Rinkos specialistai naudojasi aiškiais įvaizdžiais: šis kvapas yra tinkamas norint būti savimi; tame yra gundymo formulė. Dar kiti kvapai sako: “Aš esu turtingas ir galingas,” o ketvirtieji simbolizuoja lengvabūdišką gyvenimo būdą sėdint baltame pintame krėsle. Žinoma, viena moteris gali lengvai suvaidinti visus šiuos vaidmenis ir dar daugelį kitų (naudodama kuriuos nors iš reklamuojamų kvepalų), tačiau iš realybės juk nesusuksi reklaminio klipo.
Asmeninės asociacijos
Dauguma perkančių kvepalus renkasi kvapą pagal savo gyvenimo būdą ir su juo susijusias asociacijas, kurias sukelia reklama, suteikdama sąmoningą įvaizdžio pasirinkimą. Reklama jus gali lengvai perkelti į savo fantazijas, tačiau kvapų perdavimo dėka paveikslėlių ir nuotraukų absurdiškumas yra labiau akivaizdus žurnalų puslapiuose. Juk dažniausiai perskaitome ne tik tai, kuo modeliai rengiasi, bet ir kuo jie kvėpinasi madų nuotraukose?
Kiti kvapų pirkėjai pasirinkimą motyvuoja nesąmoningai susiedami emocijas su kvapų asociacijomis. Daugumą mūsų tikriausia paveikia kiti veiksniai, kurie padeda paaiškinti preferencijas skirtingiems kvapams, priklausomai nuo nuotaikos. (“Kvapo garderobo” idėja yra mėgstamiausia kvapų industrijos rinkodaros idėja).
Iš kur ateina asmeninės asociacijos, susietos su konkrečiais kvapais? Ankstyvosios spekuliacijos išvaizda, pavyzdžiui, plaukais ir akių spalva – lengvi gėlių kvapai asocijuojasi su pelenų šviesumo plaukais ir t.t. – buvo akivaizdžiai kvaili. Tačiau racionalumas atėjo, pradėjus tirti kūno dalių sistemą, kuri yra kūno emocijų, nuotaikos kaita, motyvacija ir seksualinis elgesys.
Buvo atrasta, kad kūno dalių sistema, taip pat atliekami vaidmenys atrenkant informaciją ir perduodant ją ilgalaikei ir trumpalaikei atminčiai, tarp kitų dalykų stimuliuoja ir kvapus.
Faktiškai, mums netgi nereikia medicininių tyrimų arba Prusto išminties išsiaiškinant, kad tam tikri kvapai iššaukia konkrečius prisiminimus.