Prasideda antrasis erkių sezonas

 (5)
Kaip saugotis nuo erkių ir ką daryti, jei ji įsisiurbė? Apie tai kalbamės su medicinos centro „Northway“ šeimos gydytoja Neringa Burokiene.
Erkė
Erkė
© Shutterstock nuotr.

- Į ką reikėtų atkreipti dėmesį einant į mišką, kad neįsisiurbtų erkė?

Gerai pagalvokite apie drabužius. Rinkitės šviesius, ilgomis rankovėmis, nes ant tokių drabužių lengva pastebėti ropojančius parazitus. Patartina kelnių klešnes susikišti į kojines ar batus, galvą reikėtų pridengti kepure ar skarele. Atbaidyti erkes padeda įvairūs repelentai ar eteriniai aliejai. Norėdami išvengti vabzdžių įkandimų, vykdami į gamtą nesikvėpinkite.

- Į ką atkreipti dėmesį, renkantis apsaugines priemones?

Priemonės, apsaugančios nuo uodų, erkių ir kitų vabzdžių, turi atitikti kelis reikalavimus: kuo mažesnis pašalinis veikimas žmogui, kuo ilgesnis veikimo periodas ir aukšta preparato kokybė. Yra priemonių, kuriomis galima purkšti atviras kūno vietas, drabužius (negadina jų, nepalieka dėmių), orlaidžių kraštus, palapinių prieangius ar vaiko vežimėlio kraštus. Ant apipurkšto paviršiaus jie sudaro nematomą plėvelę, nuo kurios veiklioji medžiaga garuoja ir atbaido visus puolančius vabzdžius.

- Kada erkės būna aktyviausios?

Balandžio-spalio mėnesiais. Išlieka aktyvios, kol dirvožemio temperatūra siekia apie 5-7 laipsnius. Pavasarinio erkių aktyvumo metu daugiausia jų būna gegužės viduryje. Antrasis aktyvumo pakilimas – rugpjūčio-rugsėjo mėnesiais.

- Kaip ištraukti įsisiurbusią erkę?

Erkę suimkite pincetu ar specialiu erkės ištraukimo prietaisu kiek įmanoma arčiau odos ir tvirtu judesiu ištraukite. Nespauskite erkės kūno, kadangi tokiu atveju jos skrandžio turinys gali būti išspaustas į kraujotaką. Įkandimo vietą dezinfekuokite spiritiniu tirpalu.

Daugiau informacijos - naujame rugpjūčio mėnesio žurnale MIESTE.

Žurnalas MIESTE
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Palangą savaitgalį išjudins festivalis „Sportas visiems“

Palangoje savaitgalį šurmuliuos sporto ir aktyvaus laisvalaikio mėgėjai – tris dienas (nuo penktadienio iki sekmadienio) kurorte pajudėti kvies festivalis „Sportas visiems“. Organizatoriai – Lietuvos asociacija „Sportas visiems“ – prognozuoja, kad per tris dienas festivalis sulauks apie 10 tūkst. dalyvių.

Kas vyksta šeimoje, kai mitybos įpročius keičia tik vienas narys? (3)

Ar jums pažįstama situacija, kai vienas šeimos narys nusprendžia keisti mitybos įpročius? Kartais tokius pokyčius lydi patarimai ir nuoširdus rūpestis, tačiau dažniau šeimos sveikuoliui tenka susidurti su stipriu pasipriešinimu ir patyrus išbandymus kvapais bei viliojančiais vakarienės pasiūlymais, galiausiai sudėti ginklus.

10 gyvenimą pakeisiančių mitybos patarimų (2)

Turbūt esate girdėję milijonus patarimų dėl mitybos, tačiau dažniausiai jie pasirodo neveiksmingi. Kodėl gi taip nutinka? Atsakymas paprastas – visi šie patarimai yra trumpalaikiai.

Po 2 metų balsą atgavęs vyriškis: iš pradžių netikėjau, kad kalbu

„Dvejus metus buvau tyloje“, – susigraudinęs pasakoja Prienuose gyvenantis Vytautas Šiumeta (58 m.), kuriam Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų gydytojai atliko sudėtingą operaciją ir sugrąžino kalbos dovaną.

10 priežasčių valgyti jogurtą dažniau (4)

Jogurto sudėtyje yra papildomos energijos suteikiančių baltymų ir tvirtiems kaulams reikalingo kalcio. Be to, jogurtas padės atsikratyti nepageidaujamų kilogramų ir apsaugos nuo peršalimo. Štai teigiamų jogurto savybių sąrašas ir rekomendacijos dėl vartojimo kiekio.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.