Kaip atsikratyti pilvo riebalų

 (159)
Dauguma žmonių mano, jog vienintelis būdas atsikratyti nepageidaujamo pilvuko, kiekvieną mielą dieną daryti šimtus atsilenkimų. Nors šie pratimai iš tikrųjų ir padeda sustiprinti pilvo raumenis, su riebalinio audinio deginimu, deja, jie neturi visai nieko bendro (ypač kalbant apie pilvo riebalus).
Kaip atsikratyti pilvo riebalų
© Shutterstock nuotr.

Taigi griauname mitą apie pilvo riebalus.

Pilvas – viena iš daugiausia problemų sukeliančių kūno sričių, ši taisyklė ypač aktuali bėgant metams.

Jeigu norite plokščio pilvuko, vien atsilenkimų tikrai nepakaks.

Galite manyti, jog visai netekome proto tvirtindami tokias tiesas – juk geriausias būdas atsikratyti riebalų sankaupų ant pilvo buvo, yra ir bus atsilenkimai. Taip nėra. Faktas, jog raumenų auginimo ir tvirtinimo pratimai atsikratyti riebalinio audinio ir pilvą paversti plokščiu nepadės, yra daugiau nei akivaizdus.

Tačiau giliai spintoje slėpti sportui skirto kilimėlio taip pat nevertėtų – pratimai pilvo presui tikrai naudingi. Tačiau, norėdamos atsikratyti riebalų, o ne sutvirtinti raumenis (juk vasarą po riebalais niekas raumenukų tikrai neįžiūrės), turėtumėte imtis ir kitų priemonių. O dabar apie viską konkrečiau.

Kaip atsikratyti riebalų?

Jeigu norite atsikratyti riebalų nuo pilvo, turite atsikratyti nereikalingų riebalų apskritai. Labai apmaudu, tačiau sudeginti vien pilvo riebalų nepavyks – teks atsikratyti bendros riebalų masės. O tam reikia dviejų dalykų: 1) pradėti sveikai maitintis 2) sportuoti.

Be to, specialistai pataria vengti streso ir naktimis gerai išsimiegoti. Dabar greičiausiai klausiate savęs „Ką tai turi bendro su mano pastangomis atsikratyti pilvo riebalų?“. Greitai viską paaiškinsime.

Taigi, jeigu norite plokščio pilvuko, jums reikia sudeginti riebalus, nugulusius ant jūsų pilvo preso. Teks pakoreguoti mitybą ir lieti prakaitą, atliekant aerobinius pratimus.

Sveika mityba

Nors gajus įsitikinimas, jog tam tikri maisto produktai padės greičiau sudeginti riebalus, tiesa ta, kad tokiomis stebuklingomis galiomis apdovanotų produktų paprasčiausiai nėra. Tačiau, jeigu pradėsite sveikai maitintis ir per dieną suvartosite mažiau kalorijų nei sudeginsite, riebalų sankaupos ims tirpti.

Patikslinimas: pirmiausia riebalai tikrai nepradės tirpti nuo pilvo. Genetika lemia, kur riebalų sankaupos pradės nykti pirmiausiai. Tačiau jokiais būdais nenuleiskite rankų – galiausiai riebalų pavyks atsikratyti visur, net ir nuo pilvo.

Visai nesvarbu, ar tiesiog norite atsikratyti kelių kilogramų, ar kovojate su riebaliukais pilvo srityje – labai svarbus vaidmuo tenka pasirinktam maistui. Svarbiausias uždavinys – sumažinkite suvartojamų riebalų ir cukraus kiekį. Specialistai pataria rinktis neskaldytų grūdų gaminius ir nugriebtą pieną. Ir nepamirškite valgyti kuo daugiau vaisių ir daržovių.

Aerobiniai pratimai

Viena iš svarbiausių paskatų sportuoti – galimybė deginti kalorijas ir naikinti riebalus. Aerobiniai pratimai šiuo atveju turbūt geriausias pasirinkimas. Pakanka 30 minučių aerobikos treniruotės mažiausiai tris kartus per savaitę - jeigu rezultatų norite greičiau, mankštos trukmę ir dažnumą galima didinti.

Aerobiniai pratimai gali būti įvairi jūsų mėgstama veikla – pavyzdžiui, šokiai, bėgiojimas, plaukimas, paprasta aerobika ar spartus ėjimas. Jeigu iki tol nesportavote, nepulkite stačia galva – svarbu tik palaikyti reikiamą pulsą.

Streso mažinimas

Stresas gali sukelti pačių įvairiausių sveikatos problemų – pradedant padidėjusiu kraujospūdžiu ir baigiant lėtinėmis širdies ligomis. Be to, stresas – pagrindinė antsvorio priežastis.

Kai žmogus patiria stresą, kūnas pasirengia kovai arba nedelsiant sprukti (taip jau nulemta gamtos). Šis puolimo arba sprukimo mechanizmas skirtas apsisaugoti nuo pavojų. Streso metu organizmas gamina adrenaliną, kortizolį ir insuliną.

Ką tai reiškia žmonių kalba? Na, trumpai tariant, kortizolis skatina alkio jausmą ir riebalų kaupimą. Šie papildomi riebalai dažniausiai nusėda ant pilvo. Papildomas insulino kiekis taip pat gali paskatinti riebalų kaupimą, siųsdamas signalą organizmui, jog jau pats metas kaupti riebalų atsargas.

Dar vienas sporto suteikiamas privalumas – streso mažinimas. Taigi aerobiniai pratimai ne tik padės atsikratyti streso, bet ir jo pasekmių – pavyzdžiui, riebalų sankaupų ant pilvo.

Kokybiškas miegas

Miegas net keliais būdais gali padėti atsikratyti erzinančių riebalų. Pavyzdžiui, gerai pailsėjęs žmogus turi daugiau jėgų intensyviai mankštintis arba tai daryti ilgesnį laiką. Kai jau žinote, jog aerobiniai pratimai – tikras pilvo riebalų siaubas, pasistenkite prieš šį iššūkį gerai išsimiegoti.

Antras svarbus dalykas – tyrimai atskleidė, jog tie, kurie per parą miega mažiau nei keturias valandas, net 70 proc. labiau rizikuoja turėti antsvorio ar net nutikimo problemą.

Kai trūksta miego, žmogaus organizme sumažėja leptino kiekis. Tai baltymas, padedantis pažaboti apetitą ir pranešantis smegenims, jog jau esate sotus. Be to, miego trūkumas gali sutrikdyti ir insulino gamybą, o šis hormonas yra būtinas reguliuojant cukraus kiekį kraujyje.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Dvi duobutės ant nugaros: ar žinote, ką jos reiškia? (97)

Ar kada pastebėjote dvi mažas duobutes savo nugaros apačioje? Ar susimąstėte, ką jos reiškia?

Vienas treniruoklis, kuris pakeis dešimtis treniruoklių sporto klube (4)

Judam kartu pristato treniruoklį, kuris pakeis daugybę sudėtingų treniruoklių sporte klube – t.y. lazdą su gumomis. Atliekant pratimus su šiuo treniruokliu dirba visas kūnas ypač gilieji raumenys, kurie dažnai nebūna treniruojami. Tai puiki priemonė sportui namuose.

Neįtikėtini agurkų gėrimo privalumai ir gaivinantys receptai (4)

Jūsų darbotvarkė itin įtempta, tačiau vis tiek norite pasirūpinti savimi? Išeitis visada yra. Net ir daugiausiai streso keliančiomis dienomis galite rasti minutę išmėginti greitus ir paprastus būdus tinkamai sveikatos būklei ir gerai savijautai užtikrinti.

Palangą savaitgalį išjudins festivalis „Sportas visiems“

Palangoje savaitgalį šurmuliuos sporto ir aktyvaus laisvalaikio mėgėjai – tris dienas (nuo penktadienio iki sekmadienio) kurorte pajudėti kvies festivalis „Sportas visiems“. Organizatoriai – Lietuvos asociacija „Sportas visiems“ – prognozuoja, kad per tris dienas festivalis sulauks apie 10 tūkst. dalyvių.

Vitaminas, kurio labiausiai trūksta lietuviams (49)

Ar žinojote, kad net 90 proc. vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.