Iki šiol Lietuvoje aplinkos stebėjimui iš oro, paieškos ir gelbėjimo darbams iš oro vykdyti buvo naudojami Mi-8 tipo sraigtasparniai, kurių tinkamumo vykdyti užduotis terminas baigėsi 2015 metais.

Iš Aplinkos ministerijos finansuoto projekto lėšų įsigytas naujas modernus sraigtasparnis, kuris fiksuoja ir kontroliuoja naftos ir kitų medžiagų išleidimus į jūrą, stebi ekstremalius hidrologinius reiškinius (potvynius, sausras), fitosanitarinę būklę, taip pat patikimai ir operatyviai vykdo paieškos ir gelbėjimo užduotis virš Baltijos jūros ir virš Lietuvos sausumos teritorijos.

Sraigtasparnis su parengta įgula, kaip viena iš greitojo reagavimo priemonių, geba per labai trumpą laiką pasiekti nelaimės rajoną virš sausumos ir virš vandens, atlieka stebėseną iš oro, vertina esamą situaciją ir skubiai informaciją perduoda sprendimui priimti, taip pat prireikus suteikia pagalbą. Šis skubus pagalbos suteikimas yra ypatingai svarbus ir nelaimės atveju Baltijos jūroje (kelto gaisras, skubi medicininė evakuacija nuo laivo, naftos išsiliejimas, žmonių gelbėjimas iš vandens ar nuo ledo lyčių ir t. t.) ir sausumoje (potvynio rizikos įvertinimas, gaisrų stebėjimas ir gesinimas, nelegalių veikų aptikimas, valstybės saugomų objektų ir regioninių teritorijų stebėjimas ir kontrolė ir t. t.).

Sraigtasparnio „Eurocopter“ AS365N3+ „Dauphin“ kaina – apie 17 mln eurų. Jis nupirktas Europos Sąjungos fondų finansuojamo projekto lėšomis.

Įgyvendinus projektą, įsigytą sraigtasparnį valdys ir juo disponuos projekto partneris - Lietuvos kariuomenė. Lietuvos kariuomenės karinės oro pajėgos eksploatuos sraigtasparnį ir vykdo numatytas užduotis, taip pat užtikrins reikalingos infrastruktūros įrengimą ir išlaikymą bei personalo parengimą.