Penkios priežastys, kodėl negalite atsikratyti pilvo riebalų net ir sportuodami

 (18)
Labiausiai užsispyrusios kūno dalies apdovanojimas tenka… pilvui. Kartais, kad ir kiek valandų praleistumėte sporto salėje, ties liemeniu susikaupę riebalai tarsi tyčiojasi iš jūsų pastangų, rašo womenshealthmag.com.
© Shutterstock

Deja, šie sunkiausiai pasiduodantys riebalai sveikatai kaip tik kenkia labiausiai. Daugelis ekspertų teigia, kad liemens apimtis yra svarbesnis kūno struktūros ir bendros sveikatos rodiklis nei kūno masės indeksas.

Galų gale, kaip teigiama 2016 metais leidinyje „International Journal of Obesity“ pristatyto tyrimo išvadose, daugiau nei 30 procentų žmonių, turinčių „normalų“ kūno masės indeksą, kenčia nuo atsparumo insulinui, per aukšto kraujo spaudimo, per didelio cholesterolio ir padidėjusios uždegimų rizikos.

Taigi, pilvo riebalai tikrai verti susidurti su jūsų atkaklumu ir užsispyrimu. Ir kad nevargtumėte veltui, turite žinoti penkias priežastis, kodėl pilvo riebalai netirpsta, nepaisant jūsų titaniškų pastangų prakaituojant sporto salėje.

1. Esate maksimaliai įsitempę

„Su stresu susiję antinksčių hormonai didina jūsų organizmo imlumą kaupiant papildomas kalorijas pilvo srityje, – teigia Georgie Fear, parašiusi knygą „Lean Habits for Lifelong Weight Loss“. – Ir jeigu stengiatės numesti svorio vartodami mažiau kalorijų nei jų sudeginate, tokiu atveju mesite riebalus kitose zonose ir tik paskiausia – nuo pilvo.“

Iš tiesų, Kalifornijos universiteto San Franciske mokslininkai teigia, kad didelį stresą patiriančios moterys linkusios turėti daugiau pilvo riebalų, net jeigu jų kūno masės indeksas yra normalus.

Tad jeigu iki šiol nesusitvarkėte su stresu, pats metas tai padaryti. G. Fear rekomenduoja pirmiausia identifikuoti dalykus, kurie labiausiai kelia įtampą kasdienybėje, paskui sąžiningai su savimi pasikalbėti, ką privalote prisiimti ir kokių atsakomybių galite atsikratyti. Ir nepamirškite, kad kiekvienas turime teisę pasakyti „Ne“.

2. Itin intensyviai treniruojate pilvo raumenis

Prašau, kartokite iš paskos: „Vienos zonos treniravimas nepasiteisina“. Jeigu nuolat treniruosite vien tik savo pilvo raumenis, tai sutvirtins jūsų centrinę kūno dalį, kas labai svarbu, tačiau tuos pilvo raumenis dengiančių riebalų kiekio, deja, tai nesumažins. Treneris Albertas Matheny iš Niujorko įspėja, kad atsilenkimai ir kiti pilvo raumenims skirti pratimai nesudegina tiek daug kalorijų kiek norėtųsi, todėl reikia orientuotis į tokius pratimus, kurie skirti visam kūnui.

„Kai darote mankštą, didžiausią grąžą duoda tie judesiai, kuriuos atliekant dalyvauja daugelis raumenų grupių vienu metu, – neabejoja specialistas. – Kuo daugiau raumenų masės įtraukiate, tuo daugiau kalorijų sudeginate ir tuo labiau priartėjate prie pilvo riebalų mažinimo.“

3. Valgote daug perdirbtų maisto produktų

Jeigu jūsų mityboje daug fruktozės, kuri aptinkama daugumoje perdirbtų maisto produktų, jūs patenkate į didesnės abdominalinio nutukimo rizikos zoną. Taip yra todėl, kad jūsų organizmas fruktozę pasisavina kitaip nei likusias cukraus rūšis, įspėja A. Matheny. Taip, vaisiuose taip pat yra fruktozės, tačiau jeigu per dieną nesuvalgote dešimt bananų, vaisių vartojimo mažinimas siekiant mesti svorį nepasitarnaus pilvo raumenų mažinimui.

Todėl verčiau sutelkite dėmesį į perdirbtų maisto produktų vengimą. 2016 metais leidinyje „BMK Journal“ buvo publikuotas tyrimas, kurio metu nustatyta, kad labai stipriai perdirbti maisto produktai, tokie kaip šaldyti patiekalai, užkandžiai, sodos gėrimas, sudaro 90 procentų statistinio amerikiečio papildomai suvartojamo cukraus kiekio.

4. Iš tikrųjų tai nėra riebalai

Kartais kai moterys skundžiasi savo dideliu pilvu, tie audiniai nėra riebalai, įspėja G. Fearas. Lėtinis vidurių pūtimas gali trukdyti užsisegti kelnes ar sijoną, nepriklausomai nuo pilvo riebalų kiekio. Ir ši problema dažniausiai vargina moteris, ypač tas, kurias kankina dirgliosios žarnos sindromas, celiakija, laktozės netoleravimas ir kitos panašios problemos.

Siekiant sumažinti pilvo pūtimą turite pasirūpinti, kad jūsų organizmas reguliariai gautų daug ląstelienos turinčio maisto, tokio kaip vaisiai, daržovės, ankštiniai. Taip pasirūpinsite sveiku žarnyno sveikata. Venkite maisto produktų, saldintų cukraus spiritu, nes jis labai skatina dujų gamybą. Jeigu pastebite, kad dienos eigoje drabužiai darosi ankštesni priklausomai nuo to, ką valgėte, pasikalbėkite apie savo žarnyną su gydytoju.

5. Nevalgote užtektinai baltymų

Metant riebalus labai svarbūs yra baltymai. O jei jau kalbame apie pilvo riebalų atsikratymą, baltymai yra dar svarbesni. Kanadoje esančio McMasterio universiteto mokslininkų atliktame tyrime dalyvavo 90 moterų ir tyrėjai nustatė, kad daug baltymų turinčios dietos besilaikiusios moterys numetė daugiau svorio ir dvigubai daugiau pilvo riebalų lyginant su tomis, kurios laikėsi mažai baltymų turinčio mitybos plano. Taip gali būti dėl to, kad daug baltymų turinti dieta skatina organizmą mesti svorį riebalų, o ne raumenų sąskaita.

Minėtame tyrime dalyvavusios moterys, kurios laikėsi daug baltymų turinčios dietos, 30 procentų kalorijų gavo iš baltymų – mitybos ekspertai mano, kad tai puikus tikslas siekiant numesti svorį. Tai sudaro apie 540 kalorijų, jeigu per dieną jų suvartojate 1800. Kai turimų suvartoti baltymų kiekį žinote, toliau belieka juos tolygiai paskirstyti per visą dieną.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Mitybos specialistė V. Kurpienė: Gavėnios pasninkas – alternatyva sveikai mitybai

Šylant orams daugelis susirūpiname, ką dėti į savo lėkštes: kuo paįvairinti mitybą ar ko atsisakyti, siekiant atgauti buvusias formas.

Ką svarbu žinoti žiedadulkėms jautriems žmonėms

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras informuoja, jog pradėti žiedadulkių sklaidos stebėjimai, kuriuos vykdo Šiaulių universiteto Aplinkotyros katedros mokslininkų ir tyrėjų grupė. Ore jau fiksuojamos alksnio ir lazdyno žiedadulkės.

Jei tinkamai neprižiūrėsite liežuvio, laukia nemalonios pasekmės (14)

Kaskart po valgio išsivalote dantis, prieš miegą reguliariai išsivalote tarpdančius tarpdančių siūlu. Tačiau jei kasdien neskiriate kelių minučių liežuvio valymui, reikėtų patobulinti savo burnos higienos įpročius.

Kada gydymui verta rinktis žoleles

Žmonijos gydymasis augaliniais preparatais žinomas nuo seno. Kai preparato gamybai naudojamas visas augalas arba jo dalys ir vertinamas kompleksinis jo poveikis sveikatai – tai vadinama fitoterapiniu gydymu.

Homeopatiniai vaistai: kada tinka, o kada ne? (51)

Sudėtingų ligų, tokių kaip plaučių uždegimas, onkologinės ligos, vien homeopatiniais vaistais medikai tikrai negydytų, bet kitais atvejais tai puiki pagalbinė priemonė, sustiprinanti organizmo gydomąsias galias, LRT RADIJUI sako Homeopatijos ir homotoksikologijos asociacijos prezidentė Virginija Teresė Gudavičienė.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.