Naujasis „Volkswagen Sportsvan“ pakeitė nuo 2005 metų gamintą „Golf Plus“, kuris buvo labiau praktiškas ir didesnis nei įprastas „Golf“ hečbekas. Naujasis modelis, pakeitęs pavadinimą patrauklesniu, atitinkamai savo platforma dalijasi su septintosios kartos „Golf“. O kuo jis skiriasi nuo įprasto, puikiai specialistų įvertinto hečbeko, taip pat nuo jau nebegaminamo „Golf Plus“, aiškinomės Prancūzijoje vykusiuose bandymuose.

Modulinės MQB platformos privalumai

Naujasis „Golf Sportsvan“ yra pagamintas naudojant naująją „Volkswagen“ koncerno MQB modulinę platformą. Automobilis turi 2685 mm atstumą tarp ašių – tai ne tik 107 mm daugiau, nei ankstesniame modelyje, bet ir apie 50 mm daugiau, nei ta pačia platforma besidalijančiuose hečbeko „Golf“ ir universalo „Golf Estate“ modeliuose.

Būdamas 4 338 mm ilgio, „Golf Sportsvan“ yra 134 mm ilgesnis už „Golf Plus“ ir 83 mm – už įprastą hečbeką, taip pat atitinkamai už šiuos modelius 48 mm ir 8 mm platesnis. O palyginti su šeimos gamoje esančiu mažiausiu „Touran“ kompaktiniu vienatūriu, turinčiu trejas sėdynių eiles, tik su penkiomis sėdynėmis komplektuojamas „Sportsvan“ yra 56 mm žemesnis ir 59 mm trumpesnis.

Nieko keisto, kad nors ir gerokai didesnis, bet dėl gamyboje naudojamų šiuolaikinių technologijų naujasis modelis yra ir net 90 kilogramų lengvesnis ir 20 procentų taupesnis nei „Golf Plus“. O pastarasis buvo tikrai populiarus automobilis – per devynerius gamybos metus parduota daugiau nei 900 000 šių praktiškų „Golf“ automobilių. Kuo gi ši versija nusipelnė tokio pirkėjų palankumo?

Didesnis, talpesnis, erdvesnis

Labiausiai pirkėjai vertino aukštesnę nei įprastame „Volkswagen Golf“ sėdėjimo padėtį, taip pat didesnę automobilio salono erdvę ir galimybę praktiškame salone sutalpinti daugiau daiktų. Šiomis ir dar didesnėmis galimybėmis pasižymi ir naujasis „Golf Sportsvan“.

Įsėdus į automobilį viskas pažįstama ir matyta. Nieko keisto, kadangi prietaisų skydelis čia toks pats, kaip ir septintame „Golf“ su šiek tiek į vairuotoją pasukta centrine konsole, kurioje sumontuotas nuo 5 iki 8 colių dydžio lietimui jautrus ekranas. Skirtumas tik tas, kad kompaktiškame hečbeko ir vienatūrio hibride sėdima 59 mm aukščiau nei įprastame „Golf“.

Visų komplektacijų modeliuose tarp priekinių sėdynių montuojamas reguliuojamas centrinis ranktūris su daiktadėže, o prietaisų skydelio viršuje gali būti arba papildoma daiktadėžė, arba papildomai užsakomos 400 vatų garso sistemos garsiakalbis.

Taip pat visų komplektacijų modelių galines sėdynės galima ne tik nulenkti, bet ir pastumti 180 mm diapazonu. Tad ant antros sėdynių eilės galima įsitaisyti ne ką mažiau patogiai nei „Touran“ vienatūryje. Be to, „Comfortline“ ir „Highline“ versijos turi priekinių sėdynių nugarėlėse sumontuotus atlenkiamus staliukus.

Skirtumą tarp vienatūrio „Touran“ ir „Golf Sportsvan“ pastebi tik tada, kada prisireikia didesnės bagažinės – „Golf Sportsvan“ ji akivaizdžiai mažesnė. Nors, palyginti su ankstesniu modeliu, ji visgi padidėjo ir į ją tilps 76 litrais daugiau. Pastūmus į priekį antros eilės sėdynes į bagažinę tilps 590 litrai, o nulenkus sėdynių atlošus – iki 1520 litrų. Be to, papildomai užsisakius nulenkiamą priekinę sėdynę, galima pervežti net 2542 mm ilgio krovinį.

Galingiausias dyzelinis motoras Lietuvoje nesiūlomas

Variklių gama – kaip ir įprasto „Golf“. Čia galima rasti nuo 85 AG iki 150 AG pasiekiančius TSI turbobenzininius ir du turbodyzelinius 110 ir 150 AG TDI variklius. Deja, bet versija su galingiausiu dyzeliniu 2,0 l TDI / 150 AG varikliu, kurią bandėme Prancūzijoje ir kuri sužavėjo puikia trauka ir saikingomis degalų sąnaudomis, Lietuvoje prekiaujama nebus – pasak atstovų, šio modelio kaina mūsų rinkoje būtų pernelyg didelė.

Visi varikliai, išskyrus benzininį 1,2 l / 85 AG motorą, gali būti komplektuojami tiek su mechanine 5 arba 6 pavarų, tiek ir 7 pavarų DSG dviejų sankabų pavarų dėže. Mūsų bandytas modelis su 1,6 l TDI / 110 AG varikliu kelyje reikalavo iki 5 l /100 km dyzelino, o benzininio 1,4 TSI / 125 AG automobilio vidutinės degalų sąnaudos siekė 7 litrus.

Tačiau labiausiai „Golf Sportsvan“ stebino savo važiavimo savybėmis. Nors ir turėdamas aukštesnį nei įprasto hečbeko kėbulą, jis lyg namuose jautėsi vingiuotuose Pietų Prancūzijos keliuose. Automobilis džiugino sportiškai, bet be nuostolio komfortui suderinta standžia važiuokle ir tiksliai veikiančia vairo sistema. Trumpai tariant, nors automobilis ir labiau praktiškas nei įprastas hečbekas, jis puikiai tiks ir tiems, kurie vertina sportišką ir azartišką važiavimą.

Technologijos ir kainos

Siekiant palengvinti vairuotojo gyvenimą, pirmą kartą „Golf“ modelyje siūloma „Blind Spot Monitoring“ sistema, automatiškai sustabdanti automobilį, jei pastebima iš šono ar galo atvažiuojanti mašina. Papildomai galima užsisakyti DCC adaptyvią pakabą, automatinio automobilio stabdymo, važiuojant iki 30 km/val. greičiu, atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio ir važiavimo savo juostą palaikymo, taip pat automatinio automobilio statymo sistemas.

Pigiausias „Trendline“ komplektacijos modelis su benzininiu 1,2 TSI / 85 AG motoru ir mechanine 5 pavarų greičiu dėže kainuoja nuo 61 229 Lt. Modelis su 1,4 TSI / 125 AG varikliu ir 6 pavarų „mechanika“ kainuoja nuo 68 124 Lt, su DSG pavarų dėže – nuo 74 532 Lt. Galingiausia benzininė 1,4 l / 150 AG versija komplektuojama tik su DSG pavarų dėže ir siūloma geriausios „Highline“ komplektacijos kainuoja nuo 87 162 Lt.

Dyzelinis „Trendline“ modelis su 110 TDI motoru ir 5 pavarų „mechanika“ kainuoja nuo 77 277 Lt, „Comfortline“ modelis su DSG pavarų dėže – nuo 86 658 Lt.

Išvada

Tai tas pats geriausius įvertinimus pelnęs septintos kartos „Golf“, tik pasižymintis erdvesniu ir praktiškesniu kėbulu. Žinoma, yra erdvesnių ir pigesnių vienatūrių. Tačiau neturiu jokių abejonių, kad nei vienas jų nepasižymi tokiomis puikiomis valdymo savybėmis, tikrai nebūdingomis šeimyniniams automobiliams. Tad „Golf Sportsvan“ bus puikus pirkinys tiek ieškantiems praktiško, tiek ir azartiško automobilio.

Įvertinimas 9/10

„Volkswagen Golf Sportsvan“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 81 kW/110 AG/3200-4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 250 Nm/1500-3000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4338 mm
Plotis: 1807 mm
Aukštis: 1578 mm
Važiuoklės bazė: 2685 mm
Svoris: 1420 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,3 sek.
Maksimalus greitis: 192 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km
CO2 emisija: 106 g/km
Bagažinės tūris: 590/1520 l
Kaina: nuo 77 277 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (40)