Patarimai, kaip sumažinti nugaros skausmą

 (21)
33 stuburo slanksteliai atlieka svarbias organizmo funkcijas. Jei stuburo strėnų dalyje yra patologija, pavyzdžiui, slankstelių poslinkių - žmogus bus linkęs greitai priaugti svorio arba svoris kris labai greit. Dėl stuburo patologijų vieni žmonės nieko nevalgydami vis vien priauga svorio, o kiti - valgydami daug, išlieka labai liesi. Ką daryti?
Patarimai, kaip sumažinti nugaros skausmą
© Shutterstock nuotr.

Žinoma, išeitis yra viena - gydyti stuburo patologijas, stengtis gyventi sveikai. Gali padėti ir specialūs pratimai, kuriuos ir pateiksime šiame straipsnyje.

Michalas Tombakas savo knygoje „Kaip sveikai gyventi 150 metų“ pateikia profilaktinių patarimų, kurie padės išvengti rūpesčių su stuburu ir pratimų kompleksus, kurie padės atsikratyti stuburo skausmų.

Profilaktika:

1. Stebėkite save, kad vaikščiotumėte ir stovėtumėte tiesūs, pilvas turi būti įtrauktas, pečiai tiesūs, galva šiek tiek atlošta.

2. Sėdint nedėkite kojos ant kojos, nes po keliais yra dvi didelės arterijos: jas užspaudus sutrinka visa kraujotaka.

3. Nekelkite sunkių daiktų išsitiesę. Stuburą mažiau apkrausite, jei sulenksite kelius.

4. Stiprinkite pilvo raumenis - jie 20% sumažins stuburo apkrovimą.

5. Svorį (pvz. pirkinių krepšius) nešiokite pakaitom abiem rankomis ar kuprinėje.

Labai svarbus ir pratimų kompleksas, tačiau reikia nepamiršti, kad šiuos pratimus rekomenduojama atlikti kasdien, tuomet pajusite rezultatus.

Pratimų kompleksas:

Nubudus reikia pasirąžyti.

Gulint ant nugaros reikia iš visų jėgų pakaušiu paspausti pagalvę.

Pasidėti pagalvę ant krūtinės ir 5 sek. ją apsikabinus smarkiai spausti.

Pasidėti pagalvę tarp kojų ir 5 sek. smarkiai spausti kelius.

Palaikyti iškėlus kojas 45 laipsnių kampu.

Vienos kojos pirštais 5 sek. traukti į save kitos kojos pirštus.

Kadangi pratimai daromi gulint, mankštintis gali ir seni, ir jauni.

Jei turite laiko, lankykite jogos užsiėmimus. Naujausi tyrimai parodė, kad jogos pratimai mažina nugaros skausmą, stiprina stuburą ir nugaros raumenis. Tad išvada viena: jei jaučiate stiprų nugaros skausmą ir jis nesiliauja pradėjus mankštintis ir atliekant pratimus nugarai, turite apsilankyti pas gydytoją, kad jis nustatytų tikrąją priežastį.

Daugiau skaitykite portale vitaminai.lt

vitaminai.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

V. Kurpienė: sveikos mitybos pagrindas – 10 maisto produktų (7)

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, 70 proc. daugelio lėtinių ligų išsivystymą lemia mityba, žalingi įpročiai ir fizinis aktyvumas. Pagal šiuos duomenis Lietuva figūruoja pirmosiose Europos šalių statistikos eilutėse ir patenka į rizikos grupę. Mitybos specialistė Vaida Kurpienė teigia, kad vartojamais produktais susirūpinti reikėtų visiems ir pataria peržiūrėti savo šaldytuvą bei jo turinį palyginti su rekomenduotinais maisto produktais.

Ką valgo dietologai: maistas, neapsunkinantis skrandžio (20)

„Pavalgiusi dažnai jaučiu sunkumo jausmą. Labai nemalonu. Ką daryti, kad jo nebūtų?“, – klausia Donata.

Pratimai dailioms kojoms (2)

Jeigu norite pagražinti kojas, kviečiame prisijungti prie „Judam kartu“ komandos ir smagiai pasimankštinti! Treniruotę veda mitybos ir įpročių formavimo specialistė, asmeninė trenerė Kristina Paulauskaitė – Šlaustienė.

Lietuvių mityba – netinkamai subalansuota ir palanki įvairių ligų atsiradimui (12)

Septintame amžiuje gyvenęs garsus kinų medicinos pradininkas, Sui ir Tang dinastijų valdovų asmeninis gydytojas Sun Simiao, turbūt, pirmasis pastebėjo tiesioginį mitybos ir sveikatos ryšį.

Apgamai: kada verta sunerimti? (1)

Kiekvienas žmogus turi apgamų – tamsių dėmelių, marginančių odą. Tačiau apgamai gali ne tik puošti mūsų kūną, bet ir signalizuoti apie rimtas sveikatos problemas.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.