Ekstremalus bėgimas: kaip sulieknėti greičiau?

 (23)
Bėgimas
Bėgimas
© Corbis/Scanpix

Bėgimas negali būti nuobodus. Nuobodi būna vietovė, per kurią tenka bėgioti. Būtent tiems žmonėms, kurie norėjo bėgimą „pagardinti“ ekstremalumu, ir buvo sugalvotas „trail running“. Papasakosime apie naują sporto šaką, paaiškinsime dėl ko ji efektyvesnė už paprastą bėgimą ristele ir pateiksime kelis žieminius patarimus.

„Trail running“ (bėgimas takeliais) panašus į paprastą bėgimą, tik bėgioti tenka ne išklotais keliais, o gamtiniu reljefu. Kalvos, kalnai, parko zonos, miško takeliai ir netgi dykumos – tokiam bėgimui tiks praktiškai bet kokia vietovė, kurioje nėra asfalto.

Ši sporto šaka yra itin populiari Europoje ir Amerikoje. Pavyzdžiui, praėjusiais metais JAV vien oficialiose „trail running“ varžybose dalyvavo penki milijonai žmonių. Reikia pripažinti, kad amerikiečiai žino, kaip teisingai mesti svorį. Juk bėgiojimas takeliais – tai ne tik puiki treniruotė širdžiai, padedanti pagerinti viso organizmo tonusą ir sustiprinti kojų raumenis. Bėgimas minkštesne už asfaltą žeme yra kur kas saugesnis sąnariams ir stuburui.

Degina daugiau kalorijų

Bėgiojimą takeliais rekomenduoja daugelis fitneso instruktorių. Žinoma Holivudo trenerė Valerie Waters, dirbanti su tokiomis žvaigždėmis, kaip Benas Affleckas, Jimas Carrey, Cindy Crawford ir Charlize Theron, sako: „Bėgioti paplūdimiu yra kur kas sunkiau nei asfaltu, bet dėl to kūnas greičiau įgauna pageidaujamas formas. Bekelė puikiai treniruoja pusiausvyrą ir sutvirtina pėdų bei kelių sąnarius“.

Be to, palyginus su bėgtakiu ar bėgimu šaligatviais, bėgimas takeliais sudegina 10 proc. daugiau kalorijų. Svarbiausia – suprasti, kad norint užsiimti šia sporto šaka, pageidautina įsigyti specialius sportinius batelius, kurie geriau palaikys kojas joms pakrypus ant sudėtingo paviršiaus.

Renkamės tinkamą avalynę

Nors bėgioti takeliais galima apsiavus paprastais bėgimo bateliais, specialistai rekomenduoja įsigyti specialiai šiai sporto šakai skirtą avalynę. Juolab, kad dabar žiema.

Bet kokia garsi sporto apranga prekiaujanti bendrovė turi liniją batelių, sukurtų specialiai bėgimui bekele. Pagrindinis jų skirtumas nuo paprastų sportbačių yra tas, kad jie užtikrina puikų sukibimą su bet kokiu paviršiumi – net jei tas paviršius būtų apledijęs ir snieguotas. Tokia avalynė paprastai gaminama iš vandeniui nelaidžių medžiagų, būna padidinto tvirtumo ir su apsauga nuo purvo. Kai kuriuose modeliuose netgi būna specialūs tinkleliai, apsaugantys nuo akmenėlių patekimo.

Visa žieminė apranga turi būti laidi orui, ji turi saugoti nuo šalčio, bet ir neleisti perkaisti. Norint tinkamai apsirengti, bėgimui taikykite universalią taisyklę: renkitės taip, lyg lauke būtų 10 laipsnių šilčiau, nei rodo termometras.

Pasirūpinkite atviromis kūno vietomis – rankomis, ausimis, skruostais. Mūvėkite pirštines ir būkite su kepure, o jei jūsų oda jautri - naudokite specialų veido kremą. Prieš bėgimo pradžią būtinai prasimankštinkite – prieš išeinant iš namų atlikite kelis raumenis šildančius pratimus.

www.DELFI.lt
 
23
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Grožis ir sveikata

Tikra moters istorija: neįtikėtinos antsvorio atsiradimo priežastys (6)

2014 balandžio mėn. 25 d. 09:19
„Rašau, gal galėsit padėt man, nes pati sau jau negaliu padėti... Man 40 metų, vaikai jau paaugę, bet aš vis nesurandu laiko sau. Labai rūpinuosi kitais, o sau pačiai laiko nelieka. Be to, esu labai jautri, tai užsiauginau neblogą lašinių sluoksnį“,- rašo DELFI skaitytoja. Jai pataria sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė.

Kamieninės ląstelės: ar saugoti?

2014 balandžio mėn. 25 d. 08:00
Esu dviejų vaikų mama ir dabar laukiuosi trečio. Neseniai pirkdama vaikui drabužėlius gavau lankstinuką apie kamieninių ląstelių saugojimą. Niekada prieš tai nebuvau apie tai girdėjusi, bet pasidomėjusi supratau, kad tai gali būti labai reikalingas dalykas. Ką mano profesionalai apie šį procesą? Ar verta tai daryti dėl vaiko ateities ir kokioms ligoms gydyti gali būti panaudotos kamieninės ląstelės? (Vilija, 36 metai)

„Judam kartu“ pataria: kaip sportuoti pradedantiems ir pažengusiems

2014 balandžio mėn. 25 d. 00:01
Sportiniai krūviai skirstomi labai įvairiai. Pagal fizinio aktyvumo rūšį sportuojantys žmonės renkasi tai, kas jiems atrodo tinkamiausia. Turintys tikslą sustangrinti raumenis ar užsiauginti raumeninės masės renkasi fitneso ar kūno dizaino treniruotes. Trenerės Dalios Vengrytės patarimai.

Akių grožis: kaip kovoti su pirmosiomis raukšlėmis (11)

2014 balandžio mėn. 24 d. 00:01
Žvilgsnio galia aprašyta žymiausių pasaulio rašytojų, apdainuota garsiausių muzikantų ir įamžinta talentingiausių dailininkų. Didžiausi romantikai beatodairiškai tiki meile iš pirmojo žvilgsnio, o psichologai sako, kad akyse atsispindi ne tik žmogaus nuotaika, bet ir visas gyvenimas.

Artėja masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis (8)

2014 balandžio mėn. 23 d. 11:54
Artėja masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis
Organizatorių nuotr.
Gegužės 10 dieną sostinėje vyksiantis masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis visus suvienys bendram tikslui – sveikatos labui, skatinti fizinį aktyvumą, puoselėti šiaurietiškojo ėjimo kultūrą, būti atviriems ir vieningiems.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.