„Toyota Yaris“ tapo pirmuoju mažų automobilių (B segmento, kuris yra didžiausias Europos naujų automobilių rinkoje) atstovu, į kurį pradėta montuoti hibridinė technologija, tad nuo šiol „Yaris“ pirkėjai turi galimybę rinktis iš trijų skirtingų jėgainių – benzininės, dyzelinės arba hibridinės.

Puošnesnis už įprastą modelį

Birželį Europoje debiutuojantis „Yaris Hybrid” sukurtas pagal pernai pristatytą naujos kartos „Yaris” mažylį. Gamintojai teigia, kad šis hibridas yra tikra revoliucija B segmente, nes su šiuo automobiliu „Toyota Hybrid Synergy Drive®” technologija pasieks platesnį klientų ratą.

Salono medžiagos ir jų kokybė – identiška įprastam „Yaris“, atsirado tik baltos ir mėlynos spalvos akcentai prietaisų skyde, ant pavarų perjungimo svirties ir šios markės logotipe, o visa tai simbolizuoja priklausomybę „Toyota“ hibridų šeimai.

Automobilio dizainas šiek tiek pakeistas nuo įprasto „Yaris“, tarsi būtų pasidarbavęs subtilus „tiuningo“ meistras, tad automobilis atrodo veržliau ir tikrai geriau nei įprastas 20 mm trumpesnis hečbekas. Priekiniuose ir galiniuose žibintuose yra įmontuotos LED šviesos, o siekiant pagerinti ekonomiškumą, aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažintas iki 0.286.

Elektrinio režimo nauda

Naujasis „Toyota Yaris Hybrid“ turi modifikuotą „Prius“/„Auris“ hibridinę sistemą, kurią sudaro 1.5 l, 74 AG benzininis variklis ir 45 kW elektros motoras. Ji sveria 201 kg ir yra 20 proc. (42 kg) lengvesnė už tą, kuri randama „Auris“ (1.8 l benzininis variklis ir 60 kW elektros motoras). Bendra „Yaris Hybrid“ sistemos galia siekia 100 AG.

Gera žinia yra tai, kad „Yaris Hybrid“ yra pakankamai gerai valdomas, ko negalėtum pasakyti apie „Prius“. Belieka konstatuoti, kad nė viena „Yaris“ versija nevažiuoja taip maloniai, kaip hibridas. Benzininiams 1.0 l ir 1.33 l varikliams trūksta kvapo, dyzelinis 1.4 l agregatas nors ir yra taupus, bet tylumu nepasižymi, o štai hibridinis „Yaris“ yra romus it avinėlis – jis sklandžiai pagreitėja, stabiliai važiuoja, o iš variklio skyriaus sklindantis maršas neerzina ausų.

Vis dėlto užtenka pažvelgti į jo dinamiškumo charakteristikas ir supranti, kad šis modelis ne tam ir sukurtas, kad pretenduotų į „vairuotojo automobilio“ titulą – įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 11,8 sek. Tačiau šiuo atveju galima rasti ir maloniai nuteikiančių skaičių. Iki 50 km/val. hibridinis „Yaris“ gali spurtuoti per 4 sek., o to pakanka, kad važinėjant mieste nesijaustum lėtapėdžiu.

Grįžtant prie svarbiausios „Yaris Hybrid“ misijos - ekonomiško važiavimo - reikia pasakyti, kad norint degalams išleisti mažiau, įsigyti naująjį hibridą nepakaks – siekiant maksimalaus rezultato teks pakeisti ir vairavimo stilių. Norėdami pasiekti gamintojo žadamą sąnaudų vidurkį (3,5 l/100 km) turėsite kaip reikiant paplušėti, vis dėlto poros dienų bandymai Amsterdamo apylinkėse parodė, kad maždaug 4,2 l/100 km rezultatas įmanomas per daug nesistengiant, tiesiog važiuojant ramiu tempu. Taigi „Yaris Hybrid“ moka važiuoti išties taupiai. Su 36 l degalų baku „Yaris Hybrid“ teoriškai turėtų nuvažiuoti 1000 km.

Kaip ir turėtų būti, „Yaris Hybrid“ ekonomiškumo gabumai atsiskleidžia važinėjant miesto gatvėmis, kai reikia nemažai stabdyti ir rekuperacinė stabdžių sistema krauna nikelio-metalo bateriją, kai nereikia važiuoti ilgų atstumų ir kai reguliariai darbo turi automatinė variklio išjungimo „Stop/Start“ sistema.

Prie ekonomiškumo nemaža dalimi prisideda ir elektrinis režimas. Nesunku pastebėti, kad jis yra efektyvesnis nei „Auris“ ar „Prius“ hibriduose, nes prietaisų skyde kur kas dažniau gali matyti įsižiebusį EV trumpinį. Kaip ir kiti šios markės hibridai, „Yaris Hybrid“ vien tik elektriniu režimu gali nuvažiuoti apie 2 km, ir toks atstumas, švelniai tariant, kelia šypseną. Vis dėlto iš tokių galimybių nereikėtų skubėti juoktis.

„Toyota“ inžinieriai atskleidė, kad esant tam tikroms sąlygoms, elektriniu režimu įveiktas atstumas gali sudaryti apie 40 proc. visos kelionės. Mat automobilio smegenys stengiasi kaip įmanoma geriau išnaudoti bateriją. Pavyzdžiui, ji yra įkraunama stabdymo metu, o jos energija bent trumpam ratus suka kone kaskart pajudant iš vietos ar pristabdžius iki 30-40 km/val. Nyderlanduose turėjome galimybę tuo įsitikinti – prasidėjus bandymams ir nuvažiavus pirmąjį pusšimtį kilometrų, „Toyota“ atstovai pamatavo, kad kai kurių žurnalistų ekipažai 20 km šio atstumo nuvažiavo EV režimu.

Be EV vairuotojas gali rinktis ir „Eco“ režimą, kuris automobilio sistemas ir prietaisus sureguliuoja taip, kad jos naudotų kuo mažiau energijos. Tačiau galima pastebėti ir tai, kad „Eco“ priverčia ir taip nedidelę „Yaris Hybrid“ „arklių kaimenę“ kiek atsipūsti, tad dinamiškumo galimybės dar labiau apribojamos. Tiesa, vairuotojui lieka ir trečiasis pasirinkimas – važiuoti normaliu režimu, kuris ir yra optimaliausias.

Konkuruos su dyzeliniais mažyliais

Potencialiems tokio modelio pirkėjams bus svarbu ne tik tai, kad „Yaris Hybrid“ yra ekonomiškas, bet ir tai, kad jis bus pigiausias hibridų rinkoje. Kol kas žinoma tik pradinė „Yaris Hybrid” kaina Vokietijoje, kur jis kainuos nuo 17,9 tūkst. eurų (61,8 tūkst. Lt), tačiau mūsų rinkoje galima tikėtis ir kiek mažesnės kainos. Palyginimui – Lietuvoje pigiausias „Yaris“ su benzininiu 1.0 l varikliu kainuoja nuo 41,3 tūkst. Lt. Iki tol mažiausiai kainuojančio hibrido titulą turėjęs „Honda Jazz Hybrid“ Lietuvoje siūlomas už 66,7 tūkst. Lt.

„Toyota“ pabrėžia, kad hibridinių konkurentų B segmente neturintis naujasis „Yaris Hybrid“ varžysis su dyzeliniais „Volkswagen Polo“, „Kia Rio“, „Ford Fiesta ir „Peugeot 208” ir kt. Tiesa, visi šie modeliai gali pasiūlyti pigesnes nei „Yaris Hybrid“ dyzelines alternatyvas. Tačiau šie pigiausi konkurentai nusileidžia variklių galia bei standartine įranga.

„Yaris Hybrid“ siūlomas dviejų komplektacijų – „Active“ ir „Style“. Standartinėje įrangoje rasite tokius malonius dalykus kaip dviejų zonų klimato kontrolė, automatinė transmisija, „Stop-Start“ sistema, EV režimas ir kt. Pirkėjai Prancūzijoje gaminamą „Yaris Hybrid“ gali rinktis iš aštuonių spalvų, ratų pasirinkimas – 15 arba 16 colių.

Vakarų europiečiams papildomu akstinu pirkti „Yaris Hybrid“ bus ir jų šalyse taikomi mokesčiai pagal automobilio taršą. Naujasis hibridas į aplinką išskiria tik 79 g/km CO2 ir tai yra geriausias rodiklis B segmente.

„Yaris Hybrid“ nebus tik nišinis modelis“ , – tokią frazę nekartą teko išgirsti automobilio pristatyme.

„Toyota“ optimistiškai nuteikia „Auris“ pavyzdys. Kai pasirodė šio modelio hibridinė versija, ji sudaro beveik 60 proc. visų šio modelio pardavimų, likusi dalis tenka dyzelinėms ir benzininėms versijoms. Gamintojai tikisi, kad hibridinis „Yaris“ iš benzininių ir dyzelinių „brolių“ atsirieks 20 proc. pardavimų.

Iki 2012-ųjų pabaigos „Toyota“ planuoja klientams įsiūlyti apie 25 tūkst. „Yaris Hybrid“, o pirmųjų pilnų gamybos metų tikslas – 40 tūkst. vnt. Japonai tikisi, kad „Yaris Hybrid“ rinksis dabartiniai C segmento klientai, ieškantys mažesnės mašinos, aplinkosaugos idėjomis besižavintys vairuotojai.

Be to, „Yaris Hybrid“ žymi „Toyota“ hibridų šeimos plėtros pradžią – šią vasarą rinkoje pasirodys ir universalas „Prius +” bei elektra įkraunamas „Prius Plug-in“.

„Toyota Yaris Hybrid“ vizitinė kortelė

Benzininio variklio darbinis tūris: 1497 cm3
Galia: 55 kW/74 AG/4800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 111 Nm/3600-440 aps./min.
Elektros motoro galia: 45 kW/60 AG
Bendra hibridinės sistemos galia: 74 kW/100 AG
Pavarų dėžė: CVT
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3905 mm
Plotis: 1695 mm
Aukštis: 1510 mm
Važiuoklės bazė: 2510 mm
Svoris: 1085 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,8 sek.
Maksimalus greitis: 165 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,5 l/100 km
CO2 emisija: 79 g/km
Bagažinės tūris: 286 l
Kaina: nuo 61,8 tūkst. Lt (numatoma)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (78)