Nuo 1995 metų buvo parduota beveik 5 milijonai „Outback“ modelių ir štai jau 20 metų tai pats populiariausias „Subaru“ modelis pasaulyje. Ne išimtis ir Baltijos šalys. Tiesa, pernai jis į priekį praleido „Forester“ modelį, bet tai susiję su sustabdyta ankstesnės kartos „Outback“ gamyba, taip pat prioritetine JAV rinka, kur kasmet parduodama daugiau kaip pusė visų „Subaru“ modelių pasaulyje.

O įsėdus į naująjį automobilį abejonių neatsirado – nėra jokių prielaidų, kad naujasis „Outback“ vėl neatsirastų pardavimų viršūnėje. Neabejingi šiam modeliui ir Baltijos šalyse, taip pat ir Lietuvoje – mūsų regione pirkėjai net nebandę naujos kartos modelio iš anksto užsisakė 500 mašinų. Ar jie nesuklydo? Atsakymo į šį klausimą ieškojome Zelandijos saloje, kurioje įsikūrusi Danijos sostinė Kopenhaga.

Ar visiems reikia SUV?

Pirmiausiai prieš vardijant pakeitimus ir naujoves, būtinai noriu atkreipti dėmesį į vieną dalyką. Nebūsiu labai originalus pasakęs, kad vienas po kito dygstantys nauji SUV automobiliai pradeda šiek tiek atsibosti. Žinoma, pirkėjas yra inertiškas ir automobilių rinkoje dar ne vienerius metus paaukštinti, visureigius primenantys automobiliai bus prekė Nr. 1. Kas kad ne itin praktiški (dažniausiai jų bagažinės tūris mažesnis nei tradicinių universalų) ir 4 iš 5 atvejų yra varomi tik priekiniais ratais.

Todėl smagu, kad gamintojai nepamiršta ir kito tipo kėbulo automobilių. Tiesa, prie „Outback“ universalo vairo visgi sunku įsivaizduoti moterį – kad ir kaip nemėgčiau skirstyti automobilių į „vyriškus“ ir „moteriškus“, šis akivaizdžiai subalansuotas vyriškajai pirkėjų pusei. Nieko keisto, kadangi automobilio ilgis – net 4815 mm (25 mm daugiau nei anksčiau), prošvaisa – 200 mm, nors ir neatrodo taip griozdiškai kaip panašaus dydžio SUV mašinos.

Dailesnė naujos kartos išvaizda

Smagu, kad kurdami penktosios kartos „Outback“ japonų dizaineriai netinginiavo – jo pirmtakas net ir po atnaujinimo 2013 metais itin dailiai išvaizda pasigirti negalėjo, o štai naująjį galima pavadinti visai dailiu. Bet žinoma, tai – skonio reikalas.

Labiausiai naujo modelio išvaizdą pakeitė gerokai didesnės trapecijos formos priekinės grotelės, šiuolaikiškai atrodantys priekiniai žibintai. Be to, jau bazinėje komplektacijoje modelis siūlomas su LED artimosiomis šviesomis, turi 17 colių lietus ratlankius (papildomai galima užsakyti 18 colių ratus), stogo bagažinės laikikliais, priekinėmis, galinėmis ir slenksčių apsaugomis.

Kaip jau minėjau, automobilis tapo ilgesnis (atstumas tarp ašių liko toks pat – 2745 mm), taip pat platesnis, o priekiniai statramsčiai buvo sumontuoti 50 mm toliau. Todėl salone atsirado šiek tiek daugiau vietos gale sėdinčiųjų kojoms, taip pat pečių plotyje. Bet kokiu atveju automobilio salone tikrai nėra ankšta, užtenka vietos ir priekyje, ir gale, o kur dar didelė, nuo 559 l iki 1848 l talpinanti bagažinė – tai net 122 l daugiau nei ankstesnės kartos modelyje. Beje, nuo šiol bagažinės atidarymas ir uždarymas gali būti valdomas elektra.

Jei anksčiau „Outback“ galima buvo priekaištauti dėl ne itin rūpestingai surinkto ir lyg klase žemesnio automobilio salono apdailos, medžiagų ir surinkimo kokybės, tai dabartiniam modeliui tokių priekaištų tikrai nėra – salonas nors ir nepasižymi didelėmis įmantrybėmis, tačiau yra skoningai lakoniškas, medžiagų ir surinkimo kokybė nepriekaištingi, o priekinė dėtuvė išklota minkštu audiniu. Tokios detalės liudija, kad gamintojas tikrai pasirūpino nesuteikti preteksto priekaištauti dėl salono apdailos.
Subaru Outback

Daug įrangos bazinėje komplektacijoje

Jau bazinėje automobilio komplektacijoje yra 6,2 colio skersmens lietimui jautrus ekranas (papildomai galima užsisakyti 7 colių ekraną), kuriame galima valdyti automobilio multimedijos funkcijas, taip pat čia rasite orų, naujienų, kalendoriaus programėles, o gamintojas žada, kad ateityje bus ir daugiau pramogų. Tiesa, kol kas ši multimedijos sistema neveikia su „Windows Phone“ operacinę sistemą turinčiais telefonais.

O labiausiai naujasis „Outback“ pagyrų nusipelno ne dėl to, kad bazinėje „Base“ versijoje yra dviejų zonų klimato kontrolė, šildomos priekinės ir galinės sėdynės (vairuotojo reguliuojama elektra), galinio vaizdo kamera, „X-Mode“ (keičia akceleratoriaus ir stabilizacijos sistemų darbą bekelėje, pavarų perjungimą, aktyvuoja automatinį važiavimą nuokalne) ir „SI-Drive“ sistemos (benzininiam modeliui keičia reakciją į akceleratoriaus paspaudimą ir pavarų perjungimo algoritmą), bet dėl „Eye Sight III“ vairuotojo pagalbinės sistemos.

Pastarosios sistemos „akys“ yra dvi vaizdo kameros ties salono veidrodėliu – jos stebi eismo juostas, palaiko greitį ir atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, automatiškai sustabdo automobilį prieš netikėtą kliūtį, jei važiuojama mažesniu nei 50 km/val. greičiu. Jei didesniu – sumažinamos smūgio pasekmės. Gamintojo teigimu, šios sistemos veikimas kur kas patikimesnis nei radarų, lidarų (lazerinių radarų) ar kitais principais veikiančių sistemų, kadangi gerokai anksčiau ir važiuojant didesniu greičiu pastebi kliūtį. Tiksliau, kliūtis – dvi kameros leidžia stebėti aplinka tarsi žmogaus akimis, fiksuojant skirtingus judančius objektus (pėsčiuosius, dviratininkus, automobilius), taip pat reaguoja į užsidegusius priekyje važiuojančio automobilio stabdžių žibintus, iš jų sudedant vieną bendrą vaizdą ir siunčiant reikiamą signalą valdymo blokui.

Ką gi, teks patikėti, nes šios sistemos veikimą reikėjo išbandyti savo kailiu. Patikėkite, važiuoti priešais artėjančia kliūtį, kad ir „tik“ 40 km/val. siekiančiu greičiu ir nebandyti stabdyti, jau yra gana nemenkas išbandymas automobilininko psichikai. Bet ko nepadarysi pažinimo vardan. Bėgėjuosi iki numatyto greičio ir stengiuosi nepasukti vairo ar instinktyviai nenuspausti stabdžio pedalo prieš greitai artėjančią kliūtį. Ir kai jau atrodo, kad susidūrimas neišvengiamas, apie pavojų perspėjanti sistema žviegia net springdama, o akyse regiu garsiausius mokslo kankinius inkvizicijos liepsnose (nes ir aš čia šiame eksperimente mokslo ir pažinimo vardan), staiga automobilis milžiniška jėga automatiškai aktyvuoja stabdžius ir sustoja – iki kliūties lieka vos keli sprindžiai. Važiuodamas tokiu greičiu be sistemos pagalbos būčiau sustabdęs tik pabučiavęs kliūtį.

Žinoma, visa tai vyko ant sauso asfalto – esant slidžiai dangai taip gali ir nepasisekti, o ir visiškai patikėti automobilio valdymą elektronikai neverta. Juolab su nuolatine visų varančiųjų ratų sistema, žemai esančiu svorio centru (opozicinio „Boxer“ variklio nuopelnas), iš WRX STI modelio atkeliavusią aktyvaus sukimo momento paskirstymo „Active Torque Vectoring“ sistema šiuo automobiliu velniškai smagu važiuoti greitai.
Subaru Outback

Kai norisi daugiau galios

Daugiau smagumo automobilio valdymui suteikė nuo 16:1 iki 14:1 santykio sumažintas vairo perdavimo skaičius, todėl automobilis valdomas aštriau. Naujame modelyje buvo sumontuotos naujos spyruoklės ir amortizatoriai, taip pat sportiškiau suderinta pakaba – visi šie pakeitimai išties leidžia mėgautis aktyviu važiavimu pamirštant, kad „Outback“ turi net 200 mm prošvaisą. Įspūdis toks, lyg važiuotum įprastu automobiliu, o ne aukštu universalu.

Prie tikslaus valdymo prisidėjo ir 67 procentais didesnis kėbulo standumas, salone geresnę garso izoliaciją užtikrino ypatingos konstrukcijos mažiau garsui pralaidus priekinis stiklas, buvo sumontuota papildoma garso izoliacija, karkaso tvirtinimo tarpinės. Tad vienintelis labiau girdimas garsas sklinda iš priekinių ratų arkų, važiuojant šiurkštesnio asfalto danga. Ir, bandant važiuoti itin aktyviai, apie savo galimybių ribas praneša variklis.
Subaru Outback

Reikia pripažinti, kad 1751 kg sveriančiam modeliui turbodyzelinis 2,0 l/150 AG ir 350 Nm variklis su „Lineatronic“ automatine pavarų dėže (iš tiesų tai yra bepakopė transmisija – variatorius, su fiksuotomis pavaromis ir perjungimo galimybe svirtelėmis prie vairo) nėra tas tandemas, kurį pavadintum itin sportišku (įsibėgėjimas iki 100 km/val. užtrunka 9,9 sekundes, vidutinės gamintojo nurodomos degalų sąnaudos – 6,1 l/100 km).

Antrasis pasirinkimas – benzininis 2,5 l/ 175 AG ir 235 Nm motoras, bet įsibėgėjimas užtrunka 10,2 sek., o vidutinės degalų sąnaudos – 7,0 l/100 km. Dar įdomu tai, kad modelį su mechanine pavarų dėže reikia užsisakyti atskirai ir tai kainuoja papildomai. Tad kalbant apie variklius, nėra jokių abejonių, kad su taip puikiai subalansuota važiuokle 180–200 AG turbodyzelinis variklis būtų tikslus šūvis į dešimtuką.

Na, bet bala nematė tos dinamikos – ramiam važiavimui dyzelinio variklio galios per akis, o maždaug 6,8 l/100 km siekusios degalų sąnaudos, važiuojant skirtingais režimais, automobiliui su nuolatine visų varančiųjų ratų pavara tikrai nebuvo prastas rezultatas. Galima dar pasidžiaugti, kad nuo šiol galima vilkti didesnį svorį – 1800 kg modelius su dyzeliniu varikliu (100 kg daugiau) ir net 2000 kg su benzininiu (200 kg daugiau). O pasiekti stogo bagažinę galima pasilypėjus apie plataus automobilio slenksčio – šiuos dalykus įvertins praktiško automobilio besidairantis pirkėjas.

Kainos ir išvados

Prisipažinsiu – man patinka kaip du eurocentai paprasta „Subaru“ kainodara. Lietuvoje siūlomi du modeliai – su benzininiu arba dyzeliniu motoru (abu komplektuojami su automatine „Lineatronic“ pavarų dėže). Pirmasis gausios „Base“ komplektacijos modelis kainuoja nuo 29 800 eurų, dyzelinis – nuo 32 400 eurų. Už papildomą „Ridge“ komplektaciją (odinės sėdynės, beraktė įlipimo ir užvedimo sistema) reikia primokėti 1800 eurus, už aukščiausią „Summit“ komplektaciją (stoglangis, elektra valdomas bagažinės dangtis, „Harman/Kardon“ garso sistema, navigatorius su 7 colių ekranu, 18 colių ratlankiai) – 5800 eurų, dar papildomai 400 eurų kainuoja „Metallic“ dažai. Viskas!

Taip, šiais metais savo karjerą baigiantis „Škoda Superb Combi“ su visų varančiųjų ratų pavara kainuoja mažiau, bet visgi tai skirtingų segmentų ir skirtingiems pirkėjams skirti automobiliai. Panašiai kaip „Subaru“ kainuoja „Opel Insignia Country Tourer“ su visų varančiųjų ratų pavara, bet jis mažiau praktiškas, o bagažinė daugiau nei 300 l mažesnė nei „Outback“ modelio. Taip pat šiais metais turėtų pasirodyti ir Ženevos parodoje debiutavęs „Volkswagen Passat Alltrack“, bet nėra jokių abejonių, kad šio modelio kaina bus gerokai didesnė. Tad besidairantiems SUV automobilio su visų varančiųjų ratų pavara nuo šiol ramia sąžine siūlysiu išbandyti ir naująjį „Outback“ – žinau, kad gėdos man ši rekomendacija nepadarys, o tie 500 pirkėjų, užsisakę net nebandytą modelį, išties neklydo.

Įvertinimas 9/10

„Subaru Outback" vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1998 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1600-2800 aps./min.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4815 mm
Plotis: 1840 mm
Aukštis: 1605 mm
Važiuoklės bazė: 2745 mm
Svoris: 1751 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,9 sek.
Maksimalus greitis: 192 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,1 l/100 km
CO2 emisija: 159 g/km
Bagažinės tūris: 559/1848 l
Kaina: nuo 32 400 eurų (bazinė versija – nuo 29 800 eurų)