Pavasariniai darbai: pagalba žiemos nualintai odai

 (6)
Pavasariniai darbai: pagalba žiemos nualintai odai
© Shutterstock nuotr.

Bene gražiausiu metų laiku, kai viskas aplink pradeda augti, žydėti ir džiaugtis saule, mūsų vargšė oda atvirkščiai – pasirodo visu blyškumu, pilkumu ir, o varge, ima pleiskanoti. Kas kaltas dėl išsausėjusios odos ir kaip jai padėti?

Šildymas ne menkiau už kaitriąją dykumų saulę išsiurbia iš odos paskutinį drėgmės lašelį. Kartu su sausu patalpų oru koja kojon žingsniuoja ir šaltis – jo veikiamose odos ląstelėse mažėja vandens ir lipidų, jos netenka gyvybingumo. Oda sausėja, tampa jautresnė, praranda elastingumą.

„Tad prie pavasarinių sodo-daržo-namo darbų įrašykite ir… odos gaivinimą“, – kviečia gyvos „Marmozel“ kosmetikos ir natūralių aromatų kūrėja Vilma Žmakova.

Prauskite

Nusiprausus veidą vandentiekio vandeniu (jis kietas, sausina odą), nusisausinkite ir apipurkškite hidroliatu (vertingų medžiagų kupinu augalų vandeniu) ar mineraliniu vandeniu, žolelių nuoviru, nešluostykite.

Karštas vanduo sausina odą, tad geriausia maudytis po šiltu dušu. Stenkitės nenaudoti muilo, kitų prausiklių, kurių sudėtyje yra šarmo, stipriai sausinančio odą. Dažnai naudojant muilą, kitus putojančius prausiklius, kinta odos paviršiaus mikrofloros pusiausvyra, suardoma rūgštinė odos paviršinė - apsauginė terpė. Tai puiki dirva aknę sukeliančioms bakterijoms, odos išsausėjimui.

Jeigu nepažeisime apsauginio odos sluoksnio, ji pati puikiai sugebės šalinti negyvas paviršines ląsteles, nešvarumus, bus sveika ir graži.

Kasdienai valyti odą, makiažą patartina vandeniu ir aliejumi. Tam tinka simondsijų, vynuogių kauliukų, arganų aliejai. Ant hidroliatu, mineraliniu vandeniu ar žolelių nuoviru sudrėkintų dviejų vatos gabalėlių užlašinkite aliejaus ir abiem rankomis valykite veidą, pradėdami nuo vidurio ir judėdami į šonus. Taip labai lengvai pašalinsite visus nešvarumus ir paruošite odą kitoms procedūroms.

Drėkinkite ir maitinkite

Anot V. Žmakovos, odai sudrėkinti ir pamaitinti užtenka dviejų paprastų dalykų: vandens ir riebalų. Todėl grynus aliejus rekomenduojama tepti ant drėgnos veido ar kūno odos. Tokiu būdu susidaro emulsija, kuri ypatingai gerai susigeria į odą, padeda išlaikyti drėgmę gilesniuose odos sluoksniuose ir saugo ją nuo temperatūrinių pokyčių, oro taršos.

Nusiprausę duše, drėgną kūno odą patepkite aliejumi: sezamų, saulėgražų, migdolų, abrikosų branduolių, kokosų, simondsijų, sviestmedžio, šaltalankių, dar geriau – keleto aliejų mišiniu. Tepant aliejų ant drėgno kūno galima laviruoti - riebiau ar lengviau – nesibaiminti blizgesio, nesutepti rūbų.

„Jei norisi kūno odą ne tik sudrėkinti ir pamaitinti, bet ir tonizuoti, į bazinį aliejų galite įlašinti kelis lašus eterinio aliejaus: rozmarinų, laurų, bazilikų", - pataria V. Žmakova.

Nupraustą arba nuvalytą ir hidroliatu apipurkštą drėgną veidą tepkite aliejumi pagal odos tipą arba drėkinamuoju kremu, kurio sudėtyje yra daug augalinio vandens ir būtent jūsų odai reikalingų aliejų. Labai svarbu orams šylant neskubėti naudoti labai lengvų drėkinančių kremų, nes odai gali pritrūkti riebalų, apsaugančių nuo vėjo, lengvo šaltuko.

Jei visą dieną praleidžiate sausoje patalpoje, pajutę odos sausumą, tempimą ar karštį, apsipurkškite veidą hidroliatu. Galima purkšti ant makiažo, svarbu nekankinti odos ir, kai jai negera, drėkinti.

Hidroliatai turi priešuždegiminių, raminančių savybių, taip pat gaivina ir tonizuoja. Iš karto pasijusite geriau, o jų aromatas atgaivins protą, harmonizuos emocijas.

Šveiskite

„Drėkinamasis kremas, aliejus bus veiksmingesnis, jei prieš tai lengvai nušveisite odą, – pataria Vilma. – Kūnui šveitiklius galite pasigaminti iš druskos, cukraus, maltos kavos ar apelsinų žievelių, veidui naudokite itin švelnius miltų, molių, augalinių pudrų šveitiklius.“

Drėgną odą ištepkite šveitikliu (bus daug maloniau ir naudingiau, jei į šveičiamąją priemonę įpilsite truputį bazinio aliejaus) ir masažuokite apie penkias minutes. Masažuojama nuo galūnių į viršų, t.y. nuo pėdų kylama kojomis aukštyn link kirkšnių, nuo delnų link pažastų. Taip aktyvinamas limfos, šalinančios iš organizmo toksinus, tekėjimas. Pilvas masažuojamas pagal laikrodžio rodyklę, čia taip pat gausu limfinių liaukų.

Šveiskite atsargiai, pakankamai stipriai, bet švelniai. Odos paviršius – mūsų apsauga, nereikia jos „nugramdyti“, pakanka pašalinti atsilupusias negyvas ląsteles. Tiems, kurių išsiplėtusios venos, sutrūkinėję kapiliarai (kuperozė) reikia būti itin atsargiems, rinktis švelniausius šveitiklius, jautrias vietas masažuoti kuo švelniau.

Giliai valykite

Gyvenant mieste keletą kartų per mėnesį derėtų odą papildomai pavalyti, prisodrinti naudingųjų vitaminų, mineralų – naudoti molio ar augalines kaukes. Įvairių rūšių molis puikiai tinka veidui, kūnui, netgi plaukams plauti. Praturtintas baziniais ir eteriniais aliejais, augaliniais milteliais molis daro stebuklus: oda liaujasi būti sausa, išnyksta pleiskanos, rečiau riebaluojasi plaukai ir t.t.

V. Žmakova atkreipia dėmesį, jog prieš kaukę būtina sušildyti veido paviršių – atverti poras. Tai galima padaryti uždėjus šiltą rankšluostį ar palaikius veidą virš šilto vandens vonelės. Po kaukės veido odą reikia dosniai drėkinti hidroliatu ir gerai pamaitinti aliejumi arba kremu. Naudojant molio aplikacijas, kaukes, svarbu neleisti moliui iždžiūti ant odos. Drėkinti galima delnais arba purkštis vandeniu, hidroliatu.

Atsargiai rinkitės

Geras bazinis aliejus turi turėti spalvą (nuo lengvai gelsvos iki tamsiai raudonos (šaltalankių) ar žalios (avokadų)), kvapą, dažniausiai riešutų, sėklų. Negali būti pigus. Būtina rinktis nerafinuotus šalto spaudimo aliejus, nes tik ekologiški nerafinuoti aliejai turi etiketėse vardijamas savybes.

Kokybiški eteriniai aliejai pasižymi švelniu kvapu, t.y. gamtišku, nerėžiančiu nosies. Kaip atskirti? Reikia treniruoti nosį: pauostykite sintetinių kvapų ir tada natūralių – suvoksite, ką reiškia kvepėti gamtiškai. Jie irgi negali būti pigūs, ypač gėlių aromatai.

Rinkdamiesi gaminį stebėkite, kurioje vietoje INCI sąraše prasideda suvokiami pavadinimai – aliejų, ekstraktų. INCI rašoma ingredientų mažėjimo tvarka, todėl jei sąrašo viršuje vanduo, o toliau kažkas nesuvokiamo (cheminiai pavadinimai) ir tik pabaigoje aliejai, ekstraktai – gaminys rinkodaros triukas, tikrų dalykų jame „vos ant dugno“.

Gerkite ir maitinkitės sveikai

Išgerkite bent kelias stiklines vandens per dieną. Be prievartos, tiek, kiek norisi. Ir tada dar truputėlį. Taip pat, kiek įmanoma, būtini švieži vaisiai ir daržovės. Būtent iš jų gausite odai būtinų vitaminų A, C, E. Šviežios sultys pavasarį padės organizmui geriau šalinti žiemos sankaupas, toksinus, stiprinti imuninę sistemą. Taip oda bus stiprinama iš vidaus, gaus būtiną sveikai ląstelių sintezei maistą, pagerės odos spalva, mažės sausumas.

„Oda – sveikatos veidrodis. Vien išorinėmis priemonėmis nepasieksime ilgalaikių ir stulbinančių rezultatų, – sako sveiką gyvenseną propaguojanti V. Žmakova. – Išorinės priemonės veikia odos paviršinį sluoksnį, o vidinius sluoksnius veikia gyvenimo būdas ir aplinka“.

Praktikėms pateikiame po vieną derinuką kiekvienam odos tipui:

Sausai, jautriai odai – abrikosų branduolių aliejus su trupučiu avokadų aliejaus + lašelis rožių eterinio aliejaus, drėkinimui – rožių arba pelargonijų hidroliatas. Balto molio kaukė.

Riebiai, spuoguotai odai – graikinių riešutų aliejus su trupučiu puiklapių aliejaus + po lašelį levandų ir rozmarinų eterinių aliejų, drėkinimui – rozmarinų arba kraujažolių hidroliatas. Žalio molio kaukė.

Normaliai ir mišriai odai naudokite sausos ir riebios odos priemonių variacijas.

Brandžiai odai – migdolų aliejus su trupučiu erškėtuogių aliejaus + po lašelį morkų sėklų ir rožių eterinių aliejų, drėkinimui – rožių arba morkų sėklų hidroliatas. Raudono molio kaukė.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinakte su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Specialistės: aktyviai gyventi lengva, reikia tik tam ryžtis (16)

2014 gegužės mėn. 8 d. 11:17
Lietuviai aistringai domisi sportu, tačiau patys aktyviai gyventi nėra linkę. 2013 m. atliktas „Eurobarometer“ tyrimas parodė, kad fiziškai aktyvūs tėra mažiau nei pusė šalies gyventojų, be to, tik 15 proc. lietuvių sportuoja reguliariai – 2-3 kartus per savaitę.

Pačios paprasčiausios infekcijos netrukus gali tapti mirtinos (60)

2014 gegužės mėn. 8 d. 06:45
Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) išleido pirmąją išsamią apžvalgą apie visame pasaulyje augantį mikroorganizmų atsparumą antimikrobiniams preparatams. Apžvalgoje daug dėmesio skiriama ir kasdien vis aktualesne tampančiai bakterijų atsparumo antibiotikams problemai. PSO surinkti, išanalizuoti, apibendrinti duomenys iš 114 pasaulio šalių leido padaryti liūdnoką išvadą: augantis mikroorganizmų atsparumas antimikrobiniams preparatams grasina rimtais sveikatos sutrikimais ar net mirtimi. Bet kuriam iš mūsų, bet kuriame pasaulio kampelyje.

Viskas apie priešlaikę ejakuliaciją: gydo dubens dugno pratimai (58)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Priešlaikė ejakuliacija nustatoma 20-30 proc. vyrų, besikreipiančių į sveikatos specialistus dėl seksualinių problemų. Kadangi nemažai vyrų, turinčių seksualinių bėdų, į medikus net nesikreipia, tikslesnis šio sveikatos sutrikimo mastas lieka neaiškus.

Gražios odos paslaptys: kas iš tiesų padeda, o kas kenkia (19)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Veidrodėli, veidrodėli, kas pasaulyje gražiausias? Jei vien pažvelgus į jį akivaizdu, kad nepretenduojate į šį titulą dėl papilkėjusios, pavargusios, raukšlelėmis pasipuošusios odos, panikuoti neverta! Metas susipažinti su namie atliekama odos priežiūra, kuri padės išsaugoti jaunystę ir grožį.

Kaunas savaitgalį kviečia į nemokamą sveikatingumo renginį (8)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras primena, jog gegužės 10-ąją minima Pasaulinė judėjimo sveikatos labui diena ir kviečia į nemokamą sveikatingumo renginį „PAJUDAM“.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.