Kaip kovoti su rudenine depresija

 (47)
Kas pasakė, kad ruduo - tai pilkas dangus, žvarbus vėjas, nuogi vieniši medžiai ir šlapi keliai? Ruduo - tai ir spalvoti lapai, malonus šaltukas, karšta arbata ir neskubus pasiruošimas kalėdinėms dovanoms. Šiuo metų laiku liūdėti tiesiog neįmanoma.
Kaip kovoti su rudenine depresija
© Shutterstock nuotr.

Jei jaučiate, kad rudeninė depresija jau beldžiasi į duris, pasiskaitykite šį straipsnį - ir niūrus metas atvers jums savo žavesį.

Būkite energingi

Būkite energingi, ir laiko liūdėti tiesiog neliks. Be to, mokslininkai tvirtina, kad bet koks sportas padeda išsiskirti hormonams endorfinams, kurie gerina nuotaiką.

Ruduo - puikus metas važinėtis dviračiu, vaikščioti pėsčiomis, rinkti lapus. Jei už miesto yra gražių vietų, nesėdėkite namie. Nėra karščių, rudens vėjelis maloniai glosto - koks gi oras gali būti dar malonesnis būti gamtoje?

Rytais darykite mankštą, o galbūt netgi pradėkite rytais bėgioti. Judėjimas yra geriausia profilaktika nuo liūdesio.

Surenkite fotosesiją gamtoje

Švelni saulė, auksiniai lapai - argi galima sugalvoti geresnių peizažų gražiai fotosesijai? Kurkite naują stilių su minkštais šalikais bei megztiniais ir drąsiai tarkitės su fotografu.

Jūs puikiai praleisite laiką ir gausite gražių nuotraukų, kurios jums visam laikui įrodys, jog ruduo neturi būti niūrus. O jei surengsite fotosesiją su draugėmis ar mylimu žmogumi, padovanosite puikią nuotaiką jiems visiems!

Užsiimkite kūryba

Kažkodėl būtent rudenį prabunda kūrybiniai sugebėjimai. Ko gera, ramybė, kurią suteikia šis metas, atveria mūsų paslėptus talentus. Jūs net neįsivaizduojate, kiek daug galite padaryti šiuo puikiu sezonu.

Papuoškite namus rudenine tematika, pasidarykite herbariumą, nusipirkite rudeninių gėlių vazonuose, išdažykite namų prieangį ar savo aukštą, apsilankykite piešimo pamokoje, fotografuokite gamtą, savo šeimą... Dar spėsite pasigailėti, kad ruduo toks trumpas!

Kepkite skanėstus

Sėdėti namie ir liūdėti - ne mums. Atsiverskite kulinarinę knygą arba paieškokite internete naujų receptų. Kepti obuoliai, aromatingi kepiniai - toks platus laukas eksperimentams. Visa tai galima gražiai papuošti ir pavaišinti draugus. Aromatai gerina nuotaiką ir padeda džiaugsmingai praleisti net patį pilkiausią rudenį. Tik nepamirškite skaičiuoti kalorijų, kad nereikalingi kilogramai nesugadintų pavasario.

Domėkitės aromaterapija

Pripildykite rudens sezoną aromatų, namams rinkitės aromatus atsipalaidavimui arba žvalumui. Be to, skirtingus aliejus galima naudoti ir kaip kvepalus, renkantis kvapą pagal nuotaiką. Neįmanoma liūdėti kvepiant vanile ar apelsinu.

Raskite naujų užsiėmimų

Ruduo - puikus laikas pradėti kažką naujo. Tai, ką seniai atidėliojote: eiti į šokius ar į baseiną, mokytis fotografuoti ar siūti. O gal verta prisiminti seną hobį? Beje, rudenį galima suplanuoti savo žiemos atostogas.

Renkite pasisėdėjimus

Jei saulę ir auksinius lapus pakeitė pilkas dangus ir nuogi medžiai, pats laikas surinkti pas save draugus: virti karštą vyną, sugalvoti naujų aromatingų bandelių su cinamonu receptų, žiūrėti mėgstamus filmus arba trumpinti ilgus lietingus vakarus po antklode su mylimuoju.

Kitas variantas - kas savaitę rengti teminius vakarus su skirtingais stalo žaidimais - net neįsivaizduojate, kiek jų daug. Juos pamėgus, net ir vasarą bus sunku išsikrapštyti iš namų.

Vaikščiokite į grupinius užsiėmimus

Paprastai šaltukas sugena visus žmones po stogu, taigi galima drąsiai sakyti, jog ruduo suvienija žmones. Argi pavasaris - geriausias metas pažintims? Poriniai šokiai, jogos užsiėmimai, seminarai, aktorinio meistriškumo būreliai - visa tai ir ne tik pakels jums nuotaiką, padovanos naujų įdomių pažinčių.

Sutvarkykite spintą

Atlikite reviziją spintose: drąsiai išmeskite tai, ko jums jau seniai nereikia, kas nepatinka. Ruduo - puikus metas eksperimentuoti su stiliumi. Švarkai, megztiniai, šalikėliai, įvairių spalvų suknios - derinkite pačius neįtikimiausius variantus ir susikursite originalų stilių. O tuomet eikite apsipirkti ir įsigykite porą naujų, rudeniškai ryškių ir stilingų daiktų.

Renkite spalvotas dienas

Ruduo tapo pilkas ir nedžiaugsmingas? Renkite namie spalvų šventę. Kiekvienai savaitės dienai priskirkite tam tikrą spalvą - ir tą dieną gyvenkite tik ja. Pavyzdžiui, antradienis gali būti žalias: pakeiskite patalynę į žalią, pirkite kambarinius augalus, maistą puoškite žalumynais, vilkitės žalią suknelę, namie įjunkite pasiklausyti miško garsų. Įdomu, o kokia spalva labiau patiks namiškiams?

Skaitykite knygas

Prisiminkite, kiek poetų ir rašytojų paskyrė rudeniui savo kūrinius, negailėdami tam vaizdingiausių žodžių ir sulyginimų. Užsikaiskite kvapnios arbatos, susisukite į pledą ir atsiverskite gerą knygą. Argi galima liūdėti su knyga?

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Kaip moterims nesustorėti žiemą? (25)

Atėjus žiemai, nukritus temperatūrai ir retai šviečiant saulei, mūsų organizmas „persijungia“ į šilumos ir energijos taupymo režimą: stengiasi kuo mažiau prarasti gyvybiškų resursų ir kuo daugiau jų sutaupyti.

Pasninkas – laikas sveikesnei mitybai (15)

Advento laikotarpis laikomas ne tik susikaupimo, bet ir kasdienių įpročių, liečiančių ir mitybą, pokyčių metu.

7 mitai apie svorius kilnojančias moteris (3)

Sportui būdinga savita mitologija. Dauguma moterų, siekdamos suformuoti liekną ir gražią figūrą, tiki, kad kilnodamos svorius to niekada nepasieks. Atvirkščiai, – tik dar daugiau priaugs svorio ir suvyriškės, sakoma pranešime spaudai.

Kalėdiniai bėgimai aplink pasaulį

Lietuviai – ne vieninteliai bėgimo entuziastai pasaulyje, kurie prieš pat Kalėdas traukia sportinius batelius ir ruošia šventinius bėgimo kostiumus. Tokie bėgimai populiarūs visame pasaulyje. Vieni jų garsėja ilgametėmis tradicijomis, kiti dėmesį pritraukia netikėtomis dalyvių aprangomis, sakoma pranešime spaudai.

Žiemos sezono „dovana“ – įsielektrinę plaukai. Kaip to išvengti?

Oro temperatūrai nukritus žemiau nulio, ne tik pašiurpsta oda, bet ir piestu stojasi plaukai. Kauno technologijos universiteto (KTU) Fizikos katedros lektorės Kristinos Bočkutės teigimu, užkirsti kelią plaukų elektrinimuisi – vienam nemaloniausių žiemos atributų – gali padėti tinkamai parinktos šukos, plaukų džiovintuvas ir apranga, sakoma pranešime spaudai.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.