson; Pflege OL, Bubchen), o taip pat stiprinti ją ir padėti kovoti su celiulitu, "apelsino žievele" (Huile Hydroform, Darphin; Huile Anti-Eau, Clarins).

Aliejai kūnui

Tai taip vadinami "sausi aliejai", dažniausiai parduodami purškiamuose įpakavimuose, kurių dėka juos labai lengva užpurkšti ant kūno. Į jų sudėtį įeina dideli drėkinančių ir atstatančių komponentų, o taip pat įvairiausių augalinių ekstraktų kiekiai. Šie aliejai greitai įsigeria į kūną, todėl netinka masažams, bet juo apsipurškus, iškart galima rengtis (tokius aliejus savo kūno priežiūros gamybos linijose pristato Biotherm, Thago, Lierac).

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Šaldytuvo higiena lemia maisto produktų kokybę

Dažniausiai naudojamu ir nepamainomu virtuvės prietaisu, turbūt, galima tituluoti šaldytuvą. Šiandieninio šaldytuvo galimybės tikrai didelės, bet, deja, dažnai neišnaudojamos – žmonės pamiršta ar nežino pagrindinių maisto produktų laikymo šaldytuve taisyklių.

Sezoninis gripas: kaip apsisaugoti?

Ne paslaptis, kad gripą sukelia oru plintantys virusai. Kodėl gripas dažniau užpuola orams atšalus? Todėl, kad šie virusai mėgsta sausą ir vėsų orą. Tinkamiausia jiems yra a5 °C arba dar truputį žemesnė temperatūra. Šiomis sąlygomis jie gali sklandyti ir tarsi plūduriuoti ore.

Vitamino D svarba: kur jo gauti ir kodėl negalima perdozuoti (3)

Žiemos laikotarpiu žmonėms būdingas imuninės sistemos silpnėjimas pasireiškia ne vien dėl šviežių daržovių ar vaisių stygiaus. Įprasta manyti, jog šiuo metu laiku šaltėjantis oras kelia didžiausią riziką mūsų sveikatai, tačiau saulės šviesos trūkumas taip pat gali lemti pablogėjusią savijautą.

Kalėdinis sporto iššūkis: ar priimsite?

Didžiosios metų šventės artėja ir mes norime pasitikti jas ypatingai bei gražiai. Žinoma, grožio norisi ir mūsų kūnui, kuris likus 3 savaitėms iki Šv. Kalėdų gali pasistengti ir patobulėti.

Kodėl peršalus reikia valgyti vištienos sriubą (60)

Mamos nuo vaikystės mums sakydavo, kad vištienos sultinys ne tik skanus ir maistingas, bet ir padeda organizmui kovoti su ligomis. Pasirodo, tai ne bobučių pasakos, nes mokslininkai įrodė, kad vištienos sultinys išties realiai padeda nuo gripo, peršalimo ir kosulio.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.