Patarimai, kaip sumažinti nugaros skausmą

 (21)
33 stuburo slanksteliai atlieka svarbias organizmo funkcijas. Jei stuburo strėnų dalyje yra patologija, pavyzdžiui, slankstelių poslinkių - žmogus bus linkęs greitai priaugti svorio arba svoris kris labai greit. Dėl stuburo patologijų vieni žmonės nieko nevalgydami vis vien priauga svorio, o kiti - valgydami daug, išlieka labai liesi. Ką daryti?
Patarimai, kaip sumažinti nugaros skausmą
© Shutterstock nuotr.

Žinoma, išeitis yra viena - gydyti stuburo patologijas, stengtis gyventi sveikai. Gali padėti ir specialūs pratimai, kuriuos ir pateiksime šiame straipsnyje.

Michalas Tombakas savo knygoje „Kaip sveikai gyventi 150 metų“ pateikia profilaktinių patarimų, kurie padės išvengti rūpesčių su stuburu ir pratimų kompleksus, kurie padės atsikratyti stuburo skausmų.

Profilaktika:

1. Stebėkite save, kad vaikščiotumėte ir stovėtumėte tiesūs, pilvas turi būti įtrauktas, pečiai tiesūs, galva šiek tiek atlošta.

2. Sėdint nedėkite kojos ant kojos, nes po keliais yra dvi didelės arterijos: jas užspaudus sutrinka visa kraujotaka.

3. Nekelkite sunkių daiktų išsitiesę. Stuburą mažiau apkrausite, jei sulenksite kelius.

4. Stiprinkite pilvo raumenis - jie 20% sumažins stuburo apkrovimą.

5. Svorį (pvz. pirkinių krepšius) nešiokite pakaitom abiem rankomis ar kuprinėje.

Labai svarbus ir pratimų kompleksas, tačiau reikia nepamiršti, kad šiuos pratimus rekomenduojama atlikti kasdien, tuomet pajusite rezultatus.

Pratimų kompleksas:

Nubudus reikia pasirąžyti.

Gulint ant nugaros reikia iš visų jėgų pakaušiu paspausti pagalvę.

Pasidėti pagalvę ant krūtinės ir 5 sek. ją apsikabinus smarkiai spausti.

Pasidėti pagalvę tarp kojų ir 5 sek. smarkiai spausti kelius.

Palaikyti iškėlus kojas 45 laipsnių kampu.

Vienos kojos pirštais 5 sek. traukti į save kitos kojos pirštus.

Kadangi pratimai daromi gulint, mankštintis gali ir seni, ir jauni.

Jei turite laiko, lankykite jogos užsiėmimus. Naujausi tyrimai parodė, kad jogos pratimai mažina nugaros skausmą, stiprina stuburą ir nugaros raumenis. Tad išvada viena: jei jaučiate stiprų nugaros skausmą ir jis nesiliauja pradėjus mankštintis ir atliekant pratimus nugarai, turite apsilankyti pas gydytoją, kad jis nustatytų tikrąją priežastį.

Daugiau skaitykite portale vitaminai.lt

vitaminai.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Psichologė: tinginystė ne visada yra blogybė (1)

Jei kartais leidžiame sau pamiršti įvairiausias smulkmenas, pasvajojame, tai nėra blogai – toks laikas be galo naudingas, sako Kauno technologijos universiteto Filosofijos ir psichologijos katedros docentė Junona Almonaitienė.

Sveikas produktas, stiprinantis organizmą ir lėtinantis senėjimą (2)

Pajautę pirmuosius peršalimo ar gripo požymius dažnu atveju žmonės pradeda rikiuotis vaistinėje: kas vitaminą C perka, kas gerąsias bakterijas, treti įsigyja kelias dėžutes vaistų, tikėdamiesi pasveikti nuo visų ligų.

Ką apie mūsų sveikatą pasako akys? (20)

Akių sveikata dažniausiai susirūpiname tik pajutę rimtų ligų simptomus, tad kaip prižiūrėti akis, kad galėtume išvengti akių ligų ir džiaugtumėmės puikiu regėjimu?

Ar kiauliena pavojinga? Kaip mokslas aiškina mitybos madas (27)

Ar kada susimąstėte, kodėl prasidėję su dietomis, žmonės amžinai jų laikosi? Ar kodėl tik antsvorio turinčių žmonių šaldytuve rasite lieso majonezo? Dauguma dietiniais, liesais, mažiau riebalų turinčiais vadinami produktai iš tiesų nėra tokie, kaip skelbiasi. O jei peržiūrėsite ingredientų sąrašą, suprasite, kad jie visiškai nenaudingi sveikatai, rašo theguardian.com.

Du dalykai, kuriuos privalote padaryti ryte (20)

Gydytojai dietologei Aušrai Jauniškytei-Ingelevičienei dažnai tenka išgirsti klausimą „ar tikrai reikia valgyti pusryčius?“. Juk ryte organizmas miega, dažnai valgyti net nesinori, o ir laiko ryte nuolat trūksta.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.