Praėjusiais metais „Škoda“ pardavė tiek daug mašinų, kiek nebuvo pardavusi niekada anksčiau. „Volkswagen“ koncerno padalinys iš Čekijos tikisi, kad šie metai bus ne ką mažiau sėkmingi, o viena iš tokių lūkesčių priežasčių – atnaujinta modelių gama. Kompanijos flagmano „Superb“ pardavimai 2009 m. išaugo daugiau nei 70 proc., o čekai tikisi, kad naujasis universalas sustiprins šio modelio pozicijas ir sudarys iki trečdalio „Superb“ pardavimų.

„Škoda“ atstovai sako, kad naujasis universalas – tai logiškas „Superb“ vystymo tęsinys, kuris papildė „Škoda“ modelių su universaliu kėbulu gamą (su tokio tipo kėbulu iki šiol buvo siūlomi ir „Fabia“ bei „Octavia“ modeliai).

Apžiūrint automobilį iš išorės, reikia pripažinti, kad funkcionalumo siekis neužgožė automobilio formų – „Superb Combi“ galima pavadinti išties gražiu universalu. Misija „išvaizdaus sedano perdarymas į universalą“ pavyksta toli gražu ne visiems gamintojams. O „Škoda“ su šia užduotimi puikiai susitvarkė iš pirmo karto.

Konkurentai turės pasitempti

Sėdint prie vairo jokių staigmenų nematyti – prietaisų skydelis, centrinė konsolė ir kitos detalės matytos ankstesniuose šios markės modeliuose. Galima atkreipti dėmesį į tai, kad salono medžiagos pasirinktos kontrastingai: nuo apačios iki durelių viršaus vyrauja tamsi spalva, o nuo langų pradžios į viršų ir lubas – šviesi.

Automobilis universaliu kėbulu turi būti labai erdvus, jeigu jis nori patraukti tokio tipo mašinų gerbėjų dėmesį. „Škoda Superb Combi“ kūrėjai šį reikalavimą įgyvendino turbūt nepriekaištingai – viduje užtektinai vietos ir keleiviams, ir jų bagažui. „Jaučiuosi kaip limuzine“, – neslėpdamas susižavėjimo erdviu salonu ištarė gale įsitaisęs keleivis.

Standartinė krovinių skyriaus talpa yra 633 litrai, o sulanksčius galines sėdynes, šią erdvę galima padidinti iki 1865 litrų ir pervežti net iki 1916 mm ilgio daiktus.

Pristatę naująjį „Superb“ su universalo kėbulu, čekai nemenkai išgąsdino gausų gamintojų būrį – ne tik tokius praktiškais universalais garsėjančius gamintojus kaip „Volvo“, „Ford“ ar „Opel“, bet ir „Mercedes-Benz“ ir pagrindinius savo „techninius donorus“ „Volkswagen“.

Pasirodo, pagal talpumą naujasis „Škodos“ universalas nors ir nežymiai, bet nusileidžia tik segmento lyderiui „Mercedes-Benz“ E klasei. Pastarojo universalo modifikacija nenulenkus galinių sėdynių talpina 695 l bagažą, o nulenkus sėdynes – net 1950 l tūrio krovinį. Vis dėlto kiti konkurentai nuo šiol turės kaip reikiant pasitempti. Pavyzdžiui, „Ford Mondeo“ universalo bagažinė – 542 l, nulenkus sėdynes – 1 733 l, „Volkswagen Passat“ universalo bagažinės tūris – nuo 603 iki 1731 l, „Volvo V70“ – nuo 575 iki 1600 l.

Sumanūs „Škodos“ sprendimai

Naujojo universalo variklių ir transmisijų pasiūla bei techninė įranga yra identiška jau porą metų parduodamam „Superb“. Be modernios „Twindoor“ sistemos, paveldėtos iš pirmtako, naujajame universale įdiegta ir keletas naujų techninių sprendimų.

Įdomiausias sumanymas – elektra valdomos bagažinės dangtis varstomas automatiškai, o bagažinę galima atidaryti arba uždaryti 4 būdais. Tai išties patogu: dar sėdėdamas prie vairo paspaudi prie pavarų perjungimo svirties mygtuką ir kol nueini iki bagažinės, jos dangtis jau pakeltas. O viską iškrovus, paspaudi kitą mygtuką bagažinės dangtyje, ir jis palengva užsidaro. Jokio trankymo, laukimo, pirštų teplionių ar nerimo, kad bagažinė neužsidarys.

Bagažinės dangtis atitinka saugos reikalavimus – jame įrengta apsauga nuo užsikirtimo, o atidarymo ir užfiksavimo viršutinėje padėtyje procesą palydi specialių garsiakalbių skleidžiamas garsinis signalas.

Dar viena maloni smulkmena – kairėje krovinių skyriaus pusėje, specialiame lizde įtaisytas išimamas LED diodų žibintas, kuris, veikiant varikliui, įkraunamas automatiškai. Ant žibinto esantis magnetas leidžia šį žibintą pritvirtinti bet kur prie automobilio korpuso, tad šis įrenginys praverstų tokiose situacijose, kaip rato keitimas arba daiktų paieška bagažinėje tamsiu paros metu.

Kitas įdomus ir praktiškas sprendimas – už vairuotojo sėdinčio keleivio durelėse galima rasti „Škodos“ logotipu pažymėtą skėtį, kuris „paslėptas“ specialiai jam įrengtoje angoje. Tiesa, šis komforto įrangos akcentas negalimas bazinėje automobilio versijoje.

Išaugusi bagažinė valdymo neapsunkino

Įdomu ir tai, kad lyginant su įprastu „Superb“, universalo versija beveik „nepriaugo“ svorio, tad išsiplėtusi bagažinė neapsunkino automobilio valdymo. Mūsų išbandytas „Superb Combi“ buvo su 2.0 l, 140 AG varikliu, maksimalų 320 Nm sukimo momentą pasiekiantis jau esant 1800 aps./min. Už šią versiją su „Ambition“ komplektacija „Škoda“ atstovai Lietuvoje prašo 95 390 Lt.

Variklio skleidžiamas triukšmas skamba neįkyriai, galios jam pakanka tiek, kad automobilis neatrodytų tarsi apsunkęs. Valdymo „sportišku“ nepavadinsi, tačiau jis išties malonus. Pagyrimų nusipelno ir komfortiška pakaba, be rūpesčių susitvarkanti su kelio nelygumais.

„Škoda“ nuo seno garsėja patikimumu, komfortu, erdvumu bei praktiškumu, o naujasis „Škodos“ universalas yra būtent toks. „Superb Combi“ išties galima vadinti kone idealia transporto priemone visiems gyvenimo atvejams.

Naujasis „Škodos“ universalas kainuoja 1200-1800 Lt brangiau už analogiškai sukomplektuotą „Superb“ hečbeką. „Superb Combi“ neturi jokių rimtų priekaištų, tad gali pretenduoti į geriausio „Škodos“ automobilio titulą.

„Škoda Superb Combi“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 103 kW/140 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4838 mm
Plotis: 1817 mm
Aukštis: 1510 mm
Važiuoklės bazė: 2761 mm
Svoris: 1591 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,2 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,5 l/100 km
Bagažinės tūris: 633 / 1 865 l
Kaina: 95 390 Lt (bazinė versija – nuo 81 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją