Lietuviai Velykoms ruošėsi ir užsukę į vaistines

Šventės lietuviams – šeimos susitikimas, draugų lankymas ir, žinoma, įvairiais skanėstais nukrauti stalai. Deja, pošventiniu laikotarpiu ne vienam tenka kęsti virškinimo sutrikimus.
© Shutterstock nuotr.

Medikai perspėja, kad dėl maisto pertekliaus ir sumažėjusio virškinimo fermentų aktyvumo virškinimo procesai sulėtėja, o nesuvirškintas maistas virškinimo trakte pradeda rūgti, tad jaučiamas sunkumo jausmas skrandyje, pykinimas ar blogas burnos kvapas.

Įtaką daro ir per didelis riebaus maisto kiekis – sutrikdoma kepenų, skrandžio, kasos veikla. Į vaistines užsukę žmonės skundžiasi rėmeniu, vidurių pūtimu, žarnyne susikaupusiomis dujomis, pilvo diegliais ar viduriavimu.

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ skelbia, kad vaistais virškinimui gerinti žmonės pasirūpino dar prieš šventes. Anot įmonės komunikacijos vadovės Lauros Bielskės, pastebima, kad pasiruošimas Velykoms prasidėjo jau nuo praėjusios savaitės pradžios.

„Nuo pat pirmadienio stebėjome išaugusį klientų susidomėjimą preparatais virškinimui gerinti. Pikas buvo pasiektas šeštadienį – fiksuojame, kad įsigytų vaistų virškinimui gerinti kiekis, lyginant su kitais mėnesiais, išaugo 30 proc.“, – sako bendrovės atstovė.

Pasak jos, malonu tai, kad užsukę į vaistines klientai jau ne tik teiraujasi vaistų, bet ir pasitaria su vaistininkais, kaip nepersivalgyti, kaip elgtis, kad šių vaistų neprireiktų, rašoma bendrovės pranešime spaudai.

Svarbiausia taisyklė, siekiant išvengti virškinimo sutrikimų ir jaustis gerai, – per šventes laikytis sveikos mitybos principų: maitintis su saiku, laikytis įprasto valgymo režimo, valgyti lėtai, o tarp skirtingų patiekalų daryti mažiausiai 20 min. pertraukas.

Dieną po švenčių rekomenduojama valgyti košes, vaisius ir daržoves, gerti daug skysčių. Kadangi persivalgymas gali išprovokuoti lėtines ligas (skrandžio ar tulžies pūslės uždegimą, padidėjusį rūgštingumą), pajutus rimtus simptomus, reikėtų nelaukti ir kreiptis į gydytoją. Jis atliks reikiamus tyrimus ir rekomenduos tinkamiausią preparatą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Apšilimas prieš krepšinį: paruoškite raumenis tinkamai

Jau ne kartą rašėme apie apšilimo svarbą ir pasekmes, kai jam neskiriamas tinkamas dėmesys. Stebime, kad sporto salėje nei viena treniruotė neprasidėtų be apšilimo, be jo neturėtumėte išbėgti ir į kitų savo mėgiamų sportinių užsiėmimų aikšteles: teniso, krepšinio, futbolo, tinklinio…

Mūsų protėviai miegojo kitaip. Ir buvo žymiai sveikesni (49)

Sunku tuo patikėti, bet istorikai ir mokslininkai linkę manyti, jog šiuolaikinis žmogus miega visiškai ne taip, kaip protėviai senovėje. Gamta užprogramavo visiškai kitą miego režimą. Prasidėjus mokslinei techninei pažangai, žmogus nutarė pats tvarkytis savo laiką.

Ruošiamės bėgimo varžyboms: 3 pagrindiniai bėgimo tipai (3)

Kaip pasiruošti bėgimo varžyboms? Tiesiog bėgti ir tiek? Pradžioje kelis kilometrus, vėliau dešimt, dar vėliau kelias dešimtis… Pasirodo ruošiantis ilgų distancijų varžyboms net ir bėgti galima (ir reikia) skirtingai.

Pasitikrinkite, ko trūksta jūsų organizmui (20)

Atsižvelgiant į tai, ką valgote dažniausiai, galima nesunkiai pasakyti, ko trūksta jūsų organizmui.

Sužinoję apie agurkų naudą, norėsite juos valgyti kasdien (45)

Agurkai – puiki vasaros daržovė. Jie lengvai auga, jų yra įvairių rūšių, įvairių formų. Agurkuose mažai kalorijų, be to, jie ne tik aprūpina organizmą vandeniu ir elektrolitais, bet ir daugeliu vitaminų.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.