V40 vardas „Volvo“ modelių gamoje buvo iki 2004 m., tačiau šiemet tokiu pat pavadinimu pasirodęs automobilis – jau nebe universalas, kaip kad buvo anksčiau, o hečbekas.

„Volvo“ pabrėžia, kad V40 yra visiškai naujas modelis, o ne tiesioginis S40 sedano ir V50 universalo įpėdinis, kurių gamyba buvo nutraukta sulig naujoko debiutu.

„Vienas modelis negali pakeisti dviejų. Mūsų gamoje yra trys aiškios modelių linijos – S, V ir XC. Pagal naują strategiją buvo nuspręsta nutraukti S40 ir V50 gamybą, o atsilaisvinę gamybos pajėgumai bus sutelkti į naująjį V40. Be to, baigiama ir C30 modelio gamyba“, – naujojo V40 pristatyme Veronoje DELFI sakė „Volvo Cars“ rinkodaros ir viešųjų ryšių vadovė Ulla Aronsson.

Nors „Volvo“ jau porą metų priklauso nuo Kinijos kompanijos „Zhejiang Geely Holding Group“ malonės, V40 dar nėra tikrasis naujų šeimininkų darbo vaisius. Šio modelio kūrimas prasidėjo prieš 4 metus, kai Švedijos automobilių gamintojas dar buvo „Ford Motor“ koncerno dalis, todėl ir V40 sukurtas pagal modifikuotą kompaktinių „Ford“ automobilių platformą, kurios pagrindu gaminami tokie modeliai kaip „Ford Focus“, „C-Max“, „Volvo C30“ ir kt. Taigi tikro naujųjų savininkų „Volvo“ dar kurį laiką teks palaukti.

V40 yra paskutinis modelis, prie kurio ranką pridėjo Peteris Horbury – dabar buvęs „Volvo“ dizaino vadovas. Ilgus metus kūręs Švedijos automobilių markės dizainą jis neseniai tapo „Geely Group“ dizaino viceprezidentu, o už „Volvo“ išvaizdą atsakingu žmogumi paskirtas buvęs „Škoda“ vyriausiasis dizaineris Thomasas Ingenlathas.

Kaip ir naujosios A-klasės kūrėjai, taip ir „Volvo“ dizaineriai rėmėsi ta pačia filosofija – norint sukurti patrauklų hečbeką, reikia pamiršti apie aukštus, kampuotus modelius. Taigi V40 tapo žemu, plačiu ir veržliai atrodančiu automobiliu.

Jeigu iš priekio V40 atrodo kaip sumažinta S60 sedano kopija, tai galinė dalis yra kur kas originalesnė. Galiniai žibintai byloja apie priklausomybę „Volvo“ V modelių šeimai, tačiau gamintojai tvirtina, kad čia galima įžvelgti ir legendinio P1800 bruožų, todėl iš galo jis atrodo kaip kupė. Tiesa, dėl išorinio grožio nukentėjo bagažinės talpa, kuri siekia 335 l, t.y. mažiau nei visų svarbiausių konkurentų rodiklis.

Salone naujovių mažiau – dauguma akcentų perimta iš didesnių „Volvo“, o į akis pirmiausia krenta ta pati firminė centrinė konsolė. Džiugina tai, kad medžiagų kokybė nė kiek neprastesnė nei, tarkime, S60. Gamintojai nekalba apie tai, kad šis modelis erdvus ar skirtas šeimai – greičiau tai ambicingos ir karjeros siekiančios bei dar vaikų neturinčios poros automobilis.

Visiška priešingybe centrinėje konsolėje matomam skandinaviškam minimalizmui yra prietaisų skydas, kuriame nėra jokių analoginių rodmenų – viskas „piešiama“ skaitmeniniu spalvotu formatu. Vairuotojas gali rinktis tarp trijų važiavimo režimų: „Elegance“, „Eco“ ir „Performance“.

Pavyzdžiui, įjungus „Eco“ režimą prietaisų skyde dominuoja melsva spalva, o vairuotojui rodomas indikatorius, kuris leidžia lengviau suprasti, ar važiuojama ekonomiškai, ar dar reikėtų pasistengti taupant degalus. O štai įjungus „Performance“ funkciją prietaisų skydas „užsidega“ raudonai ir ekonomiško važiavimo indikatorių keičia informacija apie tai, kiek variklio galios esamu metu išnaudojama, ir koks dar yra likęs rezervas.

Standartinio režimo pavadinimas „Elegance“ kiek glumina – eleganciją galima įžvelgti nebent gintaro spalvos apšvietime, tačiau tikrai ne važiavimo savybėse. Tai yra tiesiog balansas tarp ekonomiškumo ir dinamiškumo.

Varikliai – pagal poreikį

„Volvo“ atstovai parodė drąsą ir V40 pristatymui Veronos apylinkėse parinko maršrutą kalnuotomis vietovėmis, siaurais keliukais, kur prasilenkti ne visada įmanoma net ir turint kilniausių ketinimų, kur už aštrių posūkių sunku kažką įžiūrėti, o kartais vidury kelio išsirikiuoja ir karvių banda. Tačiau su visais iššūkiais V40 susitvarkė stebėtinai lengvai.

Prie vairo ar keleivio vietoje galima įsitaisyti taip, kad rodos, jog sėdynės buvo sukurtos pagal asmeninį užsakymą.

Pardavėjai Lietuvoje „Volvo V40“ siūlys su vienu iš dviejų benzininių (1.6 l/180 AG ir 1.6 l/150 AG) bei trijų dyzelinių (2.0 l 177 AG arba 150 AG ir 1.6 l, 115 AG) variklių, visi jie – turbininiai. Veneto regione turėjome galimybę išbandyti dyzelines D2 ir D4 versijas.

Silpniausias D2 variantas su 1.6 l, 115 AG yra sutvertas ekonomiškam važiavimui (gamintojai nurodo, kad sąnaudos turėtų būti tik 3,6 l/100 km), tad nereikėtų stebėtis, kad jam šiek tiek trūksta „kvapo“ važiuojant žemomis apsukomis (maždaug iki 1700 aps./min.). Norint priversti variklį „suktis“, reikia palaikyti aukštesnes apsukas, tačiau tai visiškai normalu tokiam agregatui. Be to, ši užduotis nekelia daug rūpesčių ir dėl sklandaus mechaninės 6 laipsnių pavarų dėžės darbo, ir dėl padidėjusio sukimo momento, kuris dabar yra 270 Nm ir pasiekiamas esant 1750-2500 aps./min.

V40 vairo mechanizmas sureguliuotas taip, kad susidaro įspūdis, jog tai yra geriausiai valdomas šios markės modelis.

Dinamiškumo atžvilgiu kur kas geresnius įspūdžius paliko D4 versija. Tai galingiausią dyzelinį 2.0 l, 177 AG variklį turintis V40, pulsuojantis jėga. Maksimalus sukimo momentas išvystomas jau esant 1750 aps./min. ir siekia 400 Nm, tad tokio dydžio automobiliui su tokiu varikliu dinamiškumo tikrai nestinga. Versija su automatine 6 laipsnių pavarų dėže iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,3 sek. – išties neprastai, ypač atsižvelgiant į tai, kad pagreitėjimas yra itin sklandus, be didesnių trūkčiojimų.

Saugiausias segmente

Kaip teigia „Volvo“ atstovai, V40 yra pirmasis modelis, sukurtas pagal naują kompanijos strategiją „Designed Around You“, o tai reiškia, kad jis yra aprūpintas moderniomis technologijomis, palengvinančiomis vairuotojo gyvenimą.

Nieko nuostabaus, kad daugumą saugumo įrangos perėmęs iš aukštesnių klasių „Volvo“ automobilių, naujasis V40 pirmauja savo segmente pagal šį kriterijų, o kai kuriais aspektais net ir pranoksta didesnius „brolius“. Vairuotoją ir keleivius nuo galimų nelaimių kelyje saugo važiuojamosios eismo juostos palaikymo sistema „Lane Keeping Aid“, taip pat ir „Cross Traffic Alert“. Pastaroji įdomi tuo, kad padeda manevruojant ankštose erdvėse. Pavyzdžiui, išvažinėjant iš automobilių stovėjimo aikštelės atbuline eiga sistema radarų pagalba stebi eismą 30 m atstumu nuo automobilio ir vairuotoją informuoja ne tik apie artėjančias mašinas, bet ir gali aptikti smulkesnius eismo dalyvius (pėsčiuosius, dviratininkus).

„Volvo“ duomenimis, 14 proc. žūčių Europos keliuose sudaro pėstieji. JAV šis skaičius siekia 12 proc., o Kinijoje – net 25 proc. Sužeistų pėsčiųjų – dar daugiau. Teigiama, kad apie trys ketvirtadaliai tokių incidentų nutinka automobiliui važiuojant iki 40 km/val. Tai buvo svarbiausios priežastys, kodėl „Volvo“ nusprendė V40 modelyje ne tik įdiegti pėsčiųjų aptikimo sistemą „Pedestrian Detection“. Siekiant sumažinti padarinius, kai susidūrimas su pėsčiuoju yra neišvengiamas, pirmą kartą istorijoje „Volvo V40“ turės „Pedestrian Airbag Technology“ (pėsčiojo oro saugos pagalvė), kuri yra standartinėje įrangoje.

Ši technologija veikia taip: jeigu priekiniame buferyje įtaisyti septyni jutikliai užfiksuoja susidūrimą su pėsčiuoju, tuomet variklio dangtis pasikelia 10 cm ir iš po jo išsiskleidžia U formos oro saugos pagalvė, kuri uždengia plotą ties priekinio lango bei variklio dangčio sandūra. Taip užtikrinama, kad nelaimėlio sužeidimai būtų kuo mažesnis. Gamintojų teigimu, nors pasikėlęs dangtis ir pėsčiojo oro saugos pagalvė uždengia apie trečdalį priekinio lango, vairuotojui paliekama pakankama matomumo zona, jeigu po susidūrimo reiktų dar manevruoti. Sistema veikia esant 20-50 km/val. greičiui.

Dar viena naujove yra tai, kad nuo šiol susidūrimo padedanti išvengti „City Safety“ sistema veikia važiuojant iki 50 km/val. greičiu (anksčiau sistema veikė iki 30 km/val.). Be to, taip pat bus galima užsisakyti automatinę automobilio pastatymo sistemą „Park Assist Pilot“, bei „Blind Spot Information System“, kuri stebi, kas vyksta iki 70 m už automobilio galo ir rikiuojantis į kitą eismo juostą įspėja vairuotoją, jeigu „aklojoje“ zonoje atsiduria kita mašina.

Konkurentams teks pasislinkti

„Volvo“ skambiai žada, kad V40 taps galvos skausmu svarbiausiems konkurentams. Išbandžius automobilį galima teigti, tai tikrai daug žadantis modelis. Jis išsiskiria iš vokiškų konkurentų pirmiausia savo išvaizda ir nenusileidžia nei įrengimo kokybe, nei važiavimo savybėmis.

Pirmosios mašinos Lietuvos prekybos salonus pasieks po kelių savaičių. „Volvo V40” kaina mūsų šalyje prasidės nuo 83 976 Lt. Patys šios markės pardavėjai sutinka, kad tai yra nemažai, tačiau kartu pabrėžia, kad tokius skaičius nulėmė gausi standartinė įranga bei saugumo inovacijos.

Gente, Belgijoje gaminamas V40 pakėlė „Volvo“ į naują lygį, kuriame šis modelis kaip lygus gali konkuruoti prestižinių hečbekų klasėje su tokiais modeliais kaip BMW 1-serija ir „Audi A3“. „Volvo“ tikisi, kad naujojo V40 pardavimai per metus sieks 90 tūkst. vnt. 85 proc. pardavimų numatyta Europos rinkai.

„Volvo V40“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1984 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 130 kW/177 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/1750-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4369 mm
Plotis: 1802 mm
Aukštis: 1424 mm
Važiuoklės bazė: 2647 mm
Svoris: 1357 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,3 sek.
Maksimalus greitis: 215 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,2 l/100 km
CO2 emisija: 136 g/km
Bagažinės tūris: 335 l
Kaina: nuo 83 976 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (120)