Pulsaro terminas iki šiol labiau buvo žinomas iš astronomijos – tai neutroninių, arba tiesiog labai mažų, žvaigždžių tipas. Nors ir nedidelės, tačiau jos pasižymi itin stipriu Rentgeno spinduliavimu, magnetiniu lauku, temperatūra bei dideliu sukimosi greičiu.

Tokį pavadinimą „Nissan“ pirmą kartą panaudojo dar 1978 metais, tačiau šiuo automobiliu keletą dešimtmečių buvo prekiaujama tik Azijos ir Australijos rinkose. „Nissan Pulsar“ vardas kai kuriose Europos rinkose pasirodė 1990-ųjų pradžioje, taip buvo žymimas N14 modelis. Šįkart „Nissan“ su naujuoju „kompaktu“ tikisi Europoje suspindėti taip pat ryškiai kaip tikras pulsaras. Tik ar šįkart japonams bus palankios žvaigždės?

„Pulsar“ gaminamas Barselonoje (Ispanija) pagal „Nissan V“ platformą, kurios pagrindu gimė naujasis „Note“ ar antros kartos „Tiida“. Pastarojo pirmos kartos atstovas prieš keletą metų buvo parduodamas ir Lietuvoje, o dabar „Tiida“ siūloma tik Azijos ir Australijos rinkose. Tai iš dalies paaiškina, kaip gana staiga „Nissan“ sugrįžo į itin konkurencingą Europos kompaktinių automobilių rinką, kur dominuoja „Golf“, „Astra“ ir „Focus“ modeliai. Iki pat 2014-ųjų gegužės gamintojai garsiai nekalbėjo apie šį žingsnį ir tuomet „iššovė“ su žinia: „Pulsar“ ateina.

Iki tol „Nissan“ Europoje buvo susitelkę į padidinto pravažumo automobilių rinką ir tokia strategija itin pasiteisino – tokie šios markės modeliai kaip „Qashqai“, „Juke“ ar „X-Trail“ generuoja puikius pardavimus. Tad kokia prasmė buvo vėl kopti ant kompaktinių hečbekų ringo?

Visų pirma, „Nissan“ Europoje nori dar labiau padidinti užimamą rinkos dalį ir tapti daugiausiai automobilių Senajame Žemyne parduodančia Azijos marke, todėl jiems reikia naujų žaidėjų, kurie žengtų į teritorijas, kurias japonai iki šiol ignoravo. Reikia pripažinti – kad ir kokie dabar būtų populiarūs SUV klasės visureigiai, žmonės vis dar noriai perka hečbekus. Antra, kaip ir visiems gamintojams, taip ir „Nissan“ reikia mažinti savo modelių CO2 emisiją, kad iki 2020 m. pasiektų 95 g/km vidurkį. Todėl jiems neišvengiamai reikia modelių, kurie gali (bent teoriškai) pasiekti itin mažas vidutines degalų sąnaudas.
Nissan Pulsar

Privalumas – erdvumas

4,3 m ilgio „Pulsar“ didelių netikėtumų nepateikia nei išorėje, nei salone. „Nissan“ dizaineriai šiam „kompaktui“ tiesiog panaudojo tai, ką buvo sukūrę anksčiau pasirodžiusiems naujiems „Qashqai“, „X-Trail“ ir kt. modeliams. Variklio grotelėse galima įžvelgti firminę V formą, priekiniai žibintai yra bumerango formos. Tiesa, jo profilis skiriasi nuo tradicinių hečbekų. Žiūrint iš šono automobilis itin primena universalą.

Viduje centrinė konsolė, vairas ir naudojama „NissanConnect“ informacinė-pramoginė sistema taip pat nesiskiria nuo kitų naujų šios markės atstovų. Čia jautiesi patogiai, bet gana paprastai ir pigiai atrodantis interjeras nekelia jokių emocijų.
Nissan Pulsar

Tačiau keleiviai tikrai įvertins bene didžiausią „Pulsar“ privalumą – erdvę automobilio gale. „Nissan“ pelnytai gali girtis, kad lyginant su konkurentais, jų hečbekas turi ilgiausią – 2,7 metro ilgio – važiuoklės bazę. Tai leido kompanijos inžinieriams suprojektuoti itin erdvų saloną. Pavyzdžiui, ties ant galinės sėdynės įsitaisiusių keleivių keliais yra 70 cm vietos – tai yra daugiau, nei vidutinės klasės automobilių vidurkis. Tiesa, prie odinių sėdynių pratę keleiviai išreiškė pretenzijų, kad galinės sėdynės kiek kietokos. Bagažinė taip pat talpi (385 litrų) – į ją be problemų pavyko sutalpinti keturias 17 colių padangas.

Laukiama galingesnio variklio

Bandytas modelis turėjo dyzelinį 1.5 l variklį – laiko patikrintą, plačiai naudojamą ir gana gerai vertinamą „Renault-Nissan“ aljanso agregatą. Tai – jau šeštos kartos 1.5 l agregatas. Už pirmtakus jis yra tylesnis, lengvesnis, pasižymi mažesnėmis vibracijomis, sklandžiau dirba ir yra efektyvesnis. Nors gamintojai žada, kad vidutinės degalų sąnaudos bus tik 3,6 l/100 km, nieko panašaus pasiekti nepavyko. Važiuojant maršrutu Vilnius-Panevėžys magistralėje leidžiamu greičiu vidutinės degalų sąnaudos buvo apie 4,5 l/100 km. Daugiau laiko sukiojantis miesto gatvėmis vidurkis perkopia 6 l/100 km.

Jis nėra galingas (110 AG), bet vangiu jo nepavadinsi. Maksimalus 260 Nm (pasiekiamas esant 1750-2500 aps./min.) sukimo momentas leidžia žvaliai pajudėti iš vietos, o 100 km/val. žymą teoriškai galite pasiekti per 11,5 sek.

Kur kas pozityviau nuteikia tai, kad „Pulsar“ yra patogus partneris ilgesnėje kelionėje. Vėjo sukeliamas triukšmas kiek erzina ausis, tačiau pakabos darbas nenuvilia – ji gerai sugeria kelio nelygumus, net ir važiuojant žvyrkeliu. Posūkiuose automobilis stabilus ir lengvai valdomas, tą užtikrina ilgesnė nei konkurentų važiuoklės bazė. Tik jokiu būdu nesitikėkite iš „Pulsar“ kažko sportiško – tai kasdienė mašina, o apie „pipirus“ bus galima pakalbėti, jeigu pasirodys „Nismo“ versija.

Tiesa, automobiliu nuvažiavus daugiau nei 500 km, pastebėjome vieną netikėtą tendenciją – būsimiems „Pulsar“ savininkams teks susitaikyti su tuo, kad gerokai dažniau reikės plauti galinę dalį. Susidaro įspūdis, kad dėl specifinių kėbulo formų didžioji dalis purvo prikimba būtent gale.

Itin gerą įspūdį paliko „Pulsar“ kaip papildoma įranga diegiama aplinkinio vaizdo sistema. Automobilyje įrengtos keturios kameros (viena priekinėse grotelėse, po vieną durelių veidrodėliuose ir dar viena - ant bagažinės dangčio) vairuotojui transliuoja panoraminį vaizdą „iš paukščio skrydžio“ į prietaisų skydelyje įrengtą 5,8 colio ekraną. Žiemą tai itin naudinga, kai šoninio vaizdo veidrodėliai dažnai apsineša sniegu ar nešvarumais, o matomumas dažniau būna blogas nei geras. Apžvalginis vaizdas taip gerai veikia, kad gali net ką tik iškritusiame sniege pėdas skaičiuoti. Aplinkinio vaizdo stebėjimo funkcija gali būti aktyvuota ir važiuojant iki 10 km/val. greičiu – tai itin pravartu bandant išvažinėti iš ankštos automobilių stovėjimo aikštelės ar užgrūsto daugiabučio kiemo.

Be vienintelio dyzelio pirkėjams siūlomas ir benzininis 1.2 l, 115 AG variklis. Pavasarį bus ir smagesnių pasirinkimų – „Pulsar“ variklių gamą papildys 1.6 l, 190 AG benzininis variklis ir turbina.
Nissan Pulsar

„Golf“ – ne konkurentas

Erdvumas, patraukli pradinė kaina ir šiuolaikinės technologijos – trys privalumai, dėl kurių verta juo domėtis. Tiesa, pradinė „Pulsar“ kaina nėra kažkuo išskirtinė – prasideda nuo 14 990 eurų. Panašiai tiek kainuoja ir kiti kompaktinės klasės hečbekai, tačiau „Nissan“ skaičiuoja, kad „Pulsar“ kainoraštyje yra apie 10 proc. mažesni skaičiai nei tarkime „Golf“.

Standartinėje įrangoje rasite tokius dalykus kaip oro kondicionierius, penkių colių ekranas, elektra valdomi langai, 6 saugos oro pagalvės, „Stop/Start“ sistema, o bazinis modelis siūlomas su benzininiu 1.2 l DIG-T varikliu.

„Nissan“ tvirtina, kad su šiuo naujoku taiko į tuos klientus, kurie persėda iš didesnių vidutinės klasės automobilių arba į tuos, kurie „išaugo“ mažesnius B segmento automobilius. Vis dėlto susidaro įspūdis, kad jis labiausiai tinkamas tiems, kurie per daug nesidomi automobiliais ir ieško „transporto priemonės, vežančios iš taško A į tašką B“.

Kaip trūkumą galima įvardinti tai, kad „Pulsar“ pirkėjams siūlomas tik hečbeko kėbulas, kai svarbiausi kompaktinės klasės žaidėjai turi ir universalų, ir kupė, o kai kurie – ir sedano ar kabrioleto versijas.

Akivaizdu, kad su tokiais masėms skirtais modeliais kaip „Juke“ ar „Qashqai“ japonai padirbėjo kur kas geriau. Išleisti automobilį į rinką nepadarius maksimaliai gero rezultato – gana rizikingas žingsnis, ypač taikant į klasę, kurioje apstu puikių hečbekų.

Kol kas konkuruoti su klasės lyderiu „Volkswagen Golf“ naujasis „Nissan“ hečbekas negali, o tinkamesni varžovai jam gali būti „Škoda Rapid Spaceback“, korėjietiški „Kia cee'd“ ir „Hyundai i30“, taip pat „Toyota Auris“. Galima teigti, kad naujasis „Note“ taip pat yra „Pulsar“ konkurentas. Nors šis vienatūris ir kiek trumpesnis, bet gana panašus ir pagal dydį, ir pagal važiavimo komfortą, o jo pradinė kaina – apie 3,5 tūkst. eurų mažesnė.

„Nissan Pulsar“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1461 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 81 kW/110 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 260 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4387 mm
Plotis: 1768 mm
Aukštis: 1520 mm
Važiuoklės bazė: 2700 mm
Svoris: 1345 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,5 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,6 l/100 km
CO2 emisija: 94 g/km
Bagažinės tūris: 385/1395 l
Kaina: nuo 17 590 eurų (bazinė versija – nuo 14 990 eurų)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (34)