Kūno įvaizdis ir tobulybės mitas

 (1)
Nepanašu, kad ant kokio nors moterims skirto žurnalo viršelio kada nors pamatysime tipišką amerikietę. Tai yra masinių informacijos priemonių darbas - pardavinėti tobulybės mitą. Kaip apsaugoti savo savigarbą nuo pavojingų masinės informacijos priemonių pažadų apie tobulybę? Siūlome keletą būdų, kaip savyje paskatinti sveiko įvaizdžio idėją.
Nepatenkinta

Ar kada nors gerai įsižiūrėjote į moterų sporto žurnalų viršelius? Modeliai yra liekni, tačiau tų moterų kūnai nėra sportiški. Atrodo, kad jie yra visiška priešingybė to, kas rašoma tame žurnale - sporto. Ar tokio žurnalo viršelis neturėtų demonstruoti tikrai raumeningos moters, o ne paprasto "tobulo" kūno? Deja, mes greičiausiai niekada neišvysime tipiškos amerikietės ant kurio nors žurnalo viršelio. Mūsų visuomenė yra orientuota į išorę, o masinės informacijos priemonių darbas yra pardavinėti tobulumo mitą.

Amerikos psichologų asociacijos duomenimis, 30-40 % amerikiečių yra dėl kokių nors priežasčių nepatenkinti savo išvaizda, o dar kiti 45 % netgi patiria rimtą susirūpinimą, arba dėl nepasitenkinimo savo išvaizda patenka į depresiją. Kitais žodžiais tariant, mes tą mitą perkame.

Pavojingi pažadai

Mes taip pat baudžiame save dėl to, kad neturime tobulo kūno. Tai mūsų kūno kaltė, kad nesame laimingi - kūnas kaltas dėl santykių, darbo, gyvenimo nesėkmių. Todėl mes iš savo kūno atimame desertus, naujus drabužius ir netgi meilę. Liūdna, tačiau daugelis mūsų nekenčia savo kūno (arba tam tikrų jo dalių) ir šis neigiamas kūno įvaizdis apnuodija likusį mūsų įvaizdį. Jei nemylite viso savęs, kaip iš tiesų galite būti laimingi?

Kaip apginti savo savigarbą nuo pavojingų tobulybės pažadų, kuriuos siūlo masinės informacijos priemonės. Būkite sąžiningi su savimi ir praktikuokite susitaikymą su savimi. Dėl genetikos ir kūno tipo ne visi galime būti liekni. Tačiau visi galime būti sveiki. Vietoj to, kad lygintumėte save su modeliais ant žurnalų viršelių, pažiūrėkite į veidrodį ir atraskite savo grožio standartą.

Paklauskite savęs, ar savo kūną teisingai maitinate ir ar reguliariai treniruojatės. Paklauskite savęs, ar jūsų svoris jums nėra pavojingas. Be to, susitaikymas su savimi reiškia, kad jūs pasirenkate gerą savijautą ir rūpestį savimi, nepaisant jokių visuomenės standartų. Jei mylite save, jūsų jausmų savo kūnui neįtakos jokie masinės informacijos priemonių įvaizdžiai.

Sudarykite taikos sutartį su savo kūnu

1. Baikite savo kūno analizę. "Man patinka mano šlaunys, bet nekenčiu savo pilvo" - tokie teiginiai žaloja jūsų įvaizdį. Įvertinkite, kaip puikiai jūsų kūnas veikia visumoje ir kokia stipria jus išlaiko. Mylėkite save visą.

2. Nebauskite savo kūno, žaisdama protinius žaidimus su maistu. Maistas nėra priešas. Valgykite sveikai, tik saugokitės, kad tai netaptų manija. Leisdama sau pasivaišinti lengviau išlaikysite kontrolę.

3. Sutelkite dėmesį į tai, kas jūs esate, o ne į tai, kaip atrodo jūsų kūnas. Suvokite save visą, o ne tik savo kūną. Kokie jūsų sugebėjimai, talentai ir svajonės? Ką padarėte, kad atskleistumėte savo paslėptas vertybes? Kiek gyvenimų nugyvenote? Kuo pasauliui geriau dėl to, kad jūs gyvenate?

4. Su savimi kalbėkite meiliai ir pozityviai. Kovokite su neigiamomis mintimis, pasakydama sau komplimentą. Ieškokite gerų dalykų ir garbinkite juos. Priminkite pati sau, kokia esate nuostabi.

5. Džiaukitės tuo, kad tiesiog esate gyva. Būkite dėkinga už tai, ką gavote, ir tai, ką galite patirti. Gyvenimas yra per trumpas tam, kad gailėtumėmės dėl išorinių dalykų, kurie vis tiek su metais išnyks. Sutelkite dėmesį iš vidaus į kiekvieną gyvenimo momentą.

6. Lepinkite savo kūną. Pamaloninkite save veido procedūromis, manikiūru ar pedikiūru. Įkriskite į didelę šiltą vonią su burbuliukais. Pasikvėpinkite nuostabiais kvepalais.

7. Nusiimkite savo rožinius akinius. Pažiūrėkite į kitus realius kūnus. Dauguma mūsų nesame modeliai. Vertinkite savo kūno grožį ir baikite lyginti save su dirbtiniais masinės informacijos priemonių įvaizdžiais.

8. Išmokite sveikos mitybos ir treniravimosi pagrindus ir nusistatykite sau realius tikslus. Jūsų dėmesio objektas visuomet turėtų būti sveikata.

9. Susidarykite savo sporto programą. Eikite, bėkite, važiuokite dviračiu arba užsiimkite aerobika. Treniruodamiesi pamilstame savo kūną. Įtraukite savo kūną į linksmybes, sveikus užsiėmimus.

10. Papuoškite savo savigarbą, pasirūpindama savo išvaizda. Dėvėkite tuos drabužius, kurie yra dėkingi jūsų figūrai, nepaisant jų dydžio. Nelaukite, kol "numesite šiek tiek svorio" ir pasijuskite gerai.

11. Iš šeimos ir draugų paprašykite paramos, kai pergyvenate stresą ar jums tiesiog nesiseka.

12. Sutelkite dėmesį į pilnavertį gyvenimą - ir asmeninį, ir profesinį. Džiaukitės šeima, draugais ir, svarbiausia, gyvenimu. Kas dieną padarykite ką nors, kas jums atneša džiaugsmo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Arbūzo žievė ne tik valgoma, bet ir naudingesnė sveikatai už minkštimą (91)

Pasimėgauti sultinga arbūzo rieke – tikra atgaiva karštą vasaros dieną. Tik vargu ar dažnas žino, kad maistui galima naudoti ne tik saldų raudonos spalvos šio vaisiaus minkštimą. Arbūzo žievė, pasirodo, taip pat valgoma.

Anginos gydymas: veiksmingai gelbsti ir liaudiškos priemonės (3)

Keista, tačiau atėjus vasarai ne vienam tenka patirti anginos – ryklės ir tonzilių uždegimo – nemalonumus. Šį negalavimą įprasta gydyti antibiotikais, bet padėti gali ir liaudies medicinos priemonės.

Tikimybę mirti nuo vėžio lemia ir gyvenamoji vieta (25)

Žmonės dažnai renkasi gyvenimą kaimo vietovėse, nes jiems patinka lėtesnė gyvenimo tėkmė, grynas oras ir tiesiog būti arčiau gamtos. Tačiau ar jie dėl to laimi?

Atostogos – išbandymas odai: kaip išvengti nemalonumų?

Saulė, jūra, šiltas oras – tobulų atostogų garantas. Tačiau poilsiaujant džiuginantys dalykai tampa iššūkiu odai. Todėl jos priežiūrai reikia skirti ypatingą dėmesį.

E. Daugėlaitė kviečia atlikti nuotaikingą mankštą

Klaipėdoje artėjant Jūros šventei LRT TELEVIZIJOS laidos „Labas rytas, Lietuva“ komanda keliasi į pajūrį. Į Klaipėdą išvykusi laidos vedėja Eglė Daugėlaitė siūlo dieną pradėti nuotaikinga mankšta.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.