Ekstremalus bėgimas: kaip sulieknėti greičiau?

 (23)
Bėgimas negali būti nuobodus. Nuobodi būna vietovė, per kurią tenka bėgioti. Būtent tiems žmonėms, kurie norėjo bėgimą „pagardinti“ ekstremalumu, ir buvo sugalvotas „trail running“. Papasakosime apie naują sporto šaką, paaiškinsime dėl ko ji efektyvesnė už paprastą bėgimą ristele ir pateiksime kelis žieminius patarimus.
Bėgimas
Bėgimas
© Corbis/Scanpix

„Trail running“ (bėgimas takeliais) panašus į paprastą bėgimą, tik bėgioti tenka ne išklotais keliais, o gamtiniu reljefu. Kalvos, kalnai, parko zonos, miško takeliai ir netgi dykumos – tokiam bėgimui tiks praktiškai bet kokia vietovė, kurioje nėra asfalto.

Ši sporto šaka yra itin populiari Europoje ir Amerikoje. Pavyzdžiui, praėjusiais metais JAV vien oficialiose „trail running“ varžybose dalyvavo penki milijonai žmonių. Reikia pripažinti, kad amerikiečiai žino, kaip teisingai mesti svorį. Juk bėgiojimas takeliais – tai ne tik puiki treniruotė širdžiai, padedanti pagerinti viso organizmo tonusą ir sustiprinti kojų raumenis. Bėgimas minkštesne už asfaltą žeme yra kur kas saugesnis sąnariams ir stuburui.

Degina daugiau kalorijų

Bėgiojimą takeliais rekomenduoja daugelis fitneso instruktorių. Žinoma Holivudo trenerė Valerie Waters, dirbanti su tokiomis žvaigždėmis, kaip Benas Affleckas, Jimas Carrey, Cindy Crawford ir Charlize Theron, sako: „Bėgioti paplūdimiu yra kur kas sunkiau nei asfaltu, bet dėl to kūnas greičiau įgauna pageidaujamas formas. Bekelė puikiai treniruoja pusiausvyrą ir sutvirtina pėdų bei kelių sąnarius“.

Be to, palyginus su bėgtakiu ar bėgimu šaligatviais, bėgimas takeliais sudegina 10 proc. daugiau kalorijų. Svarbiausia – suprasti, kad norint užsiimti šia sporto šaka, pageidautina įsigyti specialius sportinius batelius, kurie geriau palaikys kojas joms pakrypus ant sudėtingo paviršiaus.

Renkamės tinkamą avalynę

Nors bėgioti takeliais galima apsiavus paprastais bėgimo bateliais, specialistai rekomenduoja įsigyti specialiai šiai sporto šakai skirtą avalynę. Juolab, kad dabar žiema.

Bet kokia garsi sporto apranga prekiaujanti bendrovė turi liniją batelių, sukurtų specialiai bėgimui bekele. Pagrindinis jų skirtumas nuo paprastų sportbačių yra tas, kad jie užtikrina puikų sukibimą su bet kokiu paviršiumi – net jei tas paviršius būtų apledijęs ir snieguotas. Tokia avalynė paprastai gaminama iš vandeniui nelaidžių medžiagų, būna padidinto tvirtumo ir su apsauga nuo purvo. Kai kuriuose modeliuose netgi būna specialūs tinkleliai, apsaugantys nuo akmenėlių patekimo.

Visa žieminė apranga turi būti laidi orui, ji turi saugoti nuo šalčio, bet ir neleisti perkaisti. Norint tinkamai apsirengti, bėgimui taikykite universalią taisyklę: renkitės taip, lyg lauke būtų 10 laipsnių šilčiau, nei rodo termometras.

Pasirūpinkite atviromis kūno vietomis – rankomis, ausimis, skruostais. Mūvėkite pirštines ir būkite su kepure, o jei jūsų oda jautri - naudokite specialų veido kremą. Prieš bėgimo pradžią būtinai prasimankštinkite – prieš išeinant iš namų atlikite kelis raumenis šildančius pratimus.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Traiškanojančios akys gali byloti apie ligą

Patarkite gerų lašiukų ar kokių nors namų receptų arba papildų, ar dar ko, kad nustotų traiškanoti akys?

Atrastas iki šiol nežinotas kriaušių poveikis (25)

Mokslininkai teigia, kad prieš planuojamą audringą vakarėlį suvalgius sultingą kriaušę, gerokai palengvės pagirių simptomai. Pasak tyrėjų, tiems, kuriuos kankina sunkios pagirios, kriaušių sultys gali padėti pasijusti iki 21 proc. geriau, rašo „The Daily Mail“.

Dantų balinimas: pasitikrinkite savo žinias (1)

Dantų balinimas – viena iš geidžiamiausių grožio procedūrų. Kita vertus, visuomenėje vis dar sklando daug nepagrįstų mitų apie dantų balinimą. Neteisinga informacija žmonių neatgraso nuo noro turėti spindinčią šypseną, tačiau paskatina vengti profesionalaus dantų balinimo ir pasikliauti neefektyviomis, o kartais – net ir pavojingomis „liaudiškomis“ priemonėmis.

Kaip pačiam atpažinti strumą: požymiai, priežastys ir gydymas (4)

Pastaruoju metu vis daugiau lietuvių susiduria su struma, t. y. padidėjusia skydliauke. Epidemiologinių tyrimų duomenimis, net 25 proc. Lietuvos gyventojų turi padidėjusią skydliaukę.

Nori būti gražios, bet tik gadina odą: klaidos, kurių reikia vengti (7)

Rugpjūtį į Lietuvą užsuko tikra vasara. Sugrįžę karščiai vėl sugins poilsiautojus prie vandens ar tiesiog į pievelę pasideginti.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.