Mūšis dėl kiaušinių: didesnė jų nauda ar žala?

 (75)
Naujausi tyrimai parodė, kad taip – bet vis vien nederėtų prarasti saiko.
© Shutterstock nuotr.

Kiaušinio trynys yra geras dalykas. Palyginus su baltymu, trynyje susikaupusi didžioji dauguma kiaušinyje esančių naudingųjų medžiagų, tokių kaip geležis, folio rūgštis ir vitaminai. Be to, trynyje esančios dvi medžiagos – liuteinas ir zeaksantinas – labai sveika akims ir smegenims.

Tačiau trynyje taip pat yra cholesterolio, būtent todėl pastaruoju metu pusryčių meniu taip išpopuliarėjo omletai vien iš kiaušinio baltymų bei sausainiai ir kiti kepiniai be kiaušinių – ekspertai jau seniausiai mus įspėjo, kad cholesterolis kenkia sveikatai, o ypač širdžiai, rašoma time.com.

Vis dėlto naujausi tyrimai parodė, kad maiste esantis cholesterolis nekenkia organizmui, tačiau sveikatos bendruomenė šio produkto taip iki galo ir nereabilitavo.

„Net valgant daug cholesterolio turintį maistą, cholesterolio kiekis kraujyje pastebimai neišauga“, – sako profesorius ir širdies ligų tyrėjas Dr. Lucas Djoussé iš Harvardo universiteto medicinos mokyklos ir „Brigham and Women’s“ ligoninės, esančios Bostone (JAV).

L. Djoussé atliko tyrimą apie kiaušinių poveikį širdies ligoms. „Naujausi moksliniai duomenys nepatvirtina, kad kiaušiniai, įskaitant trynius, skatina širdies ir kraujagyslių ligas“, – sako jis.

Nacionalinės sveikatos sistemos pareigūnai taip pat sutinka su naujomis išvadomis: naujausiose amerikiečiams skirtose mitybos rekomendacijose nesiūloma atsisakyti produktų, turinčių cholesterolio.

Net ir tiems žmonėms, kurie genetiškai turi didesnį polinkį į širdies ir kraujagyslių ligas, leidžiama kasdien suvalgyti vieną kiaušinį, teigiama naujame tyrime, kurio išvados buvo paskelbtos leidinyje „American Journal of Clinical Nutrition“.

Tyrimo autorius dr. Jyrki Virtanenas iš Rytų Suomijos universiteto sako, kad susitelkus tik į vieną produkto aspektą – pavyzdžiui, kiaušiniuose esantį cholesterolį – neįmanoma objektyviai įvertinti tokio produkto poveikį sveikatai.

Kiti ekspertai su juo sutinka. „Didžiausią dėmesį reikia skirti mitybos modeliams, o ne į atskiriems produktams ar maisto medžiagoms“, – sako dr. Robertas Eckelis, medicinos profesorius iš Kolorado universiteto medicinos mokyklos.

R. Eckelis neseniai parašė redakcinį straipsnį būtent apie kiaušiniuose esantį cholesterolį. Jis teigia nė neužsimenantis apie kiaušinius, kai jo pacientai klausia apie veiksnius, kurie didina širdies ligų riziką.

„Kiaušiniai sulaukia tiek dėmesio, nes tai labai populiarus produktas, be to, dar visai neseniai jie buvo juodinami, – sako jis. – Bet man daug svarbiau, kad žmonės valgytų daugiau vaisių ir daržovių ir laikytųsi sveikos mitybos sistemos, tokios kaip Viduržemio jūros regiono mityba arba DASH mitybos sistema.“

Ir R. Eckelis, ir J. Virtanenas sako, kad tai nereiškia, jog kas rytą pusryčiams reikia suvalgyti po penkis kiaušinius. Visur reikia jausti saiką, sako jis.

Be to, vis dar neaišku, kokį poveikį maistui vartojami kiaušiniai turi diabetu sergančiu žmonių širdžiai.

„Kai kuriuose tyrimuose teigiama, kad antrojo tipo diabetu sergantiems žmonėms, kurie valgo daugiau kiaušinių, gresia didesnė širdies ir kraujagyslių ligų rizika“, – sako J. Virtanenas.

Tad kiek kiaušinių per dieną galima suvalgyti? Taisyklė „1 kiaušinis per dieną“ nėra labai griežta. Svarbiausia laikytis kelių dienų vidurkio – tai reiškia, kad jei du kartus per savaitę valgote omletą iš trijų kiaušinių, o kitas dienas kažką kitą, jums ko gero nėra dėl ko nerimauti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Ką apie žmogaus charakterį pasako jo vartojama kalba (12)

Polinkis vartoti mažybinius žodžius gali rodyti, kad žmogus užstrigęs vaikystėje arba jo santykis su tikrove – neadekvatus, paveiktas gyvenimo šeimoje, kurioje trūko dėmesio ir tarpusavio ryšio. Taip LRT RADIJUI sako vertimų paslaugas teikiančios bendrovės direktorė Giedrė Liutkevičiūtė. Anot jos, žmogaus charakterį gali atskleisti ir gyvenimo aprašymas – jei itin tvarkingas, jį rengęs žmogus atsakingas, bet baikštus ir pavaldus, stokojantis kūrybiškumo.

Oro tarša miestuose: paprasti būdai, padėsiantys saugoti sveikatą (7)

Aplinką teršiančios stambios kietosios dalelės užsilaiko viršutiniuose kvėpavimo takuose, todėl didelio pavojaus nekelia, bet ypač smulkios dalelės patenka į plaučius, kraujotakos sistemą, LRT RADIJUI sako Vilniaus visuomenės sveikatos biuro Stebėsenos skyriaus vedėjas Andrejus Černovas.

11 krūties vėžio simptomų, kurių galite nepastebėti (13)

Krūties vėžys – dažna moterų liga, kuri pavojinga tuo, kad lengva jos nepastebėti ar pastebėti esant tokiai stadijai, kai praktiškai nebeįmanoma padėti. Geriausia kova ta, kuri neprasidėjo. Geriausia liga ta, kuriai spėta užkirsti kelią.

Kokias problemas gali sukelti kietas vanduo (12)

Tradiciškai vandens kietumas apibūdinamas kaip vandens galimybė reaguoti su muilu – kai vanduo kietas, muilas prastai putoja. Vandens kietumą nulemia įvairūs ištirpusių polivalentinių metalų jonai, daugiausia – kalcio ir magnio katijonai.

Geišų grožio paslaptis – japoniška mankšta makko-ho (3)

Tikriausiai pastebėjote, kad japonės yra dailios ir trapios tarsi porcelianinės lėlės. Kokia jų grožio paslaptis? Pasirodo, kiekviena tauta ją turi, japonės - ne išimtis. Tai 4 pratimų kompleksas makko-ho, rašo „Women journal“.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.