Prasideda antrasis erkių sezonas

 (5)
Kaip saugotis nuo erkių ir ką daryti, jei ji įsisiurbė? Apie tai kalbamės su medicinos centro „Northway“ šeimos gydytoja Neringa Burokiene.
Erkė
Erkė
© Shutterstock nuotr.

- Į ką reikėtų atkreipti dėmesį einant į mišką, kad neįsisiurbtų erkė?

Gerai pagalvokite apie drabužius. Rinkitės šviesius, ilgomis rankovėmis, nes ant tokių drabužių lengva pastebėti ropojančius parazitus. Patartina kelnių klešnes susikišti į kojines ar batus, galvą reikėtų pridengti kepure ar skarele. Atbaidyti erkes padeda įvairūs repelentai ar eteriniai aliejai. Norėdami išvengti vabzdžių įkandimų, vykdami į gamtą nesikvėpinkite.

- Į ką atkreipti dėmesį, renkantis apsaugines priemones?

Priemonės, apsaugančios nuo uodų, erkių ir kitų vabzdžių, turi atitikti kelis reikalavimus: kuo mažesnis pašalinis veikimas žmogui, kuo ilgesnis veikimo periodas ir aukšta preparato kokybė. Yra priemonių, kuriomis galima purkšti atviras kūno vietas, drabužius (negadina jų, nepalieka dėmių), orlaidžių kraštus, palapinių prieangius ar vaiko vežimėlio kraštus. Ant apipurkšto paviršiaus jie sudaro nematomą plėvelę, nuo kurios veiklioji medžiaga garuoja ir atbaido visus puolančius vabzdžius.

- Kada erkės būna aktyviausios?

Balandžio-spalio mėnesiais. Išlieka aktyvios, kol dirvožemio temperatūra siekia apie 5-7 laipsnius. Pavasarinio erkių aktyvumo metu daugiausia jų būna gegužės viduryje. Antrasis aktyvumo pakilimas – rugpjūčio-rugsėjo mėnesiais.

- Kaip ištraukti įsisiurbusią erkę?

Erkę suimkite pincetu ar specialiu erkės ištraukimo prietaisu kiek įmanoma arčiau odos ir tvirtu judesiu ištraukite. Nespauskite erkės kūno, kadangi tokiu atveju jos skrandžio turinys gali būti išspaustas į kraujotaką. Įkandimo vietą dezinfekuokite spiritiniu tirpalu.

Daugiau informacijos - naujame rugpjūčio mėnesio žurnale MIESTE.

Žurnalas MIESTE
Registruoti (0) Anonimiški (5)
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Savižudybės riziką parodo pokyčiai smegenyse

Kaip galima numatyti savižudybės riziką? Juk ne kiekvienas, mąstantis apie tai, garsiai kalba, pasidalina mintimis su artimaisiais ar draugais. Juk ne kiekvienas, ketinantis pakelti ranką prieš save, bent truputį išduoda savo ketinimus. Pasirodo, suicidinėmis mintimis gyvenančiųjų smegenyse vyksta ryškūs pokyčiai. Ir nors mokslininkams dar sunku įvardinti, kaip tie objektyviai įvertinami pokyčiai gali prisidėti prie suicidinių minčių turinčio asmens identifikavimo ir pagalbos rankos ištiesimo jam, šiokia tokia teigiama pradžia jau yra.

Amžinas klausimas: kiek mums iš tikrųjų reikia valgyti mėsos? (72)

Apie mitybą šiuo metu galima prisiskaityti įvairiausių nuomonių ir teiginių, kurie dažnai tiesiog prieštarauja vienas kitam. Vienas iš jų – kiek gi iš tikrųjų mums reikia valgyti mėsos, žuvies, pieno produktų? Sveika tai ar nesveika? Kaip gi nepasimesti šioje informacijos jūroje?

Vaistai šalia mūsų: natūralus antibiotikas, veiksmingai kovojantis su supervirusais (13)

Pasaulyje daugėja supervirusų, tokių kaip meticilinui atsparus Staphylococcus aureus (MRSA). Deja, jie tampa vis atsparesni vaistams, kurie anksčiau buvo prieš juos veiksmingi. Tad užpuolus mikroorganizmams, pravartu atsigręžti į natūralias antibakterines priemones – jos ne tik veiksmingos, bet ir saugios, nes praktiškai neturi šalutinio poveikio.

Dietologė: ką ir kaip valgyti ir nesijausti kaltam (2)

Lietuviai apie maistą mėgsta pakalbėti ne mažiau nei prancūzai ar italai. Vis dėlto dažnas save labiau peikia ir riboja nei galvoja apie valgymo malonumą. „Normalu yra valgyti ir nesijausi kaltam. Retkarčiais suvalgyti daugiau nei įprasta arba per mažai yra normalu“, – sako privačios ligoninės ir poliklinikos „Kardiolita“ gydytoja dietologė Eugenija Časaitytė.

Patarimai, kaip visiems laikams atsikratyti pleiskanų (48)

Turbūt kiekvienas žinome kaip neestetiškai pleiskanomis nusėti pečiai. Tačiau kokios jų atsiradimo priežastys ir gydymo būdai – žino ne visi.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.