Patarimai, kaip kovoti su padidėjusiu skrandžio rūgštingumu

 (147)
Padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas suaugusiųjų tarpe yra gana paplitęs nusiskundimas. Negaluojantįjį kamuoja skausmas po duobute, už krūtinkaulio, ėda rėmuo. Dauguma į panašius požymius nėra linkę kreipti per daug dėmesio, vis dėlto negydomi šie simptomai gali tapti rimtesnių ligų pradžia.
Patarimai, kaip kovoti su padidėjusiu skrandžio rūgštingumu
© Shutterstock nuotr.

Visiškai sveikas žmogus nejaučia, koks yra skrandžio rūgštingumas lygiai taip pat, kaip nejaučia, jog turi skrandį, kuris gamina skrandžio rūgštį, tam, kad būtų virškinamas suvalgytas maistas.

Nemalonūs pojūčiai skrandžio srityje jau yra neigiamo rūgšties poveikio rezultatas, galintis turėti nemalonių pasekmių.

Padidėjusį rūgštingumą gali iššaukti greitas kasdienybės tempas, gyvenimo būdas, netinkama dieta. „Rėmens ėdimu“ dažniausiai skundžiasi tie asmenys, kurie valgo paskubomis, neturi reguliaraus mitybos grafiko, vartoja sausą maistą, daro ilgas pertraukos tarp pusryčių, pietų ir vakarienės arba iš viso valgo tik dukart per dieną. Be to, rūgštingumas didėja vartojant daug konservuotų produktų, pusfabrikačių ir per mažai baltymingų produktų, vaisių, daržovių, natūralių sulčių.

Negalavimui įtakos turi ir dvasinė žmogaus pusiausvyra. Nuolatinis stresas darbe, alkoholio vartojimas, cigaretės taip pat didina rūgštingumą, o neretai tampa ir prasidėjusio gastrito priežastimi. Taigi nenuostabu, jog kuo toliau, tuo dažniau skrandžio negalavimais ima skųstis vis jaunesni žmonės.

Laimė, nemalonaus gyvenimo palydovo, kylančios rūgšties, visai nesunku išvengti, jei tai nėra tapę lėtiniu susirgimu. Žinoma, tiksliausiai sveikatos būklę galite įvertinti ne patys, bet jūsų gydytojas, kuris, esant ligai, paskirs tinkamiausią gydymo kursą.

Ir vis dėlto, jei neturite lėtinių negalavimų, tačiau kartais skrandyje kyla nemalonus jausmas, ligoms galima užbėgti už akių.

Medikai rekomenduoja keisti gyvenimo būdą ir susitvarkyti chaotišką mitybą. Visų pirma, reikės atrasti dvasinę pusiausvyrą, be to, dienos metu reguliariai valgyti bent penkis kartus per dieną. Taip patariama į dietą įtraukti kuo įvairesnių natūralių, šviežių ir maistingų produktų, turinčių daug baltymų, vaisių, daržovių, natūralių sulčių.

Gydytojai pataria nepersivalgyti, nepiktnaudžiauti alkoholiu, stipria kava ir arbata, atsisakyti riebių ir riebaluose virtų produktų. Vietoje jų geriau rinktis garuose virtą liesą mėsą ar žuvį, kuriose nestinga baltymų, gerti pieno. Privalu atsisakyti sūrių, marinuotų, rūkytų valgių, tačiau šiek tiek druskos vartoti būtina. Dietologai taip pat siūlo bent du kartus per parą valgyti sriubos. Labai svarbu neprivalgyti prieš miegą.

Jeigu graužia rėmuo, negalima vilkėti labai ankštų drabužių, suveržti liemenį diržu ar korsetu. Be to, pavalgius nerekomenduojama lankstytis, kilnoti sunkių daiktų (moterims nepatariama nešti daugiau negu 10 kg sveriančių daiktų) ir jokiu būdu negalima gulėti.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Komplikacijos po plastinės chirurginės operacijos – paciento ar chirurgo atsakomybė?

Negyjantys randai, žaizdos ir depresija – po operacijų atsiradusios fizinės ir psichologinės komplikacijos sutrikdo tuos, kurie svajojo apie tobulą išvaizdą. Svajonėms dužus į šipulius pacientai suklūsta ir ieško teisybės, tačiau dažnai realybė atspindi visai kitas problemas. Kas turi prisiimti atsakomybę už komplikacijas, atsiradusias po chirurginės operacijos ir kodėl pooperaciniu laikotarpiu toks svarbus bendradarbiavimas su gydytoju?

Įrodyta: smegenys gali regeneruoti (3)

Komanda, sudaryta iš skirtingų pasaulio šalių mokslininkų, atrado vilties spindulėlį pacientams, kuriems diagnozuota šizofrenija, – rašo upi.com.

Neišsimiegojimas skatina svorio augimą (8)

Neišsimiegojimas ne tik atima mūsų jėgas, bet ir ne pačiu geriausiu būdu veikia išvaizdą. Paaiškėjo, kad jis dar ir skatina svorio augimą! Rizikos epicentre – tie, kurie miega mažiau nei keturias valandas per parą. 73 % jų turi visus šansus priaugti nereikalingų kilogramų – nes ima daugiau valgyti, apytikriai dar devynis šimtus kilokalorijų per parą.

J. Tulčina: atostogos nėra priežastis kimšti nesveiką maistą (5)

Atšilus orams atrodo, kad savaitgalius kiekvienas praleidžiame spirgėdami ant lagaminų. Vieni į sodus ar sodybas, kiti – prie ežerų, upių ar jūrų, treti išsiilgto poilsio ieško muzikiniuose festivaliuose ar keliauja į dar šiltesnius kraštus. Natūralios medicinos specialistė gydytoja Jelena Tulčina teigia, kad vasarinės pramogos – tikra kančia mūsų organizmams.

Grožio puoselėjimui lietuvės skiria iki 50 eurų per mėnesį (2)

Lietuvės kūno depiliacijai ir veido valymo procedūroms linkusios išleisti ne daugiau kaip 50 eurų per mėnesį – rodo Lietuvoje atlikta apklausa. Beveik pusė respondenčių grožio procedūras atlieka namuose, o grožio salonų paslaugomis dažniausiai naudojasi giluminiam veido valymui.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.