Dyzelinis „Nissan Murano“: geresnis nei bet kada anksčiau

„Nissan Murano“ debiutavo 2002 m. Paradoksalu, tačiau nors didžiausias „Nissan“ gamoje SUV klasės visureigis buvo sukurtas specialiai JAV rinkai, jis pavadintas mažyčio Italijos regiono vardu. Europiečiams „Murano“ siūlomas nuo 2004 m. Vienas pagrindinių „Murano“ unikalumą lemiančių elementų yra dizainas, sukuriantis sportinio visureigio įvaizdį.

Šiemet buvo pristatytas atnaujintas 2008-aisiais debiutavusios antrosios kartos modelis. Automobilio dizainas pakito ne itin ir „Murano“ vis dar atrodo išskirtinis, gatvėse labiau primenantis kosminį laivą, o ne eilinę mašiną.

Svarbiausia atnaujintos versijos žinia tapo tai, kad „Murano“ pagaliau bus komplektuojamas ir su dyzeliniu varikliu. „Nissan“ pardavėjai neslepia, kad pastaraisiais metais Lietuvoje buvo parduota apie 10 naujų šio modelio automobilių. Daugumą besidominčių anksčiau atbaidydavo vienintelis siūlytas benzininis 3.5 l variklis. Tačiau nuo šiol „Murano“ pardavimų reikalai turėtų pasitaisyti – pirkėjams siūlomas keturių cilindrų 2.5 l dyzelinis variklis, kuris, gamintojų teigimu, padės atskleisti visas šio modelio galimybes.

Pažintis su atnaujintu „Murano“ prasidėjo nekaip. Automobilis iš pirmo žvilgsnio atrodė gremėzdiškai, prie vairo jaučiausi panašiai – tarsi bandydamas suvaldyti nepaklusnų arkliuką. Garsas iš variklio skyriaus taip pat nedžiugino. Vis dėlto kilometras po kilometro, posūkis po posūkio ir nuomonė apie šį visureigį ėmė keistis. „Na, kaip „Murano“ važiuoja?“, – išgirdau telefono ragelyje „Nissan“ atstovo klausimą. „Kuo toliau, tuo geriau“, – nedvejodamas atsakiau.

Iš tiesų, reikėjo laiko apsiprasti suo šiuo automobiliu. Tenka pripažinti, kad kaip ir priklauso dideliam SUV, posūkiuose „Nissan Murano“ siūbuoja, automobilio pakaba kietoka ir duobės „nesugeriamos“ taip, kaip norėtųsi. Vis dėlto didžiausią džiaugsmą suteikia dyzelinis jėgos agregatas, kuris pasiekia 190 AG ir maksimalų 450 Nm sukimo momentą, esant vos 2000 aps./min., taigi žvalus pagreitėjimas garantuotas. Šis agregatas anksčiau matytas „Navara“ ir „Pathfinder“ visureigiuose. Tiesa, į „Murano“ diegiamas 20 AG daugiau turintis patobulintas agregatas. Variklis montuojamas su dyzelino dalelių filtru (DPF), kuris padės „Murano“ pasiekti „Euro 5“ taršos standartus.

Variklis komplektuojamas su automatine šešių laipsnių pavarų transmisija. Pavarų dėžė montuojama su adaptyviąja pavarų valdymo sistema (ASC), kuri keičia pavaras priklausomai nuo vairavimo stiliaus, pavyzdžiui, išlaikydama įjungtą žemą pavarą leidžiantis nuokalne, kad būtų užtikrintas didesnis stabdymas varikliu. Galia perduodama per pažangią „Nissan ALL MODE 4x4-i“ technologiją, kuri nukreipia sukimo momentą į galinius ratus, kai automobilis praranda stabilumą arba sukibimą.

Salonas džiugina akį. Apdailos medžiagos išties kokybiškai atrodo, erdvės keleiviams nestinga. Centrinė konsolė priverčia pasijausti kaip laive – tokį įspūdį suteikia prietaisų valdymas. Iš pradžių sistema atrodo gana painiai, tačiau greitai pavyko viską perprasti. Be to, nuo šiol „Nissan“ pirkėjai gali užsisakyti ir lietimui jautrų informacinio kompiuterio ekraną. Bagažinė atidaroma ir uždaroma mygtuko paspaudimo, tokiu pat principu galima atlenkti ir nulenktas galines sėdynes.

„Nissan Murano“ kaina prasideda nuo beveik 150 tūkst. Lt, o mūsų išbandytas modelis kainuoja dar bent 10 tūkst. Lt. daugiau. Tai buvo praktiškai geriausiai sukomplektuotas automobilis. Iki tobulybės trūko tik iš lubų išlendančio ekrano, kurį galima užsisakyti, jeigu nepageidaujate panoraminio stoglangio.

Nors automobilis tikrai nepigus, tačiau jau standartinėje įrangoje pirkėjas gaus turbūt viską, ko reikia ir dar daugiau. „Nissan Murano“ standartiškai komplektuojama odinė apdaila su aliumininiais elementais, palydovinė navigacijos įranga su spalvotu 7 colių ekranu, elektroninis raktas su variklio užvedimo/išjungimo mygtuku ir klimato kontrolės sistema. Priekinės sėdynės valdomos elektra – vairuotojo sėdynė turi aštuonias nustatymo padėtis, įskaitant elektra valdomą juosmens atramą. 11 garsiakalbių ir 10 kanalų stiprintuvu „Bose®“ garso sistema ir „Bluetooth“ sąsaja mobiliajam telefonui prijungti taip pat montuojama kaip standartinė įranga.

„Nissan Murano“ tikrai nėra savo klasės lyderis, tačiau su dyzeliniu varikliu jis yra geresnis negu bet kada anksčiau.

„Nissan X-Trail“: ūkininko ar medžiotojo svajonė

Dar vienas šiemet „Nissan“ atnaujintas visureigis – „X-Trail“, kuriam buvo pagerinta salono medžiagų kokybė, funkcionalumas, aerodinaminės savybės bei ekonomiškumas. Nuo šiol Lietuvoje jis siūlomas tik su dyzeliniu 2.0 dCi (150 arba 173 AG) varikliu.

„Nissan X-Trail“ visureigis jau seniai išsiskiria savotišku ir su niekuo kitu nesupainiojamu dizainu. Tačiau kampuotos automobilio formos bėgant metams vis apvalėja. Pastebimiausi atnaujinto modelio pokyčiai – automobilio priekinėje dalyje, kur buvo pakeisti žibintai, variklio grotelės, buferis, todėl dabar „X-Trail“ atrodo dinamiškiau. Galiniuose žibintuose „Nissan“ įdiegė LED technologiją.

Lyginant su pirmtaku, „Nissan X-Trail“ yra 10 mm ilgesnis, 10 mm aukštesnis, 10 mm platesnis, o gale sėdinčių keleivių kojoms atsirado 10 mm daugiau vietos. Atnaujinto SUV klasės visureigio pirkėjai gali užsisakyti ir naujo stiliaus 18 arba 17 colių ratus, kaip papildoma įranga siūloma galinio vaizdo kamera.

Gamintojai atnaujintam „X-Trail“ įdiegė keletą naujų funkcijų: šildomas galines sėdynes, be to, daiktadėžė turi šaldymo arba šildymo funkcijas, o šis sprendimas bus naudingas kelyje užsinorėjus tiek atvėsinto, tiek šiltesnio gėrimo.

Salonas labai panašus į „Qahqai“, bene vienintelis skirtumas – „X-Trail“ nuo šiol turi ir lietimui jautrų ekraną. Odinis salonas minkštas, tačiau plastikas vietomis kietas, o centrinės konsolės medžiagos blizgios ir suteikia pigumo įvaizdį, tad jų kokybė mažai kuo skiriasi nuo jau minėto gerokai pigesnio „Qashqai“. Daiktadėžių salone pakanka, gale vietos taip pat užtektinai 3-ims suaugusiems. Bagažo erdvė gali siekti 603 l, o prireikus pervežti 4 vasarines padangas, jos be problemų tilpo bagažinėje.

Kur kas geresnius įspūdžius paliko šio automobilio savybės važinėjant miesto gatvėse ir prastais keliais bei bekele. Išbandėme versiją su silpnesne 2.0 l, 150 AG versija. „Nissan“ patobulino šį dyzelinį agregatą, kuris tapo ekonomiškesnis ir dabar atitinka „Euro 5“ taršos standartus.

Varomas patobulintu varikliu, kurio maksimalus 320 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 2000 aps./min., automobilis įsibėgėja sklandžiai, be pastebimų ir nemalonių trūkčiojimų, tad automatinės 6 laipsnių transmisijos ir dyzelinio agregato tandemas nusipelno pagyrų. Be to, automobilis pademonstravo ir ekonomiškas savybes. Per savaitgalį įveikus beveik 500 km, vidutinės degalų sąnaudos buvo 7,6 l/100 km, o šis skaičius mažai kuo skiriasi nuo gamintojų nurodyto vidurkio.

„Nissan X-Trail“ galima pavadinti dažnai sunkiai pravažiuojamais keliais besimalančių ūkininko ar medžiotojo svajone. Tai talpus ir pravažus visureigis, kuris vertinamas už patvarumą, patogumą ir praktiškumą.

„Nissan Murano“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2488 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 140 kW/190 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 450 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4860mm
Plotis: 1885 mm
Aukštis: 1720 mm
Važiuoklės bazė: 2825 mm
Prošvaisa: 180 mm
Svoris: 2495 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,5 sek.
Maksimalus greitis: 196 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 8,0 l/100 km
CO2 emisija: 193 g/km
Bagažinės tūris: 402/838 l
Kaina: nuo 164 900 Lt (bazinė versija – nuo 149 900 Lt)

„Nissan X-Trail“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1995 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4635 mm
Plotis: 1790 mm
Aukštis: 1700 mm
Važiuoklės bazė: 2630 mm
Prošvaisa: 210 mm
Svoris: 2170 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,5 sek.
Maksimalus greitis: 183 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,1 l/100 km
CO2 emisija: 188 g/km
Bagažinės tūris: 479/603 l
Kaina: nuo 128 490 Lt (bazinė versija – nuo 97 290 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)