Mitai apie dietą

Ar bent įsivaizduojate, kiek aplinkui sklando neteisingų gandų apie dietas ir lieknėjimą? Šie mitai dažnai suklaidina siekiančius sulieknėti ir tampa pagrindine nesėkmės priežastimi. Kokie gi jie?
1. Nepusryčiaukite. Priešingai – jeigu laikotės dietos, pusryčiauti yra būtina. Iš ryto gautos kalorijos suteiks jums reikalingos energijos ir iki dienos pabaigos sudegs ir nesuteiks jums nė gramo nereikalingos svorio.

2. Praleiskite valgymus. Jokiu būdu! Valgykite dažnai – 4-5 kartus per dieną, tačiau po nedaug. Geriausia vienu ir tuo pačiu laiku ir jūsų nekankins alkio jausmas. O ko iš tikrųjų verta atsisakyti, tai užkandžiavimo.

3. Sėskitės prie stalo tik tuomet, kai jaučiate stiprų alkio jausmą. Netiesa. Dietologai tvirtina: labai išalkę mes tampame labai neišrankūs maistui ir galime suvalgyti 2-3 kartus daugiau, nei reikia alkio numalšinimui, nes nesąmoningai renkamės kaloringesnius produktus ir patiekalus.

4. Iš raciono išbraukite kai kuriuos maisto produktus (duoną, makaronus, saldumynus arba sviestą), atsisakykite mėgiamų patiekalų, jei jų energetinė vertė yra didelė. Neverta. Kuo įvairesnė mityba, tuo lengviau ir maloniau laikytis dietos. Mūsų organizmui normaliam darbui reikalingi visi produktai. Tačiau protingais kiekiais. Vieni racione turi būti dažniau, kiti – rečiau.

5. Ši dieta padėjo sulieknėti mano draugei, tai padės ir man. Deja, dieta, kuri būtų vienodai efektyvi visiems, neegzistuoja. Kiekvieno mūsų organizmo funkcijos ir medžiagų apykaita skirtingos. Vienas, kaip geras pečius, sudegina visą kurą, kokį tik įmesime į jį. Tokiam žmogui atsikratyti keleto nereikalingų kilogramų labai paprasta.

Kitame ugnis vos vos dega ir atrodo, kad suvalgytas maistas taip ir lieka organizme riebalinių sluoksnių pavidalu – reiškia, kad norint numesti keletą kilogramų, teks pasidarbuoti.

Tiesa dabar, vasarą, visa tai padaryti bus lengviau, nes pasiduodama bendrai pertvarkai, kuri vyksta tiek gamtoje, tiek mūsų organizme, netgi ir medžiagų apykaita pagreitėja. O riebalai, per ilgą žiemą susikaupę ant pilvo, klubų ir talijos, pradeda tirpti kaip paskutinis sniegas. Ypač tuomet, jei jūs teisingai pasirinkote dietą. Be to, užtenka sulieknėti vos 3 kilogramais, kad patogiai pasikeistų visos kūno proporcijos, o judesiai taptų gracingesni, atsirastų budrumo jausmas.

Dietologai gina bulves ir makaronus

Makaronai italams, kaip ryžiai kiniečiams ar bulvės lietuviams, yra nepakeičiami ir nors kartais turi įeiti į besilaikančių dietos racioną.

Italų mokslininkai apklausė 1000 savo tėvynainių, kurių amžius buvo nuo 21 iki 41 metų ir kurie kada nors mėgino sulieknėti, apribodami savo racioną, ir išsiaiškino įdomų faktą: visiems, besilaikiusiems dietos, kildavo problemų dėl sekso – jie prarasdavo potraukį priešingai lyčiai, namuose puldavo į melancholiją, o darbe patirdavo nervinius sukrėtimus.

Ir visa tai dėl to, kad buvo priversti atsisakyti pastos – mėgiamo nacionalinio patiekalo. Kas trečias apklaustasis, nors ir jausdavo kaltės jausmą, liovėsi laikytis dietos nepasiekęs norimo tikslo, nes nesugebėdavo atsilaikyti į dietinį meniu neįtraukdamas mėgiamų makaronų.

Ištyrę makaronų mėgėjus italų dietologai padarė įdomią išvadą: dietos metu patirti išgyvenimai ir kančios, įskaitant ir dvasines kančias, pavojingesni sveikatai nei keletas papildomų kilogramų! Taigi – malonumai yra būtini!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

A. Pauliukevičius paaiškino, kodėl lieknėjantiems svarbu valgyti kas tris valandas (97)

Ne paslaptis, kad nuo sveikatos priklauso darbingumas, o su juo ir profesinė sėkmė, emocinė sveikata ir net asmeninė laimė. O sveikata, pasak kultūristo, trenerio ir rašytojo Andriaus Pauliukevičiaus, labiausiai priklauso nuo mitybos.

Mokslininkė patarė, kokias vaistažoles geriausia rinkti

VDU Botanikos sodo kolekcijose gausiai žydi vaistažolės ir prieskoniniai augalai. Mokslininkai sako, kad jų gausu ir pievose, o vidurvasarį augalai sukaupia daugybę biologiškai veiklių medžiagų, todėl pataria šiuo metu žydinčių vaistažolių susirinkti žiemai.

Lietuvos vanojimo čempionato akimirkos: pirties meistrų varžytuvės (10)

Šalia Palangos įsikūrusiuose Žibininkuose šiandien vyko septintasis Lietuvos vanojimo čempionatas. Šiemet jį po savo stogu priėmė poilsio ir sveikatinimo kompleksas „Atostogų parkas“. Čempionate varžėsi penki geriausi Lietuvos vanojimo meistrai iš skirtingų regionų: Dzūkijos, Suvalkijos, Žemaitijos, Aukštaitijos, juos vertino tarptautinė komisija.

Kaip išvengti nugaros skausmo? Padės trys taisyklės (42)

Nugaros skausmas – tokia plačiai paplitusi daugelio bėda, kad jau imama laikyti norma, neišvengiama senstant organizmui. Ar tikrai tai neišvengiama? Kaip išlaikyti sveiką stuburą?

Plaukų dažai – dar vienas galimas krūties vėžio sukėlėjas (27)

Kiekviena moteris nori būti graži – faktas senas kaip žmonija. Plati šypsena, dailūs figūrą ryškinantys drabužiai, aksesuarai, o kur dar graži šukuosena... Tačiau kaip reaguotumėte sužinoję, kad už jūsų dailius plaukus sukuriančių priemonių slypi krūties vėžiu grasinančios medžiagos?
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.