Patarimai, kaip kovoti su padidėjusiu skrandžio rūgštingumu

 (59)
Padidėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas suaugusiųjų tarpe yra gana paplitęs nusiskundimas. Negaluojantįjį kamuoja skausmas po duobute, už krūtinkaulio, ėda rėmuo. Dauguma į panašius požymius nėra linkę kreipti per daug dėmesio, vis dėlto negydomi šie simptomai gali tapti rimtesnių ligų pradžia.
Skausmas
© Shutterstock nuotr.

Visiškai sveikas žmogus nejaučia, koks yra skrandžio rūgštingumas lygiai taip pat, kaip nejaučia, jog turi skrandį, kuris gamina skrandžio rūgštį, tam, kad būtų virškinamas suvalgytas maistas.

Nemalonūs pojūčiai skrandžio srityje jau yra neigiamo rūgšties poveikio rezultatas, galintis turėti nemalonių pasekmių.

Padidėjusį rūgštingumą gali iššaukti greitas kasdienybės tempas, gyvenimo būdas, netinkama dieta. „Rėmens ėdimu“ dažniausiai skundžiasi tie asmenys, kurie valgo paskubomis, neturi reguliaraus mitybos grafiko, vartoja sausą maistą, daro ilgas pertraukos tarp pusryčių, pietų ir vakarienės arba iš viso valgo tik dukart per dieną. Be to, rūgštingumas didėja vartojant daug konservuotų produktų, pusfabrikačių ir per mažai baltymingų produktų, vaisių, daržovių, natūralių sulčių.

Negalavimui įtakos turi ir dvasinė žmogaus pusiausvyra. Nuolatinis stresas darbe, alkoholio vartojimas, cigaretės taip pat didina rūgštingumą, o neretai tampa ir prasidėjusio gastrito priežastimi. Taigi nenuostabu, jog kuo toliau, tuo dažniau skrandžio negalavimais ima skųstis vis jaunesni žmonės.

Laimė, nemalonaus gyvenimo palydovo, kylančios rūgšties, visai nesunku išvengti, jei tai nėra tapę lėtiniu susirgimu. Žinoma, tiksliausiai sveikatos būklę galite įvertinti ne patys, bet jūsų gydytojas, kuris, esant ligai, paskirs tinkamiausią gydymo kursą.
Ir vis dėlto, jei neturite lėtinių negalavimų, tačiau kartais skrandyje kyla nemalonus jausmas, ligoms galima užbėgti už akių.

Medikai rekomenduoja keisti gyvenimo būdą ir susitvarkyti chaotišką mitybą. Visų pirma, reikės atrasti dvasinę pusiausvyrą, be to, dienos metu reguliariai valgyti bent penkis kartus per dieną. Taip patariama į dietą įtraukti kuo įvairesnių natūralių, šviežių ir maistingų produktų, turinčių daug baltymų, vaisių, daržovių, natūralių sulčių.

Gydytojai pataria nepersivalgyti, nepiktnaudžiauti alkoholiu, stipria kava ir arbata, atsisakyti riebių ir riebaluose virtų produktų. Vietoje jų geriau rinktis garuose virtą liesą mėsą ar žuvį, kuriose nestinga baltymų, gerti pieno. Privalu atsisakyti sūrių, marinuotų, rūkytų valgių, tačiau šiek tiek druskos vartoti būtina. Dietologai taip pat siūlo bent du kartus per parą valgyti sriubos. Labai svarbu neprivalgyti prieš miegą.

Jeigu graužia rėmuo, negalima vilkėti labai ankštų drabužių, suveržti liemenį diržu ar korsetu. Be to, pavalgius nerekomenduojama lankstytis, kilnoti sunkių daiktų (moterims nepatariama nešti daugiau negu 10 kg sveriančių daiktų) ir jokiu būdu negalima gulėti.

Be to, svarbų vaidmenį mityboje vaidinantis vanduo irgi gali teigiamai paveikti skrandį. Klinikinių tyrimų metu įrodyta, jog tam tikros rūšies mineralinis vanduo ne tik naudingas dėl jame ištirpusių organizmui būtinų mikroelementų, bet ir dėl to, kad mažina skrandžio rūgščių sekreciją.

Tačiau tokiu poveikiu pasižymi tik bikarbonatų turintis mineralinis vanduo. Jis padidina skrandžio pH, vadinasi, sumažina rūgštingumą. Taip pat tokios sudėties vanduo gerina skrandžio evakuaciją (išsituštinimą) ir taip sumažina pilnumo jausmą, teigiamai veikia skrandžio motoriką bei visą virškinimo sistemą – gerina žarnų sekrecinę ir motorinę funkcijas, padeda įsisavinti mikro ir makroelementus.

Bikarbonatiniai natūralūs mineraliniai vandenys, skatina skrandžio sulčių gamybą, gerina virškinimą, mažina rūgštingumą. Vieni iš geriausiai žinomų bikarbonatinių vandenų pasaulyje yra šie: „Borjomi“ (Gruzija, 3880 mg bikarbonatų litre), „Gerolsteiners“ (Vokietija, 1815 mg bikarbonatų litre), „Campilho“ (Portugalija, 1479 mg bikarbonatų litre).

Pasak gydytojos dietologės Daivos Pipiraitės, bikarbonatai vandenyje taip pat pagerina mineralinių medžiagų pasisavinimą,, papildomos organizmo kalcio, fosforo, magnio, kalio, natrio ir chloro, geležies, jodo, fluoro, atsargos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Ar žinote, kodėl kasdien po pietų turėtumėte masažuoti savo ausis? (10)

Paprastai savo nuovargį bandome įveikti tokia rutina: kavos gėrimas, malda energijos dievams, ir vėl viskas iš naujo.

Kaip atsigauti po antibiotikų vartojimo? (7)

„Sergu lėtine obstrukcine plaučių liga. Jai paūmėjus turiu vartoti antibiotikus. Kartais jų tenka nemažai išgerti. Girdėjau, kad jie kenkia virškinimui. Ar tai tiesa? Kaip nuo to apsisaugoti?Rimas, 64 m.

10 000 žingsnių – receptas dailiai figūrai (8)

Neatsispyrėte pagundai prie kavos paskanauti saldumynų? Nesijaudinkite, lieti prakaito sporto salėje dėl aplankiusios silpnumo akimirkos nereikės – sudeginti nepageidaujamas kalorijas galima ir einant. Amerikiečių moksliniai tyrimai rodo, kad moterys, kasdien nueinančios 10 ar daugiau tūkstančių žingsnių, gali pasigirti dailesne figūra, sakoma pranešime spaudai.

Kai oras biure tampa lyg Sacharos dykumoje

Žiemos ir šildymo laikotarpis tampa tikru iššūkiu dirbantiems biuruose. Oras dažnai išsausėja tiek, kad nesiekia net minimalios rekomenduojamos drėgmės. Kaip išgyventi sausąjį periodą ir padėti savo odai?

Mažojo kauniečio istoriją medikai vadina stebuklu (3)

Kaunietė Berta Gelažė augina penkių mėnesių pirmagimį Vėją, sergantį itin reta odos liga – įgimta ichtioze.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.