„Nissan Navara“ testas: konkurentus pralenkęs pikapas

 (33)
80 metų pikapų gaminimo patirtį turinti japonų „Nissan“ kompanija pristatė naujos kartos „Navara“ modelį. Po automobilio bandymų turiu pripažinti, kad ne veltui tarptautinių ekspertų grupė jį pripažino geriausiu rinkoje esančiu pikapu.
"Nissan Navara"
"Nissan Navara"
© Gamintojo nuotr.

Tvirtas, rėminis pikapas su 4x4 pavara – akivaizdu, kad tokius automobilius renkasi ieškantys praktiškos mašinos. Ir, žinoma, pasitelkę skaičiuoklę – lemia ne tik įsigijimo, bet ir eksploatacijos kaina, garantija – visa tai yra patys svarbiausi veiksniai šiam darbiniam arkliui.

Ir nors rėminių automobilių rinkoje mažėja, jų paklausa išlieka stabili – tai ir populiariausias Lietuvoje „Toyota Hillux“, ir pigiausias rinkoje „Isuzu D-Max“, mylimiausios Lietuvoje markės „Volkswagen“ atstovas „Amarok“, policijos tarnybinis automobilis „Mitsubishi L200“ ar Teksaso kaubojaus vardą menantis „Ford Ranger“.

Visų jų kainos svyruoja nuo 23000 iki 30000 eurų – toks diapazonas skiria pigiausią rinkoje „Isuzu“ nuo brangiausio „Mitsubishi“. Kitų pikapų kainos svyruoja tarp 25000 ir 27000 eurų – įvertinti realius kainų skirtumus galima tik įsigilinus į automobilių komplektacijas. O galutinę kainą lemia ir pirkėjo gebėjimas susitarti dėl geresnio pasiūlymo.

Žinoma, neverta pamiršti ir to, kad didžioji dauguma tokių automobilių pirkėjų – organizacijos, todėl pardavėjai yra gerai išgliaudę viešųjų pirkimų subtilybes.

"Nissan Navara"
"Nissan Navara"
© Gamintojo nuotr.

Bet kadangi man šios biurokratinės vingrybės – tamsus miškas, pasakysiu tik tiek – jei savo įmonei (tarkim, statybinei ar kokiai kitai, kuriai praverstų pikapas ar uždara jo versija ) tektų rinktis automobilį, vienas svarbiausių argumentų būtų ir ilgiausia segmente garantija. O ji „Nissan“ atveju tikrai verta dėmesio – 5 metai arba 160000 kilometrų – tokios nesiūlo nė vienas iš konkurentų.

Tinkamas darbui ir laisvalaikiui?

O dar viliotų tai, kad šis automobilis kur kas labiau tinkamas kasdieniam naudojimui nei ankstesnės kartos modelis. Ir, tiesa sakant, tai tikriausiai labiausiai „civilizuotas“ kada nors mano bandytas pikapas, jei kalbėti apie salono apdailą ir įrangą – matyt, ši aplinkybė ir padėjo išsiskirti šiaip jau panašiomis praktiškomis savybėmis pasižyminčių pikapų tarpe, kai buvo renkamas geriausias.

Automobilio salonas – lyg „lengvasvoriuose“ miesto SUV automobiliuose – tokiuose kaip „X-Trail“ ar „Qashqai“.

Čia ne tik sumontuotos patogios sėdynės (gamintojo rinkodarininkai nepamiršta paminėti, kad sukurtos naudojant NASA technologijas – esą taip tolygiau paskirstoma nugarai ir minkštajai daliai tenkanti apkrova), bet ir unikalios klasėje modernios technologijos – aplinkinio vaizdo monitorius ir avarinio stabdymo sistema. Ir nors pastarosios išbandyti neteko, automobilio kampus ekrane rodančios kameros leidžia lengviau manevruoti tarp kliūčių, nebijant pažeisti automobilį.

Iki maksimalaus patogumo trūksta nebent geresnės vaizdo raiškos, taip pat salone pasigedau gilesnių dėtuvių ir lentynėlių smulkiems daiktams, o sutartis į daiktadėžę tilps tik sulenkta.

Gamintojas giriasi, kad už papildomą kainą galima užsisakyti itin daug papildomų aksesuarų. Tad tie pirkėjai, kurie norės išskirtinio, stilingo automobilio laisvalaikiui, galės užsisakyti tokius aksesuarus kaip šoninės sijos, 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, išmetimo sistemos apdaila, lipdukai ir kitos grožybės. Bet akivaizdu, kad tai – toli gražu ne aktualiausias dalykas šiame segmente.

Bazinis „King Cab“ versijos modelis turi prieš eigą atidaromas keleivių duris, „Double Cab“ – įprastas. Patikrinu ir įsitikinu, kad versijoje su erdvesniu salonu („Double Cab“) galiniams keleiviams dabar išties patogiau sėdėti dėl didesniu kampu atloštų galinių sėdynių nugarėlių, be to, jiems siūlomas ir vedinimo sistemos ortakis.

Tik štai ilgakojams keleiviams bus ne itin patogu – galinės sėdynės sumontuotos žemai, tad nors vietos virš galvos ir keliams užtenka, tenka sėdėti parietus kojas. Tiesa, „King Cab“ versijos keleiviams pasisekė dar mažiau – siauroje nišoje už priekinių sėdynių sumontuotos dvi atlenkiamos sėdynės trumpai kelionei.

Reikalauja įpratimo

Pradėjus važiuoti tampa akivaizdu, kad tai – didelis ir tvirtas automobilis. Kad sėdi prie 5,3 m ilgio pikapo vairo neleidžia pamiršti aukšta sėdėjimo padėtis (automobilio prošvaisa siekia 23 cm), pūpsantis variklio gaubtas (tiesa, visai pamiršau paminėti automobilio išvaizdą – mano galva ji visai daili ir atkartoja tų pačių mažesniųjų SUV brolių bruožus), taip pat nesiauri priekiniai statramsčiai.

"Nissan Navara"
"Nissan Navara"
© Gamintojo nuotr.

Ir milžiniškas apsisukimo spindulys! Na, gerai – aprašyme paminėta, kad jis dabar gerokai mažesnis nei anksčiau, o techniniuose duomenyse nurodyti 12,4 metrai. Bet realybėje bandant apsisukti gatvėje, manevras atrodo tarsi bandytum tai atlikti sunkvežimiu iš karjero – gabaritai reikalauja įpratimo.

Bet jei daug manevruoti nereikia, didesnių priekaištų nėra, tuo labiau, kad ir vairas sukasi lengvai bei yra gana tikslus. O labiausiai džiugina naujasis 2,3 dCi turbodyzelinis variklis (pakeitęs 2,5 l motorą), kuris gali būti komplektuojamas tiek su viena turbina (160 AG/403 Nm), tiek ir su dviem (190 AG/450 Nm).

Pasak gamintojo, vidutinės degalų sąnaudos su galingesniu motoru ir „automatu“ (bandymuose buvo tik toks modelis) siekia 7l/100 km. O jei variklis komplektuojamas su „mechanika“, jos yra vos 6,4 l/100 km – net iki 2 l mažiau nei anksčiau.

Be to, visi automobiliai turi visų varančiųjų ratų pavarą ir mechaninę 6 arba automatinę 7 greičių pavarų dėžę. Laimei, „automatas“ čia su hidrotransformatoriumi, „pasiskolintas“ iš prestižinių „Infiniti“ automobilių – pavaros buvo perjungiamos sklandžiai ir laiku, sąnaudos, važinėjant tik ledu ir sniegu, neviršijo 10 l/100 km – išties puikus rezultatas, kuris važiuojant įprastu režimu turi būti iki 2l mažesnis.

Be to, čia yra važiavimo režimų pasirinkimas – pavaros palėtintojas ir mechaninis galinio diferencialo blokavimas, taip pat pajudėjimo į įkalnę ir automatinio stabdymo, važiuojant nuokalne, pagalbos sistemos.

Komfortui ir kroviniams

Naujasis „Navara“ turi naujos konstrukcijos rėmą, kuris yra tuščiaviduris – jis automobilio kėbului suteikia didesnį standumą ir tuo pačiu – tikslesnį valdymą. Ir kas taip pat labai svarbu – nuo šiol naujojo modelio „Double Cab“ versija komplektuojama su daugiasvirte galine pakaba – gamintojas žada, kad patikimumu ji nenusileidžia lingėms (tokios yra „King Cab“ modelyje), bet užtikrina kur kas aukštesnį važiavimo komfortą ir – vėlgi – geresnes važiavimo savybes.

"Nissan Navara"
"Nissan Navara"
© J.Paplaičio nuotr.

Iš tiesų – nors automobilis mieste nėra vikrus lyg Coliukė, važiavimas net ir nepakrautu automobiliu nesiskyrė nuo lengvojo. Net per nelygumus automobilis važiavo oriai ir nestrikinėjo lyg kalnų ožys – automobilių su lingėmis savininkai šią bėdą sprendžia apkraudami galinę automobilio ašį papildomu svoriu.

Be to, tiek gerai suderintas motoras su pavarų dėže, tiek ir gera garso izoliacija leido automobiliu su dygliuotomis padangomis važiuoti stebėtinai komfortiškai.

Papildomai galima užsisakyti bagažo skyriaus antvožą, kuris gali būti nudažytas kėbulo spalva ir užrakinamas centriniu užraktu, sumontuoti papildomą pakojį pasilypėti pasiekti daiktus bagažinėje, užsisakyti stumdomą bagažo skyriaus padėklą – gamintojas siūlo itin daug papildomos įrangos.

O štai krovinių skyriaus šonuose įrengti tvirtinimai, taip pat vilkimo kablys yra visų komplektacijų bazinės įrangos dalis. Be to, automobiliu galima vilkti 3,5 t krovinį – sunkiausią tarp konkurentų ir pervežti maždaug tonos svorį.

Gamintojo teigimu, penkiavietės „Double Cab“ versijos krovinių skyriaus ilgis dabar yra 1578 mm ir tai yra geriausias rezultatas klasėje; „King Cab“ krovinių skyriaus ilgis siekia 1788 mm.

Tai kam jis skirtas?

Ar pirkčiau tokį automobilį? Žinoma, kad ne – gyvenu mieste, tad toks man tikrai nereikalingas. Bet jei atsitiktų taip, kad išsikraustyčiau į užmiestį ir dar turėčiau nuosavą ūkinių reikalų „versliuką“, kuriame praverstų pikapas, matyt, tai būtų vienas pagrindinių pasirinkimų.

Išvaizdus, savo salonu ir važiavimo savybėmis labiausiai iš visų pikapų primenantis lengvąjį automobilį, su naujais galingais ir taupiais turbodyzeliniais varikliais ir ilgiausia garantija. O jei dar sumontuoti daugiau dėtuvių ir sumažinti apsisukimo spindulį, daugiau iš tvirto automobilio nelabai ir būtų ko norėti. Ar ne taip?

Įvertinimas 8/10 (vertinamas lyginant su tos pačios klasės automobiliais)

„Nissan Navara Double Cab“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 2298 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 140 kW/190 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 450 Nm/1500-2500 aps./min.
Pavarų dėžė : 7 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 5300 mm
Plotis: 1850 mm
Aukštis: nenurodytas
Važiuoklės bazė: 3150 mm
Svoris: 2104 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. : 10,8 sek.
Maksimalus greitis: 184 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7 l/100 km
CO2 emisija: 183 g/km
Kaina: 36 400 Eur (bazinė kaina – nuo 27 200 Eur)

„Motorai“
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Pirmasis važiavimas

Naujųjų „Volvo S90/V90“ testas: tai kada gyvensime kaip Švedijoje? (44)

Kada gyvensime kaip Švedijoje? Mūsų šalyje jau folkloro dalimi tapęs klausimas (jeigu netikite, įveskite šią frazę į „Google“) atspindi tautiečių požiūrį į šią Skandinavijos valstybę – ji turėtų būti visų mūsų kelrodė žvaigždė, mat ten užtikrintas geras gyvenimas. Tuomet reikėtų nepamiršti, kad lietuvio gerojo gyvenimo neatsiejamas atributas – automobilis.

„Audi A5 Coupe“ testas: modernesnio tiesiog nėra (33)

Po pernai debiutavusio didžiojo „Audi Q7“ ir naujos kartos „A4“, šiemet pasirodė trečiasis naudojant tos pačios platformos modulius pagamintas automobilis „Audi A5 Coupe“ ir jo sportiškoji 354 AG versija „S5“.

„Kia Sportage“ testas: milžiniškas žingsnis į priekį (64)

Naujieji rinkos debiutantai Lietuvoje – naudojant tą pačią platformą pagaminti „Kia Sportage“ ir „Hyundai Tucson“ – nuo šiol yra gerokai brandesni ir žada pirkėjus vilioti ne tik kaina, bet ir žymiai geresnėmis važiavimo savybėmis.

„Peugeot 308 GTi“ testas: bauginančiai rafinuotas kelias į lenktynių trasą (21)

Jurgis Paplaitis, „Motorai“Su šiuo automobiliu mano pažintis vyko lenktynių trasoje, o ne įprastai bandant, kaip kitus automobilius. Žinoma, neturiu jokių abejonių, kad „žiedas“ ir yra ta vieta, kurioje reikia bandyti „karštus“ hečbekus, bet įsitikinau, kad „Peugeot 308 GTi“ (ir ypatingai mūsų bandyta 272 AG versija „Peugeot Sport“), yra tinkamas tiek kasdieniam važinėjimui, tiek ir pergalėms lenktynių trasose.

Naujasis „Peugeot 208 GTi“: adrenalinu mintančios širšės testas (32)

Ramūnas Pletkus, DELFITuriu iš karto prisipažinti – nelabai dažnai nutinka taip, kad išankstinį atsargų mano skepsį koks nors automobilis nušluotų be ceremonijų. Tad ir šį kartą nutiko ne taip. Nutiko gerokai įdomiau. „Peugeot 208 GTi“ mano išankstinį požiūrį iš pradžių sutraiškė, vėliau sutrynė į miltus, tada sudegino į pelenus ir išbarstė ant galvos.
Facebook draugai