Gyvybiškai svarbūs vitaminai veido odai

 (3)
Turbūt žinote, kad mūsų mityba tiesiogiai atsispindi mūsų veide. Jeigu padauginote rūkytų mėsos gaminių, kavos, šokolado, odą tuoj pat gali išberti. Jeigu organizmui trūksta vitaminų – oda sausėja, šerpetoja. Kaip maitintis, kad oda būtų lygi, graži ir sveika?
Patys svarbiausi vitaminai ir mineralai, reikalingi sveikai odai, yra vitaminai A, C ir cinkas. Vitaminas A padeda odai išsaugoti reikalingus riebalus ir atlieka svarbų vaidmenį stiprinant imunitetą, kuris padeda apsisaugoti nuo spuogų ir infekcijų. Vitaminas C būtinas kolageno formavimuisi. Kolagenas yra pagrindinis struktūrinis odos proteinas. Vitaminas C taip pat padeda pašalinti laisvuosius radikalus, kurie gaminasi rūkant, deginantis saulėje ir, be to, yra pašalinis medžiagų apykaitos proceso produktas. Laisvieji radikalai skatina priešlaikinį odos senėjimą.
Veidas

Vitaminai A ir C dideliais kiekiais randami vaisiuose ir daržovėse. Vitamino A beta karotino formoje yra morkose, raudonuosiuose pipiruose, špinatuose, abrikosuose, muskusiniuose moliūguose ir brokoliuose. Geriausias vitamino C šaltinis – kivi vaisiai, juodieji serbentai, mėlynės, raudonieji ir žalieji pipirai, braškės, apelsinai ir greipfrutai.

Cinkas dalyvauja ląstelių dalybos procese, kasdieniniame kūno audinių ir odos atsinaujinime. Geriausi cinko šaltiniai – jūros produktai, ypač – austrės, o taip pat liesa mėsa, sardinės, kepenys, inkstai, viščiukas, grūdiniai augalai, sezamo ir lęšių sėklos.

Citrina

Odai labai svarbus yra ir biotinas, priklausantis B grupės vitaminams ir dažnai vadinamas vitaminu H. Biotino trūkumas gali sukelti dermatitą, plaukų slinkimą ir nagų lūžinėjimą. Jeigu jūs pastebėjote šiuos požymius arba ilgesnį laiko tarpą vartojate antibiotikus, savo racione padidinkite produktų, kuriuose gausu biotino, kiekį. Tai – kiaušiniai, soja, avižos, kepenys ir žemės riešutai.

Maitinantis teisingai, sudarant racioną, kuriame gausu šviežių vaisių ir daržovių, grūdinių augalų ir pakankamas kiekis baltymų ir riebalų, nėra būtinybės vartoti maisto papildus. Tačiau odos susirgimų atvejais (egzemos, psoriazės ir t.t.) arba kuomet tam tikrą laiko tarpą negalite savęs aprūpinti pilnaverčiu maistu, vitaminų ir mineralų kompleksas būtinas.

Rekomendacijos, esant odos susirgimams:

Dribsniai

Aknė. Valgykite daug šviežių riešutų ir grūdų, o taip pat tokių maisto papildų kaip vakarinės primulės aliejus ir žuvų taukai. Visa tai gali padėti kovojant su akne. Kai kuriais atvejais rekomenduojamas vitaminas A, nes jis padeda apsisaugoti nuo per didelio keratino kiekio atsiradimo organizme. Keratinas blokuoja folikulus ir taip pablogina odos būklę. Kadangi didelės vitamino A dozės yra nuodingos, tai be gydytojo rekomendacijos jo galima suvartoti ne daugiau kaip 7500 mg per trumpą laiko tarpą ir 2300 mg per ilgesnį periodą (nėščiosioms – 800 mg). Gerai padeda ir cinko preparatai.

Raukšlės. Panaikinę savo įpročius rūkyti ir mėgautis saulės voniomis o taip pat vartodami perdirbtus riebalus, galite pasiekti odos būklės pagerėjimo. Valgykite daugiau vaisių, daržovių ir grūdų, kuriuose gausu antioksidantų.

Egzema. Sergantiems egzema sumažėja gebėjimas iš maisto išskirti riebiąsias rūgštis. Todėl rekomenduojama vartoti iki šešių 1000 mg dozių vakarinės raktažolės aliejaus arba tris tokias pačias dozes daržinio dygmino aliejaus per dieną. Tokiu būdu galite tikėtis, kad odos būklė pagerės.

Riešutai_2

Psoriazė. Augalinė želatina, kurios yra kviečiuose, avižose, miežiuose, gali sustiprinti ligos simptomus, tačiau būtų neprotinga iš raciono pašalinti visus grūdinius patiekalus, jeigu to primygtinai nepataria gydytojas. Nors riebiosios rūgštys padeda išgauti priešuždegiminį poveikį, jų dozavimą turi nustatyti gydytojas, nes reikalinga dozė (apie 10 g per dieną) gali pakeisti cukraus kiekį kraujyje. Paskatinti ligą gali ir blogas kepenų darbas, todėl naudinga vartoti kepenis valančias žoles.

Odos vėžys. Vokietijos mokslininkų duomenimis, vitaminų E ir C vartojimas aštuonias dienas prieš deginantis saulėje 17 procentų padidina apsaugines odos savybes. Taip oda apsaugoma nuo nudegimo, kuris gali būti viena iš odos vėžio priežasčių. Per dieną suvartodami 25 mg beta karotino apsaugosite odą panašiai, kaip ištepdami ją kremu su apsauginiu filtru 5PP-2 ir 5PP-4. Ruošdamiesi atostogoms saulėtuose kraštuose, pasinaudokite šiomis priemonėmis ir apsauginiais kremais nuo saulės.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Mokslininkė patarė, kokias vaistažoles geriausia rinkti

VDU Botanikos sodo kolekcijose gausiai žydi vaistažolės ir prieskoniniai augalai. Mokslininkai sako, kad jų gausu ir pievose, o vidurvasarį augalai sukaupia daugybę biologiškai veiklių medžiagų, todėl pataria šiuo metu žydinčių vaistažolių susirinkti žiemai.

Lietuvos vanojimo čempionato akimirkos: pirties meistrų varžytuvės (10)

Šalia Palangos įsikūrusiuose Žibininkuose šiandien vyko septintasis Lietuvos vanojimo čempionatas. Šiemet jį po savo stogu priėmė poilsio ir sveikatinimo kompleksas „Atostogų parkas“. Čempionate varžėsi penki geriausi Lietuvos vanojimo meistrai iš skirtingų regionų: Dzūkijos, Suvalkijos, Žemaitijos, Aukštaitijos, juos vertino tarptautinė komisija.

Kaip išvengti nugaros skausmo? Padės trys taisyklės (37)

Nugaros skausmas – tokia plačiai paplitusi daugelio bėda, kad jau imama laikyti norma, neišvengiama senstant organizmui. Ar tikrai tai neišvengiama? Kaip išlaikyti sveiką stuburą?

Plaukų dažai – dar vienas galimas krūties vėžio sukėlėjas (27)

Kiekviena moteris nori būti graži – faktas senas kaip žmonija. Plati šypsena, dailūs figūrą ryškinantys drabužiai, aksesuarai, o kur dar graži šukuosena... Tačiau kaip reaguotumėte sužinoję, kad už jūsų dailius plaukus sukuriančių priemonių slypi krūties vėžiu grasinančios medžiagos?

Braškės: kokias pirkti, kaip laikyti ir originaliai paruošti (4)

Mėgstamiausia vasaros uoga sugrįžo. Vasarą galima vadinti „braškių sezonu“, mat šios uogos džiugina mus iki pat rugpjūčio. Viskas, ką turime žinoti apie braškes, aprašyta womenshealthmag.com.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.