Patarimai, kaip sumažinti nugaros skausmą

 (21)
33 stuburo slanksteliai atlieka svarbias organizmo funkcijas. Jei stuburo strėnų dalyje yra patologija, pavyzdžiui, slankstelių poslinkių - žmogus bus linkęs greitai priaugti svorio arba svoris kris labai greit. Dėl stuburo patologijų vieni žmonės nieko nevalgydami vis vien priauga svorio, o kiti - valgydami daug, išlieka labai liesi. Ką daryti?
Patarimai, kaip sumažinti nugaros skausmą
© Shutterstock nuotr.

Žinoma, išeitis yra viena - gydyti stuburo patologijas, stengtis gyventi sveikai. Gali padėti ir specialūs pratimai, kuriuos ir pateiksime šiame straipsnyje.

Michalas Tombakas savo knygoje „Kaip sveikai gyventi 150 metų“ pateikia profilaktinių patarimų, kurie padės išvengti rūpesčių su stuburu ir pratimų kompleksus, kurie padės atsikratyti stuburo skausmų.

Profilaktika:

1. Stebėkite save, kad vaikščiotumėte ir stovėtumėte tiesūs, pilvas turi būti įtrauktas, pečiai tiesūs, galva šiek tiek atlošta.

2. Sėdint nedėkite kojos ant kojos, nes po keliais yra dvi didelės arterijos: jas užspaudus sutrinka visa kraujotaka.

3. Nekelkite sunkių daiktų išsitiesę. Stuburą mažiau apkrausite, jei sulenksite kelius.

4. Stiprinkite pilvo raumenis - jie 20% sumažins stuburo apkrovimą.

5. Svorį (pvz. pirkinių krepšius) nešiokite pakaitom abiem rankomis ar kuprinėje.

Labai svarbus ir pratimų kompleksas, tačiau reikia nepamiršti, kad šiuos pratimus rekomenduojama atlikti kasdien, tuomet pajusite rezultatus.

Pratimų kompleksas:

Nubudus reikia pasirąžyti.

Gulint ant nugaros reikia iš visų jėgų pakaušiu paspausti pagalvę.

Pasidėti pagalvę ant krūtinės ir 5 sek. ją apsikabinus smarkiai spausti.

Pasidėti pagalvę tarp kojų ir 5 sek. smarkiai spausti kelius.

Palaikyti iškėlus kojas 45 laipsnių kampu.

Vienos kojos pirštais 5 sek. traukti į save kitos kojos pirštus.

Kadangi pratimai daromi gulint, mankštintis gali ir seni, ir jauni.

Jei turite laiko, lankykite jogos užsiėmimus. Naujausi tyrimai parodė, kad jogos pratimai mažina nugaros skausmą, stiprina stuburą ir nugaros raumenis. Tad išvada viena: jei jaučiate stiprų nugaros skausmą ir jis nesiliauja pradėjus mankštintis ir atliekant pratimus nugarai, turite apsilankyti pas gydytoją, kad jis nustatytų tikrąją priežastį.

Daugiau skaitykite portale vitaminai.lt

vitaminai.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Sveikatos revoliucija: metas išmokti pagrindinių taisyklių (4)

Gydytojai turėtų raginti pacientus gyventi „itališkai“ ir vietoj statinų ar vaistų nuo infarkto skirti riešutus, alyvuogių aliejų ir daržoves, sako ekspertai.

Kodėl vitaminas D toks svarbus mūsų organizmui? (15)

Gydytojai rekomenduoja per dieną suvartoti bent 10 mg vitamino D, tačiau kai kurie jaudinasi, kad net ir saulėtomis dienomis, kai vitamino D gamyba organizme suaktyvėja, ir per subalansuotą mitybą, vitamino D vis tiek bus suvartojama nepakankamai.

11 signalų, kuriuos siunčia krūtys (8)

Krūtys gali moterims pranešti apie sveikatos ir organizmo būklę, svarbu tik laiku atkreipti į tai dėmesį.

Netikėtas būdas nustatyti, ar jūsų kūnui trūksta vandens (23)

Turbūt esate girdėję, kad skysčių trūkumą galima nustatyti įvertinus šlapimo spalvą. Tiesa, šis metodas kartais gali būti netinkamas, nepatogus ar nepriimtinas.

Sultingų kūno formų treniruotė (6)

Grupinių užsiėmimų instruktorė Julija Glušakova kviečia intensyviai mankštinti apatinę kūno dalį, nes vasaros metu išgeriamas įvairių gazuotų skysčių poveikis, dažnai veikia būtent tą dalį.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.