Ekologijos fanatikų širdis „Prius“ pradėjo užkariauti 1997 m., kai pasirodė pirmoji šio modelio karta, kuri buvo gaminama iki 2001 m. Iš pradžių automobilis buvo parduodamas tik Japonijoje, kurios gyventojai su įdomumu stebėjo „Toyotos“ naujovę, tačiau žodžių derinys „hibridinis automobilis“ daugeliui dar buvo bauginantis.

Nežymiai atnaujinus automobilio konstrukciją, 2000 m. šis hibridinis modelis buvo paruoštas debiutui Europoje. Taupyti kurą ir saugoti gamtą nebuvo madinga, todėl Senajame žemyne šis modelis nebuvo itin sėkmingas.

Tikras lūžis įvyko 2004-iais, kai nuo konvejerių nuvažiavo antrosios kartos „Prius“ ir iki šių metų „Toyotai“ pavyko parduoti iš viso apie 1,4 mln. „Prius“ hibridų. Įsisiautėjusi finansinė krizė „Toyotos“ bosams suteikė optimizmo, kad pats laikas atėjo sukurti naują ekonomiškumu pasižyminčio „Prius“ automobilio kartą.

Nebeatrodo tarsi iš kitos planetos

Prieš kelis mėnesius debiutavęs trečios kartos „Prius“ modelis yra labai populiarus Japonijoje, kur naujasis hibridas yra geriausiai parduodamas automobilis jau 4 mėnesius iš eilės. Automobilį taip pat entuziastingai sutiko ir JAV bei Europos pirkėjai.

Ko gero pats didžiausias skirtumas tarp pirmtako ir trečios kartos modelių yra pirkėjų pozicija. Anksčiau potencialus hibridinio modelio pirkėjas buvo priverstas ieškoti kompromisų (lyginti dizainą, kainą, valdymą, kokybę) ir bijojo nesupratingų draugų žvilgsnių, o šiandien hibridinis modelis jau nebeatrodo kaip kažkas iš kitos planetos.

Pagerintos techninės charakteristikos, progresyvus dizainas ir šiuolaikinių funkcijų rinkinys padarė „Prius“ modelį žymiai patrauklesniu netgi skrupulingiems automobilių estetams.

Pagal „Corollos“ platformą gaminamas penkiaduris hečbekas yra pats ekonomiškiausias serijinis automobilis pasaulyje. Gamintojų teigimu, šis hibridinis modelis sudegina 3,9 l benzino 100-ui km kelio.

Nors automobilis išsaugojo visus praeitos laidos firminius dizaino elementus, tačiau automobilis tapo harmoniškesnis ir išorėje, ir viduje. Tvirtinama, kad gaminant „Prius“, šis modelis aeordinaminiame tunelyje praleido daugiau laiko negu bet kuris kitas šios markės automobilis.

Futuristinė pavarų perjungimo svirtis

Kėbulo linijos glotnios, bet jos neatima iš automobilio charakterio. „Prius“ „siela“ slepiasi už naujų priekinių žibintų, kurie pavergia subtilumu.Mažiausi pakeitimai padaryti automobilio gale, kurio pagrindiniais elementais lieka didelės užpakalinės durys su į dvi dalis padalintu stiklu ir vertikalūs žibintai.

Vietoj 1,5 l darbinio tūrio agregato dabar tyliai urzgia 1,8 l benzininis variklis, kurio galingumas yra 73 kW (99 AG). Lyginant su prieš tai buvusia laida, galingesniu tapo elektros motoras, kuris dabar turi 60 kW galios ir 207 Nm sukimo momentą.

Nuo 0 iki 100 km/val. „Prius“ įsibėgėja per 10,4 sek. Tiesa, tokiu režimu važiuojant, apie kuro ekonomiją kalbėti neverta. Balta spalva daro „Prius“ panašų į nuotaką. „Toyotos“ atstovai tvirtina, kad bet kuris kitas baltos spalvos automobilis šalia hibridų „Prius“ ir „Lexus RX“ atrodys gelsvas. Patikėkite – ši spalva tikrai labai balta.

Visi „Prius“ automobiliai aprūpinti bekontakte užvedimo sistema, todėl raustis kišenėse ieškant raktelio nereikia. Automobilio viduje nuo besikertančių viena su kita linijų ir įvairiarūšių paviršių akys greit pavargsta. Priprasti reikia lygiai 5 min., o tada vaizdas staiga tampa jaukus ir malonus.

Pirmiausia dėmesį prikausto neįprastos formos mėlyna pavarų perjungimo svirtis, labiau primenanti vairalazdę iš kompiuterinių žaidimų. Nieko panašaus anksčiau neteko matyti. Ji maloniai priglunda prie rankos ir sudaro įspūdį tarsi sėdėtum prie koncepcinio fantastinio modelio vairo.

Už vairo kolonėlės – tuštuma. Tradiciškai visi reikalingi prietaisai skaitmeniniame formate po centrinio ekrano stogeliu. Iš kairės pusės – spidometras, o dešinėje ekrano pusėje galima matyti borto kompiuterio parodymus arba kuro ekonomijos diagramą (kurią kompiuteris iš naujo piešia kas 5 minutes važiuojant).

Taip pat galima įjungti „Energy“ monitorių ir ekranėlyje atsiras „Prius“ profilis su besisukančiais ratais, kur piktogramomis parodyti vidaus degimo variklis, elektros motoras ir baterijos.

Tarp šių detalių nuolat laksto rodyklės. Iš pradžių labai įdomu stebėti energijos automobilyje kaitą: laikant pastovų greitį – ratai sukasi tik dėl elektros motoro (baterijų įkrovimas pažymėtas padalomis), paspaudi greičio pedalą ir matai kaip į darbą įsijungia vidaus degimo variklis, atleidi visus pedalus arba stabdai – ir rodyklės bėga nuo vidaus degimo variklio prie baterijų (dirba regeneracijos sistema).

Salone daugybė lentynėlių, skyrelių smulkmenoms ir dviejų skyrių daiktų dėtuvė. Ant užpakalinės sėdynės gali patogiai įsitaisyti trys suaugę žmonės, o bagažinė talpa 445 l. Sėdynių nugarėlės susilanksto, suformuodamos lygias grindis, kurias bus galima panaudoti pervežant didelių gabaritų krovinius.

Saulės baterija ant stogo nereikalinga

Spaudžiame mygtuką „start-stop“ ir apie užvestą variklį praneša ekrane užsižiebęs užrašas „Ready“, bet nieko negirdėti. Tolygiai judant ne greičiau nei 35 km/val., šio vidaus degimo variklio urzgimo ir nesigirdi. „Prius“ turi ir specialų mygtuką EV, įjungiantį baterijų energiją, kuri leidžia nuvažiuoti apie 2 km vien tik elektra.

Artimiausias „Toyota Prius“ konkurentas „Honda Insight“ tuo pasigirti negali. Be režimo EV, „Prius“ turi ECO ir PWR režimus. Ypatingo skirtumo tarp jų aptikti nepavyko, nebent tai, kad reakcija akseleruojant su PWR yra aštresnė negu naudojant režimą ECO.

Sustojus prie šviesoforo ir laukiant žalio signalo vidaus degimo variklis išsijungia. Tiesa, kondicionierius ir toliau dirba (priešingai negu „Insight“ modelyje).

Perkant „Prius“ galima užsisakyti ir saulės bateriją, kuri įrengiama ant stogo. Saulės energija paverčiama elektros energija ir naudojama vėsai salone palaikyti. Funkcija įdomi, tačiau mūsų krašte šiuo metu tai nelabai aktualu – nei saulės, nei karščio.

„Prius“ kelyje atrodo kaip įprastas šeimyninis automobilis, tik pojūčiai stabdant truputį skiriasi. Pedalą reikia spausti truputį stipriau ir giliau, tuo metu startuoja regeneracijos procesas. Automobilis nepaisant savo gabaritų gali vikriai nardyti tankiame miesto sraute, tiesa, vairo su elektros stiprintuvu reakcija kiek silpnoka.

Važiuoklė su palyginus prieš tai buvusia laida tapo labiau subalansuota, inžinieriams pavyko pagerinti stabilumą posūkiuose, tačiau purtymas stabdant išliko, o duobėtose gatvėse hibridas pradeda linguoti.

Vakaro metu buvo aptiktas dar vienas trūkumas. Jeigu iš paskos važiuojanti mašina su įjungtais žibintais pataiko šviesti į užpakalines duris, kurios padalintos į dvi dalis, atrodo, tarsi ji jums mirksi. Toks specialus efektas iš pradžių juokino, tačiau vėliau stipriai įkyrėjo.

Be to, kalbant apie užpakalines duris, lyjant lietui valytuvai valo tik nuožulnų viršutinio stiklo dalį, o vertikalus stiklas lieka purvinas.

Malonu, kad automobilis labai tyliai dirba, tačiau kada po ratais ima pulti žmonės, supranti, kodėl hibridinių ir elektra varomų modelių „įgarsinimu“ rūpinasi eismo saugumo specialistai.

Vis dėlto juokais galima ginčytis, kad ateityje agentas 007 būtinai pakeis atsibodusį „Aston Martin“ į itin tyliai dirbantį „Toyota Prius“ hibridą.

Reikia pripažinti, kad „Prius“ yra vienas iš nedaugelio automobilių mūsų bandymuose, kuriam be problemų pavyko pasiekti gamintojų nurodytą kuro sąnaudų rodiklį. Iškėlę tikslą važiuoti itin ekonomiškai, pasiekėme 3,1 l/100 km sąnaudas, be to, važiavome mieste piko valandomis. Įkvėpti šių rezultatų, atlikome atvirkštinį testą. Dinamiškai važiuojant kuro sąnaudos išaugo iki 8 l/100 km, daugiau „Prius“ sudeginti negali.

Kaip papildomą įranga, „Prius“ modeliui galima užsisakyti navigacinę sistemą su „Bluetooth“, kurio pagalba galima prisijungti ne tik mobilų telefoną, bet ir audio grotuvą. Taip pat galima užsisakyti parkavimo asistentą su galinio vaizdo kamera, kruizo kontrolę su radaru, rodančiu atstumą iki priešais važiuojančio automobilio ir linijos asistentą, įspėjantį apie išklydimą iš savos juostos.

Pranoksta „Honda Insight“

„Prius“ nebėra automobilis, skirtas tik ekologijos fanatikams arba taupantiems pinigus degalams. Tai aukštų technologijų šeimos automobilis, kuriuo galima pasigirti prieš kaimyną.

Turint šį automobilį, sąskaitos už benziną tampa smulkmena, o nuvykus į Estijos miestus Taliną ir Tartu, už parkavimą galima visai nemokėti. Be to, į jus neberodys pirštu, nebelaikys botaniku ar šykštuoliu, kaip kad galėjo nutikti anksčiau.

Ko gero, jums pavydės netgi tie, kurie paskubėjo įsigyti hibridą „Honda Insight“. Jis pralaimi „Prius“ beveik pagal visus parametrus – pradedant dizainu ir baigiant kuro ekonomija.

Taigi galima teigti, kad „Toyota Prius“ yra vadas negausios hibridų genties ir atimti iš jo šį titulą vargu ar kam pavyks.

Pliusai: ekonomija; ekologija; dizainas; surinkimo kokybė; dinamika; erdvus, ergonominis salonas ir bagažinė; puikus matomumas, minkšta važiuoklė.

Minusai: padalintas užpakalinis stiklas; stabdžiai; vairo reakcija; brangi papildoma įranga; hibridinės įrangos garantija (buvo 8 m. arba 160 tūkst. km, o dabar 5 metai ir 100 tūkst. km).

„Toyota Prius“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1800 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 73 kW/99 AG/5200 aps./min.
Elektros motoras: 60 kW, 207 Nm
Maksimalus sukimo momentas: 142 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: bepakopė (E-CVT)
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4460 mm
Plotis: 1745 mm
Aukštis: 1490 mm
Važiuoklės bazė: 2700 mm
Svoris: 1370 kg
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val.: 10,4 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,8 l/100 km
Bagažinės tūris: 445 l
Kaina: nuo 91,5 tūkst. Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją