„Peugeot 3008“: funkcionalus prancūzų kūrinys

 (65)
Geriausias pastarųjų metų „Peugeot“ kūrinys. Taip kalbama apie naująjį šio gamintojo modelį 3008. Su šiuo kompaktišku krosouveriu keletą dienų praleidęs portalas „Auto DELFI“ aiškinosi, ko vertos šios liaupsės.
Peugeot 3008
© A.Didžgalvio nuotr.

Vienatūris, SUV, hečbekas. Gamintojų teigimu, krosouveris „Peugeot 3008“ sukurtas taip, kad galėtų būti visų šių automobilių tipų atstovas. Šiuo metu krosouverių rinkoje dominuoja „Nissan Qashqai“, tačiau naujasis prancūzų kūrinys žada rimtai pakovoti su lyderiu. Be to, neseniai rinkai pristatytas ir „Škoda Yeti“, kuris taip pat turėtų atsiriekti savo dalį krosouverių rinkoje.

Ženevos autosalone debiutavęs „Peugeot 3008“ gaminamas Sochaux gamykloje Prancūzijoje. Prieš jo pristatymą rinkai buvo gauta daugiau nei 40 tūkst. išankstinių užsakymų visoje Europoje. Per šiuos metus planuojama parduoti 90 tūkst. šio modelio vienetų.

Minusas pavarų dėžei

Prancūziškas vienatūrio, SUV automobilio ir hečbeko derinys yra 4365 mm ilgio, 1910 mm pločio, 1639 mm aukščio. Pastačius „Peugeot 3008“ šalia „Nissan Qashqai“, akivaizdu, kad tai yra tos pačios „svorio kategorijos“ varžovai.

„Peugeot“ kūrinio pagrindinis dizaino akcentas – priekyje „išsižiojusios“ variklio grotelės. Jos užima išties nemažą plotą, tad traukia akį. Kėbulo formos atrodo grakščiai, prancūziškai elegantiškai. Dizaineriai padirbėjo iš peties – aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas siekia tik 0.29. Nužiūrinėjant automobilį iš galo, negalima nepastebėti išraiškingų bumerango formos galinių žibintų.

„Daugelį erzina „sintetinė“ automatinė pavarų dėžė“, – prieš sėdant prie „Peugeot 3008“ vairo įspėja gamintojo atstovybės darbuotojas. „Pažiūrėsim“, – atsakau ir nurūkstu autostrada Ukmergės link.

Taigi vėlyvą vakarą pažintis su automobiliu prasidėjo lygiame kelyje. Mašina varoma 1,6 l, 110 AG dyzeliniu varikliu, išvystančiu 250 Nm sukimo momentą. Sėdžiu aukštai, patogiai, priekinis langas erdvus, tad matomumas aplink neblogas. Tačiau atsipalaiduoti vairuojant nepatartina – dėl ramaus važiavimo greičio pojūtis kaipmat dingsta ir spidometro rodyklė pavojingai pakyla.

Į realybę sugrąžina pasikeitusi kelio danga. Pirmuosius kilometrus „Peugeot 3008“ įveikė stebėtinai tyliai, tačiau įvažiavus į šiurkštaus asfalto ruožą, ausis pasiekia nemalonus ūžimas. Tenka pripažinti, kad triukšmo izoliacija galėtų būti geresnė.

Iš autostrados išsukus į vingiuotą kelią, „Peugeot 3008“ važiuoja taip pat smagiai, posūkius įveikia stabiliai, nekyla bėdų ir staigiai stabdant (kartais stabdžiai net ir per daug jautrūs). Nors tai ir „grynakraujis“ miesto automobilis, vis tiek įdomu sužinoti, kokios jo galimybės bekelėje? Tačiau ir apsnigtame miško kelyje dviem ratais varomas „Peugeot 3008“ nenuvilia. ESP ir ARS sistemos veikia patikimai, mašinos sukibimas su keliu geras ir į šonus nemėto.

Apibendrinus pirmą vakarą, galima paminėti bene vienintelį rimtą „prancūzo“ trūkumą. Kaip „Peugeot“ atstovybės darbuotojas ir įspėjo, automatinė pavarų dėžė išties nesužavėjo. Greitėjant pavaros nepersijungia sklandžiai, automobilis trūkčioja. Jeigu toks pavarų dėžės darbas nervina, po vairu esantys „sparneliai“ suteikia galimybę perjungti pavaras mechaniniu būdu, tad kartais ši sistema tikrai gelbėjo.

Įjungus „Sport“ režimą, pavarų dėžė, rodos, dirba sklandžiau, tačiau triukšmas iš po variklio dangčio verčia galvoti, kad aukštų apsukų diapazone automatiškai perjungiamos pavaros tiesiog „prievartauja“ 110 AG dyzelinį variklį, tad ši funkcija pastebimos naudos taip pat neduoda.

Funkcionali ir talpi bagažinė

Antrą pažinties su „Peugeot 3008“ dieną buvo galima atidžiau apžiūrėti ir automobilio saloną. Vairuotojo sėdynė patogi, tad nugaros skausmais neturėtumėte skųstis. Prietaisų skydelyje mygtukų nemažai, tačiau važiuojant pirmą kartą sunkoka iškart surasti ir pasiekti reikiamas svirteles.

Šalia vairuotojo sėdintį keleivį gali stebinti rankena, įmontuota iš prietaisų skydelio pusės. Dizaino akcentu to nepavadinsi, praktiškumu šis sprendimas taip pat nepasižymi, tačiau atkreipia kiekvieno į mašiną įsėdusio dėmesį.

Keleivio pusėje esanti daiktų dėtuvė erdvumu nepasižymi, tačiau šį trūkumą su kaupu kompensuoja tarp priekinių sėdynių esanti gili „slėptuvė“. Čia lengvai telpa ir dokumentai, ir fotoaparatas, ir rankinė.

Persėdus ant galinės sėdynės, skųstis vietos stoka būtų tikra nuodėmė. Čia be vargo įsitaisys trys suaugusieji, o jeigu automobilio gale keliaujate dviese, vidurinę vietą lengvai transformuosite į rankų atlošą su laikikliais dviem stiklinėms ar puodeliams.

Atidarius bagažinę, atsiveria 512 l bagažo skyrius. Jeigu to nepakanka, nulenkus galines sėdynes, galima susikurti net 1604 l erdvę. Be to, bagažinės dugno aukštį galima sureguliuoti trimis lygiais, tai itin funkcionalus sprendimas.

Peršasi išvada, kad automobilio viduje erdvės daugiau, negu gali pasirodyti apžiūrint automobilį iš išorės.

Vieną prizą jau gavo

Antrą bandymų dieną „Peugeot 3008“ krosouveris demonstravo važiavimo galimybes mieste. Manevruoti šiuo „prancūzu“ gatvėse tikrai malonu. Tiesa, dėl mažoko automobilio galinio vaizdo veidrodėlio kiek sunkoka gerai orientuotis, kas vyksta už mašinos. Be to, dėl tos pačios priežasties ir nemenkų automobilio gabaritų manevravimas parkavimo aikštelėje teigiamų emocijų nesukelia. Jeigu į pagalbą neateitų apie artėjančią kliūtį pypsinčiu signalu pranešanti sistema, statatant automobilį galu tektų kaip reikiant paprakaituoti.

Gana funkcionalus yra elektrinis stovėjimo stabdys, montuojamas kaip serijinės įrangos dalis. Siekiant patogumo, jis užsispaudžia automatiškai, kai išjungiamas variklis, ir automatiškai atleidžiamas, kai pradedama važiuoti. Jis yra sujungtas su „Hill Assist“ (pajudėjimo į įkalnę pagalba) funkcija, kuri trumpai palaiko automobilį sustabdytą įkalnėje, kad būtų galima lengviau pajudėti iš vietos.

Dar viena „Peugeot 3008“ naujovė yra „Grip Control“ sistema. Jos dėka vairuotojas gali pasirinkti vieną iš penkių važiavimo režimų: standartinį („Standard“), sniego („Snow“), bekelės („Off Road“), smėlio („Sand“) ar ESP sistemos išjungimą („ESP off“).

Gamintojų teigimu, vidutinės automobilio degalų sąnaudos yra tik 5,1 l/100 km, tačiau per keletą bandymų dienų, kai įveikėme kiek daugiau nei 200 km, kuro sąnaudų matuoklis rodė apie 6,5 l/100 km vidurkį.

Lietuvoje „Peugeot 3008“ kaina prasideda nuo 59,4 tūkst. Lt, o išbandyta automobilio versija kainuoja 73,3 tūkst. Lt.

„Peugeot 3008“ gali būti komplektuojamas su vienu iš trijų dyzelinių (1,6 l, 110 AG, du 2,0 l, 150 arba 163 AG), ir vienu iš dviejų benzininių variklių (1,6 l, 120 arba 150 AG).

Prancūzai jau paskelbė, kad 2011 m. rinkoje debiutuos „Peugeot 3008“ su dyzeliniu-elektros varikliu. Jis taps pirmuoju serijiniu „PSA Peugeot Citroen“ koncerno hibridiniu automobiliu.

Apie pavykusį prancūzų inžinierių kūrinį byloja ir sėkmė keliuose rinkimuose. „Peugeot 3008“ atiteko prestižinis 24-asis „Auto Europa 2010“ apdovanojimas, kurį kasmet teikia 200 Italijos žurnalistų, rašančių automobilizmo tema, vienijanti UIGA asociacija. Pirmąkart per šių rinkimų istoriją, šis titulas atiteko krosouveriui.

Tačiau prancūzai, kaip ir dar 6 gamintojų atstovai, šiemet tikisi gauti kur kas svaresnį įvertinimą. „Peugeot 3008“ pateko tarp septynių modelių, kurie tęsia kovą dėl „Europos 2010 m. automobilio“ titulo. Ar šį universalų krosouverį išties galėsime vadinti geriausiu pastarųjų metų „Peugeot“ kūriniu, paaiškės lapkričio 30 d., kai bus paskelbtas rinkimų nugalėtojas.

„Peugeot 3008“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1560 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 80 kW/110 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 250 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4365 mm
Plotis: 1837 mm
Aukštis: 1639 mm
Važiuoklės bazė: 2613 mm
Svoris: 1425 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,2 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km
Bagažinės tūris: 512/1604 l
Kaina: 73,3 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 59,4 tūkst. Lt)

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

Naujasis „Land Rover Discovery“: milžino paunksmėje (18)

Kai pirmą kartą pamačiau naujos kartos „Land Rover Discovery“ Paryžiaus automobilių parodoje praėjusį rudenį, kur jis ir debiutavo, pirma šovusi mintis buvo „koks didelis“! Tąkart stende dar ir užrioglintas aukštyn ant kažkokių bekelę imituojančių konstrukcijų trečiosios kartos (neskaitant keleto mažesnių atnaujinimų) „Disco“ atrodė tikras milžinas.

Naujo „Mazda CX-5“ testas: apgaulinga išvaizda (19)

Labai nekantravau sėsti prie naujojo „Mazda CX-5“ vairo – ir senasis modelis atrodė efektingai, o naujasis – dar įspūdingiau. Ir, žinodamas, kad „Mazda“ – vienus sportiškiausių automobilių gaminantis atstovas iš Japonijos, pagrįstai tikėjausi azartiškų įspūdžių. Visgi jie buvo šiek tiek kitokie...

Naujojo „Hyundai Kona“ premjera: tikslas – aplenkti „Juke“ specialiai „Motorams“ iš Milano (18)

Antradienį vakare madų sostinėje Milane įvyko stilingo mažiausio Hyundai SUV modelio „Kona“ pasaulinė premjera. Aiškinomės, kokias viltis su šiuo modeliu sieja gamintojas iš Korėjos.

„Volkswagen Arteon“ testas: pagaliau – ir praktiška, ir efektinga specialiai „Motorams“ iš Hanoverio (61)

Tikriausiai tie, kurie šaipėsi, kad „Volkswagen“ niekaip nesugeba pagaminti iš pilkos masės išsiskiriančio automobilio, dabar pakeis savo nuomonę. Pristatęs naująjį „Volkswagen Arteon“ – beveik penkių metrų ilgio ketverių durelių „Gran Tourismo“ klasės automobilį – gamintojas įrodė, kad efektingai atrodančios mašinos galimos ir su „W“ raide grotelėse. O pridėjus praktiškas savybes, kuriomis pasižymi naujasis „Arteon“, galima sakyti, kad tai – bene racionaliausias išskirtinis automobilis.

„Audi Q7 e-tron“: kitas evoliucijos žingsnis (45)

Didelis, solidus „premium“ segmento SUV modelis, šimtui kilometrų vidutiniškai sudeginantis 1,9 litro degalų. Ar įmanomas toks derinys realaus pasaulio realiuose keliuose? Tokį klausimą aiškinausi keletą dienų visiškai kasdieniškomis aplinkybėmis vairuodamas ypatingą „Audi Q7“ modelį – pirmąją šio didelio krosoverio iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją „e-tron“.
Facebook draugai