Didysis „Renault Master“ komercinis automobilis – tai atnaujintas nuo 2010 metų gaminamas modelis. Atsirado versija su viengubais galiniais varančiaisiais ratais, sumontuoti nauji, taupesni, bet galingesni dviejų turbinų motorai, atnaujinta išorės ir vidaus išvaizda. Taip pat buvo įdiegtos naujos saugos sistemos, atlikti kiti patobulinimai. Ne paslaptis, kad tokį automobilį renkiesi atsivertęs kainoraštį ir vertindamas jo pervežimo galimybes bei išlaikymo sąnaudas.

Tačiau, palyginti su neseniai bandytu „Ford Transit“, visgi „Master“ yra atnaujintas modelis, todėl be didelės sąžinės graužaties dėmesį sukoncentravau ties išties nauju komerciniu „Renault Trafic“ furgonu. Jis pakeitė net nuo 2001 metų gamintą ir ne kartą atnaujintą ankstesnės, antrosios kartos modelį.

Šis 5 metrų ilgio automobilis turi tris versijas: keleivinę 9 vietų, prailgintą iki 5,4 m bei paaukštintą krovininę. Danijoje vykusiuose bandymuose buvo dvi trumposios krovinio modelio versijos su 115 AG ir 140 AG turbodyzeliniais motorais.

Netikėtos furgono spalvos

Prisipažinsiu atvirai – net nežinodamas kokie šiuose automobiliuose sumontuoti motorai, rinkausi... pagal spalvą. Žinoma, kaip gali nepatikti ryškiai žalia spalva nudažytas komercinis automobilis – atrodo gerai ir nuotraukose, ir realybėje. O iš viso „Renault“ siūlo net 10 kėbulo spalvų variantų.

Taip pat pastaruoju metu ima ryškėti tendencija, kad kurdamas naują komercinį automobilį, gamintojas ėmė rūpintis ir vairuotojų gerove. Ne išimtis ir naujasis „Trafic“. Pravėręs duris įsitaisau beveik taip pat patogiai kaip vienatūryje automobilyje – sėdi aukštai, sėdynę ir vairą gali reguliuoti visomis kryptimis, tad patogią padėtį prie vairo randu itin lengvai.

Kaip bebūtų keista, bet vairuotojo sėdynė turi ir neblogą šoninį prilaikymą – tai nebūdinga šios klasės automobiliams. O dėl toliau už nugaros esančios pertvaros, sėdynės atlošą galima susireguliuoti patogiu kampu. Džiugina ir malonus į rankas paimti oda aptrauktas vairas, daili centrinė konsolė su lietimui jautriu ekranu ir dėtuvė virš jo su sumontuotu ištraukiamu planšetės laikikliu.

Daug sumanių sprendimų

Net bazinės komplektacijos modeliai turi grotuvą su telefono „Bluetooth“ jungtimi ir USB lizdu. Taip pat bazinėje komplektacijoje yra pajudėjimo į įkalnę pagalbininkas. Mūsų bandytuose modeliuose buvo sumontuotas 7 colių lietimui jautrus ekranas su navigacija. Papildomai galima užsisakyti beraktę įlipimo ir užvedimo sistemą, galinio vaizdo kamerą, statymo pagalbininkus.

O dar čia yra vidurinė sėdynė, kurios nugarėlėje sumontuota atidaroma dėtuvė nešiojama kompiuteriui. Taip pat nulenktą vidurinę sėdynę galima naudoti ir kaip staliuką dokumentams ar kompiuteriui pasidėti. Trumpai tariant, sumanių sprendimų salone tikrai netrūksta.

Automobilyje yra net 14 dėtuvių daiktams. Tiesa, į žemai durelėse esančias kišenes įdėjus, o tiksliau, įmetus vandens buteliuką, jį pavyko pasiekti tik sustojus ir pradarius dureles. O skydelio viršuje virš pagrindinės daiktadėžės esančios antrosios dėtuvės kampas buvo atsiknojęs – atstovai tai aiškino priešserijinės gamybos nesklandumais, kurie bus ištaisyti rugsėjo mėnesį automobilį pradėjus gaminti serijiniu Prancūzijos Sanduvilio gamykloje.

Tik štai kieto pavarų svirties apdailos kampo, į kurį remiasi vairuotojo dešinys kelias, taip lengvai nepakeisi – ilgoje kelionėje nuolat besiliečianti vieta įskausta. Tačiau daugiau didesnių ergonominių trūkumų su kolega iš Latvijos nepastebėjome.

Ir dar vienas itin maloniai nustebinęs dalykas – keleivio skydelyje nuo saulės sumontuotas milžiniško dydžio veidrodėlis. Pabandykite atspėti kam jis reikalingas? Ogi privažiavus ne stačiu kampu prie sankryžos ir iš anksto nežvilgtelėjus ar iš dešinės nėra kliūties, vėliau ši zona lieka nematoma (šoniniame galinio vaizdo veidrodėlyje matai tik vaizdą atgal). O skydelyje sumontuotame veidrodėlyje turi puikiausią apžvalgą. Paprasta ir genialu!

Pervežimo galimybės

Žinoma, šiame automobilyje kur kas svarbiau nei salonas yra pervežimo galimybės. O jos taip pat nėra mažos. Tiesa sakant, pasak gamintojo, automobilis turi ilgiausią krovinių skyrių klasėje. Žinoma, norint pervežti iki 3,75 m (trumpa versija) ir iki 4,15 m ilgio (ilga versija) krovinius, teks atlenkti priekines sėdynes. Tad akivaizdu, kad tokio ilgio daiktų pervežimo dydis ir kiekis yra ribotas – jie turi tilpti pro krovinių skyrių nuo salono skiriančią 510 mm pločio x 228 mm aukščio angą.

Naujasis „Trafic“ gali būti dviejų ilgių – 4999 mm arba 5399 mm ir dviejų aukščių – 1971 mm arba 2465 mm. Nauju „Trafic“ galima pervežti atitinkamai 5,2 m³ ir 8,6 m³ tūrio krovinius. Krovinių skyriuje gali būti sumontuoti papildomi ant lubų kabinami laikikliai kopėčioms ar kitiems ilgesniems daiktams, šoninės sienelės apkaltos medžio drožlių plokštėmis, įrengtos lentynos.

Nauji turbodyzeliniai motorai

Bandymuose buvo automobiliai su turbodyzeliniu 115 AG / 300 Nm ir dviejų turbinų turbodyzeliniu 140 AG / 340 Nm motoru (dar siūlomi 90 ir 120 AG „turbodyzeliai“, o visus variklius galima papildyti „Start-Stop“ sistema).

Naujasis 140 AG ir 340 Nm motoras pasižymi itin tolygiu sukimo momentu visame sūkiu diapazone, o 270 Nm (80 procentų) pasiekiama jau esant 1250 aps./min. Be to, automobilio dinamika su šiuo motoru prilygsta lengvajai mašinai – iki 100 km/val. įsibėgėjimas trunka vos 10,6 sek., o vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 6,1 l/100 km.

Tik sėdęs prie šio automobilio vairo suabejojau gamintojo pateiktais dinamikos rodikliais. Viskas paaiškėjo stabtelėjus ir apžiūrėjus krovinių skyrių: pasirodo, renginį organizavę prancūzai nepašykštėjo į krovinių skyrių įdėti beveik pusę tonos sveriantį krovinį. Tačiau nepaisant to, degalų sąnaudos buvo tikrai padorios ir užmiestyje siekė 7,8 l / 100 km.

Na, o nepakrautas 115 AG modelis skriejo lyg ant sparnų, nors ir sudegino ne ką mažiau degalų. Kaip ir galingesnis modelis, taip ir šis pasižymėjo tyliu variklio darbu ir mažomis vibracijomis. Tačiau jeigu visgi būtų pasirinkimo galimybė, nedvejodamas rinkčiausi galingesnį modelį – lengvojo automobilio dinamika, nedidelės degalų sąnaudos, drauge su šiuolaikišku salonu buvo tikrai malonus atradimas.

Išvada

Komerciniai automobiliai nepaliauja stebinti. Dabar jų salonai įrengti taip, kad juos gali naudoti kaip kasdienius automobilius, o ne tik vykstant atlikti darbdavio pavestas užduotis. Tad tokiu automobiliu, jei tik man reikėtų didelės ir talpios mašinos, bei nesukčiau galvos dėl komerciniam transportui taikomo kelių mokesčio, visai mielai važinėčiau nors ir kasdien. Tiesa, modelio kaina kol kas nėra žinoma – ji bus paskelbta vėliau.

Įvertinimas 8/10

„Renault Trafic Energy dCi 140“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 103 kW/140 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 340 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4999 mm
Plotis: 1956 mm
Aukštis: 1971 mm
Važiuoklės bazė: 3098 mm
Svoris: 1683 kg
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,1 l/100 km
CO2 emisija: 160 g/km
Bagažinės tūris: 5,2 m³
Kaina: kol kas neskelbiama