Prasideda antrasis erkių sezonas

 (5)
Kaip saugotis nuo erkių ir ką daryti, jei ji įsisiurbė? Apie tai kalbamės su medicinos centro „Northway“ šeimos gydytoja Neringa Burokiene.
Erkė
Erkė
© Shutterstock nuotr.

- Į ką reikėtų atkreipti dėmesį einant į mišką, kad neįsisiurbtų erkė?

Gerai pagalvokite apie drabužius. Rinkitės šviesius, ilgomis rankovėmis, nes ant tokių drabužių lengva pastebėti ropojančius parazitus. Patartina kelnių klešnes susikišti į kojines ar batus, galvą reikėtų pridengti kepure ar skarele. Atbaidyti erkes padeda įvairūs repelentai ar eteriniai aliejai. Norėdami išvengti vabzdžių įkandimų, vykdami į gamtą nesikvėpinkite.

- Į ką atkreipti dėmesį, renkantis apsaugines priemones?

Priemonės, apsaugančios nuo uodų, erkių ir kitų vabzdžių, turi atitikti kelis reikalavimus: kuo mažesnis pašalinis veikimas žmogui, kuo ilgesnis veikimo periodas ir aukšta preparato kokybė. Yra priemonių, kuriomis galima purkšti atviras kūno vietas, drabužius (negadina jų, nepalieka dėmių), orlaidžių kraštus, palapinių prieangius ar vaiko vežimėlio kraštus. Ant apipurkšto paviršiaus jie sudaro nematomą plėvelę, nuo kurios veiklioji medžiaga garuoja ir atbaido visus puolančius vabzdžius.

- Kada erkės būna aktyviausios?

Balandžio-spalio mėnesiais. Išlieka aktyvios, kol dirvožemio temperatūra siekia apie 5-7 laipsnius. Pavasarinio erkių aktyvumo metu daugiausia jų būna gegužės viduryje. Antrasis aktyvumo pakilimas – rugpjūčio-rugsėjo mėnesiais.

- Kaip ištraukti įsisiurbusią erkę?

Erkę suimkite pincetu ar specialiu erkės ištraukimo prietaisu kiek įmanoma arčiau odos ir tvirtu judesiu ištraukite. Nespauskite erkės kūno, kadangi tokiu atveju jos skrandžio turinys gali būti išspaustas į kraujotaką. Įkandimo vietą dezinfekuokite spiritiniu tirpalu.

Daugiau informacijos - naujame rugpjūčio mėnesio žurnale MIESTE.

Žurnalas MIESTE
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Ką daryti, kad dailus vasaros įdegis džiugintų iki rudens? (2)

Vasaros atostogas neretai primena ne tik patirti įspūdžiai, bet ir dailiai įdegęs kūnas. Ir nors norėtume atostogų įdegiu puikuotis iki pat vėlyvo rudens, kartais šis išblunka vos per kelias savaites.

5 patarimai senjorams: kaip ilgiau išsaugoti sveikatą ir būti fiziškai aktyviems (4)

Europos Komisijos duomenimis, net 46 proc. lietuvių nesportuoja ir nesimankština – mažiausiai fiziškai aktyvia veikla užsiima moterys 45-74 m. amžiaus grupėje. Pasak gydytojų, šalyje didėjantis fizinis pasyvumas lemia ne tik širdies ir kraujagyslių ligas ar nutukimą, bet ir sąnarių problemas.

Kodėl mums taip norisi saldumynų ir kuo juos pakeisti (25)

Bet kokia dirbtinai susiformavusi priklausomybė neigiamai veikia organizmą. Saldumynų mėgėjai privalo suvokti per didelio gliukozės kiekio daromą žalą. Šiandien pabandysime išsiaiškinti pernelyg didelio potraukio saldumynams priežastį ir pateikti keletą patarimų, kaip susidoroti su „saldžiomis pagundomis“.

Patarimas norintiems sulieknėti: spartinkite medžiagų apykaitą (31)

Kuo greitesnė mūsų medžiagų apykaita, tuo lengviau išlaikyti dailias kūno linijas. Tačiau laikui bėgant mūsų medžiagų apykaita lėtėja, todėl galime susidurti su antsvoriu. Kad taip neatsitiktų, sveikos mitybos specialistai siūlo imtis priemonių, kad paspartintumėte savo medžiagų apykaitą.

Menstruacijų cikle užkoduota valgymo sutrikimų grėsmė (1)

Valgymo sutrikimai ilgą laiką nebuvo laikomi rimtais psichiniais sutrikimais. Tačiau šiuolaikinė psichiatrija ir psichiatrijos specialistai neabejotinai šias ligas įtraukia į sąrašą šalia tokių ligų, kaip depresija, bipolinis afektinis sutrikimas, manija ir kt. Žalojančios kūną, traumuojančios psichiką, susijusios su kitomis psichologinėmis būklėmis, vedančios į savidestrukciją. Tokie tie valgymo sutrikimai, nesvarbu – ar tai bulimija, anoreksija, ar priepuolinis persivalgymas, ar dar kokia valgymo sutrikimų atmaina, kurių šiuo metu priskaičiuojama daugybė.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.