Prasideda antrasis erkių sezonas

 (5)
Kaip saugotis nuo erkių ir ką daryti, jei ji įsisiurbė? Apie tai kalbamės su medicinos centro „Northway“ šeimos gydytoja Neringa Burokiene.
Erkė
Erkė
© Shutterstock nuotr.

- Į ką reikėtų atkreipti dėmesį einant į mišką, kad neįsisiurbtų erkė?

Gerai pagalvokite apie drabužius. Rinkitės šviesius, ilgomis rankovėmis, nes ant tokių drabužių lengva pastebėti ropojančius parazitus. Patartina kelnių klešnes susikišti į kojines ar batus, galvą reikėtų pridengti kepure ar skarele. Atbaidyti erkes padeda įvairūs repelentai ar eteriniai aliejai. Norėdami išvengti vabzdžių įkandimų, vykdami į gamtą nesikvėpinkite.

- Į ką atkreipti dėmesį, renkantis apsaugines priemones?

Priemonės, apsaugančios nuo uodų, erkių ir kitų vabzdžių, turi atitikti kelis reikalavimus: kuo mažesnis pašalinis veikimas žmogui, kuo ilgesnis veikimo periodas ir aukšta preparato kokybė. Yra priemonių, kuriomis galima purkšti atviras kūno vietas, drabužius (negadina jų, nepalieka dėmių), orlaidžių kraštus, palapinių prieangius ar vaiko vežimėlio kraštus. Ant apipurkšto paviršiaus jie sudaro nematomą plėvelę, nuo kurios veiklioji medžiaga garuoja ir atbaido visus puolančius vabzdžius.

- Kada erkės būna aktyviausios?

Balandžio-spalio mėnesiais. Išlieka aktyvios, kol dirvožemio temperatūra siekia apie 5-7 laipsnius. Pavasarinio erkių aktyvumo metu daugiausia jų būna gegužės viduryje. Antrasis aktyvumo pakilimas – rugpjūčio-rugsėjo mėnesiais.

- Kaip ištraukti įsisiurbusią erkę?

Erkę suimkite pincetu ar specialiu erkės ištraukimo prietaisu kiek įmanoma arčiau odos ir tvirtu judesiu ištraukite. Nespauskite erkės kūno, kadangi tokiu atveju jos skrandžio turinys gali būti išspaustas į kraujotaką. Įkandimo vietą dezinfekuokite spiritiniu tirpalu.

Daugiau informacijos - naujame rugpjūčio mėnesio žurnale MIESTE.

Žurnalas MIESTE
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Pratimai su treniruokliais gryname ore gražiam užpakaliukui (5)

Antrojoje edukacinių filmų serijos dalyje sporto gydytojas Dainius Burakevičius pasakoja, kaip sportuojant teisingai kvėpuoti bei kaip teisingai atlikti pratimus su vienais populiariausių lauko treniruoklių.

Trys vaistažolės - nepamainomos mūsų sveikatai (4)

Jau trečius metus sėkmingai verslą - vaistažolių rinkimą, maistingųjų jų medžiagų išskyrimą ir pritaikymą gydymui - puoselėjantys Pempiškių ir Bliūdsukių bendruomenės „Želvesys“ nariai šiandien net neįsivaizduoja savo kasdienybės kitaip. Beveik visi bendruomenės nariai vienaip ar kitaip yra susiję su gydomųjų žolelių rinkimu iš šalia žaliuojančių miškų ir pievų, supančių Bliūdsukių ir Pempiškių kaimus.

Bėgantys vakare turi įsiminti 2 val. iki miego taisyklę (3)

7 iš 10 žmonių darbo dienomis renkasi bėgiojimą vakare, rodo pasauliniai bėgikus vienijantys socialiniai tinklapiai. 68 proc. teigia bėgantys vėliau nei 18 val., 32 proc. – ryte prieš darbą. Savaitgalį šis laikas pasiskirsto po lygiai – 48 proc. bėga ryte, 52 – vakare, skelbia „Run Keeper“. Sveikatos priežiūros specialistai teigia, kad pasirinkimą, kuriuo metu bėgti, turi lemti siekiamas bėgimo tikslas, sakoma pranešime spaudai.

Už Veneros apžavus tenka mokėti ir po dešimtmečio (6)

Aistringi vasaros romanai dažniausiai greitai atvėsta, o baimė dėl lytiškai plintančios infekcijos (LPI) ilgai neduoda ramiai miegoti. Kodėl dabar Venera savo „dovanas“ dalija žymiai pavojingiau ir gausiau nei rodo oficiali statistika?

S. Nainė atskleidė savo švytinčios odos paslaptį (87)

Dainininkė Simona Nainė visada atrodo žavingai. Kokia gi jos grožio paslaptis?
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.