Ekstremalus bėgimas: kaip sulieknėti greičiau?

 (23)
Bėgimas negali būti nuobodus. Nuobodi būna vietovė, per kurią tenka bėgioti. Būtent tiems žmonėms, kurie norėjo bėgimą „pagardinti“ ekstremalumu, ir buvo sugalvotas „trail running“. Papasakosime apie naują sporto šaką, paaiškinsime dėl ko ji efektyvesnė už paprastą bėgimą ristele ir pateiksime kelis žieminius patarimus.
Bėgimas
© Corbis/Scanpix

„Trail running“ (bėgimas takeliais) panašus į paprastą bėgimą, tik bėgioti tenka ne išklotais keliais, o gamtiniu reljefu. Kalvos, kalnai, parko zonos, miško takeliai ir netgi dykumos – tokiam bėgimui tiks praktiškai bet kokia vietovė, kurioje nėra asfalto.

Ši sporto šaka yra itin populiari Europoje ir Amerikoje. Pavyzdžiui, praėjusiais metais JAV vien oficialiose „trail running“ varžybose dalyvavo penki milijonai žmonių. Reikia pripažinti, kad amerikiečiai žino, kaip teisingai mesti svorį. Juk bėgiojimas takeliais – tai ne tik puiki treniruotė širdžiai, padedanti pagerinti viso organizmo tonusą ir sustiprinti kojų raumenis. Bėgimas minkštesne už asfaltą žeme yra kur kas saugesnis sąnariams ir stuburui.

Degina daugiau kalorijų

Bėgiojimą takeliais rekomenduoja daugelis fitneso instruktorių. Žinoma Holivudo trenerė Valerie Waters, dirbanti su tokiomis žvaigždėmis, kaip Benas Affleckas, Jimas Carrey, Cindy Crawford ir Charlize Theron, sako: „Bėgioti paplūdimiu yra kur kas sunkiau nei asfaltu, bet dėl to kūnas greičiau įgauna pageidaujamas formas. Bekelė puikiai treniruoja pusiausvyrą ir sutvirtina pėdų bei kelių sąnarius“.

Be to, palyginus su bėgtakiu ar bėgimu šaligatviais, bėgimas takeliais sudegina 10 proc. daugiau kalorijų. Svarbiausia – suprasti, kad norint užsiimti šia sporto šaka, pageidautina įsigyti specialius sportinius batelius, kurie geriau palaikys kojas joms pakrypus ant sudėtingo paviršiaus.

Renkamės tinkamą avalynę

Nors bėgioti takeliais galima apsiavus paprastais bėgimo bateliais, specialistai rekomenduoja įsigyti specialiai šiai sporto šakai skirtą avalynę. Juolab, kad dabar žiema.

Bet kokia garsi sporto apranga prekiaujanti bendrovė turi liniją batelių, sukurtų specialiai bėgimui bekele. Pagrindinis jų skirtumas nuo paprastų sportbačių yra tas, kad jie užtikrina puikų sukibimą su bet kokiu paviršiumi – net jei tas paviršius būtų apledijęs ir snieguotas. Tokia avalynė paprastai gaminama iš vandeniui nelaidžių medžiagų, būna padidinto tvirtumo ir su apsauga nuo purvo. Kai kuriuose modeliuose netgi būna specialūs tinkleliai, apsaugantys nuo akmenėlių patekimo.

Visa žieminė apranga turi būti laidi orui, ji turi saugoti nuo šalčio, bet ir neleisti perkaisti. Norint tinkamai apsirengti, bėgimui taikykite universalią taisyklę: renkitės taip, lyg lauke būtų 10 laipsnių šilčiau, nei rodo termometras.

Pasirūpinkite atviromis kūno vietomis – rankomis, ausimis, skruostais. Mūvėkite pirštines ir būkite su kepure, o jei jūsų oda jautri - naudokite specialų veido kremą. Prieš bėgimo pradžią būtinai prasimankštinkite – prieš išeinant iš namų atlikite kelis raumenis šildančius pratimus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

10 000 žingsnių – receptas dailiai figūrai (7)

Neatsispyrėte pagundai prie kavos paskanauti saldumynų? Nesijaudinkite, lieti prakaito sporto salėje dėl aplankiusios silpnumo akimirkos nereikės – sudeginti nepageidaujamas kalorijas galima ir einant. Amerikiečių moksliniai tyrimai rodo, kad moterys, kasdien nueinančios 10 ar daugiau tūkstančių žingsnių, gali pasigirti dailesne figūra, sakoma pranešime spaudai.

Kai oras biure tampa lyg Sacharos dykumoje

Žiemos ir šildymo laikotarpis tampa tikru iššūkiu dirbantiems biuruose. Oras dažnai išsausėja tiek, kad nesiekia net minimalios rekomenduojamos drėgmės. Kaip išgyventi sausąjį periodą ir padėti savo odai?

Mažojo kauniečio istoriją medikai vadina stebuklu (3)

Kaunietė Berta Gelažė augina penkių mėnesių pirmagimį Vėją, sergantį itin reta odos liga – įgimta ichtioze.

Kaip per žiemą nepavirsti meškomis? (13)

Praūžus žiemos šventėm, kai svarstyklės tampa priešu, dažna moteris sau prisiekia: šiais metais nevalgysiu saldumynų ir pradėsiu sportuoti, kol veidrodyje matomas rezultatas bent kažkiek mane džiugins. Tačiau entuziazmas dingsta vos per kelias dienas ir šaltojo metų laiko sąlygotas riebalų kaupimo mechanizmas nugali mūsų valią. Bet nereikia nusivilti savimi, tereikia žengti pirmuosius žingsnius, kurie padės ištrūkti iš užburto rato.

K. Lagerfeldo 3D dieta: teks atsisakyti vieno produkto (2)

Šventinis laikotarpis mus apdovanojo džiugiomis akimirkomis su šeima ir artimais žmonėmis. Godžiai skanavome šventinį maistą, mėgavomės pokalbiais prie vyno taurės, kol galiausiai šventės pasibaigė, o priaugti kilogramai liko.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.