Pratimai, kaip atsikratyti raukšlių veide I

 (29)
Jau nemažai buvo kalbėta apie tai, kas „slepiasi“ po mūsų veido oda. Buvo paaiškinta, kad kaukolė ir raumenys sudaro pagrindą, nuo kurio priklauso mūsų veido būklė, bruožai, jų deformacijos.
Pratimai, kaip atsikratyti raukšlių veide I
© Shutterstock nuotr.

Taip pat buvo paaiškinta, kad tų deformacijų neįmanoma panaikinti dirbant tik su veido oda, t.y tepant ją „stebuklingais“ kremais. Kaip jau rašėme, mezoterapija, botoksas, kolagenas, hialurono rūgšties injekcijos taip pat ne išeitis, o plastinės operacijos – sunkioji artilerija. Jos pasitelkimas – visų minėtųjų „jauninančiųjų“ procedūrų viršūnė, taip pat ne išeitis.

Veido mimikos gimnastikos, taip vadinamosios „face gym“ yra arčiausiai tiesos, tačiau jų atlikimo principas nėra visai teisingas.

Kaip jau buvo minėta, veido raumenų, priešingai nei kūno, tonizuoti, stiprinti nereikia. Visus apdribimus ir raukšles nulemia pernelyg įsitempę raumenys (hipertonusas). Veido raumenų tonizacija tik sustiprintų jau esamą įtampą ir veido deformacijos priežastis nebūtų panaikinta.

Svarbiausia - raumenų atpalaidavimas

Žmogui, pernelyg daug nesidominčiam veido senėjimo procesais, tai gali būti visiškai nesuprantama. Ką gi čia atpalaiduoti, jei ir taip viskas krenta žemyn? Juk tai dėl gravitacijos ir dėl odos išsitampymo. Taip pat sunku suprasti, kodėl einam į sporto salę ne atpalaiduoti kūno raumenų, bet juos sutvirtinti. Reikia suvokti veido raumenų biomechaniką ir tai, kad vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių raumenų senėjimą, yra kraujotaka.

Be jos raumenys nėra aprūpinami reikiamomis medžiagomis, pradeda trauktis, o oda, dėl elastingumo nebuvimo krenta žemyn. Raumenų atpalaidavimas – vienintelis būdas turėti ovalo formos veidą, išsaugoti taisyklingą žandikaulio liniją. Raukšlių atsiradimą taip pat lemia pernelyg įsitempę raumenys.

Dažnai to nejausdami mes darome labai daug mimikų. Paprasčiau tariant, nuolatos siunčiame savo raumenims informaciją, jog jie turi būti įtampoje. Kaip pripratinome, taip ir turime – vertikalios raukšlės kaktos srityje, mirga marga raukšlelių aplink akis, o nuo nosies iki lūpos - taip pat gili raukšlė. Mūsų darbas - atpalaiduoti raumenis, suaktyvinti kraujotaką ir limfos tekėjimą. Ir kaip bebūtų neįprasta, turime pradėti ne nuo ten, kur matomos pasekmės – veide, bet nuo kaklo.

Kaklas ir veidas yra neatsiejami vienas nuo kito. Tik nuo kaklo priklauso, ar veidas nebus atskirtas nuo viso kūno. Kaklas - jungiamoji veido ir kūno dalis. Galinėje kaklo dalyje visada yra jaučiama įtampa, toje srityje raumenys yra labai spazmuoti.

Taip yra dėl netaisyklingos laikysenos – sėdėdami prie stalo susikūpriname, skaitydami knygą prilenkiame galvą prie pat knygos puslapių, eidami susilenkiame lyg stengtumėmės suvesti rankas viena su kita – vėl gi siunčiame savo organizmui neteisingą informaciją.

Veido jauninimo metodo (revitonica) autorė Natalija Osminina knygoje “Veido prisikėlimas arba paprastas stebuklas” (2010 m.) rašo, kad pirmiausia, norint turėti gražų ir sveiką veidą, reikia „susitvarkyti“ su kaklu. Anot jos, spazmuoti kaklo raumenys gali tapti užtvaru laisvam kraujo bei limfos tekėjimui ir taip veido raumenys pradės džiūti, dėl ko sumažės visas veido karkasas.

Supažindiname Jus su pratimais, atpalaiduojančiais galinės kaklo dalies raumenis.

Pirmas pratimas

Atlikimas

Uždėkite rankas ant liemens. Pakelkite pečius į viršų ir atveskite atgal, lyg norėtumėte mentis suglausti vieną su kita. Atsargiai atloškite galvą. Spauskite galinę kaklo dalį. Laikykite 30 sekundžių (1 pvz.). Po jų grįžkite į pradinę padėtį. Patempkite raumenis (2 pvz.)

Patempimas

Norint patempti raumenis, būtina fiksacija (gumelės, virvutės ir k.t. nepatempsime, jei nelaikysime už vieno galo). Tempti reikia iš apačios į viršų. Tempiant raumenis būtina pirštų pagalvėles „priklijuoti“ giliau, dirbti ne su oda, o su raumenimis.

Antras pratimas

Atlikimas

Uždėkite ranką ant liemens. Maksimaliai pakelkite petį į viršų ir atveskite atgal. Iš lėto paguldykite galvą ant peties, taip, kad ausis būtų šalia jo, o nosis „žiūrėtų“ į viršų. Laikykite 30 sekundžių, po jų iš lėto grįžkite į pradinę padėtį. Patempkite raumenis. Šis pratimas atliekamas atskirai vienai ir kitai pusiau galinei kaklo dalims. Jei dirbote su dešine puse (dėjote dešinę ranką ant liemens, kėlėte dešinį petį aukštyn) tai po to pakartokite viską kairei pusei (3 pvz.)


Kodėl 30 sekundžių?

Norint atpalaiduoti raumenis, pirmiausia juos reikia dar labiau suspausti iš abiejų pusių. 30 sekundžių yra laikas, kurio reikia organizmui tam, kad suspėtų sureaguoti į mūsų liepimą atsipalaiduoti.

Jei yra jaučiamas poreikis, galima suspaustus raumenis palaikyti ir ilgiau. Jei kaklo raumenys yra labai įsitempę ir nepavyksta atlošti galvos, tuomet atloškite tiek, kiek pavyksta ir palaipsniui stenkitės pasiekti reikiamą padėtį.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Šaldyti, konservuoti ar džiovinti: kaip išsaugomos vertingiausios medžiagos? (2)

Visame pasaulyje besikeičiant mitybos tendencijoms ir su jomis susijusioms maisto paruošimo technologijoms, vartotojų kasdienybėje atsiranda vis naujų įpročių arba klausimų, ką geriausia rinktis.

„Joga for Fitness“ treniruotė kūnui ir jausmams

„Judam kartu“ pristato „Joga for Fitness“ treniruotę skirtą aktyviai gyvenantiems ir sportuojantiems žmonėms. Joje didelis dėmesys skiriamas tempimo pratimams.

Mityba pagal kraujo grupę: kam tinka mėsa, o kam kruopos (91)

Mityba pagal kraujo grupę - dar vienas maitinimosi būdas, turintis nemažą būrį pasekėjų, kurie tikina pasiekę rezultatų. Galite tikėti tuo ar ne, tačiau išmėginti visuomet verta.

Ar nepamirštate vienos plaukų džiovintuvo funkcijos?

Lažinamės, kad kas rytą būna taip – kuo greičiau išsidžiovini plaukus ir bėgi pro duris.

Dažnas žvilgčiojimas į telefono ekraną gresia rimta liga (1)

Technologijų progresas ir skverbimasis į mūsų kasdienybę ne visada turi džiugių padarinių: pasak gydytojos oftalmologės Elenos Grikienienės, nenuostabu, kad sausos, perštinčios akys vargina bene kas antrą pacientą, apsilankantį pas akių gydytoją, tačiau kai kuriems išmaniųjų technologijų akims padaryta žala būna kur kas rimtesnė – išsivysto sausų akių liga.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.