5 būdai sumažinti cholesterolį

 (59)
Cholesterolis – reikalinga organizmui medžiaga, bet jo kiekis kraujyje neturi viršyti normos, antraip jis skatina daugelio širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimą. Kai cholesterolio kiekis padidėjęs dar nežymiai, galima jį sumažinti ir liaudiškomis priemonėmis.
5 būdai sumažinti cholesterolį
© Shutterstock nuotr.

1. Sureguliuoti mitybą

Norint, kad sumažėtų cholesterolio kiekis kraujyje, patartina sureguliuoti mitybą. Reikėtų vartoti tik neriebius pieno produktus, gyvulinės kilmės produktus pakeisti į augalinės: riebalus – aliejumi, mažiau valgyti rūkytų ar virtų dešrų, kepto maisto, dažniau – virto ar troškinto. Taip pat nekepti jau kartą kaitintame aliejuje, kuo rečiau salotas maišyti su majonezu, grietine ar visai jų atsisakyti, jei cholesterolis gerokai viršija normą.

Salotas gardinkite aliejumi, natūraliu jogurtu. Rekomenduojama dažniau valgyti grūdų (neskaldytų kviečių, rupios ruginės duonos, ryžių), košių (avižinės, ryžių, su sėlenomis), aliejaus (alyv­uogių, saulėgrąžų); daržovių, vaisių, riešutų, sezamų ir saulėgrąžų sėk­lų, žuvies (ypač tinka skumbrė, tunas, lašiša, menkė). Valgykite tik liesą mėsą – geriausia vištieną ir kalakutieną be odos, veršieną, jautieną.

2. Be mankštos – nė dienos

Cholesterolio kiekis kraujyje labai priklauso nuo gyvenimo būdo. Pakeitus gyvenseną bei įpročius jo kiekį kraujyje galima sumažinti per keletą savaičių. Norint to pasiekti labai svarbus fizinis aktyvumas. Cholesterolis – energinė medžiaga, kurią lengva sudeginti, jei sportuosime. Reguliariai mankštinantis išlaikomas normalus svoris, gerėja kraujotaka, sumažėja rizika susirgti širdies bei kraujagyslių ligomis. Būtina mankštintis kasdien po pusvalandį.

3. Žaliosios arbatos galia

Jau seniai mokslininkai yra pateikę svarių įrodymų, kad žalioji arbata mažina blogojo cholesterolio ir didina gerojo cholesterolio kiekį. Per dieną reikėtų išgerti keletą žaliosios arbatos puodelių.

Žaliosios arbatos paslaptis ta, kad joje gausu katechino polifenolių, ypač epigalokatechino galato. Pastarasis yra stiprus antioksidantas, kuris padeda sumažinti cholesterolio kiekį ir stabdo kraujo krešulių formavimąsi. Tai labai svarbu ligų profilaktikai, nes trombozė (kraujo krešulių susiformavimas) yra pagrindinė infarkto priežastis.

4. Vaistai iš virtuvės

Obuoliai. Juose gausu pektino, kuris padeda sumažinti mažo tankio lipoproteinų kiekį organizme.

Ridikėliai. Maistinės ridikėlių skaidulos suriša ir pašalina iš organizmo cholesterolį.

Rauginti kopūstai. Rekomenduotina valgyti daug raugintų kopūstų, nes juose esanti ląsteliena padeda pašalinti iš organizmo žalingąjį cholesterolį.

Špinatai. Špinatai, kaip ir kitos žalios lapinės daržovės, turi karotenoidų, neleidžiančių kraujyje susidaryti cholesteroliui.

Avižos. Avižose, kaip ir rupiuose kviečiuose, yra daug skaidulų. Jie padeda sumažinti cholesterolio kiekį, bet avižų skaidulos labiau tirpios ir daug efektyvesnės.

Graikiniai riešutai. Riešutuose yra daug polinesočiųjų ir mononesočiųjų riebalų rūgščių. Jie mažina mažo tankio lipoproteinų koncentraciją.

Morkos. Rekomenduotina ryte suvalgyti 50–100 g tarkuotų morkų su truputėliu aliejaus. Morkose yra daug pektino, kuris virškinimo trakte sujungia cholesterolį ir išvalo jį iš organizmo.

5. Liaudiškos priemonės

Sėklų mišinys. Mažinti cholesterolio kiekį padeda augalai, kurie gerina virškinimą, kepenų darbą: blakinės kalendros, pankolių, kmynų sėklos. Sėklas reikia sumalti, sumaišyti lygiomis dalimis ir po šaukštelį du kartus per dieną suvalgyti užsigeriant vandeniu prieš pat valgį.

Česnakų ir citrinų mišinys. Smulkiai sutarkuokite 300 g česnakų, sukrėskite į stiklainį ir užpilkite 3 citrinų sultimis. Gerai išmaišę laikykite šaldytuve. Šaukštelį šio mišinio įdėkite į stiklinę vandens, išmaišykite ir gerkite kartą per dieną po valgio.

Dilgėlių ir kraujažolių užpilas. Susmulkinkite ir sumaišykite lygiomis dalimis dilgėlių ir kraujažolių. Šaukštą vaistažolių mišinio užpilkite puse litro verdančio vandens ir pavirkite 10 minučių ant silpnos ugnies. Gerkite vakarais po pusę stiklinės prieš miegą.

Kiaulpienių užpilas. 3 šaukštus susmulkintų kiaulpienių šaknų užpilkite 2 stiklinėmis verdančio vandens, pavirkite 15 minučių ant silpnos ugnies. Gerkite šio užpilo po šaukštą 3 kartus per dieną pusę valandos prieš valgį.

„Šeimininkė“
Registruoti (0) Anonimiški (59)
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

Turite viršsvorio? Kaip pradėti sportuoti nepakenkiant sveikatai? (1)

Liepos 1-ąją į „Effectus“ sporto klubą rinkosi projekto „Lieknėju“ dalyvės. Kartu su kitomis antsvorio turinčiomis dailiosios lyties atstovėmis jos sportuoja pagal trenerių joms pritaikytą programą. Moterys nekantriai laukė sveikatos specialistų įvertinimo ir patarimų, kaip lieknėti nepakenkiant savo sveikatai?

Vertinga vaistažolė, kurią pats metas rinkti: galite išsivirti netgi uogienės + naudingi receptai (12)

Pasiruošti kovai su negalavimais galima pačiame vasaros įkarštyje – šviežiai užplikyta liepžiedžių arbata yra geriausia priemonė nuo peršalimo. Bet liepžiedžiai tokie naudingi, kad neapsiribojama vien arbata – jie naudojami kulinarijoje ir kosmetologijoje.

Įdomūs faktai apie mūsų kūną (44)

Smalsi žmonių prigimtis skatina judėti pirmyn ir stengtis pažinti kuo daugiau pasaulio paslapčių. Norint sužinoti ką nors naujo ir netikėto, nereikia toli žvalgytis.

Trešnėse – vitaminų lobiai, tačiau persivalgyti nepatartina (23)

Prasidėjo trešnių sezonas. Vienas iš didžiausių šių saldžiųjų vasaros uogų privalumų – jose daug antioksidantų, vienas kurių – antocianidino glikozidas, suteikiantis trešnėms unikalią tamsiai raudoną, beveik juodą spalvą.

Mankšta paplūdimyje: tiems, kurie netingi

„Judam kartu“ ir asmeninė trenerė bei mitybos ir įpročių formavimo specialistė Kristina Paulauskaitė – Šlaustienė siūlo treniruotę paplūdimyje - kad atostogos neprailgtų, o praeitų naudingai.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.