Antradienį Seimas po pateikimo pritarė tai numatančiai Miškų įstatymo pataisai, kurią Seimui pateikė parlamentaras Andrius Palionis. Po pateikimo ją palaikė 49 Seimo nariai, prieš buvo 23, susilaikė 22 parlamentarai. Įstatymo pataisą toliau svarstys Seimo komitetai, į Seimo plenarinių posėdžių salę projektas turėtų sugrįžti gegužės 10 d.

Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos seniūnei Irenai Šiaulienei pasiūlius, Seimas nutarė paprašyti Vyriausybės išvados dėl tokios siūlomos reformos.

"Projektu siūloma padalinti Generalinės miškų urėdijos funkcijas Miškų tarnybai ir Miškų departamentui. Siūloma numatyti, kad Miškų tarnyba atlieka miškų urėdijų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas ir koordinuoja jų veiklą; nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos ir tvarkymo darbų normas; organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą. Tuo tarpu Miškų departamentas organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą", - sako įstatymo pataisą parengęs A. Palionis.

Kaip pažymi parlamentaras, šiuo metu Miškų įstatymas ir kiti teisės aktai numato, kad miškų atkūrimą, apsaugą bei naudojimą reguliuoja įstaiga prie Aplinkos ministerijos Valstybinė miškų tarnyba, Aplinkos ministerijos administracinis padalinys Miškų departamentas bei miškų urėdijos, kurias koordinuoja Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos.

"Tokia vieną sritį reguliuojančių įstaigų gausa yra akivaizdžiai perteklinė. Nėra būtinas Generalinės urėdijos, kaip miškų urėdijas koordinuojančios institucijos egzistavimas, kadangi ši kompetencija gali būti priskirta ir kitoms minėtoms institucijoms, kurios yra pakankamai kompetentingos ir turinčios teisinių instrumentų įgyvendinti įstatymo projektu joms priskirtinas funkcijas", - sako A. Palionis.

Priėmus siūlomą įstatymo pataisą, jo nuomone, būtų sumažintas administracinis aparatas, efektyviau vykdomas miškų atkūrimas, apsauga ir naudojimas, sumažintos patiriamos sąnaudos, užtikrinamas teisinis aiškumas, sumažėtų ginčų tarp institucijų, sutrumpėtų skundų nagrinėjimas, būtų sutaupyta ūkio subjektų ir valstybės biudžeto lėšų.

Šiuo metu Miškų įstatyme numatyta Generalinės miškų urėdijos ir Miškų tarnybos kompetencija, Generalinei miškų urėdijai numatant organizuoti bei koordinuoti miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA