Mūšis dėl kiaušinių: didesnė jų nauda ar žala?

 (75)
Naujausi tyrimai parodė, kad taip – bet vis vien nederėtų prarasti saiko.
© Shutterstock nuotr.

Kiaušinio trynys yra geras dalykas. Palyginus su baltymu, trynyje susikaupusi didžioji dauguma kiaušinyje esančių naudingųjų medžiagų, tokių kaip geležis, folio rūgštis ir vitaminai. Be to, trynyje esančios dvi medžiagos – liuteinas ir zeaksantinas – labai sveika akims ir smegenims.

Tačiau trynyje taip pat yra cholesterolio, būtent todėl pastaruoju metu pusryčių meniu taip išpopuliarėjo omletai vien iš kiaušinio baltymų bei sausainiai ir kiti kepiniai be kiaušinių – ekspertai jau seniausiai mus įspėjo, kad cholesterolis kenkia sveikatai, o ypač širdžiai, rašoma time.com.

Vis dėlto naujausi tyrimai parodė, kad maiste esantis cholesterolis nekenkia organizmui, tačiau sveikatos bendruomenė šio produkto taip iki galo ir nereabilitavo.

„Net valgant daug cholesterolio turintį maistą, cholesterolio kiekis kraujyje pastebimai neišauga“, – sako profesorius ir širdies ligų tyrėjas Dr. Lucas Djoussé iš Harvardo universiteto medicinos mokyklos ir „Brigham and Women’s“ ligoninės, esančios Bostone (JAV).

L. Djoussé atliko tyrimą apie kiaušinių poveikį širdies ligoms. „Naujausi moksliniai duomenys nepatvirtina, kad kiaušiniai, įskaitant trynius, skatina širdies ir kraujagyslių ligas“, – sako jis.

Nacionalinės sveikatos sistemos pareigūnai taip pat sutinka su naujomis išvadomis: naujausiose amerikiečiams skirtose mitybos rekomendacijose nesiūloma atsisakyti produktų, turinčių cholesterolio.

Net ir tiems žmonėms, kurie genetiškai turi didesnį polinkį į širdies ir kraujagyslių ligas, leidžiama kasdien suvalgyti vieną kiaušinį, teigiama naujame tyrime, kurio išvados buvo paskelbtos leidinyje „American Journal of Clinical Nutrition“.

Tyrimo autorius dr. Jyrki Virtanenas iš Rytų Suomijos universiteto sako, kad susitelkus tik į vieną produkto aspektą – pavyzdžiui, kiaušiniuose esantį cholesterolį – neįmanoma objektyviai įvertinti tokio produkto poveikį sveikatai.

Kiti ekspertai su juo sutinka. „Didžiausią dėmesį reikia skirti mitybos modeliams, o ne į atskiriems produktams ar maisto medžiagoms“, – sako dr. Robertas Eckelis, medicinos profesorius iš Kolorado universiteto medicinos mokyklos.

R. Eckelis neseniai parašė redakcinį straipsnį būtent apie kiaušiniuose esantį cholesterolį. Jis teigia nė neužsimenantis apie kiaušinius, kai jo pacientai klausia apie veiksnius, kurie didina širdies ligų riziką.

„Kiaušiniai sulaukia tiek dėmesio, nes tai labai populiarus produktas, be to, dar visai neseniai jie buvo juodinami, – sako jis. – Bet man daug svarbiau, kad žmonės valgytų daugiau vaisių ir daržovių ir laikytųsi sveikos mitybos sistemos, tokios kaip Viduržemio jūros regiono mityba arba DASH mitybos sistema.“

Ir R. Eckelis, ir J. Virtanenas sako, kad tai nereiškia, jog kas rytą pusryčiams reikia suvalgyti po penkis kiaušinius. Visur reikia jausti saiką, sako jis.

Be to, vis dar neaišku, kokį poveikį maistui vartojami kiaušiniai turi diabetu sergančiu žmonių širdžiai.

„Kai kuriuose tyrimuose teigiama, kad antrojo tipo diabetu sergantiems žmonėms, kurie valgo daugiau kiaušinių, gresia didesnė širdies ir kraujagyslių ligų rizika“, – sako J. Virtanenas.

Tad kiek kiaušinių per dieną galima suvalgyti? Taisyklė „1 kiaušinis per dieną“ nėra labai griežta. Svarbiausia laikytis kelių dienų vidurkio – tai reiškia, kad jei du kartus per savaitę valgote omletą iš trijų kiaušinių, o kitas dienas kažką kitą, jums ko gero nėra dėl ko nerimauti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Kada begliutenės dietos laikytis neverta? (3)

Vis populiariau tampa laikytis begliutenės dietos net ir nesergant celiakija ir alergija kviečiams. Tačiau specialistai įspėja, kad tai ne visada yra protingiausias pasirinkimas.

Neuromokslininkai yra atradę dainą, kuri 65 proc. sumažina nerimą Paklausykite ir įsitikinkite patys (32)

Kai kyla sunkumų darbe, mokymo įstaigoje ar asmeniniame gyvenime, imamės visų įmanomų priemonių, gudrybių ir technikų, kad tik nuramintume nervus. Pasidalinsime su jumis viena priemone, kurią patvirtino mokslas: susidarykite grojaraštį iš 10-ies dainų, kurios, kaip buvo išsiaiškinta, yra labiausiai raminančios pasaulyje.

Kūno masės indeksas, svoris ar liemens apimtis – koks rodiklis tiksliausias? (12)

Diskusijos apie tai, kas tiksliausiai parodo kūno masės indeksą (KMI) – liemens apimtis ar visai kas kita – įsižiebė su nauja jėga. Išsiaiškinkime, koks rodiklis informatyviausias būtent jums.

Ar vaisiai iš tiesų yra dietinis maistas? (4)

Išsiaiškinkime, kodėl dažnas užkandžiavimas šviežiais vaisiais gali sužlugdyti visus svorio metimo planus.

Šių metų odos priežiūros tendencijos – duokite kelią probiotikams

Kaip ir kiekvienoje industrijoje, kosmetologijos rinkoje egzistuoja savos kasmetinės tendencijos, kurioms įtaką daro mokslo inovacijos ir vartotojų poreikiai.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.