Patarimai, kaip kovoti su padidėjusiu skrandžio rūgštingumu

 (147)
Padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas suaugusiųjų tarpe yra gana paplitęs nusiskundimas. Negaluojantįjį kamuoja skausmas po duobute, už krūtinkaulio, ėda rėmuo. Dauguma į panašius požymius nėra linkę kreipti per daug dėmesio, vis dėlto negydomi šie simptomai gali tapti rimtesnių ligų pradžia.
© Shutterstock nuotr.

Visiškai sveikas žmogus nejaučia, koks yra skrandžio rūgštingumas lygiai taip pat, kaip nejaučia, jog turi skrandį, kuris gamina skrandžio rūgštį, tam, kad būtų virškinamas suvalgytas maistas.

Nemalonūs pojūčiai skrandžio srityje jau yra neigiamo rūgšties poveikio rezultatas, galintis turėti nemalonių pasekmių.

Padidėjusį rūgštingumą gali iššaukti greitas kasdienybės tempas, gyvenimo būdas, netinkama dieta. „Rėmens ėdimu“ dažniausiai skundžiasi tie asmenys, kurie valgo paskubomis, neturi reguliaraus mitybos grafiko, vartoja sausą maistą, daro ilgas pertraukos tarp pusryčių, pietų ir vakarienės arba iš viso valgo tik dukart per dieną. Be to, rūgštingumas didėja vartojant daug konservuotų produktų, pusfabrikačių ir per mažai baltymingų produktų, vaisių, daržovių, natūralių sulčių.

Negalavimui įtakos turi ir dvasinė žmogaus pusiausvyra. Nuolatinis stresas darbe, alkoholio vartojimas, cigaretės taip pat didina rūgštingumą, o neretai tampa ir prasidėjusio gastrito priežastimi. Taigi nenuostabu, jog kuo toliau, tuo dažniau skrandžio negalavimais ima skųstis vis jaunesni žmonės.

Laimė, nemalonaus gyvenimo palydovo, kylančios rūgšties, visai nesunku išvengti, jei tai nėra tapę lėtiniu susirgimu. Žinoma, tiksliausiai sveikatos būklę galite įvertinti ne patys, bet jūsų gydytojas, kuris, esant ligai, paskirs tinkamiausią gydymo kursą.

Ir vis dėlto, jei neturite lėtinių negalavimų, tačiau kartais skrandyje kyla nemalonus jausmas, ligoms galima užbėgti už akių.

Medikai rekomenduoja keisti gyvenimo būdą ir susitvarkyti chaotišką mitybą. Visų pirma, reikės atrasti dvasinę pusiausvyrą, be to, dienos metu reguliariai valgyti bent penkis kartus per dieną. Taip patariama į dietą įtraukti kuo įvairesnių natūralių, šviežių ir maistingų produktų, turinčių daug baltymų, vaisių, daržovių, natūralių sulčių.

Gydytojai pataria nepersivalgyti, nepiktnaudžiauti alkoholiu, stipria kava ir arbata, atsisakyti riebių ir riebaluose virtų produktų. Vietoje jų geriau rinktis garuose virtą liesą mėsą ar žuvį, kuriose nestinga baltymų, gerti pieno. Privalu atsisakyti sūrių, marinuotų, rūkytų valgių, tačiau šiek tiek druskos vartoti būtina. Dietologai taip pat siūlo bent du kartus per parą valgyti sriubos. Labai svarbu neprivalgyti prieš miegą.

Jeigu graužia rėmuo, negalima vilkėti labai ankštų drabužių, suveržti liemenį diržu ar korsetu. Be to, pavalgius nerekomenduojama lankstytis, kilnoti sunkių daiktų (moterims nepatariama nešti daugiau negu 10 kg sveriančių daiktų) ir jokiu būdu negalima gulėti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Kokias veido odos drėkinimo klaidas darome (1)

Vien drėkinamojo kremo naudojimas neduos norimo efekto siekiant tinkamai drėkinti odą, tikina gydytoja dermatovenerologė Renata Kliunkienė. Pasak gydytojos, svarbu ir tai, kaip oda yra prausiama, kokie produktai naudojami ir koks yra organizmo skysčių balansas.

70 priežasčių masažui (2)

Labai dažnai žmonės daugiau supranta, kaip veikia jų automobilis, nei jų pačių kūnas. Kur yra jūsų automobilio variklis? O kur yra jūsų kepenys? Kokius teigiamus pokyčius ir rezultatus kūnui gali suteikti profesionalūs masažai?

Knygos „Kodėl prancūzės nestorėja“ autorės patarimai, kaip moterims išlikti gražioms (10)

Prancūzų rašytoja Mireille Guiliano, kuri savo pirmąją knygą „Kodėl prancūzės nestorėja“ parašė būdama ant šešiasdešimtmečio slenksčio, tikrai turi ką pasakyti apie tai, kaip nepasiduoti visuomenės spaudimui, stereotipams apie senėjimą ir veido raukšleles paversti privalumu. Jos knygos išverstos į 40 kalbų, o pati autorė tapo pasauline žvaigžde ir svečiavosi įvairiose laidose įskaitant interviu su garsiąja Oprah Winfrey.

Grožio chirurgijos mitai ir tikrovė: kas po operacijos laukia tinginių (8)

Norėdami akinamos šypsenos, mes nedvejodami kreipiamės į odontologą. Tačiau būdami nepatenkinti savo išvaizda, dažniausiai keikiame veidrodį, vietoj to, kad taisytumėme trūkumus patikėtume šios srities meistrams. Lietuvoje žinomas plastinės rekonstrukcinės chirurgijos specialistas, „DR klinikos“ vienas įkūrėjų Renaldas Vaičiūnas įsitikinęs, kad mūsų šalyje plastikos chirurgija vis dar apipinta galybe mitų.

Paslaptys, kurias išduoda ausys: kur masažuoti ir ką atskleidžia spalva (9)

Egzistuoja neurologinis ryšys tarp tam tikrų kūno taškų ir vidaus organų. Ausų stebėjimas gali būti naudingas, jei norima gauti informacijos apie tam tikras sveikatos problemas ir netgi numatyti ateityje dar tik galimai pasireiksiančius sveikatos sutrikimus.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.