Beveik penkmetis prabėgo nuo tada, kai „Subaru Nordic“ Trakų apylinkėse surengė tarptautinį trečios kartos „Forester“ pristatymą. Tai buvo pirmas tokio masto renginys mūsų šalyje ir iki šiol analogiškai avantiūrai nepasiryžo nė vieno gamintojo atstovas. Bene ryškiausias prisiminimas iš ano 2008-ųjų pavasario – tai „Subaru“ atstovų apgailestavimas, kad Lietuvos gamta neturi kalvotų vietovių, kuriose atsiskleistų geriausios „Forester“ pravažumo savybės. Taip kalbėti galėjo tik žmonės be fantazijos, ar ne?

Atėjus 2013-ųjų sausiui, tos pačios personos nusprendė nebesižvalgyti į kalnus, kur jų nėra, ir pakvietė Baltijos šalių žurnalistus į, jų žodžiais tariant, geriausią žiemiškos bekelės poligoną visoje Skandinavijoje. Čia mūsų laukė aštresnėmis dizaino linijomis ir modernesne išvaizda nuo pirmtako besiskiriantis naujasis „Forester“. Taip atsidūrėme Suomijoje, 100 km nuo sostinės Helsinkio esančio Hämeenlinna miestelio apylinkėse, kur sausio mėnesį šviesus paros metas trunka vos keletą valandų, o mūsų viešnagės metu termometro stulpelis rodė apie -22 – -25 laipsnių. Svarbiausia viso šio reikalo misija buvo priminti apie „miškininko“ galimybes ten, kur nemaža dalis jo konkurentų tėkštųsi veidu į purvą, arba šiuo atveju – į pusnį.

Žmonės šį modelį mielai renkasi dėl praktiškumo, gerų pravažumo savybių bei užsitarnauto patikimumo. Išties, „Forester“ savo segmente pasižymi didžiausia prošvaisa, kuri siekia 22 cm, ir pagal šį rodiklį lenkia net ir kiek didesnius varžovus, tokius kaip „Mitsubishi Outlander“ ar „Nissan X-Trail“.

„Subaru“ nusprendė nekeisti kertinių „Forester“ bruožų, jis ir toliau standartiškai bus siūlomas su visų ratų pavara, tad ketvirtos kartos modelį galima laikyti evoliucijos pavyzdžiu. Tačiau ne tik tai kompanijos atstovams Suomijoje leido jaustis drąsiai ir bandyti naujoką ne itin draugiškomis sąlygomis. „Subaru“ nusprendė eliminuoti ankstesnę bekelės sistemą, skirtą važiavimui mažu greičiu, ir nuo šiol „Forester“ siūlomas su nauja važiavimui bekele ar slidžiam keliui skirta sistema, pavadinta „X-Mode“.

Jos esmė – optimizuoti kiekvieno rato darbą taip, kad net ir vienam ratui pakibus ore, į kitus būtų siunčiama pakankamai galios, kad automobilis išsikapanotų iš bet kokios situacijos. Tą pavyksta padaryti priklausomai nuo situacijos elektronikai keičiant variklio, transmisijos, dinaminio stabilumo sistemos VDC darbą ir kt., taip pat suaktyvinus nusileidimo kontrolės sistemą (HDC), kuri padeda įveikti net pačias stačiausias kalvas. „X-Mode“ sistema standartiškai siūloma su automatinę transmisiją turinčiais visureigiais, tačiau ji negalima mechaninėse versijose.

Variklių pasirinkimas – iš trijų

Galingiausiu pasirinkimu „Forester“ variklių gamoje nuo šiol yra turbininis benzininis 2.0 l darbo tūrio agregatas. Jis išvysto 240 AG (esant 5600 aps./min.) bei maksimalų 350 Nm (2400-3600 aps./min.) sukimo momentą. Nors galingiausias benzininis variklis, leidžiantis įsibėgėti iki 100 km/val. per 7,5 sek., sugrąžina „Forester“ į greitesnių SUV visureigių klubą, Suomijoje šios versijos dinamiškumo neteko išbandyti.

Organizatoriai nutarė, kad šiuo 240 AG agregatu apginkluotas „miškininkas“ žurnalistams turėtų palikti geriausius įspūdžius ropinėjant snieguotomis vietinių miškų kalvomis. Ir jie neprašovė. Kopimas į 25 laipsnių įkalnę – užskaitytas, važiavimas automobiliui į šoną pasvirus 35 laipsnių kampu – užskaitytas, bekelės įveikimas, kai vienas ratas nesiekia žemės – užskaitytas. Dar vienas benzininis pasirinkimas – silpnesnis 2.0 l 150 AG variklis, siūlomas bazinėje versijoje.

Į kaimo keliukus pasigrožėti suomiškos žiemos idile išriedėjome su dyzeliniu „Forester“, kuris komplektuojamas su 2.0 l varikliu ir tik su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže (o benzininiai modeliai siūlomi su tokia pat mechanine arba 6 laipsnių automatine bepakope CVT transmisija).

„Dyzelis“ pasiekia 147 AG (esant 3600 aps./min.), maksimalų 350 Nm sukimo momentą (esant 1600-2400 aps./min.) ir praktiškai niekuo nestebina. Važiavimo savybės nepakito – „Forester“ išliko stabiliai važiuojančiu ir patikimai posūkius įveikiančiu automobiliu. Ir nors „Subaru“ ir kalba, kad panaudojo naujas medžiagas išorinio garso slopinimui, vis dėlto iš po ratų sklindantis triukšmas primena tai, ką girdi ir dabartinio modelio vairuotojai.

Daugiau centimetrų – daugiau erdvės

Naujojo „Forester“ vairuotojus pasitiks panašus vaizdas, matytas pernai debiutavusiame XV modelyje. Iš mažesniojo „brolio“ perimti ne tik išorės dizaino akcentai, bet ir dauguma salono detalių - centrinė konsolė, valdymo mygtukų išdėstymas, ne itin vykęs ir informacija perkrautas lietimui jautrus ekranas ir kt.

Galima pastebėti, kad „Subaru Forester“ dar labiau išaugo. Lyginant su ankstesniu modeliu, naujos kartos „Forester“ yra 3,5 cm ilgesnis, 1,5 cm platesnis ir 3,5 cm aukštesnis bei turi 2,5 cm ilgesnę važiuoklės bazę. Ketvirtos kartos automobilio ilgis siekia 4595 mm, o važiuoklės bazė – 2640 mm.

Pridėjus daugiau centimetrų, jis pasižymi erdvesniu salonu. Tokį jausmą padeda sukurti nuo vairuotojo pozicijos iki priekinio lango padidėjęs atstumas, taip pat padidinta erdvė pečiams. 55 l išaugusi bagažo erdvė, kuri dabar siekia solidžius 505 l, taip pat yra vienas iš aspektų, kur buvo panaudoti papildomi proporcijų centimetrai.

Kalbant apie salono medžiagų kokybę, šiuo atžvilgiu taip pat didelių pokyčių neįvyko. Ji kiek pagerėjusi, tačiau kai kuriose vietose plastikas kietesnis, kitur – minkštesnis.

Nuo šiol „Forester“ siūlomas su tokia aukštesnio lygio automobiliams būdinga įranga kaip „EyeSight“, kuri veikia kaip prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema su automatiniu stabdymu (europiečiai ją galės užsisakyti nuo 2014 m.). Naujovių gretose taip pat galima paminėti elektra valdomas bagažinės duris ir padidintą vilkimo galią, kuri dabar siekia iki 2000 kg.

Pakeliui į Lietuvą

Nors praėjusius metus automobilių gamintojai baigė ne itin džiugia nata, „Subaru“ turi kuo didžiuotis. 2012 m. kompanija pardavė 627 419 automobilių (+40,3 proc.). Tokį įspūdingą augimą nulėmė į įprastą ritmą sugrįžusi gamyba, kuri buvo gerokai apribota 2011 m., kai Japoniją nusiaubė cunamis ir sutrikdė visą mašinų pramonę. Šios markės automobilius į Baltijos šalis tiekianti „Subaru Nordic“ pernai pardavė 7 114 vnt. (+15 proc.), iš kurių 1448 vnt. (+2,5 proc.) teko Baltijos šalims. Geriausiai „Subaru“ mūsų regione sekėsi Estijoje (923 vnt.), prasčiausiai – Latvijoje (208 vnt.). O Lietuvoje praėjusiais metais „Subaru“ pardavė 317 automobilių ir užėmė 2,6 proc. rinkos.

„Forester“ yra vienas populiariausių „Subaru“ modelių, kurio paklausa pastaraisiais metais itin išaugo. Nuo 1997 m. siūlomo automobilio gamyba simbolinę 1 mln. žymą pasiekė 2006 m., o 2012 m. lapkritį šis skaičius jau buvo perkopęs 2 mln. vnt. „Forester“ savo pozicijas sutvirtino su trečios kartos modeliu, kurio 2008-2012 m. buvo parduota beveik 855 tūkst. vnt. Ne ką mažiau japonai tikisi ir iš naujoko. Tarkime, „Subaru Nordic“ viliasi, kad Baltijos ir Skandinavijos šalyse 2013-aisiais šis modelis sudarys beveik pusę (3800 vnt.) iš numatomų 8200 vnt. pardavimų.

Vis dėlto konkurencija SUV segmente baigia pasiekti karščiausią įtampos laipsnį. „Subaru” teigimu, prieš 16 metų, kai rinkoje pasirodė pirmasis „Forester“, jis turėjo tik 12 konkurentų. Dabar, kai debiutuoja ketvirtos kartos modelis, aplink jį yra jau trys dešimtys panašaus tipo automobilių. Tarp svarbiausių „miškininko“ konkurentų galima išskirti „Honda CR-V”, „Toyota RAV4”, „Mitsubishi Outlander“.

Naujasis „Subaru Forester“ – jau pakeliui į Lietuvą. Šios markės atstovai automobilio pristatyme Suomijoje pranešė, kad Baltijos šalis modelis pasieks vasario pabaigoje. Pigiausias „Subaru Forester“ kainuos nuo 81,9 tūkst. Lt. Už šią sumą bus siūlomas modelis su 2.0 l benzininiu 150 AG varikliu ir mechanine 6 laipsnių pavarų dėže.

„Subaru“ Baltijos šalių regiono pardavimo vadovo Ringo Rahumeelio teigimu, lyginant su ankstesniu modeliu, naujojo „Forester“ pradinė kaina išaugo 1 proc., tačiau standartinėje įrangoje atsirado daugiau privalumų. Baziniai modeliai turės tokią įrangą kaip ESP, ABS sistemas, „Start-Stop“ sistemą (versijos su benzininiu 2.0 l, 150 AG varikliu), pastovaus greičio palaikymo sistemą, šildomas sėdynes, šildomus, užlenkiamus šoninio vaizdo veidrodėlius su integruotais posūkio žibintais, automatinį oro kondicionierių, 7 oro saugos pagalves, oda aptrauktą vairaratį ir pavarų perjungimo svirtį, elektra valdomus langus, pajudėjimo įkalnėje sistemą, 17 colių ratlankius.

Dyzelinių „Forester“ (su 2.0 l, 147 AG „Boxer” varikliu) kainos prasidės nuo 94,7 tūkst. Lt. Brangiausiu pasirinkimu taps „Forester” su benzininiu turbininiu 2.0 DiT, 240 AG varikliu ir „Lineartronic“ CVT transmisija. Ši versija su aukščiausia XT lygio įranga kainuos 115,9 tūkst. Lt.

„Subaru Forester“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1998 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 108 kW/147 AG/3600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1600-2400 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4595 mm
Plotis: 1795 mm
Aukštis: 1735 mm
Važiuoklės bazė: 2640 mm
Prošvaisa: 220 mm
Svoris: 1615 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,2 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,7 l/100 km
CO2 emisija: 278 g/km
Bagažinės tūris: 505/1577 l
Kaina: nuo 94 700 Lt (bazinė versija – nuo 81 900 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (161)