Patarimai, kaip sumažinti nugaros skausmą

 (21)
33 stuburo slanksteliai atlieka svarbias organizmo funkcijas. Jei stuburo strėnų dalyje yra patologija, pavyzdžiui, slankstelių poslinkių - žmogus bus linkęs greitai priaugti svorio arba svoris kris labai greit. Dėl stuburo patologijų vieni žmonės nieko nevalgydami vis vien priauga svorio, o kiti - valgydami daug, išlieka labai liesi. Ką daryti?
Patarimai, kaip sumažinti nugaros skausmą
© Shutterstock nuotr.

Žinoma, išeitis yra viena - gydyti stuburo patologijas, stengtis gyventi sveikai. Gali padėti ir specialūs pratimai, kuriuos ir pateiksime šiame straipsnyje.

Michalas Tombakas savo knygoje „Kaip sveikai gyventi 150 metų“ pateikia profilaktinių patarimų, kurie padės išvengti rūpesčių su stuburu ir pratimų kompleksus, kurie padės atsikratyti stuburo skausmų.

Profilaktika:

1. Stebėkite save, kad vaikščiotumėte ir stovėtumėte tiesūs, pilvas turi būti įtrauktas, pečiai tiesūs, galva šiek tiek atlošta.

2. Sėdint nedėkite kojos ant kojos, nes po keliais yra dvi didelės arterijos: jas užspaudus sutrinka visa kraujotaka.

3. Nekelkite sunkių daiktų išsitiesę. Stuburą mažiau apkrausite, jei sulenksite kelius.

4. Stiprinkite pilvo raumenis - jie 20% sumažins stuburo apkrovimą.

5. Svorį (pvz. pirkinių krepšius) nešiokite pakaitom abiem rankomis ar kuprinėje.

Labai svarbus ir pratimų kompleksas, tačiau reikia nepamiršti, kad šiuos pratimus rekomenduojama atlikti kasdien, tuomet pajusite rezultatus.

Pratimų kompleksas:

Nubudus reikia pasirąžyti.

Gulint ant nugaros reikia iš visų jėgų pakaušiu paspausti pagalvę.

Pasidėti pagalvę ant krūtinės ir 5 sek. ją apsikabinus smarkiai spausti.

Pasidėti pagalvę tarp kojų ir 5 sek. smarkiai spausti kelius.

Palaikyti iškėlus kojas 45 laipsnių kampu.

Vienos kojos pirštais 5 sek. traukti į save kitos kojos pirštus.

Kadangi pratimai daromi gulint, mankštintis gali ir seni, ir jauni.

Jei turite laiko, lankykite jogos užsiėmimus. Naujausi tyrimai parodė, kad jogos pratimai mažina nugaros skausmą, stiprina stuburą ir nugaros raumenis. Tad išvada viena: jei jaučiate stiprų nugaros skausmą ir jis nesiliauja pradėjus mankštintis ir atliekant pratimus nugarai, turite apsilankyti pas gydytoją, kad jis nustatytų tikrąją priežastį.

Daugiau skaitykite portale vitaminai.lt

vitaminai.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Iš pajūrio grįžo su ašaromis: kuo malšinti saulės sukeltus skausmus (94)

Vilnietis Saulius kartu su šimtais tūkstančių poilsiautojų savaitgalį praleido prie jūros, tačiau atgal į sostinę grįžo su ašaromis akyse ir skausmu, kurį kėlė kiekvienas judesys ar prisilietimas.

Šventojoje surengta rekordinė jogos mankšta (3)

Birželio 24-ąją Šventosios paplūdimyje vyko rekordinė jogos mankšta – prie Baltijos jūros Saulės pasveikinimą atliko beveik 300 žmonių. Dviejų dienų sveikatingumo renginiu „Tūkstantis saulių“ Lietuva minėjo Tarptautinę jogos dieną. Masinį Saulės pasveikinimą ketinama užregistruoti Lietuvos rekordų registre.

Patarimai, kaip išlaikyti gyvybingus plaukus vasarą

Vasara – tai laikas, kuomet moterys savo išvaizdai skiria dar daugiau laiko ir dėmesio nei įprastai. Šiltas oras kviečia juo mėgautis ne tik paplūdimyje, bet ir įvairiuose renginiuose. Sūrus jūros vanduo, saulė, šiluma, plaukų dažymas, plaukų fiksacijos priemonės – tai tik keletas neigiamų faktorių, kurie gali pakenkti plaukams vasarą. Plaukus nuo šių neigiamų dalykų galite apsaugoti ir nesiimdami specialių papildomų priemonių.

Neišmoktos karščio pamokos atveda į ligoninę (2)

Lietuvą pasiekiančios tropinių karščių bangos jau nebestebina, tačiau daugybė žmonių dar neįvertina jų pavojaus sveikatai. Orui įkaitus iki +30 ºC gydytojai turi darbo kaip per gripo epidemiją.

3 didžiausi lieknėjimo spąstai ir kaip jų išvengti (6)

Pasaulyje sukurta daugybė dietų, ir nuolat kuriamos vis naujos, tačiau neпamirškite, kad ne visos jos yra veiksmingos.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.