Prasideda antrasis erkių sezonas

 (5)
Kaip saugotis nuo erkių ir ką daryti, jei ji įsisiurbė? Apie tai kalbamės su medicinos centro „Northway“ šeimos gydytoja Neringa Burokiene.
Erkė
Erkė
© Shutterstock nuotr.

- Į ką reikėtų atkreipti dėmesį einant į mišką, kad neįsisiurbtų erkė?

Gerai pagalvokite apie drabužius. Rinkitės šviesius, ilgomis rankovėmis, nes ant tokių drabužių lengva pastebėti ropojančius parazitus. Patartina kelnių klešnes susikišti į kojines ar batus, galvą reikėtų pridengti kepure ar skarele. Atbaidyti erkes padeda įvairūs repelentai ar eteriniai aliejai. Norėdami išvengti vabzdžių įkandimų, vykdami į gamtą nesikvėpinkite.

- Į ką atkreipti dėmesį, renkantis apsaugines priemones?

Priemonės, apsaugančios nuo uodų, erkių ir kitų vabzdžių, turi atitikti kelis reikalavimus: kuo mažesnis pašalinis veikimas žmogui, kuo ilgesnis veikimo periodas ir aukšta preparato kokybė. Yra priemonių, kuriomis galima purkšti atviras kūno vietas, drabužius (negadina jų, nepalieka dėmių), orlaidžių kraštus, palapinių prieangius ar vaiko vežimėlio kraštus. Ant apipurkšto paviršiaus jie sudaro nematomą plėvelę, nuo kurios veiklioji medžiaga garuoja ir atbaido visus puolančius vabzdžius.

- Kada erkės būna aktyviausios?

Balandžio-spalio mėnesiais. Išlieka aktyvios, kol dirvožemio temperatūra siekia apie 5-7 laipsnius. Pavasarinio erkių aktyvumo metu daugiausia jų būna gegužės viduryje. Antrasis aktyvumo pakilimas – rugpjūčio-rugsėjo mėnesiais.

- Kaip ištraukti įsisiurbusią erkę?

Erkę suimkite pincetu ar specialiu erkės ištraukimo prietaisu kiek įmanoma arčiau odos ir tvirtu judesiu ištraukite. Nespauskite erkės kūno, kadangi tokiu atveju jos skrandžio turinys gali būti išspaustas į kraujotaką. Įkandimo vietą dezinfekuokite spiritiniu tirpalu.

Daugiau informacijos - naujame rugpjūčio mėnesio žurnale MIESTE.

Žurnalas MIESTE
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Kaip I. Stonkuvienė kadaise mokėsi kvėpuoti už du. Jogos pamoka nėščiosioms

Ši videopamokėlė skirta visoms besilaukiančioms ir būsimoms mamytėms.

Populiariausia ir veiksmingiausia obuolių dieta (18)

Obuoliuose yra praktiškai visos mineralinės medžiagos, vitaminų, folio rūgšties, geležies, cukraus ir pektinų, kurie labai naudingi žmogaus organizmui. Obuoliais gydoma aterosklerozė, reumatas, podagra, egzema, kitos odos ligos.

Daugiau nebeišmesite citrinos žievelės – štai kaip jos gali pasitarnauti sveikatai (21)

Išspaudus citrinos sultis, žievelę įprastai išmeta lauk. Tačiau citrinos žievelę galima naudoti įvairių ligų gydymui ir profilaktikai, rašo fithacker.ru.

Prieskonis – antioksidantas, puikiai valantis kraujagysles (24)

Bazilikas – vienas iš vertingiausių žinomų prieskoninių žolelių. Tai universalus augalas su ryškiu skoniu, kurį galima labai įvairiai naudoti. Tai vienas iš didžiausių vitamino K šaltinio – vos 2 šaukštai bazilikų aprūpina 29 proc. vitamino K.

Kas labiausiai alina mūsų širdį ir kaip to išvengti (6)

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kad rugsėjo 25 d. yra minima kaip Pasaulinė širdies diena. Ja siekiama atkreipti dėmesį į rizikos veiksnius, sukeliančius širdies ir kraujagyslių ligas, paskatinti sveiką gyvenseną. Šiemet Pasaulinė širdies federacija visuomenę ragina susimąstyti apie šias problemas – netinkamą gyvenimo būdą, aukštą kraujo spaudimą, aukštą gliukozės kiekį kraujyje, antsvorį ir kt.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.