Plaukai - mūsų sveikatos atspindys

Jei šukuosenų ir plaukų atspalvių mados kinta nuolat, tai plaukų grožio kriterijai išlieka beveik amžini. Nesvarbu, ar jie paslėpti po peruku, surišti į kasą ar kirpti trumpai, jie privalo būti sveiki, tankūs ir blizgantys. Priešingai plačiai paplitusiai nuomonei, pasiekti tai ne taip ir sudėtinga. Jūsų patogumui - ilgalaikė patirtis, gamtos dovanos ir šiuolaikiškos technologijos.
Istoriniu evoliucijos požiūriu plaukai – aiškus atavizmas. Anksčiau skirti šilumai ir apsaugai, šiandien jie prarado šias funkcijas, tačiau tuo pačiu įgavo ir naujas: tenkinti jų savininko išdidumą. Ir jeigu vyrai tikrąją savo galvos puošmenos prasmę supranta tik tuomet, kai jos nebelieka, tai moterys…

Moterims nuo jaunystės tenka naudotis pačiomis įvairiausiomis gudrybėmis – pradedant cheminiu sušukavimu ir dažymu ir baigiant amerikietiškomis kasytėmis arba dirbtiniais šinjonais. Ir visa tai siekiant vieno vienintelio tikslo: suteikti savo šukuosenai maksimalų patrauklumą.

Egzistuoja daugybė receptų ir nuomonių apie tai, kaip reikia teisingai prižiūrėti plaukus, nors galiausiai visus tuos būdus nulemia mada ir plauko būklė. Tačiau jeigu sekti mados posūkius šiandien beveik nesudėtinga, tai pasigirti sveikais ir stipriais plaukais gali, deja, nedaugelis.

Po smegenų, plauko ląstelės yra labiausiai pažeidžiama mūsų organizmo dalis. Deja, jos ne tokios svarbios išgyvenimui ir dėl to pačios pirmos pradeda kentėti dėl vienų ar kitų medžiagų trūkumo, o reikalingus komponentus gauna pačios paskutinės. Todėl iš mūsų plauko, kaip ir iš gyvenimo linijos ant delno galima sužinoti, kas konkrečiu laiko tarpsiu vyko mūsų organizme.

Pavyzdžiui, jeigu prieš pusę metų jūs pergyvenote stiprų stresą, tai plaukas, esantis už penkių-septynių centimetrų nuo šaknies, bus pakitęs ir nusilpęs. Ir priešingai – plauko dalys, išaugusios pilnaverčio poilsio metu, bus kupinos gyvybingumo, stiprumo ir atrodys nuostabiai.

Ilgi plaukai

Priešingai paplitusiai nuomonei, moterims plaukai slenka taip pat dažnai kaip ir vyrams. Žinoma, visiškai pliką moterį sutiksime retai, tačiau dėl streso, po gimdymo arba prieš menstruacijas plaukai gali pastebimai išretėti. Neverta pulti į paniką: slenkančius moters plaukus galima beveik 100 procentų atauginti. Šiandien egzistuoja milžiniška gausybė priemonių, stabdančių šį procesą, stiprinančių plaukus ir skatinančių jų augimą.

Vyrams sudėtingiau. Čia egzistuoja taisyklė: tai, kas prarasta, daugiau niekuomet nebeataugs. Tiesa, egzistuoja gydomieji preparatai nuo plaukų slinkimo, tačiau jie negali pilnai kompensuoti išslinkusių plaukų, o nutraukus gydymą, deja, išnyksta ir poveikis.

Plauko būklė labai priklauso ir nuo mitybos. Piktnaudžiavimas dietomis dažnai baigiasi tuo, kad organizmas negauna pakankamai geležies, kalcio ir vitaminų, atsakingų už normalų plauko augimą. Be to, mūsų plaukai aktyviau įsisavina naudingąsias medžiagas, į organizmą patekusias iš ryto. Taigi, tų žmonių, kurie atsisako pilnaverčių pusryčių, plaukai retesni, nei žmonių, rytais surandančių laiko dubeniui dribsnių su pienu arba jogurtu. Ši taisyklė galioja ir visiems vitaminų kompleksams.

Plaukai

Pagrindinis plaukų priešas – stresas, kurio metu organizmas praranda daugybę jam reikalingų medžiagų, kurių svarbiausia – magnis. Ir tai tuojau pat atsiliepia plaukų būklei. Todėl prieš sesiją, ketvirtinę ataskaitą arba apsilankymą pas anytą verta praturtinti savo mitybą maisto papildais, kuriuose yra magnio ir kitų mineralinių medžiagų bei vitaminų.

Pradžiuginsime vyno mėgėjus. Taurė raudonojo vyno per dieną, teigiamai veikiančio širdies veiklą, tuo pačiu padės sustiprinti ir plaukus. Visa esmė tame, kad alkoholis stimuliuoja ypatingo baltymo, kuris sulaiko “kenkėjus”, o konkrečiai – hormonus, silpninančius plauką, išsiskyrimą.

Jeigu visose kosmetologijos kryptyse natūralūs komponentai palaipsniui pakeičiami cheminiais analogais, tai priemonėse, skirtose plaukų priežiūrai, situacija kitokia. Augaliniai ekstraktai užima lyderio pozicijas didžiojoje daugumoje preparatų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

A. Pauliukevičius paaiškino, kodėl lieknėjantiems svarbu valgyti kas tris valandas (81)

Ne paslaptis, kad nuo sveikatos priklauso darbingumas, o su juo ir profesinė sėkmė, emocinė sveikata ir net asmeninė laimė. O sveikata, pasak kultūristo, trenerio ir rašytojo Andriaus Pauliukevičiaus, labiausiai priklauso nuo mitybos.

Mokslininkė patarė, kokias vaistažoles geriausia rinkti

VDU Botanikos sodo kolekcijose gausiai žydi vaistažolės ir prieskoniniai augalai. Mokslininkai sako, kad jų gausu ir pievose, o vidurvasarį augalai sukaupia daugybę biologiškai veiklių medžiagų, todėl pataria šiuo metu žydinčių vaistažolių susirinkti žiemai.

Lietuvos vanojimo čempionato akimirkos: pirties meistrų varžytuvės (10)

Šalia Palangos įsikūrusiuose Žibininkuose šiandien vyko septintasis Lietuvos vanojimo čempionatas. Šiemet jį po savo stogu priėmė poilsio ir sveikatinimo kompleksas „Atostogų parkas“. Čempionate varžėsi penki geriausi Lietuvos vanojimo meistrai iš skirtingų regionų: Dzūkijos, Suvalkijos, Žemaitijos, Aukštaitijos, juos vertino tarptautinė komisija.

Kaip išvengti nugaros skausmo? Padės trys taisyklės (38)

Nugaros skausmas – tokia plačiai paplitusi daugelio bėda, kad jau imama laikyti norma, neišvengiama senstant organizmui. Ar tikrai tai neišvengiama? Kaip išlaikyti sveiką stuburą?

Plaukų dažai – dar vienas galimas krūties vėžio sukėlėjas (27)

Kiekviena moteris nori būti graži – faktas senas kaip žmonija. Plati šypsena, dailūs figūrą ryškinantys drabužiai, aksesuarai, o kur dar graži šukuosena... Tačiau kaip reaguotumėte sužinoję, kad už jūsų dailius plaukus sukuriančių priemonių slypi krūties vėžiu grasinančios medžiagos?
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.