Šiemet „Wiesmann“ švenčia savo dvidešimties metų jubiliejų. Ta proga TM žurnalas siūlo susipažinti su šiuo gamintoju iš arčiau, sužinoti nuo ko viskas prasidėjo ir kaip įmonė laikosi šiais laikais.
© Žurnalas "TM"
„Wiesmann“ Lietuvoje labiau žinomas kaip dujinių katilų gamintojas, tačiau šiuo prekiniu ženklu naudojasi ir Dulmeno mieste, Vokietijoje, įsikūręs automobilių gamintojas. Firmos istorija pradėta skaičiuoti nuo 1988 m., kai du broliai Fridelmas (Friedhelm) ir Martinas (Martin) įregistravo įmonę vardu „Wiesmann“.

Pradžia buvo vangi. Dar 1985 m. broliai nuvyko į Eseno automobilių parodą pasižvalgyti ir pasisemti idėjų iš tuometinių sportinių automobilių gamintojų. Tačiau nusivylė, nes parodoje nerado nieko, kas būtų patraukę jų dėmesį. Tuomet kilo idėja patiems gaminti sportinius automobilius, kurie išvaizda primintų senuosius penkto dešimtmečio rodsterius, bet po senove dvelkiančiu kiautu slėptų moderniausias technologijas.

Pirmas „Wiesmann“

Pirmas „Wiesmann“ automobilis, pasaulio šviesą išvydęs 1988 m., buvo tik prototipas, klasikinis sportinis rodsteris – dviejų vietų, ilgu variklio dangčiu, trumpa galine dalimi.

Tačiau serijinio modelio ilgai laukti neteko, pirmi užsakovai jau nekantravo dėl savo sportinių automobilių. Nors broliai pažadėjo, kad pirmas klientas automobilį galės atsiimti po poros metų, tačiau jį užsakovas gavo tik 1993 m. Bet tai netapo kliūtimi tolesnei sėkmei.

Gamybos plėtra

Kai užsakovai atsiėmė pirmus „Wiesmann“ rodsterius, broliai suprato, kad norint išvengti bankroto jiems reikia didinti gamybos apimtį. Taip gimė idėja, kaip būtų galima originaliai pareklamuoti savo automobilį. Fridelmas sėdo už „Wiesmann“ vairo ir nuvažiavo į Hamburgą, kur tuo metu vyko teniso čempionatas. Jis užsisakė kambarį tame pačiame viešbutyje, kuriame apsistojo visos teniso žvaigždės. Už papildomus arbatpinigius aikštelės patarnautojas pastatė „Wiesmann“ tiesiai prie įėjimo į viešbutį.

Akį traukiantis automobilis neliko nepastebėtas. Juo susidomėjo tenisininkai. Ir taip jau „nutiko“, kad Fridelmas kaip tik buvo netoliese ir smalsuoliams galėjo parodyti automobilį, o norintieji galėjo jį net išbandyti. Po šios „reklaminės kampanijos“ rodsterį užsisakė tokios teniso žvaigždės kaip Andrė Agasis (André Agassi), Borisas Bekeris (Boris Becker) ir Pitas Samprasas (Pete Sampras).

Tai padėjo šiai mažai firmai išgarsėti visame pasaulyje. Atsirado trys verslininkai, panorę investuoti į kompaniją. Laikui bėgant užsakymų tik daugėjo. Ir visa tai broliams pavyko pasiekti neišleidus nė cento reklamai.

„Wiesmann“ gamykla

Dauguma šiuolaikinę automobilių gamyklą įsivaizduoja kaip didelį cechą su jame plušančiai robotais ir darbininkais. „Wiesmann“ atrodo gerokai kukliau. Visi automobiliai surenkami rankomis. Surinkti vieną automobilį vidutiniškai užtrunka 350 darbo valandų. Gamykloje ne tik surenkami automobiliai. Joje gaminami beveik visi reikalingi komponentai. Tai padeda išlaikyti aukščiausią kokybę.

Pirma gamykla atidaryta 1993 m. brolių gimtajame mieste Dulmene. Tačiau viskas atsinaujina, ir šiemet atidaryta nauja, stikliniais fasadais pasipuošusi „Wiesmann“ gamykla. Gamyba niekur nepersikraustė, naujoji gamykla pastatyta ten pat, Dulmene. Šalia bus įkurtas muziejus, kuriame bus eksponuojami visi „Wiesmann“ automobiliai – nuo pirmo prototipo iki dabar gaminamų modelių. Ten pat įsikurs suvenyrų parduotuvė. Automobilių pirkėjai galės kada panorėję atvykti ir pažiūrėti, kaip surenkamas jų automobilis. Nuo pat pradžių „Wiesmann“ bendradarbiauja su BMW koncernu: perka variklius, pavarų dėžes, kai kuriuos pakabos elementus.

Dabar gamykloje surenkami „MF30“, „MF3“, „GT MF4“, o neseniai pasirodė ir visų laikų geriausias „Wiesmann“ automobilis „GT MF5“.

Kiekvienas „Wiesmann“ - unikalus

Nėra nė vieno tokio pat „Wiesmann“ automobilio. Kiekvienas gaminamas pagal individualų užsakymą. Užsakovas gali rinktis interjero ir kėbulo spalvą. Galima rinktis iš visų įmanomų automobilinių dažų – nuo matinės juodos iki trijų sluoksnių metallic raudonos. Netgi sėdynė ir jos atstumas iki vairo pritaikomas kiekvienam pagal ūgį ir kūno sudėjimą. Taip, kad niekas kitas neįsitaisys taip patogiai Jūsų automobilyje kaip Jūs pats. Nuo 1993 m. „Wiesmann“ pardavė 680 unikalių „Wiesmann Roadaster“ ir 160 „Wiesmann GT“ modelių.

Geriausias visų laikų „Wiesmann GT MF5“

Naująjį „Wiesmann GT MF5“ galima apibūdinti taip – galia ir dinamika. Po variklio gaubtu sumontuotas BMW V10 variklis, kuris pasiekia 507 AG ir didžiausią 520 Nm sukimo momentą esant 6 100 aps./min. Su šiuo varikliu automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 3,9 sekundės, o didžiausias greitis siekia 310 km/h.

Galia nuostabiai suderinta su puikiomis „Wiesmann“ valdymo savybėmis. Naujasis automobilis sukurtas tikram GT klasės automobilių mylėtojui.

Automobilis itin gražus. Žemai nuleistas kėbulas ir plačios padangos parodo, koks kupinas galios šis monstras. Galinis oro aptakas ir difuzorius užtikrina tinkamą automobilio prispaudimą prie kelio. „Wiesmann“ inžinieriai sukonstravo pakabą, kuri padeda automobilį valdyti saugiai, tačiau tuo pat metu justi didelį vairavimo malonumą. Saugumą užtikrina ir ABS bei DSC (dinaminė stabilumo kontrolė).

Interjeras apgalvotas ir praktiškas. Visi valdymo prietaisai po ranka. Tiesa, valdyti čia nelabai yra ką, nes automobilis paprastas ir sukurtas tam, kad būtų kuo lengviau naudoti.

„GT MF5” tartum turi sielą, todėl su juo reikia suaugti. Įsėdus jautiesi lyg būtum jo dalis. Sėdėti tenka labai žemai, o sėdynės įrengtos beveik virš galinės ašies. Sėdint tokioje padėtyje puikiai jaučiamas visas automobilio valdymas, patiriami puikūs įspūdžiai. Telieka spustelėti pilką užvedimo mygtuką ir nuotykiai prasideda!

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Naujienų prenumerata

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (94)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (172)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (256)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (22)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (549)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (49)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (189)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...