Natūralūs būdai įveikti vidurių užkietėjimą

 (15)
Jei nuolat užkietėję viduriai, tai gali erzinti, nes ne tik prailgsta laikas tualete, bet ir gali būti skausminga, be to, apsunkimo jausmas taip pat nedžiugina. Žinoma, galima griebtis laisvinamųjų ir kitų dirbtinių priemonių, bet galbūt yra švelnesnių būdų išspręsti šią nemalonią problemą?
© Fotolia

Natūralūs būdai ir priemonės nuo vidurių užkietėjimo yra visiškai nesudėtingi. Be to, jie švelnūs organizmui. Tiesą sakant, kai kuriuos jų galite pradėti taikyti iškart, kai tik perskaitysite šį straipsnį.

Reguliarus tuštinimasis yra labai svarbus gerai virškinimo sistemos ir apskritai organizmo sveikatai.

Bet jei kasdien užsisėdite ant „sosto“, jums gali padėti natūralūs būdai – vieni jų yra tiesiog nedideli įpročių pokyčiai (pavyzdžiui, taisyklingas sėdėjimas tuštinantis), kiti susiję su mitybos pokyčiais, kurie gali turėti ilgalaikių pasekmių. Jei pritaikysite bent kelis iš jų, ilgainiui nebereikės jokių laisvinamųjų ir kitų tablečių nei žvakučių, rašoma curejoy.com.

Daugiau ląstelienos

Tyrimo duomenimis, 90 proc. visų suaugusiųjų ir vaikų nesuvartoja rekomenduojamos dienos ląstelienos normos. Tai kelia medikų ir mitybos ekspertų susirūpinimą. Deja, ląstelienos stygius gali paveikti sveikatą, nes būtent ląsteliena padeda reguliariai ir dažnai tuštintis. Tad kaip kasdien gauti daugiau ląstelienos? Vidutiniškai žmonės suvartoja tik 59 proc. daržovių ir 42 proc. vaisių, palyginus su rekomenduojamu kiekiu. Tad pradėkite valgyti daug ląstelienos turinčias daržoves ir vaisius, tokius kaip brokoliai, žiediniai kopūstai, gūžiniai kopūstai, žalialapės daržovės, uogos, obuoliai ir apelsinai. Valgykite juos kaip pagrindinį maistą ir kaip užkandį tarp valgių, o ne nurašykite juos kaip garnyrą, apsiribodami vienu ar dviem valgiais. Taip pat valgykite daug visagrūdžių produktų, nes juose yra ne tik ląstelienos, bet ir daug vitaminų ir kitų maistinių medžiagų.

Natūralūs būdai įveikti vidurių užkietėjimą
© Fotolia

Gerkite daug vandens ir kitų skysčių

Viena iš dažniausių vidurių užkietėjimo priežasčių – per mažas vandens kiekis. Jei jums dehidratacija, mažos kietos išmatos lėtai juda žarnynu, todėl reguliariai tuštintis sunku. Reikia atstatyti reikiamą skysčių kiekį organizme – gerkite daug vandens ir kitų skysčių, taip palengvinsite simptomus, organizmui bus lengviau susitvarkyti su problema. Taip pat galite gerti vandenį su citrina arba šiltą vandenį su medumi, tačiau nerekomenduojama gerti cukrumi saldintų gėrimų ar gėrimų su kofeinu, nes nuo jų organizmas netenka dar daugiau skysčių.

Tuštinkitės tupėdami ar pusiau pritūpę

Dauguma žmonių Azijos šalyse tuštinasi tupėdami. Dabar tokia kūno padėtis pripažįstama optimaliu būdu atsikratyti organizme sukauptų atliekų. Žmonėms, kurie nepratę taip tuštintis, iš pradžių tai gali būti nepatogu – užtat inovatoriai siūlo specialias kėdutes kojoms, kad būtų lengviau imituoti tupėjimą. Tokią kėdutę reikia pasidėti prie įprasto unitazo, užlipti ant jos ir atsisėsti ant unitazo, kaip esate įpratę. Kadangi kojos pakeltos, kūno padėtis būna panaši kaip tupint, todėl tuštintis lengviau.

Džiovintos slyvos

Nors apie slyvas, o ypač džiovintas, ir prikurta daug juokų, jos iš tiesų labai padeda nuo vidurių užkietėjimo. Kalifornijos universitete (San Franciskas, JAV) atlikto tyrimo duomenimis, dalyviams palengvėdavo vidurių užkietėjimo simptomai net jei džiovintų slyvų (ar jų sulčių) jie vartodavo tik porą kartų per savaitę.

Galima pasigaminti specialų gėrimą – sumaišykite pusę puodelio obuolių sulčių, 120–180 ml džiovintų slyvų sulčių ir apie du valgomuosius šaukštus kviečių sėlenų. Tai puiki naminė priemonė nuo vidurių užkietėjimo, tik svarbu iš karto negerti daugiau nei valgomąjį šaukštą. Likutį laikykite šaldytuve, o kitą kartą išgerkite kiek daugiau, kol atrasite, koks kiekis optimaliausias jūsų organizmui.

Neskubėkite

JK Nacionalinės sveikatos tarnybos duomenimis, vienas iš būdų palengvinti vidurių užkietėjimo simptomus yra vengti skubinti įvykius. Skirkite tiek laiko, kiek jums reikia tualete, venkite skubėti, kai tuštinatės. Jei bandysite skubinti save, jausite stresą, dėl to įsitemps raumenys, ir problema dar padidės.

Išmėginkite ajurvedoje siūlomus metodus

Ajurvedoje vidurių užkietėjimas laikomas vatos pertekliaus požymiu. Patariama valgyti daug šilto, baltymingo, saikingai riebaus maisto, tokio kaip jūros gėrybės ar liesa mėsa. Taip pat galite išbandyti kitas paprastas ajurvedoje siūlomas priemones.

  • Valgykite sriubas, šiltus troškinius, drėgnus šakniavaisius, tokius kaip batatai ir ropės. Jie pamaitina kūną ir sumažina vatos kiekį.
  • Prieš miegą išgerkite šilto pieno ar šilto vandens su šaukšteliu lydyto sviesto (ghi). Ši paprasta ajurvedinė priemonė padeda, jei vidurių užkietėjimas yra vidutinio stiprumo ar nestiprus.
  • Taip pat nuo užkietėjimo padeda ajurvedinis „Triphala“ tonikas. Išmaišykite 2–6 gramus 50-yje ml vandens ir lydyto valyto sviesto ir vartokite du kartus per dieną.
  • Paprastai rekomenduojama sauna ir masažas su aliejumi.
  • Dar gali padėti kvapiosios ferulos (asafetidos) kompresas ant bambos.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Įvardijo, kokių produktų suvalgytume mažiau, bet jaustumės sotesni (8)

Labai maža tikimybė, kad jau pagamintame maiste nebus cukraus, o ypač jo daug padažuose, kečupe, nemažai – greitai paruošiamose košėse, sausuose pusryčiuose. Taip LRT RADIJUI sako mitybos specialistė Vaida Kurpienė.

Neišmeskite banano žievės: ji naudinga širdžiai, virškinimui ir geram regėjimui (105)

Alternatyvioji medicina skiria užtektinai dėmesio gydomajai vaisių ir daržovių odelių galiai. Paradoksalu, tačiau dažniausiai mes jas nulupame ir tiesiog išmetame, nepaisydami naudos, kurią galėtume iš jų gauti, rašo naturalcarebox.com.

Kodėl nėra nieko blogiau už vasarinę slogą (3)

Sezoninės peršalimo ligos tokios nuspėjamos, kad virologai gali kalendoriuje pažymėti dienas, kada jos smogs, ir nedaug tesuklysti.

A. Pauliukevičius prieš bokalą: dar penkios priežastys atsisakyti alkoholio (167)

Apie alkoholio žalą skelbiama jau kelis šimtmečius: gydytojai, kelių policininkai, psichologai, barmenai, grožio specialistai ir įvairių pakraipų sveikuoliai apie jo poveikį kalba skirtingai.

Savigyda vaistažolėmis: kaip atpažinti pavojingas? (3)

„Lietuvoje turime labai daug vaistinių augalų, turbūt skaičiuotume šimtais, o vaistažolių rinkimas yra puiki galimybė praleisti laiką gamtoje, tačiau vaistažolės iš vaistų ir vitaminų gali virsti pavojumi sveikatai“, – įspėja Mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtos skyriaus vedėjas Almantas Kulbis.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.