Patarimai, kaip kovoti su padidėjusiu skrandžio rūgštingumu

 (58)
Skausmas
Skausmas
© Shutterstock nuotr.

Padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas suaugusiųjų tarpe yra gana paplitęs nusiskundimas. Negaluojantįjį kamuoja skausmas po duobute, už krūtinkaulio, ėda rėmuo. Dauguma į panašius požymius nėra linkę kreipti per daug dėmesio, vis dėlto negydomi šie simptomai gali tapti rimtesnių ligų pradžia.

Visiškai sveikas žmogus nejaučia, koks yra skrandžio rūgštingumas lygiai taip pat, kaip nejaučia, jog turi skrandį, kuris gamina skrandžio rūgštį, tam, kad būtų virškinamas suvalgytas maistas.

Nemalonūs pojūčiai skrandžio srityje jau yra neigiamo rūgšties poveikio rezultatas, galintis turėti nemalonių pasekmių.

Padidėjusį rūgštingumą gali iššaukti greitas kasdienybės tempas, gyvenimo būdas, netinkama dieta. „Rėmens ėdimu“ dažniausiai skundžiasi tie asmenys, kurie valgo paskubomis, neturi reguliaraus mitybos grafiko, vartoja sausą maistą, daro ilgas pertraukos tarp pusryčių, pietų ir vakarienės arba iš viso valgo tik dukart per dieną. Be to, rūgštingumas didėja vartojant daug konservuotų produktų, pusfabrikačių ir per mažai baltymingų produktų, vaisių, daržovių, natūralių sulčių.

Negalavimui įtakos turi ir dvasinė žmogaus pusiausvyra. Nuolatinis stresas darbe, alkoholio vartojimas, cigaretės taip pat didina rūgštingumą, o neretai tampa ir prasidėjusio gastrito priežastimi. Taigi nenuostabu, jog kuo toliau, tuo dažniau skrandžio negalavimais ima skųstis vis jaunesni žmonės.

Laimė, nemalonaus gyvenimo palydovo, kylančios rūgšties, visai nesunku išvengti, jei tai nėra tapę lėtiniu susirgimu. Žinoma, tiksliausiai sveikatos būklę galite įvertinti ne patys, bet jūsų gydytojas, kuris, esant ligai, paskirs tinkamiausią gydymo kursą.
Ir vis dėlto, jei neturite lėtinių negalavimų, tačiau kartais skrandyje kyla nemalonus jausmas, ligoms galima užbėgti už akių.

Medikai rekomenduoja keisti gyvenimo būdą ir susitvarkyti chaotišką mitybą. Visų pirma, reikės atrasti dvasinę pusiausvyrą, be to, dienos metu reguliariai valgyti bent penkis kartus per dieną. Taip patariama į dietą įtraukti kuo įvairesnių natūralių, šviežių ir maistingų produktų, turinčių daug baltymų, vaisių, daržovių, natūralių sulčių.

Gydytojai pataria nepersivalgyti, nepiktnaudžiauti alkoholiu, stipria kava ir arbata, atsisakyti riebių ir riebaluose virtų produktų. Vietoje jų geriau rinktis garuose virtą liesą mėsą ar žuvį, kuriose nestinga baltymų, gerti pieno. Privalu atsisakyti sūrių, marinuotų, rūkytų valgių, tačiau šiek tiek druskos vartoti būtina. Dietologai taip pat siūlo bent du kartus per parą valgyti sriubos. Labai svarbu neprivalgyti prieš miegą.

Jeigu graužia rėmuo, negalima vilkėti labai ankštų drabužių, suveržti liemenį diržu ar korsetu. Be to, pavalgius nerekomenduojama lankstytis, kilnoti sunkių daiktų (moterims nepatariama nešti daugiau negu 10 kg sveriančių daiktų) ir jokiu būdu negalima gulėti.

Be to, svarbų vaidmenį mityboje vaidinantis vanduo irgi gali teigiamai paveikti skrandį. Klinikinių tyrimų metu įrodyta, jog tam tikros rūšies mineralinis vanduo ne tik naudingas dėl jame ištirpusių organizmui būtinų mikroelementų, bet ir dėl to, kad mažina skrandžio rūgščių sekreciją.

Tačiau tokiu poveikiu pasižymi tik bikarbonatų turintis mineralinis vanduo. Jis padidina skrandžio pH, vadinasi, sumažina rūgštingumą. Taip pat tokios sudėties vanduo gerina skrandžio evakuaciją (išsituštinimą) ir taip sumažina pilnumo jausmą, teigiamai veikia skrandžio motoriką bei visą virškinimo sistemą – gerina žarnų sekrecinę ir motorinę funkcijas, padeda įsisavinti mikro ir makroelementus.

Bikarbonatiniai natūralūs mineraliniai vandenys, skatina skrandžio sulčių gamybą, gerina virškinimą, mažina rūgštingumą. Vieni iš geriausiai žinomų bikarbonatinių vandenų pasaulyje yra šie: „Borjomi“ (Gruzija, 3880 mg bikarbonatų litre), „Gerolsteiners“ (Vokietija, 1815 mg bikarbonatų litre), „Campilho“ (Portugalija, 1479 mg bikarbonatų litre).

Pasak gydytojos dietologės Daivos Pipiraitės, bikarbonatai vandenyje taip pat pagerina mineralinių medžiagų pasisavinimą,, papildomos organizmo kalcio, fosforo, magnio, kalio, natrio ir chloro, geležies, jodo, fluoro, atsargos.

www.DELFI.lt
 
58
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Grožis ir sveikata

Specialistės: aktyviai gyventi lengva, reikia tik tam ryžtis (9)

2014 gegužės mėn. 8 d. 11:17
Lietuviai aistringai domisi sportu, tačiau patys aktyviai gyventi nėra linkę. 2013 m. atliktas „Eurobarometer“ tyrimas parodė, kad fiziškai aktyvūs tėra mažiau nei pusė šalies gyventojų, be to, tik 15 proc. lietuvių sportuoja reguliariai – 2-3 kartus per savaitę.

Pačios paprasčiausios infekcijos netrukus gali tapti mirtinos (53)

2014 gegužės mėn. 8 d. 06:45
Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) išleido pirmąją išsamią apžvalgą apie visame pasaulyje augantį mikroorganizmų atsparumą antimikrobiniams preparatams. Apžvalgoje daug dėmesio skiriama ir kasdien vis aktualesne tampančiai bakterijų atsparumo antibiotikams problemai. PSO surinkti, išanalizuoti, apibendrinti duomenys iš 114 pasaulio šalių leido padaryti liūdnoką išvadą: augantis mikroorganizmų atsparumas antimikrobiniams preparatams grasina rimtais sveikatos sutrikimais ar net mirtimi. Bet kuriam iš mūsų, bet kuriame pasaulio kampelyje.

Viskas apie priešlaikę ejakuliaciją: gydo dubens dugno pratimai (44)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Priešlaikė ejakuliacija nustatoma 20-30 proc. vyrų, besikreipiančių į sveikatos specialistus dėl seksualinių problemų. Kadangi nemažai vyrų, turinčių seksualinių bėdų, į medikus net nesikreipia, tikslesnis šio sveikatos sutrikimo mastas lieka neaiškus.

Gražios odos paslaptys: kas iš tiesų padeda, o kas kenkia (15)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Veidrodėli, veidrodėli, kas pasaulyje gražiausias? Jei vien pažvelgus į jį akivaizdu, kad nepretenduojate į šį titulą dėl papilkėjusios, pavargusios, raukšlelėmis pasipuošusios odos, panikuoti neverta! Metas susipažinti su namie atliekama odos priežiūra, kuri padės išsaugoti jaunystę ir grožį.

Kaunas savaitgalį kviečia į nemokamą sveikatingumo renginį (7)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras primena, jog gegužės 10-ąją minima Pasaulinė judėjimo sveikatos labui diena ir kviečia į nemokamą sveikatingumo renginį „PAJUDAM“.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.