Ekstremalus bėgimas: kaip sulieknėti greičiau?

 (23)
Bėgimas negali būti nuobodus. Nuobodi būna vietovė, per kurią tenka bėgioti. Būtent tiems žmonėms, kurie norėjo bėgimą „pagardinti“ ekstremalumu, ir buvo sugalvotas „trail running“. Papasakosime apie naują sporto šaką, paaiškinsime dėl ko ji efektyvesnė už paprastą bėgimą ristele ir pateiksime kelis žieminius patarimus.
Bėgimas
Bėgimas
© Corbis/Scanpix

„Trail running“ (bėgimas takeliais) panašus į paprastą bėgimą, tik bėgioti tenka ne išklotais keliais, o gamtiniu reljefu. Kalvos, kalnai, parko zonos, miško takeliai ir netgi dykumos – tokiam bėgimui tiks praktiškai bet kokia vietovė, kurioje nėra asfalto.

Ši sporto šaka yra itin populiari Europoje ir Amerikoje. Pavyzdžiui, praėjusiais metais JAV vien oficialiose „trail running“ varžybose dalyvavo penki milijonai žmonių. Reikia pripažinti, kad amerikiečiai žino, kaip teisingai mesti svorį. Juk bėgiojimas takeliais – tai ne tik puiki treniruotė širdžiai, padedanti pagerinti viso organizmo tonusą ir sustiprinti kojų raumenis. Bėgimas minkštesne už asfaltą žeme yra kur kas saugesnis sąnariams ir stuburui.

Degina daugiau kalorijų

Bėgiojimą takeliais rekomenduoja daugelis fitneso instruktorių. Žinoma Holivudo trenerė Valerie Waters, dirbanti su tokiomis žvaigždėmis, kaip Benas Affleckas, Jimas Carrey, Cindy Crawford ir Charlize Theron, sako: „Bėgioti paplūdimiu yra kur kas sunkiau nei asfaltu, bet dėl to kūnas greičiau įgauna pageidaujamas formas. Bekelė puikiai treniruoja pusiausvyrą ir sutvirtina pėdų bei kelių sąnarius“.

Be to, palyginus su bėgtakiu ar bėgimu šaligatviais, bėgimas takeliais sudegina 10 proc. daugiau kalorijų. Svarbiausia – suprasti, kad norint užsiimti šia sporto šaka, pageidautina įsigyti specialius sportinius batelius, kurie geriau palaikys kojas joms pakrypus ant sudėtingo paviršiaus.

Renkamės tinkamą avalynę

Nors bėgioti takeliais galima apsiavus paprastais bėgimo bateliais, specialistai rekomenduoja įsigyti specialiai šiai sporto šakai skirtą avalynę. Juolab, kad dabar žiema.

Bet kokia garsi sporto apranga prekiaujanti bendrovė turi liniją batelių, sukurtų specialiai bėgimui bekele. Pagrindinis jų skirtumas nuo paprastų sportbačių yra tas, kad jie užtikrina puikų sukibimą su bet kokiu paviršiumi – net jei tas paviršius būtų apledijęs ir snieguotas. Tokia avalynė paprastai gaminama iš vandeniui nelaidžių medžiagų, būna padidinto tvirtumo ir su apsauga nuo purvo. Kai kuriuose modeliuose netgi būna specialūs tinkleliai, apsaugantys nuo akmenėlių patekimo.

Visa žieminė apranga turi būti laidi orui, ji turi saugoti nuo šalčio, bet ir neleisti perkaisti. Norint tinkamai apsirengti, bėgimui taikykite universalią taisyklę: renkitės taip, lyg lauke būtų 10 laipsnių šilčiau, nei rodo termometras.

Pasirūpinkite atviromis kūno vietomis – rankomis, ausimis, skruostais. Mūvėkite pirštines ir būkite su kepure, o jei jūsų oda jautri - naudokite specialų veido kremą. Prieš bėgimo pradžią būtinai prasimankštinkite – prieš išeinant iš namų atlikite kelis raumenis šildančius pratimus.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Vaisių kokteilis - vietoj šampano: kas pasikeistų (1)

„Tūkstančio mylių kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio“, - kadaise rašė išminčius Lao Tzu. Jis buvo teisus. O kas pasikeistų, jei vakarėlių metu rinktumėtės ne įprastu gėrimu tapusį šampaną, bet sveiką kokteilį? Anot VšĮ „Moters Sveikatos Centras“ įkūrėjos Ritos Gliaudelienės: „Rezultatas būtų akivaizdus – pagerėtų ne tik jūsų savijauta, taptumėte energingesni, bet įgytumėte imunitetą rudeniniam peršalimui“,- sakoma pranešime spaudai.

Ginekologas: moterims reikėtų pasiūlyti „menstruacinius laisvadienius“ (44)

Jungtinės Karalystės rinkos tyrimų kompanijos „YouGov“ atlikto tyrimo, apklaususio daugiau kaip 1 000 moterų, metu, net 52 proc. jų teigė, kad kas mėnesį patiria menstruacijų skausmus, bet vos 27 proc. jų apie skausmus praneša savo viršininkui.

Kodėl kauniečiai vyrai pradėjo dažytis barzdas? (9)

Dešimtmečius bėgiojantis pensininkas, vos trečią dešimtį perkopęs, bet nebėgiojantis ir aktyviai nesportuojantis vadybininkas, 25 metų sulaukęs rankinio žaidėjas. Visus šiuos ir dar kelis šimtus vyrų vienija rožinės barzdos ir meilė moterims. Jie spalio 2 dieną savo meilę ir rūpestį pasiryžę įrodyti dalyvaudami jau trečią kartą Kaune vyksiančiame Pink Run su BENU bėgime. Kas juos skatina ryžtis tokiam žingsniui?

Šokas moteriai - numetus 50 kg liko šlaunis siekianti nukarusi pilvo oda (12)

„Nebijau pripažinti, kad visada buvau ir esu stora - tai man niekada netrukdė gyventi. Svorį sąmoningai pradėjau mesti, gydytojui pagrasinus, jog galiu atsidurti invalido vežimėlyje, tačiau atsitiko tai, ko mažiausiai tikėjausi: kiekvienas numestas kilogramas reiškė centimetru žemiau karantį pilvą“, - apie savo patirtį sutiko papasakoti kaunietė Rita (vardas pakeistas).

Geras miegas – svarbesnis nei gali pasirodyti (9)

Kokybiškas poilsis – vienas svarbiausių dalykų žmogaus gyvenime. Nuo miego priklauso ne tik gera savijauta, bet ir profesinio bei asmeninio gyvenimo kokybė.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.