Ekstremalus bėgimas: kaip sulieknėti greičiau?

 (23)
Bėgimas
Bėgimas
© Corbis/Scanpix

Bėgimas negali būti nuobodus. Nuobodi būna vietovė, per kurią tenka bėgioti. Būtent tiems žmonėms, kurie norėjo bėgimą „pagardinti“ ekstremalumu, ir buvo sugalvotas „trail running“. Papasakosime apie naują sporto šaką, paaiškinsime dėl ko ji efektyvesnė už paprastą bėgimą ristele ir pateiksime kelis žieminius patarimus.

„Trail running“ (bėgimas takeliais) panašus į paprastą bėgimą, tik bėgioti tenka ne išklotais keliais, o gamtiniu reljefu. Kalvos, kalnai, parko zonos, miško takeliai ir netgi dykumos – tokiam bėgimui tiks praktiškai bet kokia vietovė, kurioje nėra asfalto.

Ši sporto šaka yra itin populiari Europoje ir Amerikoje. Pavyzdžiui, praėjusiais metais JAV vien oficialiose „trail running“ varžybose dalyvavo penki milijonai žmonių. Reikia pripažinti, kad amerikiečiai žino, kaip teisingai mesti svorį. Juk bėgiojimas takeliais – tai ne tik puiki treniruotė širdžiai, padedanti pagerinti viso organizmo tonusą ir sustiprinti kojų raumenis. Bėgimas minkštesne už asfaltą žeme yra kur kas saugesnis sąnariams ir stuburui.

Degina daugiau kalorijų

Bėgiojimą takeliais rekomenduoja daugelis fitneso instruktorių. Žinoma Holivudo trenerė Valerie Waters, dirbanti su tokiomis žvaigždėmis, kaip Benas Affleckas, Jimas Carrey, Cindy Crawford ir Charlize Theron, sako: „Bėgioti paplūdimiu yra kur kas sunkiau nei asfaltu, bet dėl to kūnas greičiau įgauna pageidaujamas formas. Bekelė puikiai treniruoja pusiausvyrą ir sutvirtina pėdų bei kelių sąnarius“.

Be to, palyginus su bėgtakiu ar bėgimu šaligatviais, bėgimas takeliais sudegina 10 proc. daugiau kalorijų. Svarbiausia – suprasti, kad norint užsiimti šia sporto šaka, pageidautina įsigyti specialius sportinius batelius, kurie geriau palaikys kojas joms pakrypus ant sudėtingo paviršiaus.

Renkamės tinkamą avalynę

Nors bėgioti takeliais galima apsiavus paprastais bėgimo bateliais, specialistai rekomenduoja įsigyti specialiai šiai sporto šakai skirtą avalynę. Juolab, kad dabar žiema.

Bet kokia garsi sporto apranga prekiaujanti bendrovė turi liniją batelių, sukurtų specialiai bėgimui bekele. Pagrindinis jų skirtumas nuo paprastų sportbačių yra tas, kad jie užtikrina puikų sukibimą su bet kokiu paviršiumi – net jei tas paviršius būtų apledijęs ir snieguotas. Tokia avalynė paprastai gaminama iš vandeniui nelaidžių medžiagų, būna padidinto tvirtumo ir su apsauga nuo purvo. Kai kuriuose modeliuose netgi būna specialūs tinkleliai, apsaugantys nuo akmenėlių patekimo.

Visa žieminė apranga turi būti laidi orui, ji turi saugoti nuo šalčio, bet ir neleisti perkaisti. Norint tinkamai apsirengti, bėgimui taikykite universalią taisyklę: renkitės taip, lyg lauke būtų 10 laipsnių šilčiau, nei rodo termometras.

Pasirūpinkite atviromis kūno vietomis – rankomis, ausimis, skruostais. Mūvėkite pirštines ir būkite su kepure, o jei jūsų oda jautri - naudokite specialų veido kremą. Prieš bėgimo pradžią būtinai prasimankštinkite – prieš išeinant iš namų atlikite kelis raumenis šildančius pratimus.

www.DELFI.lt
 
23
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Grožis ir sveikata

Specialistės: aktyviai gyventi lengva, reikia tik tam ryžtis (16)

2014 gegužės mėn. 8 d. 11:17
Lietuviai aistringai domisi sportu, tačiau patys aktyviai gyventi nėra linkę. 2013 m. atliktas „Eurobarometer“ tyrimas parodė, kad fiziškai aktyvūs tėra mažiau nei pusė šalies gyventojų, be to, tik 15 proc. lietuvių sportuoja reguliariai – 2-3 kartus per savaitę.

Pačios paprasčiausios infekcijos netrukus gali tapti mirtinos (57)

2014 gegužės mėn. 8 d. 06:45
Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) išleido pirmąją išsamią apžvalgą apie visame pasaulyje augantį mikroorganizmų atsparumą antimikrobiniams preparatams. Apžvalgoje daug dėmesio skiriama ir kasdien vis aktualesne tampančiai bakterijų atsparumo antibiotikams problemai. PSO surinkti, išanalizuoti, apibendrinti duomenys iš 114 pasaulio šalių leido padaryti liūdnoką išvadą: augantis mikroorganizmų atsparumas antimikrobiniams preparatams grasina rimtais sveikatos sutrikimais ar net mirtimi. Bet kuriam iš mūsų, bet kuriame pasaulio kampelyje.

Viskas apie priešlaikę ejakuliaciją: gydo dubens dugno pratimai (52)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Priešlaikė ejakuliacija nustatoma 20-30 proc. vyrų, besikreipiančių į sveikatos specialistus dėl seksualinių problemų. Kadangi nemažai vyrų, turinčių seksualinių bėdų, į medikus net nesikreipia, tikslesnis šio sveikatos sutrikimo mastas lieka neaiškus.

Gražios odos paslaptys: kas iš tiesų padeda, o kas kenkia (18)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Veidrodėli, veidrodėli, kas pasaulyje gražiausias? Jei vien pažvelgus į jį akivaizdu, kad nepretenduojate į šį titulą dėl papilkėjusios, pavargusios, raukšlelėmis pasipuošusios odos, panikuoti neverta! Metas susipažinti su namie atliekama odos priežiūra, kuri padės išsaugoti jaunystę ir grožį.

Kaunas savaitgalį kviečia į nemokamą sveikatingumo renginį (8)

2014 gegužės mėn. 8 d. 00:01
Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras primena, jog gegužės 10-ąją minima Pasaulinė judėjimo sveikatos labui diena ir kviečia į nemokamą sveikatingumo renginį „PAJUDAM“.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.