Neatkreipti dėmesio į „Talisman Grandtour“ neįmanoma – nors universalai dažniausiai kuriami praktiškiems žmonėms, visa laimė, kad jie nestokoja ir išskirtinių bruožų. Nes jei rinktis tik pagal tai, kokiu automobiliu galima pervežti daugiausiai daiktų, mažiausiai išleidžiant pinigų jo įsigijimui, būtų viskas per daug paprasta – pasižiūri į konkurentus (juos ir jų pagrindines savybes surašiau apžvalgos pabaigoje), įvertini visų automobilių parametrus, jų įsigijimo kainą, dar paskaičiuoji eksploatacines išlaidas ir prašau – geriausias iš geriausių išrinktas!

Bet laimei, taip nėra – jei visi žmonės mąstytų vienodai ir jiems būtų svarbu tik mano paminėtos savybės, gyventi būtų itin nuobodu. Ir laimei, taip nėra.

Praktiškas automobilis gali būti dailus

Tad jei nuspręsčiau rinktis didelį šeimyninį automobilį universalo kėbulu, į kandidatų sąrašą įtraukčiau ne tik tokius žinomus modelius kaip „Mondeo“, „Passat“, „Insignia“ ar „Superb“, bet ir naująjį „Talisman“. Kuris savo efektyvia išvaizda išties išsiskiria konkurentų tarpe – tiek ir elegantišku kėbulu su daug linijų (jei vertinti subjektyviai, drauge su „Mazda 6“ universalu tai vienas labiausiai efektingai klasėje atrodančių modelių), tiek ir priekiniais LED artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintais su įspūdingais C formos dienos šviesų apvadais, kurie ne tik suteikia su niekuo nesupainiojamą išvaizdą, bet ir vizualiai praplatina automobilio priekį – žvelgiant iš priekio atrodo, kad atvažiuoja gerokai kilmingesnis ir brangesnis modelis.

4,86 m ilgio universalas yra pora centimetrų ilgesnis už sedaną ir turi praktišką bagažinę, į kurią telpa iki 1681 litro (nenulenkus sėdynių į bagažinę telpa 572 l – sedano modelyje šie skaičiai yra atitinkamai 608 ir 1022 l).

Be to, praktiškas kėbulas negadina profilio išvaizdos – apatinė langų linija ties galiniu statramsčiu kyla aukštyn, tad drauge su dideliu viršutiniu oro aptaku ir išlenktais stogo bagažinės laikikliais į galą besileidžianti stogo linija suteikia tiek dinamiškų bruožų, tiek ir dėl efektingos išvaizdos nenukenčia praktiškos savybės.
"Renault Talisman Grandtour"

O jų čia tikrai netrūksta – kaip ir sedane salone erdvu, daug dėtuvių, o modelis su universalo kėbulu turi neabejotinų privalumų, kai kalbame apie pakrovimo galimybes – pirmą kartą gyvenime į kelionę teko dėtis ir vaikišką vežimėlį, ir sudedamą lovelę – velnias, kiek reikia daug vietos, kai sudedi visus kelionei būtinus (o gal ir ne visai reikalingus) daiktus.

Ant galinės sėdynės vietos taip pat daugiau nei pakankamai, be to čia yra ir vėdinimo grotelės, ir 2 USB lizdai pramogų įrenginiams, ir įprasta 12 voltų rozetė – galima prijungti visas turimas planšetes ir telefonus, tad gale sėdintiems keleiviams liūdėti neteks.

Susodinus šeimą, laikas ir pačiam prie vairo. Čia erdvu, valdymas toks pats kaip ir kituose naujuose „Renault“ modeliuose, o stilinga salono išvaizda dera su verslo klasės automobilio patogumu. Dideliame 8,7 colių skersmens ekrane nustatomi visi pagrindiniai pasirinkimai, kuriuos galima reguliuoti ir po ranka esančiu valdikliu (čia tam atvejui, jei vis dar nepripratote ne tik telefone, bet ir automobilyje baksnoti pirštu į ekraną).

Žemesnis automobilis – mažesnės degalų sąnaudos

Dar Lietuvoje nepakrautu automobiliu daugiaaukštėje stovėjimo aikštelėje brūkšteliu dugnu per asfaltą – ką gi, tai mokestis už erdvų saloną ir didelį atstumą tarp ašių (2808 mm), taip pat priminimas, kad nors automobilis ir dalinasi ta pačia platforma su pernai bandytu „Espace“, kuriuo per Elzasą nukeliavome iki pat Normandijos, bet įprasto lengvojo automobilio prošvaisa neprilygsta SUV bruožų įgijusiam „Espace“. Tad, jei mėgstate iškylauti toli nuvažiavę nuo asfalto, turėkite tai omenyje.

Bet jei mažesnė prošvaisa nei „Espace“ yra trūkumas bekelėje, pagrįstai tikiuosi mažesnių degalų sąnaudų nei pernykštėje kelionėje pasiekti vidutiniai 6,9 l/100 km – žemesnis automobilis, mažesnis ir oro pasipriešinimas, o tuo pačiu – ir dar labiau džiuginančios degalų sąnaudos. Ypatingai važiuojant greitkeliais, kurių mūsų kelyje šiemet apstu.

Automobilyje buvo sumontuotas 1,6 l turbodyzelinis 130 AG variklis – galingesnėje versijoje jis pasiekia 160 AG – pastaroji modifikacija turi dvigubą turbiną ir yra komplektuojama išskirtinai tik su automatine dviejų sankabų EDC pavarų dėže, tuo tarpu mūsų silpnesnė versija turėjo 6 pavarų „mechaniką“.

Dar šiam automobiliui siūlomi turbobenzininiai 1,6 l 150 AG (nuo 26 tūkst. 780 eurų) arba 200 AG (nuo 30 tūkst. 590 eurų) varikliai, taip pat turbodyzelinis 1,5 l 110 AG motoras (nuo 23 tūkst. 825 eurų).

Spėjimas, kad pavyks važiuoti taupiau nei pernai, pasitvirtina – vingiuojant ne pagrindiniais Lenkijos keliais (pirmai nakvynei nusprendėme sustoti maždaug 150 km už Varšuvos ir atokiau nuo greitkelių, Vyslos pakrantėje esančiame jaukiame Kazimierz Dolny miestelyje – apie pačią kelionę vėliau skaitykite DELFI skiltyje Per pasaulį) iki pat Čekijos sienos kompiuteris rodė vos 4,9 l/100 km degalų sąnaudas – net 2 l mažesnes nei važiuojant „Espace“. O juk keliavome su gerokai daugiau mantos!

Bet, žinoma, pradėjus važiuoti greitkeliais, sąnaudos „pasitaisė“ ir galiausiai, jau grįžus namo, po nuvažiuotų 6085 kilometrų jos rodė 5,9 l/100 km.

Bet pasižiūrėkite nuotraukose, kaip mane smerkia kompiuteris už netaupų važiavimą – už degalų ekonomiją buvau įvertintas tik 58 balais iš 100 galimų (o esu nugalėjęs ar tapęs prizininku ne viename taupaus važiavimo konkurse). Akivaizdu, kad apkrovos varikliui, važiuojant pilnai prikrautu automobiliu tiek Italijos ir Vokietijos greitkeliais, tiek ir Alpių kalnais, buvo nemenkos. Ir čia paaiškėjo, kad jei rinkčiausi automobilį sau, man pritrūktų keleto dalykų.
Ekonomiško vairavimo įvertinimas - 58 balai iš 100 galimų

Ne, trūktų tikrai ne automobilio salono išvaizdos nustatymo galimybių – čia vienu mygtuko palietimu galima keisti prietaisų skydelio ir informacinio ekrano išvaizdą, salono apšvietimo spalvas, atsisiųsti norimas programėles ir t.t. Nebūtina man ir sėdynių masažo funkcija, kurių yra net trys skirtingi režimai – nugaros skausmais nesiskundžiu, tad ir ši funkcija mane labiau blaško, nei padeda.

O štai sėdynių vėdinimas itin pravertė tolimoje kelionėje į šiltus kraštus – nereikia sėdėti šlapiais marškinėliais, tad papildomi 617 eurų, prašomi už „Intens“ komplektacijoje siūlomas elektra valdomas, su masažo funkcija ir vėdinamas sėdynes, atrodo visai logiškas pasirinkimas.

Nepasigedau ir automatinės pavarų dėžės – na, gerai, gal šiek tiek ir norėjosi patinginiauti, ypatingai eismo spūstyse, pavarų perjungimą perleidžiant „automatui“, bet ir mechaninei dėžei jokių priekaištų neturėjau, o pavaros persijungdavo tiksliai ir sklandžiai (būtų keista, jei būtų kitaip).

Bet, štai, kelionėje su pilnai pakrauta mašina ir ypatingai važiuojant Vokietijos greitkeliu kalnuotame Tiuringijos regione ar Austrijos Alpėse, visgi norėjosi tų papildomų 30 AG, kurias siūlo galingiausia 160 AG versija. Ji komplektuojama išskirtinai su EDC „automatu“ ir nuo tokios pačios versijos su 130 AG motoru skiriasi tik 1345 eurais (automobiliai su „automatais“ atitinkamai kainuoja 31 tūkst. 450 ir 30 tūkst. 105 eurus).

Rinkčiausi tik su visu vairuojamųjų ratų sistema

Bet su tokiu galios deficitu galėčiau lengvai taikytis – jis tikrai mažai juntamas, jei nuolatos nevažinėji dideliu greičiu pilnai pakrautu automobiliu Vokietijos greitkeliais, kuriame didesnės galios variklis yra optimalesnis pasirinkimas. Tačiau aš nebegaliu įsivaizduoti „Talisman“ be visų vairuojamųjų ratų „4 Control“ sistemos, kurį teko išbandyti anksčiau – tai yra didelis privalumas prieš konkurentų automobilius.
6000 kilometrų kelionė su "Renault Talisman Grandtour"

Ši sistema siūloma drauge su reguliuojamais amortizatoriais bei 19 colių ratlankiais ir papildomai kainuoja 1839 eurus – jei dideli ratlankiai yra daugiau grožio elementas ir gresia didesnėmis išlaidomis padangoms, tai be pirmųjų dviejų sistemų neįsivaizduočiau „savo“ automobilio. Važiuojant nedideliu greičiu galiniai vairuojamieji ratai pasisuka priešinga kryptimi ir praverčia apsisukant ankštose senamiesčio gatvelėse (o jų mūsų kelionėje, kurios metu daug važinėjome po Italiją, buvo itin daug).

Važiuojant didesniu greičiu, jie pasisuka ta pačia kryptimi, leisdami tiek „aštriau“ įveikti posūkį, tiek ir užtikrindami stabilesnį „stovėjimą“ ant kelio, kai važiuojama dideliu greičiu – būtent šios sistemos man labai norėjosi vaizdingose Austrijos kalnų perėjose su daugybe kalnų kelio vingių.

Tolimoje kelionėje praverčia ir reguliuojama pakaba. Nors pakabai su įprastais amortizatoriais, kuri ir buvo mūsų automobilyje, priekaištų neturėjau – geras balansas tarp komforto ir sportiškumo, visgi buvo momentų, kai per kalnus vingiuojančiame greitkelyje su ne pačio lygiausio asfalto atkarpa važiuojant 130-150 km/val. greičiu aš juos bučiau „užspaudęs“ sportiniame režime.

Bet visi automobiliai komplektuojami su „Multi-Sense“ važiavimo režimų nustatymų sistema (išskyrus pigiausią komplektaciją, kur ši sistema papildomai kainuoja 121 eurą), kurios pagalba galima sureguliuoti automobilio važiavimo režimus pagal save – vairo sistemos veikimą nustačiau „Sport“ režimu, reakciją į akceleratoriaus paspaudimą – „Normal“, o vėdinimo sistemos veikimą – „Eco“.

O jei čia būtų buvusi „4 Control“ sistema ir automatinė pavarų dėžė, būtų galima nustatyti ir pakabos veikimo, ir pavarų perjungimo režimus. Bet kokiu atveju, renkantis automobilį būtinai išbandykite „4Control“ visų vairuojamųjų ratų ir reguliuojamų amortizatorių sistemas – jos iš esmės pakeičia automobilio charakterį.

Štai toks ir būtų „mano“ automobilis – prie mūsų bandyto „Intense“ komplektacijos modelio su papildoma įranga (8,7 colio ekranu su „R-Link 2“ multimedijos sistema (kurios navigacijos sistemai, kaip ir „Espace“ atveju, turiu priekaištų – nors ji iš anksto rodydavo maršrute esančias spūstis, siūlydama rinktis alternatyvų maršrutą, bet niekaip „neišmoksta“ į tikslo vietą miesto centre vesti vadovaujantis kelio ženklais, o ne tiesiai per „plytas“), „Bose“ garso įranga, statymo jutikliais su vaizdo kamera, elektra reguliuojamomis sėdynėmis su masažu ir vėdinimu) aš dar pridėčiau „4 Control“ sistemą, o su 130 AG turbodyzeliniu varikliu susigyvenčiau – visgi 26 tūkst. 780 eurų suma, prašoma už modelį su tokiu motoru, yra gerokai mažesnė nei už variantą su 160 AG ir komplektuojamą tik su automatine pavarų dėže.

Tad „Renault Talisman Grandtour“ yra išties universalus automobilis pilna šio žodžio reikšme – tiek ir puikiai tinkamas tolimai kelionei, nes yra taupus, važiuojant dideliu greičiu nevargina triukšmu salone (nei aerodinaminiu, nei variklio darbo garsu – kurį, beje, galima dirbtinai sustiprinti, jei tik bus noras važiuoti azartiškiau), turi erdvų saloną, didelę bagažinę, siūlomi modeliai yra gerai sukomplektuoti ir nereikia daug primokėti už papildomą įrangą, tiek ir yra išvaizdus bei išsiskiriantis minioje, tiek ir smagiai valdomas, ypatingai tada, kai čia sumontuota visų vairuojamųjų ratų sistema – išties daug šaunių savybių viename automobilyje.

Įvertinimas 9/10 (lyginant su tos pačios klasės automobiliais)

Lietuvos rinkoje parduodamų vidutinės klasės universalų palyginimas: modelis, ilgis, atstumas tarp ašių, bagažinės tūris, svoris, kaina (pigiausio modelio su dyzeliniu varikliu kaina):

„Ford Mondeo Wagon“ – 4867 mm, 2850 mm, 525-1630 l, nuo 1376 kg, nuo 22 tūkst. 537 eurų (24 tūkst. 584);

„Hyundai i40 Wagon“ – 4770 mm, 2770 mm, 553-1719 l, nuo 1403 kg, nuo 19 tūkst. 490 eurų (20 tūkst. 490);

„Mazda 6 Sport Wagon“ – 4800 mm, 2750 mm, 522-1664 l, nuo 1280 kg, nuo 21 tūkst. 839 eurų (24 tūkst. 389);

Opel Insignia Sports Tourer“ – 4913 mm, 2737 mm, 540-1530 l, nuo 1513 kg, nuo 19 tūkst. 703 eurų (23 tūkst. 892);

Peugeot 508 SW“ – 4813 mm, 2817 mm, 560-1598 l, nuo 1395 kg, nuo 21 tūkst. 74 eurų (23 tūkst. 393);

„Renault Talisman Grandtour“ – 4866 mm, 2809 mm, 572-1681 l, nuo 1465 kg, nuo 23 tūkst. 825 eurų (23 tūkst. 825);

„Škoda Superb Combi“ – 4856 mm, 2841 mm, 660-1950 l, nuo 1295 kg, nuo 19 tūkst. 810 eurų (22 tūkst. 768);

„Toyota Avensis Touring Sports“ – 4820 mm, 2700 mm, 543-1609 l, nuo 1385 kg, nuo 17 tūkst. 470 eurų (21 tūkst. 180);

„Volkswagen Passat Variant“ – 4767 mm, 2791 mm, 650-1780 l, nuo 1294 kg, nuo 21 tūkst. 700 eurų (26 tūkst. 62).

„Renault Talisman Grandtour“ techniniai duomenys

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 96 kW/130 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4866 mm
Plotis: 1870 mm
Aukštis: 1465 mm
Važiuoklės bazė: 2809 mm
Svoris: 1491 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,8 sek.
Maksimalus greitis: 205 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4 l/100 km
CO2 emisija: 106 g/km
Bagažinės tūris: 572/1681 litrų
Kaina: 28 tūkst. 500 Eur (bazinė kaina – nuo 23 tūkst. 825 Eur)