Lietuviai Velykoms ruošėsi ir užsukę į vaistines

Šventės lietuviams – šeimos susitikimas, draugų lankymas ir, žinoma, įvairiais skanėstais nukrauti stalai. Deja, pošventiniu laikotarpiu ne vienam tenka kęsti virškinimo sutrikimus.
Lietuviai Velykoms ruošėsi ir užsukę į vaistines
© Shutterstock nuotr.

Medikai perspėja, kad dėl maisto pertekliaus ir sumažėjusio virškinimo fermentų aktyvumo virškinimo procesai sulėtėja, o nesuvirškintas maistas virškinimo trakte pradeda rūgti, tad jaučiamas sunkumo jausmas skrandyje, pykinimas ar blogas burnos kvapas.

Įtaką daro ir per didelis riebaus maisto kiekis – sutrikdoma kepenų, skrandžio, kasos veikla. Į vaistines užsukę žmonės skundžiasi rėmeniu, vidurių pūtimu, žarnyne susikaupusiomis dujomis, pilvo diegliais ar viduriavimu.

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ skelbia, kad vaistais virškinimui gerinti žmonės pasirūpino dar prieš šventes. Anot įmonės komunikacijos vadovės Lauros Bielskės, pastebima, kad pasiruošimas Velykoms prasidėjo jau nuo praėjusios savaitės pradžios.

„Nuo pat pirmadienio stebėjome išaugusį klientų susidomėjimą preparatais virškinimui gerinti. Pikas buvo pasiektas šeštadienį – fiksuojame, kad įsigytų vaistų virškinimui gerinti kiekis, lyginant su kitais mėnesiais, išaugo 30 proc.“, – sako bendrovės atstovė.

Pasak jos, malonu tai, kad užsukę į vaistines klientai jau ne tik teiraujasi vaistų, bet ir pasitaria su vaistininkais, kaip nepersivalgyti, kaip elgtis, kad šių vaistų neprireiktų, rašoma bendrovės pranešime spaudai.

Svarbiausia taisyklė, siekiant išvengti virškinimo sutrikimų ir jaustis gerai, – per šventes laikytis sveikos mitybos principų: maitintis su saiku, laikytis įprasto valgymo režimo, valgyti lėtai, o tarp skirtingų patiekalų daryti mažiausiai 20 min. pertraukas.

Dieną po švenčių rekomenduojama valgyti košes, vaisius ir daržoves, gerti daug skysčių. Kadangi persivalgymas gali išprovokuoti lėtines ligas (skrandžio ar tulžies pūslės uždegimą, padidėjusį rūgštingumą), pajutus rimtus simptomus, reikėtų nelaukti ir kreiptis į gydytoją. Jis atliks reikiamus tyrimus ir rekomenduos tinkamiausią preparatą.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Kodėl vitaminas D toks svarbus mūsų organizmui? (4)

Gydytojai rekomenduoja per dieną suvartoti bent 10 mg vitamino D, tačiau kai kurie jaudinasi, kad net ir saulėtomis dienomis, kai vitamino D gamyba organizme suaktyvėja, ir per subalansuotą mitybą, vitamino D vis tiek bus suvartojama nepakankamai.

Sultingų kūno formų treniruotė (5)

Grupinių užsiėmimų instruktorė Julija Glušakova kviečia intensyviai mankštinti apatinę kūno dalį, nes vasaros metu išgeriamas įvairių gazuotų skysčių poveikis, dažnai veikia būtent tą dalį.

Patarimai neturintiems laiko lieknėti: 8 savaitės su žalia arbata – minus 5 kg (22)

Statistika rodo, kad antsvorį turintys 25–30 metų žmonės miršta 12 kartų dažniau nei jo neturintys, 45–50 metų moterys su antsvoriu rizikuoja susirgti ateroskleroze, o vyrams ši liga diagnozuojama dar jaunesniame amžiuje. Ir tai tik kelios liūdnos pasekmės, kurios gresia laiku nesusirūpinus savo augančiu svoriu.

Prieš kelionę pagelbėti galintis produktas (11)

Tie, kurių šlapimo pūslė nėra itin talpi, puikiai žino, kad kelionės metu skysčių vartoti derėtų atsargiai.

Ką plaukai pasako apie sveikatą: trūksta vitaminų ar sutriko skydliaukės veikla? (6)

Plaukų būklė atspindi daugybę dalykų. Jei plaukų galiukai linkę šakotis, akivaizdu, kad pernelyg alinate juos dažais ar per dažnai į rankas imate džiovintuvą.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.