5 būdai sumažinti cholesterolį

 (60)
Cholesterolis – reikalinga organizmui medžiaga, bet jo kiekis kraujyje neturi viršyti normos, antraip jis skatina daugelio širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimą. Kai cholesterolio kiekis padidėjęs dar nežymiai, galima jį sumažinti ir liaudiškomis priemonėmis.
© Shutterstock nuotr.

1. Sureguliuoti mitybą

Norint, kad sumažėtų cholesterolio kiekis kraujyje, patartina sureguliuoti mitybą. Reikėtų vartoti tik neriebius pieno produktus, gyvulinės kilmės produktus pakeisti į augalinės: riebalus – aliejumi, mažiau valgyti rūkytų ar virtų dešrų, kepto maisto, dažniau – virto ar troškinto. Taip pat nekepti jau kartą kaitintame aliejuje, kuo rečiau salotas maišyti su majonezu, grietine ar visai jų atsisakyti, jei cholesterolis gerokai viršija normą.

Salotas gardinkite aliejumi, natūraliu jogurtu. Rekomenduojama dažniau valgyti grūdų (neskaldytų kviečių, rupios ruginės duonos, ryžių), košių (avižinės, ryžių, su sėlenomis), aliejaus (alyv­uogių, saulėgrąžų); daržovių, vaisių, riešutų, sezamų ir saulėgrąžų sėk­lų, žuvies (ypač tinka skumbrė, tunas, lašiša, menkė). Valgykite tik liesą mėsą – geriausia vištieną ir kalakutieną be odos, veršieną, jautieną.

2. Be mankštos – nė dienos

Cholesterolio kiekis kraujyje labai priklauso nuo gyvenimo būdo. Pakeitus gyvenseną bei įpročius jo kiekį kraujyje galima sumažinti per keletą savaičių. Norint to pasiekti labai svarbus fizinis aktyvumas. Cholesterolis – energinė medžiaga, kurią lengva sudeginti, jei sportuosime. Reguliariai mankštinantis išlaikomas normalus svoris, gerėja kraujotaka, sumažėja rizika susirgti širdies bei kraujagyslių ligomis. Būtina mankštintis kasdien po pusvalandį.

3. Žaliosios arbatos galia

Jau seniai mokslininkai yra pateikę svarių įrodymų, kad žalioji arbata mažina blogojo cholesterolio ir didina gerojo cholesterolio kiekį. Per dieną reikėtų išgerti keletą žaliosios arbatos puodelių.

Žaliosios arbatos paslaptis ta, kad joje gausu katechino polifenolių, ypač epigalokatechino galato. Pastarasis yra stiprus antioksidantas, kuris padeda sumažinti cholesterolio kiekį ir stabdo kraujo krešulių formavimąsi. Tai labai svarbu ligų profilaktikai, nes trombozė (kraujo krešulių susiformavimas) yra pagrindinė infarkto priežastis.

4. Vaistai iš virtuvės

Obuoliai. Juose gausu pektino, kuris padeda sumažinti mažo tankio lipoproteinų kiekį organizme.

Ridikėliai. Maistinės ridikėlių skaidulos suriša ir pašalina iš organizmo cholesterolį.

Rauginti kopūstai. Rekomenduotina valgyti daug raugintų kopūstų, nes juose esanti ląsteliena padeda pašalinti iš organizmo žalingąjį cholesterolį.

Špinatai. Špinatai, kaip ir kitos žalios lapinės daržovės, turi karotenoidų, neleidžiančių kraujyje susidaryti cholesteroliui.

Avižos. Avižose, kaip ir rupiuose kviečiuose, yra daug skaidulų. Jie padeda sumažinti cholesterolio kiekį, bet avižų skaidulos labiau tirpios ir daug efektyvesnės.

Graikiniai riešutai. Riešutuose yra daug polinesočiųjų ir mononesočiųjų riebalų rūgščių. Jie mažina mažo tankio lipoproteinų koncentraciją.

Morkos. Rekomenduotina ryte suvalgyti 50–100 g tarkuotų morkų su truputėliu aliejaus. Morkose yra daug pektino, kuris virškinimo trakte sujungia cholesterolį ir išvalo jį iš organizmo.

5. Liaudiškos priemonės

Sėklų mišinys. Mažinti cholesterolio kiekį padeda augalai, kurie gerina virškinimą, kepenų darbą: blakinės kalendros, pankolių, kmynų sėklos. Sėklas reikia sumalti, sumaišyti lygiomis dalimis ir po šaukštelį du kartus per dieną suvalgyti užsigeriant vandeniu prieš pat valgį.

Česnakų ir citrinų mišinys. Smulkiai sutarkuokite 300 g česnakų, sukrėskite į stiklainį ir užpilkite 3 citrinų sultimis. Gerai išmaišę laikykite šaldytuve. Šaukštelį šio mišinio įdėkite į stiklinę vandens, išmaišykite ir gerkite kartą per dieną po valgio.

Dilgėlių ir kraujažolių užpilas. Susmulkinkite ir sumaišykite lygiomis dalimis dilgėlių ir kraujažolių. Šaukštą vaistažolių mišinio užpilkite puse litro verdančio vandens ir pavirkite 10 minučių ant silpnos ugnies. Gerkite vakarais po pusę stiklinės prieš miegą.

Kiaulpienių užpilas. 3 šaukštus susmulkintų kiaulpienių šaknų užpilkite 2 stiklinėmis verdančio vandens, pavirkite 15 minučių ant silpnos ugnies. Gerkite šio užpilo po šaukštą 3 kartus per dieną pusę valandos prieš valgį.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Jaunystės kultas paveikė ir vyrus: į klinikas atbėga paskatinti moterų, bet ne žmonų (3)

Vyrai šturmuoja grožio klinikas! Raukšles lyginančios injekcijos ir veido kontūravimas, riebalų nusiurbimas, akių vokų plastika ir implantai – stipriosios lyties atstovai irgi nori būti patrauklūs, jaustis geidžiami.

Padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje. Ko nevalgyti? (13)

Klausimas. Man padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje. Ko negalima daryti, valgyti? Virginijus, 47 m.

Aukso vertės lietuviška piktžolė ir kodėl jos taip nemėgsta prancūzai (54)

Tie prancūzai, sakyčiau, yr labai keisti žmogėnai. Va, apie kiaulpienes tūpčioja, aikčioja, kaip esą aniems lietuviams gerai, kad tiek žemės turi ir ekologiškas kiaulpienes gali sau leist augint, paskui sau kasinėtis ir sveikai gyventi. Ir italai štai kiaulpienių pūkus kaip dideliausią auksą sėklų parduotuvėse pardavinėja.

Mitybos specialistė V. Kurpienė: Gavėnios pasninkas – alternatyva sveikai mitybai

Šylant orams daugelis susirūpiname, ką dėti į savo lėkštes: kuo paįvairinti mitybą ar ko atsisakyti, siekiant atgauti buvusias formas.

Ekspertai paneigė penkis mitus apie lieknėjimą (6)

Laikas nebesivadovauti šiais nevykusiais patarimais. Kitaip nei byloja visos „dietų taisyklės“, mesti svorį neturėtų būti labai sunku.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.