Britanijoje gaminamų išskirtinių automobilių markę gaubia savotiška paslapties aura – šie automobiliai retai matomi gatvėse, o jų kainos viešai nėra skelbiamos.

Taip, mūsų kainų internete nerasite, tokia yra gamintojo filosofija. Tai viena iš priežasčių, kodėl atrodome paslaptingi. Todėl žmonės dažnai nežino, kad kai kurios brangiausios BMW ar „Mercedes“ modelių versijos kainuoja daugiau nei „Bentley“, – DELFI sakė „Bentley Riga“ pardavimų vadovas Peteris Spredzis.

Jis su kolegomis keletą dienų lankėsi mūsų šalyje ir Lietuvoje gyvenantiems klientams atvežė „dovanų“ – bandymams paruoštus tris modelius, kuriuos išbandyti turėjo galimybę ir DELFI.

Nuo 2007 m. Latvijoje veikiantys „Bentley“ atstovai džiaugiasi, kad priešingai nei keliems konkurentams, jiems pavyko išsilaikyti krizės metu. Per metus apie 30 šios markės automobilių parduodantys latviai tikina, kad situacija Baltijos šalių prabangių automobilių rinkoje yra gera ir nuteikianti optimistiškai.

„Žmonių, galinčių pirkti prabangius automobilius, tikrai nestinga. Nors pirkėjai visose trijose šalyse labai skiriasi, geriausiai pardavinėti sekasi „Continental GT“ serijos modelius. Mūsų pranašumas yra tas, kad klientams galime suteikti visą reikalingą mašinų priežiūrą ir jiems nereikia specialistų ieškoti kažkur toli. Kalbant apie ateitį, ji nuteikia pozityviai, nes „Bentley“ ruošiasi gaminti SUV klasės automobilį, kuris turėtų labai patikti mūsų regiono pirkėjams“, – kalbėjo P. Spredzis.

Nuo 1998 m. „Volkswagen“ grupei priklausnčios „Bentley Motors Limited“ markės pasauliniai pardavimai siekia apie 10 tūkst. vnt. per metus, tačiau po poros metų pasirodžius naujam SUV visureigiui, kuris turėtų būti brangiausias savo klasės modelis pasaulyje, planuojama, kad pardavimai išaugs iki 15 tūkst. vnt. 2013-ieji buvo geriausi metai šios nuo 1921-ųjų gyvuojančios kompanijos istorijoje – pardavimai pakilo iki 10 120 vnt., o veiklos pelnas išaugo 66,9 proc., iki 139,7 mln. svarų sterlingų. Kilmingieji britų automobiliai kol kas geriausiai parduodami JAV (31 proc. visų pardavimų), tačiau šios markės atstovai sako, kad tai bus nebeilgai ir lyderio poziciją užims Kinija.

Pašėlęs 635 AG kabrioletas

„Bentley“ gama laikosi ant trijų kertinių šakų – „Continental“, „Flying Spur“ ir „Mulsanne“ modelių, kurie turi įvairiausių versijų. Jie pasižymi itin panašiais dizaino akcentais tiek viduje, tiek išorėje, ir dalijasi tais pačiais V8 arba W12 varikliais. Šios markės renginyje Vilniuje trūko tik prašmatniausio pasirinkimo – „Mulsanne“, o bandymams buvo paruošta tokia „Bentley“ trijulė: nuo 165 tūkst. eurų (569,7 tūkst. Lt) kainuojantis „Bentley Flying Spur“ sedanas, 10 000 eurų (34,5 tūkst. Lt) pigesnis „Continental GT V8 S“ kupė ir „Continental GT Speed“ kabrioletas.

Daugiausiai laiko bendraudami su šia britų „aristokratų“ šeima praleidome su bene įdomiausiu modeliu – „Bentley Continental GT Speed“ kabrioletu. Nuo pat pasirodymo 2006 m., „Continental GT“ serijos atstovas nudengiamu stogu tapo emocingiausiu šios markės modeliu, o galingesnė ir greitesnė „Speed“ versija suteikė dar daugiau „prieskonių“.

Šiame kabriolete pūpso firminis „Bentley“ W12 variklis, skleidžiantis su niekuo nesupainiojamą duslų garsą. Unikalus motoro skambesys nuteikia itin azartiškai, tačiau ne viskas taip įspūdinga, kaip gali atrodyti. Pradžiai reikėtų nukelti kepurę prieš kompanijos inžinierius, kurie šį sunkiasvorį, 2,5 tonas sveriantį automobilį, pavertė išties vikriu žvėrimi – motoras generuoja net 625 AG, o maksimalus sukimo momentas 800 Nm pasiekiamas jau esant 2000 aps./min. ir išlaikomas iki 5000 aps./min. Tai reiškia, kad kabrioletas smagiai traukia praktiškai nuo pat važiavimo pradžios ir tai tęsiasi plačiame sūkių diapazone. Tiesa, dabar „Bentley“ gamoje siūlomas atnaujintas „GT Speed“, kuris turi 10 AG ir 20 Nm daugiau bei pasižymi keliais pakeistais dizaino akcentais, tačiau į Lietuvą buvo atvežtas nuo 2013 m. siūlomas variantas.

Lyginant su įprastu „Continental GT“ kabrioletu, „GT Speed“ versija yra centimetru pažeminta. Automobilio važiuoklė kiek tvirtesnė, o valdymas – tikslesnis. Į kelią šis kabrioletas kabinasi visais keturiais, net 21 colio ratais, galia tarp priekinės ir galinės ašių paskirstoma sanktykiu 40:60, tačiau esant reikalui į galinius ratus galima siųsti 85 proc. galios arba 65 proc. – į priekinius ratus. Vis dėlto bene didžiausias šio modelio trūkumas - neįtraukiantis valdymas. Milžiniška masė atlieka savo juodą darbą ir vairuotojas negauna to tikslaus valdymo džiaugsmo, kurį garantuotų konkurentų superautomobiliai. Kita vertus, sunku patikėti, kad „Bentley“ pirkėjas iš šios markės pirmiausia tikisi neprilygstamo sportiškumo - kur kas svarbiau tai, kad jis be žodžių pabrėžia tavo statusą ir važiuoja prabangiai bei patogiai.

Kadangi dauguma šalių turi gana panašius greičio apribojimus, labiausiai šiuo „GT Speed“ turėtų džiaugtis vokiečių turtuoliai. Turėdami galimybę mėgautis neribotu greičiu Vokietijos greitkeliuose, jie galėtų drąsiai tikrinti, ar 325 km/val. riba išties pasiekiama. Būtent tiek nurodoma šio kabrioleto maksimalaus greičio grafoje. Išties, dinaminės „Continental GT Speed“, turinčio 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, galimybės pribloškia: susidaro įspūdis, kad šiam nuolatinę visų varančiųjų ratų pavarą turinčiam modeliui pagreitėti nuo 130 iki 160 km/val. reiškia tą patį, kaip įprastoms mašinoms – nuo 30 iki 40 km/val. 4,4 sek. – tiek užtrunkantis įsibėgėjimas iki 100 km/val. „Bentley Continental GT Speed“ garantuoja greičiausio pasaulyje keturviečio kabrioleto titulą.

Salone kuriamas skoningos prabangos įspūdis. Prietaisų ir valdymo rankenėlių nėra daug, tik pačios reikalingiausios, o medžiagų ir surinkimo kokybė išties sužavi: čia dominuoja odos paviršiai, metaliniai intarpai. Nepaisant to, čia nepajusi sterilios it muziejuje prabangos jausmo, todėl prie vairo vienodai gerai jaustųsi ir džinsuotas, ir kostiumuotas vairuotojas.

„Bentley“ atstovai iš Rygos pabrėžia, kad šios markės automobiliai yra itin sportiško charakterio ir techninėmis galimybėmis nenusileidžia kitiems superautomobiliams, tačiau jų privalumas yra patogus važiavimas. Panašu, kad jie neklysta – automobilis sukurtas taip, kad tiktų ilgoms kelionėms. Pavyzdžiui, priekinės sėdynės reguliuojamos 14 krypčių, tad čia tinkamą poziciją ras bet kokio sudėjimo vairuotojas. Mėgstantiems važinėti nuleistu stogu vėsesniais orais turėtų patikti „Continental GT Speed“ funkcija – ties kaklo sritimi pučiamas šiltas oras. Gamintojai net įrodinėja, kad šiuo kabrioletu galima naudotis ištisus metus – esą jų testai rodo, kad medžiaginis keturių sluoksnių stogas atlaiko gamtos išbandymus nuo -30 iki +50 laipsnių.

Tiesa, yra viena išlyga dėl patogumo – tai galioja tik dviems keleiviams. Nors 4,8 m ilgio automobilis atitinka vidutinio dydžio klasę, kurios atstovai pasižymi erdvumu, tačiau šiuo atveju viskas yra kiek kitaip. Milžiniškas 12 cilindrų variklis ir vieta, reikalinga sulankstomam stogui, apriboja kabrioleto erdvumą. Nors oficialiai tai yra keturvietis automobilis, ant galinių sėdynių patogiai jaučiasi tik pliušiniai meškiukai, kurie mus lydėjo bandomojo važiavimo metu.

Informacija svajojantiems apie šį gėrį – automobilio kaina, neskaitant mokesčių, prasideda nuo 195 600 eurų (675,3 tūkst. Lt), t.y. beveik 18 tūkst. eurų (62,1 tūkst. Lt) daugiau už „Speed“ kupė versiją. Jeigu „arklių“ skaičius ir „Speed“ užrašas pavadinime nėra svarbiausi dalykai, galima rinktis ir įprastą bei pigesnį „Continental GT“ su V8, 507 AG varikliu - kupė kainos prasideda nuo 142 900 eurų (493,4 tūkst. Lt), kabrioleto - nuo 157 200 eurų (542,7 tūkst. Lt), neskaitant mokesčių.

„Bentley Continental GT Speed“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 5998 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 460 kW/625 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 800 Nm/2000-5000 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4806 mm
Plotis: 2227 mm
Aukštis: 1393 mm
Važiuoklės bazė: 2746 mm
Svoris: 2495 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 4,4 sek.
Maksimalus greitis: 325 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 14,9 l/100 km
CO2 emisija: 347 g/km
Bagažinės tūris: 260/358 l
Kaina: nuo 195 600 eurų (675,3 tūkst. Lt)

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją