Kai šis automobilis buvo parodytas pavasarinėje Ženevos automobilių parodoje, pamaniau, kad tai „patiuninguotas“ šeštos kartos „Legacy“ universalo kėbulu. Visgi tikrovė pasirodė kitokia – naujos kartos „Legacy“ gaminamas tik kaip sedanas, o tokio tipo kėbulo automobilis Europoje nėra laukiamas. Tad viso gero, senasis žemyne – Europos pirkėjai nebeturės galimybės įsigyti „Legacy“. Tačiau Europos pardavėjai reikalavo iš japonų užpildyti šią spragą ir sprendimas buvo rastas.

Sukurtas Japonijai, bet pritaikytas ir Europai

„Subaru Levorg“ – tai iš pradžių tik Japonijos rinkai skirtas automobilis, kuriuo vėliau nuspręsta prekiauti ir Europoje. Jis turėtų sudominti tuos pirkėjus, kurie vertino klasikinius „Legacy“ universalus – elegantiškesnius nei didesnę prošvaisą turintys „Subaru Outback“ ar griežtų formų „Subaru Forester“. Gamintojui nusprendus naujausios kartos „Legacy“ gaminti tik kaip keturių durelių sedaną ir nutraukti jo prekybą Europoje, jiems tiesiog nebeliko pasirinkimo. Iki dabar.

Atvykus į automobilio bandymus Švedijoje paaiškėjo, kad kol kas Europoje yra tik keturi bandomieji automobiliai ir tie patys dar nesertifikuoti važinėti bendro naudojimo keliais. Dėl to bandymai vyko uždaroje trasoje, atidžiai stebint iš Japonijos atvykusiems inžinieriams, rinkodarininkams, pardavėjams ir Europos „Subaru“ padalinio personalui su pačiu vadovu Masamichi Kudo priešakyje. Jiems buvo itin svarbu pirmieji žurnalistų įspūdžiai ir nuomonė apie naująjį automobilį. Ir aš jiems turėjau ką pasakyti.

Naujas opozicinis 1.6 l variklis

Pirmiausiai pradėkime nuo to kaip gamintojas pristato šį automobilį. Cituoju praktiškai pažodžiui: „Levorg“ yra WRX automobilis universalo kėbulu, su visų ratų pavara ir turintis daug sportiško DNR“. Būtent taip japonai apibūdina šį automobilį, tad galima įsivaizduoti su kokiu nekantrumu laukiau galimybės jį išbandyti, tuo labiau kad tam buvo parengta lenktynių trasa. Tuo labiau, kad automobilio išvaizda tikrai traukia akį – šiuolaikiškai atrodantys priekiniai žibintai, išraiškingas priekinis bamperis, į galą žemėjanti stogo linija, du išmetimo sistemos antgaliai, 18 colių ratlankiai ir efektinga oro įsiurbimo anga virš variklio gaubto. Žvėris!

Bet įkarštis buvo greitai atvėsintas – jei Japonijoje šį automobilį išties galima užsisakyti su tokiu pačiu kaip ir į „Subaru WRX STI“ montuojamu 2,5 l/300 AG varikliu, tai Europoje jis bus siūlomas su vieninteliu motoru. Tai taip pat turbobenzininis opozicinis „Boxer“ variklis. Bet tuo panašumas ir baigiasi, kadangi šio naujai sukurto tiesioginio įpurškimo variklio darbinis tūris siekia viso labo 1600 cm³. Ir nors iš tokio motoro japonai išspaudė pakankamai nemažas 170 AG ir 250 Nm su tolygia, nuo 1800 iki 4800 aps./min. siekiančia sukimo momento kreive ir palyginti nedidelėmis degalų sąnaudomis (7,1 l/100 km) bei neprasta dinamika (8,9 s iki 100 km/val.), švelniai tariant norėtųsi daugiau. Kitą vertus, dabartinio „Subaru Outback“ 2,5 l variklis pasiekia 175 AG ir 235 Nm prie 4000 aps./min., tad automobilio su nauju varikliu savininkas tikrai neturės priežasties skųstis.

Nei „dyzelio“, nei „mechanikos“

Labai nustebau kai sužinojau, kad dyzelinis variklis šiam automobiliui net nebus siūlomas. Kaip aiškino japonai, jų šalyje dyzeliniai motorai nėra populiarūs, o adaptacija Europos rinkai nedidelei „Subaru“ markei būtų kainavusi per daug. O dar ir Europoje griežtėjantys reikalavimai dyzelinu varomiems automobiliams taip pat lėmė tokį apsisprendimą. Bet Europos pirkėjas bus nustebintas ir dar vieno apribojimo.

Tai – pavarų dėžė. Tiksliau, nebuvimas galimybės pasirinkti mechaninę pavarų dėžę – automobilis siūlomas tik su kintamo veikimo „Lineatronic“ automatine transmisija. Ir nors bandant naujus „Subaru Forester“ ir „Outback“ automobilius ši dažniausiai variatoriaus vardu labiau žinoma pavarų dėžė kažkokių didesnių nusiskundimų nekėlė – pavaros buvo perjungiamos laiku, tiksliai ir greitai – visgi tokį automobilį būtų smagu (ir, tikėtina, pigiau) turėti galimybę pasirinkti ir su mechanine pavarų dėže. Bet vienintelis skirtumas, palyginti su Japonijos rinka, yra tas, kad europinėje modifikacijoje pavaras galima perjungti ir svirtelėmis prie vairo (nors dažniausiai apie tokią funkciją prisimenama tik parduodant automobilį, o realiomis eismo sąlygomis ja naudojamasi retai).

Žymiai geresnė salono apdaila

Automobilio salone didesnių atradimų nebuvo. Mano kolegai užkliuvo tai, kad automobilyje gana nedaug vietos virš galvos – tiesa, bandomuose modeliuose buvo sumontuotas stoglangis, mažinantis salono erdvę. Šiaip čia sėdima šiek tiek aukščiau nei lengvajame automobilyje, geresnį matymą užtikrina labiau į priekį sumontuoti statramsčiai – dėl apžvalgos lauko šiame 4,7 m ilgio automobilyje skųstis nėra priežasties.

Kaip ir kiti nauji „Subaru“ modeliai, taip ir naujasis „Levorg“ džiugina žymiai geresne salono apdaila, gera komplektacija ir nemažai elektroninių pagalbininkų. Vieno ko pasigedau – kol kas nesiūloma kituose „Subaru“ modeliuose išbandyta ir puikiu veikimu pasižymėjusi „EyeSight“ avarinio stabdymo sistema, bet atstovai pažadėjo, kad kitais metais ją jau bus galima užsisakyti.

Gale sėdintiems keleiviams bus pakankamai vietos kojoms, gale sumontuoti net du USB lizdai – žinant japonų aistrą elektronikai sprendimas nestebina, patiks jis ir europiečiams. Be to, galinės durelės atsidaro beveik stačiu kampu – bus patogu įsėsti ar įdėti vaikišką kėdutę. Ir nors japonai nurodo tik 522 l bagažinės tūrį nenulenkus galinių sėdynių nugarėlių, jas nulenkus bagažinėje esančiomis rankenėlėmis, bagažinės dugnas bus lygus, o apytiksliai čia turėtų tilpti apie 1600 litrų – bagažinė išties nėra maža.

Ir kaip kitų „Subaru“ automobilių atveju, tenka konstatuoti, kad šio automobilio važiuoklė gali susitvarkyti su kur kas didesne nei 170 arklio galių „kaimene“. Tiksli ir „skaidri“ vairo sistema, ergonomiška važiuoklė, ir puikiai sugerianti nelygumus, ir ne per daug leidžianti automobiliui svirti posūkiuose, dėl opozicinio variklio žemas svorio centras ir nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara – tikra atgaiva mėgstantiems važiuoti azartiškai.

Dar naująjį motorą galima pagirti dėl itin tylaus darbo – variklio garso salone praktiškai nesigirdi, žinoma, tik iki tol, kol važiuojama nedideliais sūkiais. O ir bendras komforto lygis automobilio salone aukštas – gamintojai giriasi, kad vibracijų lygis salone mažiausias savo klasėje. Ir nors automobilį kol kas teko vertinti tik uždaroje lenktynių trasoje, bet jau rudenį paaiškės koks šis automobilis yra realiame gyvenime.

Išvada ir kainos

Automobilis siūlomas trijų komplektacijų (ironiškai pavadintų GT, GT-N ir GT-S) ir kainuoja nuo 26 490 iki 29 990 eurų. Geriausioje komplektacijoje turi 18 colių ratlankius, oda aptrauktas sėdynes, stoglangį, labiau išskirtinę išorės ir vidaus apdailą. Pasak japonų, konkurentų sąraše jie mato tokius automobilius kaip „Audi A4 Avant 1.8 Quattro“, „BMW 320 xDrive Touring“ ir „Volvo V60 T4/T6“. 

Žinoma, „Subaru“ trūksta prestižinio šių automobilių įvaizdžio, bet markei originalumo tikrai nestinga. O įvertinant geras fiksuotas komplektacijas, žymiai pagerėjusią „Subaru“ automobilių salono medžiagų kokybę, tikrai nematau priežasčių kodėl šis automobilis neturėtų sudominti pirkėjų. Kas kad pakrikštytas keistu vardu ir su vieninteliu variklio ir pavarų dėžės pasirinkimu – tam tikra prasme tai taip pat originalu.

Įvertinimas 8/10

„Subaru Levorg GT-S“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris 1600 cm3
Degalai benzinas
Galia 125 kW/170 AG/4800-5600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas 250 Nm/1800-4800 aps./min.
Pavarų dėžė 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai visi
Ilgis 4690 mm
Plotis 1780 mm
Aukštis 1485 mm
Važiuoklės bazė 2650 mm
Svoris 1551 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. 8,9 sek.
Maksimalus greitis 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos 7,1 l/100 km
CO2 emisija 164 g/km
Bagažinės tūris 522 litrai

Kaina 29 990 eurų (bazinė versija – nuo 26 490 eurų)