Prasideda antrasis erkių sezonas

 (5)
Erkė
Erkė
© Shutterstock nuotr.

Kaip saugotis nuo erkių ir ką daryti, jei ji įsisiurbė? Apie tai kalbamės su medicinos centro „Northway“ šeimos gydytoja Neringa Burokiene.

- Į ką reikėtų atkreipti dėmesį einant į mišką, kad neįsisiurbtų erkė?

Gerai pagalvokite apie drabužius. Rinkitės šviesius, ilgomis rankovėmis, nes ant tokių drabužių lengva pastebėti ropojančius parazitus. Patartina kelnių klešnes susikišti į kojines ar batus, galvą reikėtų pridengti kepure ar skarele. Atbaidyti erkes padeda įvairūs repelentai ar eteriniai aliejai. Norėdami išvengti vabzdžių įkandimų, vykdami į gamtą nesikvėpinkite.

- Į ką atkreipti dėmesį, renkantis apsaugines priemones?

Priemonės, apsaugančios nuo uodų, erkių ir kitų vabzdžių, turi atitikti kelis reikalavimus: kuo mažesnis pašalinis veikimas žmogui, kuo ilgesnis veikimo periodas ir aukšta preparato kokybė. Yra priemonių, kuriomis galima purkšti atviras kūno vietas, drabužius (negadina jų, nepalieka dėmių), orlaidžių kraštus, palapinių prieangius ar vaiko vežimėlio kraštus. Ant apipurkšto paviršiaus jie sudaro nematomą plėvelę, nuo kurios veiklioji medžiaga garuoja ir atbaido visus puolančius vabzdžius.

- Kada erkės būna aktyviausios?

Balandžio-spalio mėnesiais. Išlieka aktyvios, kol dirvožemio temperatūra siekia apie 5-7 laipsnius. Pavasarinio erkių aktyvumo metu daugiausia jų būna gegužės viduryje. Antrasis aktyvumo pakilimas – rugpjūčio-rugsėjo mėnesiais.

- Kaip ištraukti įsisiurbusią erkę?

Erkę suimkite pincetu ar specialiu erkės ištraukimo prietaisu kiek įmanoma arčiau odos ir tvirtu judesiu ištraukite. Nespauskite erkės kūno, kadangi tokiu atveju jos skrandžio turinys gali būti išspaustas į kraujotaką. Įkandimo vietą dezinfekuokite spiritiniu tirpalu.

Daugiau informacijos - naujame rugpjūčio mėnesio žurnale MIESTE.

Žurnalas MIESTE
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Grožis ir sveikata

Naudingi patarimai turintiems žemą kraujo spaudimą (5)

2014 balandžio mėn. 16 d. 18:44
„Labai jau daug dėmesio skiriama padidėjusiam kraujo spaudimui. O mano jis mažas. Gydytoja tvirtina, kad nieko baisaus, kad man bent jau negresia insultas. Vaistų nėra, o aš dažnai jaučiuosi nekaip. Kaip gyventi hipertonikams, patarimų gausu. O ką daryti man?“- klausia skaitytoja.

Laikomės dietos: didžiausios lieknėjančių klaidos (13)

2014 balandžio mėn. 16 d. 11:08
Esame šiauriečiai, todėl šaltasis tamsusis metų laikotarpis mus paveikia ypatingai neigiamai: judame mažiau, valgome daugiau, nepailsime, gyvename nuolatinėmis streso sąlygomis. O pavasarį, nusimetę šiltą paltą, liūdnai konstatuojame faktą – ir vėl priaugome svorio. Nereikėtų pradėti save dėl to graužti. Gydytojai pataria susitelkti ne į problemą, o į sprendimą – pradėkite lieknėti tiesiog šiandien.

Pietūs: ką rinktis, kad būtų sveika + 2 receptai

2014 balandžio mėn. 16 d. 00:01
Šiuolaikinis tempas keičia ne tik žmonių gyvenimo būdą, bet ir įpročius: atliktų tyrimų duomenimis, žmonės pietums skiria vis mažiau laiko, bet dažniau valgo restoranuose. Dažnai mieliau kavą nei pietus pasirinkę lietuviai turėtų daugiau valgyti daržovių, liesų pieno produktų bei vietoje kiaulienos rinktis jautieną ir paukštieną.

Ideali vyro ir moters figūra vyrų ir moterų akimis (111)

2014 balandžio mėn. 15 d. 16:21
Jei apklaustumėte vyrus ir moteris, kokios, jų nuomone, yra idealios kūno formos, gautumėte visiškai skirtingus atsakymus. Pasirodo, vyrų ir moterų įsivaizdavimas apie idealią abiejų lyčių figūrą skiriasi iš esmės.

Aliejus aliejui nelygu. Kokį pasirinkti? (27)

2014 balandžio mėn. 15 d. 08:04
Daugelis žinome, kad šalto spaudimo aliejai yra rekomenduojami kaip naudingiausi mūsų organizmui. Jie ne tik vadinami geriausiu maistu, bet ir mūsų organizmo vaistu. Šalto spaudimo aliejai išgaunami mechaniniu būdu, nesvarbu, rankomis ar presais, tačiau naudojant ne didesnę kaip 30°C temperatūrą. Šis spaudimo būdas yra labiausiai tausojantis, kadangi aliejai išlaiko augalo kvapą, savitą tirštumą, spalvą bei unikalų skonį.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.